Keresés

Részletes keresés

eR-dei Creative Commons License 2005.03.01 0 0 2075
Jövőre csak a kevésbé fontos feladatokra szóló szerződések hunynak ki.

Off :Sárkány! Küldtem emilt :)
Előzmény: terla (2073)
Sarkany Creative Commons License 2005.03.01 0 0 2074

Nem tudom hirtelen, milyen mértékű a piac felszabadítása a  cégek/közületek számára, nem csak lépcsőzetesen bővül e.

 

Földgáz esetében az 500 m3/h mérőteljesítményt meghaladó valamennyi közületi fogyasztó feljogosított fogyasztónak minősül.

 

Villamosenergia tekintetében valamennyi fogyasztó feljogosított fogyasztónak minősül, a lakossági fogyasztók kivételével.

 

A piac felszbadítása szinte teljes!

Előzmény: terla (2073)
terla Creative Commons License 2005.03.01 0 0 2073
 Villamos és gázenergia támában Sárkánynak erős, logikus érvei vannak. Nem tudom hirtelen, milyen mértékű a piac felszabadítása a  cégek/közületek számára, nem csak lépcsőzetesen bővül e. De mindenképpen oda kell figyelni a képviselőknek/biz. tagoknak (nekem is) a jövőben. A Rethmannal sajnos Várhegyiék kötöttek hosszú távú koncessziós szerződést, de lejár jövőre, ha jól tudom.  Egyébként Pécsett az Önkormi VISSZAVÁSÁROLTA a BIOKOM-ot, (az ottani Rethmannt), mert olyan drágán szolgáltatott. AZÓTA JÓVAL KISEBB KÖLTSÉGEK MERÜLNEK FEL. (Országos sajtó híre, pár hónapja) A Biokom hulladékot gyüjt, feldolgoz, szelektál, lerak, jártunk ott civil szervezet megbízásából JNSz megyei polgármesterek társaságában bemutatón. Impozáns.)
Sarkany Creative Commons License 2005.03.01 0 0 2072

Vagyis szerinted nem lehet koncessziós szerződést kötni semmire? Vagy biztosítani kell a konkurencia lehetőségét?

 

Pontosan!

 

Részletes információm van több, hosszútávra kötött hőszolgáltatási szerződésről - nem nevezhetem meg kik között jött létre, mert üzleti titkot sértenék - amelyben a hő ára, egy nagyon egyszerű árképlet segítségével, a mindenkori földgázárhoz van kötve.

A földgázár változásakor a szolgáltató közli a fogyasztóval az új hőárat. Tekintve, hogy a földgázpiac liberalizált, a kiközléstől számítva 30 nap áll a fogyasztó rendelkezésére a szolgáltató által közölt földgázárnál olcsóbb, hitelt érdemlő árajánlat beszerzésére.

Amennyiben fogyasztó be tud szerezni ilyen földgáz árajánlatot, úgy a szolgáltató köteles ezzel a földgázárral számolni és olcsóbban adni a hőt!

 

Több ilyen és ehhez hasonló módosítást kell elérni a koncessziós szerződésekben a fogyasztók védelme érdekében!

 

A szerződésmódosítást ki lehet kényszeríteni jogi eszközökkel is, arra való hivatkozással, hogy a körülmények a szerződés megkötése óta alapvetően megváltoztak. A koncessziós szerződések megkötésekor nem volt még liberalizált sem a földgáz, sem a villamosenergia piac!

 

A módosítások kezdeményezése előtt nem árt tanulmányozni a lehetséges szakmai alternatívákat, a szakmán belül elfogadott és kialakult gyakorlatot, az azonos primer energiahordozóval termelt hőárakat, stb. Tanulmányozni kell a jogi lehetőségeket is. Szóval több terület összehangolt együttműködésére van szükség.

 

A szerzódésmódosítás kezdeményezésének problematikáját abban látom, hogy sem a képviselőtestületben, sem a hivatali apparátusban nincs olyan személy, akinek erről a szakterületről átfogó, naprakész szakmai ismeretei lennének! 

Emiatt minden "bemondás" alapján valósul meg, gyakorlatilag az történik, amit a koncesszor akar! Senki nem tud - és ahogy érzékelem, nem is akar - szakmai ellenérveket felsorakoztatni!

Ezen a helyzeten csak rontott az ún. tanácsnoki rendszer! 

 

Amennyiben ezt az ügyet felvállalnád, úgy szakmai tekintetben nagyon sok érdemi javaslattal tudnálak támogatni!

Előzmény: eR-dei (2051)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2071
Akkor nem voltam elég világos: ott én csak +próbáltam a cégek érvei közül néhányat leírni. Az biztos, hogy érdemes lenne elérni olyan módosításokat, amelyek "pontosíthatják" az áremelések számítási képleteit, mondjuk nyaralóknál miért kell egész évben fizetni a szemétért, amikor pedig télen ott senki nincs, vagy itt van a megtermelt áramon leeső árbevétel esete, stb.
Csak persze legyünk tisztában vele, hogy:
1) a szerődéseket a helyi közélet reprezentánsa a közgyűlés hozta;
2) hosszú idejű szerődésekről van szó, ami részben persze jó;
3) a módosításhoz mind a két fél hozzájárulása kell(ene).

Csak egy példa: ez évben, a képlet szerint kb 17 %-os áremelést érvényesíthetett volna a a cég a távhőben, de szerencsére a szerződés egyik igen fontos pontja miatt kénytelen volt tárgyalni az önkormmal.

Előzmény: nilan (2068)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2070
na +csináltam, elérhető a honlapon keresztülErdei honlapja
Előzmény: eR-dei (2069)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2069
Jogos :))
Előzmény: Sarkany (2067)
nilan Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2068
Hát lehet, hogy velem van a baj. Sárkány leveleiben sérelmezi (jogosan) a közüzemi szolgáltatók áremeléseit az inflációhoz képest , valamint a beruházásokra forditott költségeket. Erre Te Rethmann beruházásnak tünteted fel Kétpót.
Előzmény: eR-dei (2064)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2067

Láttam a listádat!

Nagy kár, hogy a kérdéseid megválaszolására nem nyitottál egy fórumot. Szerintem a meglepő válaszokat kapnál. :))

Előzmény: eR-dei (2065)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2066

Ezt én is megnézném, bár azért tudjuk, hogy ügyvédek hada védené a cégek érdekeit.

 

Majd utánanézek, hogy egy GVH vizsgálat megállapításai milyen jogorvoslati fórumra adnak lehetőséget.

 

De majd Szalay Feri megmondja, Ő régebben képviselő mint én.

Nem tudom, hogy a Fidesznek most mi az álláspontja.

1995-ben, a távhőkoncesszió mellett volt Várhegyi és a teljes Fidesz frakció is... 

Előzmény: eR-dei (2065)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2065
Ezt én is megnézném, bár azért tudjuk, hogy ügyvédek hada védené a cégek érdekeit.
De majd Szalay Feri megmondja, Ő régebben képviselő mint én.


--
honlapomon egy lista:
http://web.interware.hu/erdeip
Előzmény: Tiborcsik (2059)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2064
gratulálok mélyreszántó válaszodhoz, egy zárójeles mondatra méltóztattál reagálni, aminek a végét egy soxoros szmájli zárja, de tényleg!
Ezt nevezeik lényegi kiemelésnek....


amúgy miért is nem környezetvédelmi beruházás Kétpó?


--
az én honlapomra is felkerült egy lista :))

web.interware.hu/erdeip
Előzmény: nilan (2060)
stusa Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2063
Szalay Ferenc országgyűlési képviselő online fogadóórája Időpont:2005, március 10 - 17:00

Iskolaváros(?) az iskolabezárások árnyákában

 

Az Egyesület a Szolnoki Közéletért (ESZKÖZ) - kitüzött céljainak megfelelöen - online fogadóóra címmel lehetöséget kíván teremteni a város netes közösségének, hogy a város közéletét leginkább foglalkoztató kérdésekre választ kapjon, kifejthesse véleményét.

Terveink szerint havonta hívunk kötetlen beszélgetésre szakembereket, tisztségviselöket, képviselöket, akik tájékoztatást adnak egy-egy nagy horderejü problémáról, akiket befolyásolni lehet egy-egy döntés elökészítésekor.
Elsö beszélgetésünkre Szalay Ferencet, a város oktatási bizottságának elnökét invitáltuk, hogy eszmét cserélhessünk a város oktatási helyzetéröl, az iskolabezárásokról.

Már elözetesen is várjuk véleményeiteket, javaslataitokat, kérdéseiteket a topicban.

Néhány kérdés gondolatébresztöként:

1. Hogyan ítéli meg az iskolabezárások szakmai elökészítettségét, megalapozottságát?

2. Jelenleg van-e közép-, vagy hosszú távú oktatási koncepció a városban?

3. Mi a véleménye a jelenlegi beiskolázási módszerekröl, és a kialakított beiskolázási körzetekröl?

4. Milyen hatással lesz a város életére, hogy szinte
minden "peremkerületi" iskolát megszüntettek?

5. Mit gondol:van-e szegregáció Szolnok oktatási intézményeiben?

 

ESZKÖZ

Freddi Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2062
kolerikus=lobbanékony
Előzmény: Tiborcsik (2057)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2061

A másik vélemény, hogy a beruházások hasznát nem látják a lakosok, kétséges bizonyíthatóságú, mivel a másik fél nyílván kimutatná, hogy a beruházások révén mennyi megtakarítás kelettkezett, ebből mennyi jutott a használónak pl. úgy, hogy kisebb mértékű lett az áremelés...

 

A beruházások haszna a költségek csökkenésében realizálódik.

Ha áttekinted az Alfa-Nova Kft. költség kimutatásait 2003 és 2004 évek vonatkozásában, szinte valamennyi költsége emlkedett.

Olvasd át figyelmesen az előterjesztés 1/a. számú mellékletét. Ebből sokminden kimutatható, de megtakarítás az nem, sőt...

 

Előzmény: eR-dei (2055)
nilan Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2060
Kétpót ebbe bele keverni vagy nagyfokú tudatlanság vagy szándékos ködösítés.
Előzmény: eR-dei (2055)
Tiborcsik Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2059
Persze, ha tényleg kiderülne, hogya koncessziós cégeket (Alfa-Nova, Rethmann-Remondis, Kaposvári és fia Rt) meg lehetne egy kicsit szorongatnmi, elszámoltatni és ebből a város plusz bevétellel jönne ki, az tényleg nem lenne rossz, úgyhogy én drukkolok a SZPEM-SZKÖZ-nek, mint szoktam volt mondani: "...veletek száguld, vív, ujjong a lelkem..."
Tiborcsik Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2058
Egyébként meg ahhoz, hogy netána az Alfa-Nova zsebrevágja a város pénzén eszközölt beruházás okozta plusz bevételt.

Zagsón!

Mindenki tudja (tudni véli), hogy annak idején az Axel Springer is INGYEN jutott hozzá a Néplaphoz, abból se lett semmi botrány, pedig még lehetne.

Ez a szolnoki ugar!
Tiborcsik Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2057

"általában is véve eléggé kolerikus tipus vagy, de az a Te dolgod, de rányomja a bélyegét a hozzászólásaidra "

 

Erdei, te itt a kolerára vagy a kalóriára gondoltál?

Előzmény: eR-dei (2052)
Anti IQ Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2056

"[[általában is véve eléggé kolerikus tipus vagy, de az a Te dolgod, de rányomja a bélyegét a hozzászólásaidra ]]"
 

Én már hallottam olyan véleményt is, hogy az ESZKÖZ név választását nagyban segítette az a tény, hogy bizonyos körökben a korábbi szerveződést már "SZolnoki Permanesen Elégedetlenkedők Mozgalma" néven emlegették. 

 

:)

 

Előzmény: eR-dei (2052)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2055

A tárgyalásokkal kapcsolatban csak arra a mondatodra reagáltam, hogy nem jó hozzáállás, ha egy szakértői véleményt, ebben az esetben pont a Tiédet, fegyverként használjuk.

Ez nem politikai kérdés, de egy fontos információ birtoklása igen is a tárgyaló fél pozícióját erősíti és ezt a pozíciót használni, hasznosítani kell.

*

A másik vélemény, hogy a beruházások hasznát nem látják a lakosok, kétséges bizonyíthatóságú, mivel a másik fél nyílván kimutatná, hogy a beruházások révén mennyi megtakarítás kelettkezett, ebből mennyi jutott a használónak pl. úgy, hogy kisebb mértékű lett az áremelés...

{Vagy mondjuk, a Remondis bebizonyítja, hogy a kétpói mamutberuházásra szükség van: környezetvédelem, modern hulladékfeldolgozás és egyéb ehhez hasonló korszerű gondolatok :)))}

*

 

Lehet, hogy 25 év és nem 35, mint mondtam én városi ügyekben nagyon sokáig nem vettem részt, először vagyok képviselő.

Előzmény: Sarkany (2054)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2054

Te még nem vagy önkormányzati képviselő

 

Tíz évvel ezelőtt szilárdan elhatároztam, hogy az államigazgatásnak még a környékére se megyek a jövőben! :)) 

 

de tárgyalásokon részt szoktál venni (gondolom, bár nem ismerem a Papírgyár működési rendjét.

 

Alapvető különbség a munkahelyem és a koncesszorok között, hogy a MONDI Rt. piaci szereplő, nem közüzemi szolgáltató. 

 

Energiavásárlások tekintetében a piac nyitott. A villamosenergia piac 2003. január 1-el, a földgázpiac 2004. január 1-el vált nyitottá. Enegia vételi ajánlatok kérésében, azok kiértékelésében, a javaslattételben és a tárgyaláson közreműködök, de a döntés nem az én hatásköröm.

 

Természetesen nyitott az energiapiac a koncesszoroknak is.

Legjobb tudomásom szerint az ALFA-NOVA Kft. szabadpiacról szerzi be a földgázt és folytatott tárgyalásokat a villamos energia szabadpiaci beszerzéséről is. Ez utóbbi eredményéről nincs trudomásom.

 

De azért a viz és csatorna esetén talán nem kellene elhamarkodott véleményt formálnod

 

Mivel árkalkulációt nem láttam, csupán a kétségeimnek adtam hangot!

A történések tükrében (rendelkezésre állási díj bevezetése + víz és csatornadíj áremelés), úgy gondolom ez megérthető.

 

Egyébként az út nyitva van, az egyesület nevében a Versenyhivatalhoz kell fordulni, bejelentéssel, és akkor a hivatal majd eldönti, hogy igazatok van -e.

 

Ha a szerződések nyilvánosak lesznek és másként nem megy, ezt meg fogjuk lépni!

A szerződések nyilvánosságra hozatalát mindenképpen meg fogjuk várni.

Elképzelhetőnek tartom, sokkal nyomósabb érveink lesznek a szerződések ismeretében!

 

Egyébként pedig a Remondis-szal a szerződés 35 évre szól a hulladéknál.

 

Ha jók az információim, bár a szerződéseket nem láttam, az ALFA-NOVA Kft. és a VCSM Koncessziós Rt. szerződése is 25 évre szól!


 

Előzmény: eR-dei (2052)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2053

Koncessziós szerződést kötni szabad, a koncesszióról szóló törvény ezt a lehetőséget biztosítja!

 

Véleményem szerint a szolnoki koncessziós szerződésekkel az alábbi bajok vannak:

 

- Törvényi előírás ellenére nem nyilvánosak, azokat több mint egy évtizede rejtegetik.

- Olyan koncessziós szerződések köttettek, melyekben a fejlesztések elvégzéséhez, részben vagy egészben, a város biztosítja a pénzügyi forrásokat. Mi az értelme ilyen feltételek mellett a vagyont koncesszióba adni?

- A közpénzekből részben vagy egészben finanszírozott beruházások költségvonzatait a koncesszor beépíti a szolgáltatás díjába.

-  A koncesszorok minimális vagy nulla saját tőke kockáztatása nélkül, közpénzekből profitot termelnek önmaguknak, miközben a közüzemi szolgáltatások díjai az eget verik.

- Az elvégzett fejlesztések és beruházások hasznát a díjakban a fogyasztók nem érzékelik. Mi értelme ilyen esetben a fejlesztéseknek, beruházásoknak?

- A szerződésekben a díjak kalkulációjára kimunkált árképletek rendkívül bonyolultak, még egy szakember számára is nehezen követhetők, csupán arra jók, hogy a tisztánlátást megakadályozzák.

- A koncessziós szerződések szolnoki gyakorlata ellenkezik a fogyasztók érdekeivel.

Előzmény: eR-dei (2051)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2052
Mondjuk nem szokás magánlevelekből ide idézni, de azért néhány dolgot célszerű ide hozni:
1) először én is úgy gondoltam, hogy a beruházások költségét az árképletben nem szabadna alkalmazni, mivel az amortizáció ez után ezt nagyobbrészt fedezi, ráadásul egy cégnek a működéséhez be kell ruházni.
CSAKHOGY!
A beruházás eredményeként keletkező vagyon nem a beruházóé, hanem az önkormányzaté, így ha beruház a cég, akkor nem a saját vagyonába ruház be. Persze ez sem ilyen egyértelmű, az biztos, hogy nem jótékonysági cég a hőszolgáltató.

Az áremelés ebben az évben tárgyaláson alakult ki. Te még nem vagy önkormányzati képviselő, de tárgyalásokon részt szoktál venni (gondolom, bár nem ismerem a Papírgyár működési rendjét) , ha tárgyalnod kellene egy áremeléssel kapcsolatban, akkor jó helyzetben lennél egy koncesszorral szemben (!) amelyik a távhószolgáltató, mivel Te a mai cég elődjének voltál a vezetője.
Ezért is kértem a segítségedet az üggyel kapcsolatban.

De azért a viz és csatorna esetén talán nem kellene elhamarkodott véleményt formálnod, [[általában is véve eléggé kolerikus tipus vagy, de az a Te dolgod, de rányomja a bélyegét a hozzászólásaidra ]]
Viszont amit leírsz azt bizonyítani is kellene.
Egyébként az út nyitva van, az egyesület nevében a Versenyhivatalhoz kell fordulni, bejelentéssel, és akkor a hivatal majd eldönti, hogy igazatok van -e.
A szerződésekkel kapcsolatba, mint tudod már kérdéssel fordultam a jegyzőhöz és gondolom erre megoldás lesz.

Egyébként pedig a Remondis-szal a szerződés 35 évre szól a hulladéknál.


Előzmény: Sarkany (2048)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2051
Vagyis szerinted nem lehet koncessziós szerződést kötni semmire? Vagy biztosítani kell a konkurencia lehetőségét? Még mindig nem értem teljesen, de már kapisgálom. Biztos, hogy ezt a jogászok nem nézték meg?
Mert ezek szerint sehol az országban nem lehetne pl tömegközlekedési vállalatoknál árt emelni, mert ezek mind monompol helyzetben vannak, 10telet a kivételnek.
Előzmény: Sarkany (2050)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2050

az idézett anyag melyik paragrafusa alapján kezdeményezhető új eljárás a közüzemi díjak tekintetében. Szerintem jó lenne ezt kibeszélni.

 

A jogszabályi háttér:

 

Versenyfelügyeleti eljárások

 

49.  A versenyfelügyeleti eljárások során a GVH a versenytörvény illetve a reklámtörvény által hatáskörébe utalt anyagi jogi rendelkezéseket meghatározott eljárási keretek között érvényesíti. Ennek során a GVH felderíti illetve vizsgálja, és szankcionálja azon magatartásokat, melyek a fogyasztó megtévesztésére vagy választási szabadságának korlátozására irányulnak.

 

Továbbá, az 1990. évi LXXXVI. törvény a tisztességtelen piaci magatartás tilalmáról.

 

A törvény kimondja, a gazdasági erőfölénnyel kapcsolatban a visszaélési elv érvényesül, vagyis gazdasági erőfölénnyel rendelkezni nem tilos, de az erőfölénnyel visszaélni - így a fogyasztókat kizsákmányolni, vagy a versenyt korlátozni - nem szabad.

 

 

Előzmény: eR-dei (2046)
Enzo Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2049

"Az inflációs mértéket lényegesen meghaladó árindex oka a 2004. évi ~210 MFt nagyságrendű önkormányzati vagyonérték növekedés amortizációs költsége. "

 

UHHH! Ennyire suta indokot még életemben nem olvastam! Mi lenne, ha minden beruházás után az amortizációra hivatkozva mi is árat emelnénk? Ki venné meg a termékeinket??? Elég sok sebből vérzik ez az egyetlen mondat.

Előzmény: Sarkany (2048)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2048
Tisztelt eR-dei!

 

az idézett anyag melyik paragrafusa alapján kezdeményezhető új eljárás a közüzemi díjak tekintetében. Szerintem jó lenne ezt kibeszélni.

 

Nem új eljárást, hanem a közgyűlés által jóváhagyott árak GVH által végzett versenypiaci felülvizsgálatát kértük.

Van egy árnyalatnyi különbség a két eljárás között.

 

Nézzünk néhány tényt!

 

Az ALFA-NOVA Kft. alapdíj emelési kérelmében találtam az alábbi mondatot:

 

A hatályos árképlet alkalmazásával a fűtési alapdíj 17,1 %-os,  a használati melegvíz szolgáltatási alapdíj 22,2 %-os módosítása állapítható meg.

Az inflációs mértéket lényegesen meghaladó árindex oka a 2004. évi ~210 MFt nagyságrendű önkormányzati vagyonérték növekedés amortizációs költsége.

 

A hivatkozott  koncessziós szerződés módosítás 5.sz. mellékletében foglaltak szerint:

„ Amennyiben a tárgyévi üzleti terv alapján jelen árképlettel előterjesztett árváltozás mértéke +/- 30%-al eltér az előterjesztést megelőző 12 hónap hivatalos fogyasztói árindexétől, akkor felek egyeztetni kötelesek.”

 

Vajon mit tartalmazhat az a koncessziós szerződés, amiből fakadóan ilyen mértékű alapdíjemelés is kivethető a fogyasztókra?

 

Az általam megismert árképzés kétségeket ébreszt abban a tekintetben, hogy kinek és miféle hasznot hajtanak a fűtőművekben végzett méregdrága beruházások és ezek eredményeként a fűtőművekben kapcsoltan termelt villamos energia?

Alapos a gyanúm arra nézve, hogy a kft. a megtermelt villamos energia hasznát profitként lefölözi, miközben a fejlesztés és működtetés költségeit - amortizáció és villamosenergia költségek formájában - a fogyasztókra hárítja!

 

Elfogadhatatlan számomra a szakmai érvek azon képviselői interpretációja, mely szerint „legalább arra jó lesz, hogy a szokásos áremelésekkor fegyver legyen az önkormi kezében.”

 

Nézzük a VCSM Koncessziós Rt. árképzését!

 

A koncessziós szerződést földi halandó itt sem ismerheti, jóllehet törvény kötelezi a önkormányzatot a szerződés nyilvánossá tételére.

 

A társaság különválasztotta - rendelkezésreállási díj címén - a fogyasztástól független költségeit, miközben a fogyasztással arányos víz és csatornadíjat megemelte!

 

Nem tudhatjuk, milyen költségtényezők kerültek ki a fogyasztással arányos díjból és milyen költségek növekedése eredményezte a víz és csatornadíj emelést!

 

A Rethmann Rt. évről-évre emeli a hulladékszállítás díját. A múlt évelején az infláció mértékét jóval meghaladó parkolási díjakat vezetett be.

 

Azt már meg sem merem említeni, hogy a szerződést a Rethmann Rt. esetében sem ismerheti csak néhány kiváltságos.

Kérdéseim itt is hasonlóak a VCSM Koncessziós Rt. esetében leírtakkal.

 
Főleg érdekelne, hogy milyen (mekkora) közüzemi díjakat javasolnának, vagy milyen más megoldásoka, mert akkor a következő költségvetési évig már képviselni lehetne az álláspontjukat.

 

Erre nagyon szabatos választ tudok adni! Pontosan akkorát, amekkorát egy független szervezet – a Gazdasági Versenyhivatal – egy alapos vizsgálatot követően indokoltnak tart.

 

Azt a mellékmondatot, hogy a következő költségvetési évig már képviselni lehetne az álláspontjukat” végképp nem értem!

 

A koncessziós törvény előírásai szerint koncesszióba azért adhatja az állam vagy az önkormányzat a vagyonát, mert nincs pénze azt fenntartani, működtetni, fejleszteni.

 

Mi közük a koncesszióba adott szolnoki közüzemi cégeknek a város költségvetéséhez?

Talán arról van szó, hogy nem elegendő számukra a szolgáltatásból realizált profit, azt a város közpénzekből is kiegészíti?
janina. Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2047
Előzmény: Sarkany (2042)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2046
Tisztelt ESZKÖZ,

nagy érdeklődéssel olvastam levelüket, de mivel magam nem jogász vagyok, ezért arra kérem, hogy mondja meg, hogy az idézett anyag melyik paragrafusa alapján kezdeményezhető új eljárás a közüzemi díjak tekintetében. Szerintem jó lenne ezt kibeszélni.
Főleg érdekelne, hogy milyen (mekkora) közüzemi díjakat javasolnának, vagy milyen más megoldásoka, mert akkor a következő költségvetési évig már képviselni lehetne az álláspontjukat.

Erdei
Előzmény: Sarkany (2045)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!