Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Nem szeretnék határt szabni a kreativitásodnak, de én nem választanám szét a Pannónia vagon kasztniját az alvázától. A legtöbb fül letörne, és az ütközők is szegecsként funkcionálnak.
A PV tartálykocsik Előre alapra épültek mind. Én azt javasolnám, hogy csak a forgóvázakat hasznosítsd a PV6-ból, az alvázat egy Előre vagonból kölcsönözd, azokból nagyságrendekkel több készült. Találsz itt képet PV6 alvázra épített barkács tartályról, nem szép, túl nyurga.
De ha félreértettelek, és te is csak a forgóvázra gondoltál, akkor vedd tárgytalannak :)
A megvett PV 6 -ból nekem az alváz a fontos, mert tartálykocsivá szeretném átalakítani. Ezért a szekrényt cserélhatjük az előzőekben leír számomra érdekes Előre alkatrészekre. Természetesen az árakat pariba hozva. Írj a drótpostámra és megbeszéljük.
Én is láttam, nagyon szép. Kíváncsi fajta vagyok, ezért utána néztem az oldalon elérhető vásárlásainak, de vasutat nem láttam. Lehet, hogy újra meg fog az egész majd jelenni, csak drágábban.
Természetesen fel fogom tenni a meglévő kincsimről a képeket, de egyenlőre a tervezés szintjén állok. Sajnos a kicsiny műhelyemben, ami a garázsunkban van, nem tudok csak Sziesztával fűteni, (ennek a levegő rontását nem szeretem), ezért a melegebb időt várom időt várom.
Köszönöm szépen a lojalitásodat. Egy topikos társra viszont nem számítottam, Jenőre, aki nem ismerve a licit oldalas nevemet, igencsak alám tett a licitálásával és jól felverte az árat. Nincs harag, mert már privát levelezésben rendeztük. Minden topiktársnak és is felajánlom hasonló esetben a lojalitásom, ezért az én drótposta címem nyilvános és bárki írhat . Egyben az Előre alvázra igényt tartanék, valamint a többi Előre alkatrészeket is átnézném. Nagykőrösi vagyok, de a korom miatt már ingyen utazom és Nagykovácsiban is van némi helyismeretem. A privát drótpostádon előre időpontot egyeztetve felkeresnélek személyesen.
Jó ha innen legalább megismerjük egymást és később sem fogunk egymásra licitálni, inkább megbeszéljük a dolgokat. Én már régebb óta jegyezlek és tudom, hogy nagy gyűjtő vagy és nem is szoktam rád licitálni. Nekem egy alap gyűjteményre fáj a fogam, aminek egy részét már össze is szedtem. Igazán a felújítás és a restaurálás ebben a kihívás. Ahogy össze fog jönni, az unokák szobájában fogom felállítani és játszani fogok vele, mert az unokák már kamaszok és van számukra más van mi érdekesebb. Viszont a fiaimmal, ha eljönnek, jókat fogunk majd játszani. Ifjú és bohó koromban repülő modelleztem vitorlázó gépekkel, innen van az apró dolgok iránti türelmem, am most jól jön. Jelenleg egy valaki által készített Märklin, méretű alvázat alakítok át Tokaji boroskocsira, de tervben van egy Előre rakoncás kocsi is, ha sikerül hozzájutnom egy elfogadható Előre alvázhoz.
Ezzel (jó szándékkal) vitatkoznék... :-) Nagymamám hajdani beosztása (és ebből létrejövő kapcsolatai) lévén tudott szerezni nekünk ilyesmiket. Az egyre bővülő PV készleteim mind "pult alól" valók voltak, tehát előttem soha senkié nem volt! Mi pedig (sem politikai nézeteink, sem kézügyességünk, sem semmi miatt) NEM tettünk rá ilyen táblákat! :-) Mind ez egyenlő: Ezek bizony rajta voltak eredetileg is! (Lehet, hogy "így" nem kerültek forgalomba és én valami "prototípust" kaptam, de akkor is ez a helyzet!)
Gyárilag rajta volt tudtommal... :-) (Mi is lehetett volna az 50' -es évek végén, mint Záhony-Moszkva...? :-) ) Fém tábla volt mindkettő a táblába ütött betűkkel!
Szia! Nekem nagyon tetszenek az útirány táblák a két vagonon. Esetleg nem tudod, hogy hogyan készültek? Azt nem látom igazán, hogy festett, vagy fémtáblába van ütve? Köszi, gyurka
Több topictársnak ígértem visszajelzést a korábban felajánlott csere-berével kapcsolatban.
Tegnap megnyugtató ponthoz érkezett a dolog, így a készletem bekerült méltó helyére a hozzávaló dobozában és akkor nekem nem maradt semmi , amit cserélnék tovább, így ez a dolog már okafogyottá vált.
Kellemes hétvégét mindenkinek és ebben a ramaty időben vidám vonatozást !
Kedves Ákos!Ha a Te mozdonyodéhoz hasonló tünetek leírása segítség volt,akkor szívesen!:) Azt hiszem nekem is marad az átalakítás.Köszönjük a kapcsolási rajzokat! Űdv.Gábor
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Diódák beépítése után megy, ahogy mennie kell! Őszintén szólva a szelénre én is gyanakodtam, de az egy kicsit megzavart, hogy nem teljesen volt rossz. Üresen lemérve jónak tűnt, csak üzemben nem. Szerintem záróirányban már átengedett, így az állórész gerjesztése nem volt elegendő.
Kicsit bővebben a bekötésről, hátha valakinek segít a későbbiekben. A Pannónia motorok így vannak gyárilag bekötve:
Itt az állórész két tekercsből áll, amik ellentétes irányba vannak tekercselve. Ha az egyikre kapcsoljuk az egyenfeszültséget, akkor az egyik irányba forog, ha a másik tekercsre, akkor a másik irányba. A két tekercs közül viszont mindig csak az egyik kaphat áramot. Az, hogy melyikre jusson a táp, azt az S1/S2 illetve S3/S4 egyenirányító diódák (szelén cellák) döntik el.
Ugyanez az eredmény igazából két diódával is elérhető:
A Pannónia mozdonyba azért került 4 szelén cella, mert a terhelhetőségük korlátozott volt (kb. 18-20V, 1-1,5A). Mivel egy motor üresjáratban kb. 1 A áramot vesz fel, egy pár szelén cella ezt nem bírta volna. A mai szilícium diódákkal ez már nem gond, akár két diódával is beköthetjük. Graetz diódahídra tehát nem feltétlenül van szükség.
az Előre motoroknál kicsit más a helyzet. Ott az állórész csak egy tekercsből áll. Ezt kell hol az egyik, hol a másik irányba bekötni az irányváltáshoz. Ezt a gyári kialakításban az irányváltó kapcsoló oldja meg, ami igazából két váltókapcsoló. Ha az Előre mozdonyt szeretnénk a Pannóniához hasonlóan egyenárammal irányítani, akkor már négy diódára vagy egy Graetz egyenirányítóra (ami nem más, mint négy darab dióda hídba kötve és egy tokba építve) van szükségünk:
Diódát vagy Graetz egyenirányítót bármilyen elektronikai alkatrészboltban olcsón lehet kapni. Bármilyen típus jó, ami bírja a maximális feszültséget és a terhelő áramot (egy motor esetén a 40V/2A-es dióba biztosan elegendő).
Aki ismer, az tudja, hogy én általában szeretem az eredeti, gyári megoldásokat megőrizni régi játékvasútaknál, de néha kompromisszumot kell kötni. A nem működő eredeti mozdony és a működő kicsit átalakított közül én is a működőt választom :-) A mai diódák egyébként sokkal kisebbek, mint a régi szelén cellák, akár a cellák fémlemezei között is el lehet rejteni őket.
A "K" egy univerzális hobbyáruház, relative magasabb árakkal, de szinte mindenböl lehet csak egy-egy darabot is venni. Részben ezt is meg kell fizetni. Viszont ha valaki tud legalább egy kiszerelési egységet venni, akkor elektronikai eszközöket (is) sokkal jobb áron lehet szakkereskedöktöl beszerezni. Üdv!
Nekem a Pannónia váltókhoz szükségem volt izzókhoz, az egyik mozdonyomban hiányoztak az izzók foglalatai is, valaminz a dióda hidak. Évekkel ezelőtt speciális lítium ion aksikat vásároltam a TME web áruházából, ezért most is onnan vásároltam meg mindent. Nem akarok nekik reklámot csinálni, de olcsóbbak, mint a Konrad. ( azokat is megnéztem)
Megkaptam. Ma délelőttömet az Ezermesterek 1957- 1962 közötti számainak böngészésével töltöttem. Megfogadva Ákos tanácsát és a digitalizált változatokat bújtam, jóval alaposabban, mint tegnap. Találtam is néhány nagyon érdekes dolgot, amiket le is töltöttem. Magamnak mindenképpen ki fogom nyomtatni, mert pl. az egyszerű gyorskapcsolókat az Előréhez és a rakoncás kocsit el fogom készíteni. Amennyiben az időm engedi, holnap minden letöltést elküldök a drótpostádra
Kedves GanzDMU! A korhűségről már akkor letettem mikor újra kellett festenem a rozsda halmazt,a mozdonyt és a hat kocsit is.Egy barkács vezérlőt kaptam vele,amit ránézésre valami életunt csinálhatott. :) Gyári trafóm sincs hozzá,egy 24 voltost tervezek majd hozzá alakítani.Természetesen nem tervezem leégetni a motorokat,elég volt egyszer megtekercselni...Az Előre mozdonyaimhoz van gyári trafóm.Üdv.Gábor