Keresés

Részletes keresés

jgyurka Creative Commons License 2016.02.22 0 0 1890

Szia Zoli!

 

Nem szeretnék határt szabni a kreativitásodnak, de én nem választanám szét a Pannónia vagon kasztniját az alvázától. A legtöbb fül letörne, és az ütközők is szegecsként funkcionálnak.

 

A PV tartálykocsik Előre alapra épültek mind. Én azt javasolnám, hogy csak a forgóvázakat hasznosítsd a PV6-ból, az alvázat egy Előre vagonból kölcsönözd, azokból nagyságrendekkel több készült. Találsz itt képet PV6 alvázra épített barkács tartályról, nem szép, túl nyurga.

De ha félreértettelek, és te is csak a forgóvázra gondoltál, akkor vedd tárgytalannak :)

 

Üdv,

gyurka

Előzmény: Zoli1949 (1889)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.02.22 0 0 1889

Kedves Ervin!

A megvett  PV 6 -ból nekem az alváz a fontos, mert tartálykocsivá szeretném átalakítani. Ezért a szekrényt cserélhatjük az előzőekben leír számomra érdekes Előre alkatrészekre. Természetesen az árakat pariba hozva. Írj a drótpostámra és megbeszéljük.

Zoli

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1884)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.02.22 0 0 1888

Kedves Gyurka!

 

Én is láttam, nagyon szép. Kíváncsi fajta vagyok, ezért utána néztem az oldalon elérhető vásárlásainak, de vasutat nem láttam. Lehet, hogy újra meg fog az egész majd jelenni, csak drágábban.

Üdv: Zoli

Előzmény: jgyurka (1885)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.02.22 0 0 1887

Szia Ákos!

Természetesen fel fogom tenni a meglévő kincsimről a képeket, de egyenlőre a tervezés szintjén állok. Sajnos a kicsiny műhelyemben, ami a garázsunkban van, nem tudok csak Sziesztával fűteni, (ennek a levegő rontását nem szeretem), ezért a melegebb időt várom időt várom.

Üdv: Zoli

Előzmény: a_hollo (1883)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.02.22 0 0 1886

Kedves Ervin!

Köszönöm szépen a lojalitásodat. Egy topikos társra viszont nem számítottam, Jenőre, aki nem ismerve a licit oldalas nevemet, igencsak alám tett a licitálásával és jól felverte az árat. Nincs harag, mert már privát levelezésben rendeztük. Minden  topiktársnak és is felajánlom hasonló esetben a lojalitásom,  ezért az én drótposta címem nyilvános  és bárki írhat . Egyben az Előre alvázra igényt tartanék, valamint a többi Előre alkatrészeket is átnézném. Nagykőrösi vagyok, de a korom miatt már ingyen utazom és Nagykovácsiban is van némi helyismeretem.  A privát drótpostádon előre időpontot egyeztetve felkeresnélek személyesen.

Üdv: Zoli

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1884)
jgyurka Creative Commons License 2016.02.22 0 0 1885
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1884

Szervusz Zoltán, jó estét !

 

Ez csak természetes és elnézésedet kérem, h figyelmetlen voltam.

Köszönöm az "ismeretségedet" ezúton is és akkor a továbbiakban figyeljünk egymásra.

Akkor a továbbiakban én arra  az Előre vagonra sem licitálok, drukkolok, hogy sikerüljön az üzlet.

 

Más:

A felújításokhoz tudok adni biztosan alapanyagokat, pl. felesleges lett 2 db Pé-vé 6. kocsiszekrényem, ami alapozva van, valamilyen fényezésre vár...

Előre alkatrészeim is vannak, pl. alváz is akad...

Sínek is akadnak...

 

Még nem tudom mikor, de töltök ide fel képeket és majd egyeztetünk...

 

Srácok, ha van valakinek 2 db szakaszoló egyenese , illetve 2 db bekötő szakaszoló egyenese , annak hasznát venném.

keresek még Pannónia trafót, vezérlő dobozt és vezeték köteget.

Valamint zöld / piros Pé.vé 6. vagonokat v. csak kasztnikat, ha van valakinek.

 

 

Szép estét Mindenkinek !

Ervin

Előzmény: Zoli1949 (1882)
a_hollo Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1883

Szia Zoli, szívesen látnánk majd képeket az egyedi építésekről! Jó munkát! Üdv, Ákos

Előzmény: Zoli1949 (1882)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1882

Kedves Ervin!

Köszönöm a visszalépésedet a PV 6.-től.

Jó ha innen legalább megismerjük egymást és később sem fogunk egymásra licitálni, inkább megbeszéljük a dolgokat. Én már régebb óta jegyezlek és tudom, hogy nagy gyűjtő vagy és nem is szoktam rád licitálni.  Nekem egy alap gyűjteményre fáj a fogam, aminek egy részét már  össze is szedtem. Igazán a felújítás és a restaurálás ebben a kihívás.  Ahogy össze fog jönni, az unokák szobájában fogom felállítani és játszani fogok vele, mert az unokák már kamaszok és van számukra más van mi érdekesebb. Viszont a fiaimmal, ha eljönnek, jókat fogunk majd játszani. Ifjú és bohó koromban repülő modelleztem vitorlázó gépekkel, innen van az apró dolgok iránti türelmem, am most jól jön. Jelenleg egy valaki által készített Märklin, méretű alvázat alakítok át Tokaji boroskocsira, de tervben van egy Előre rakoncás kocsi is, ha sikerül hozzájutnom egy elfogadható Előre alvázhoz.

Üdv: Zoli

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1870)
Ep128 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 1881

Ezzel (jó szándékkal) vitatkoznék... :-) Nagymamám hajdani beosztása (és ebből létrejövő kapcsolatai) lévén tudott szerezni nekünk ilyesmiket. Az egyre bővülő PV készleteim mind "pult alól" valók voltak, tehát előttem soha senkié nem volt! Mi pedig (sem politikai nézeteink, sem kézügyességünk, sem semmi miatt) NEM tettünk rá ilyen táblákat! :-) Mind ez egyenlő: Ezek bizony rajta voltak eredetileg is! (Lehet, hogy "így" nem kerültek forgalomba és én valami "prototípust" kaptam, de akkor is ez a helyzet!)

Előzmény: pv-vonat (1880)
pv-vonat Creative Commons License 2016.02.20 0 0 1880

Nem volt gyárilag rajtuk tábla. Ettől eltekintve jól áll nekik.

Előzmény: Ep128 (1877)
jgyurka Creative Commons License 2016.02.19 0 0 1879

Nagyon szépek, majd én is szeretnék hasonlót az átfestett vagonjaimra. Köszi a választ!

Előzmény: Ep128 (1877)
nohabrok Creative Commons License 2016.02.19 0 0 1878

Ne haragudj, de már van gazdája.

Előzmény: Zoli1949 (1876)
Ep128 Creative Commons License 2016.02.18 0 0 1877

Gyárilag rajta volt tudtommal... :-) (Mi is lehetett volna az 50' -es évek végén, mint Záhony-Moszkva...? :-) ) Fém tábla volt mindkettő a táblába ütött betűkkel!

Előzmény: jgyurka (1875)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.02.18 0 0 1876

Szia!

Érdekelnek a kapcsok. Mennyiért adod és hol tudnám átvenni?

Üdv:

Zoli

Előzmény: nohabrok (1873)
jgyurka Creative Commons License 2016.02.18 0 0 1875

Szia! Nekem nagyon tetszenek az útirány táblák a két vagonon. Esetleg nem tudod, hogy hogyan készültek? Azt nem látom igazán, hogy festett, vagy fémtáblába van ütve? Köszi, gyurka

Előzmény: Ep128 (1871)
Miki690 Creative Commons License 2016.02.18 0 0 1874

Az összes érdekelne.

Előzmény: nohabrok (1873)
nohabrok Creative Commons License 2016.02.17 0 0 1873

Ha valakit érdekel. PV sín csatlakoztató 42 db.

 

jenő1954 Creative Commons License 2016.02.17 0 0 1872

Kedve PV- s Társak !

Keresek PV kocsikereket 16 db kellene mert van 4 olyan kocsim ami hiányos pl kerék kellene. Ezen kivül kellene 6 db szigetelt

mozdony kerék , szintén felujitáshoz. Aki tud ilyet vagy gyártási lehetőséget irjatok.

Köszönettel:  .Jenő1954

Ep128 Creative Commons License 2016.02.17 0 0 1871

Találtam a vinyón pár képet a hajdan eladott készletemből...

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.02.13 0 0 1870

Sziasztok Srácok !

 

Több topictársnak ígértem visszajelzést a korábban felajánlott csere-berével kapcsolatban.

Tegnap megnyugtató ponthoz érkezett a dolog, így a készletem bekerült méltó helyére a hozzávaló dobozában és akkor nekem nem maradt semmi , amit cserélnék tovább, így ez a dolog már okafogyottá vált.

 

Kellemes hétvégét mindenkinek és ebben a ramaty időben vidám vonatozást !

Ervin

 

József Gábor Papp Creative Commons License 2016.02.12 0 0 1869

Kedves Ákos!Ha a Te mozdonyodéhoz hasonló tünetek leírása segítség volt,akkor szívesen!:) Azt hiszem nekem is marad az átalakítás.Köszönjük a kapcsolási rajzokat! Űdv.Gábor

 

Előzmény: a_hollo (1868)
a_hollo Creative Commons License 2016.02.09 0 2 1868

Kedves Gábor és topictársak!

 

Köszönöm mindenkinek a segítséget! Diódák beépítése után megy, ahogy mennie kell! Őszintén szólva a szelénre én is gyanakodtam, de az egy kicsit megzavart, hogy nem teljesen volt rossz. Üresen lemérve jónak tűnt, csak üzemben nem. Szerintem záróirányban már átengedett, így az állórész gerjesztése nem volt elegendő.

 

Kicsit bővebben a bekötésről, hátha valakinek segít a későbbiekben. A Pannónia motorok így vannak gyárilag bekötve:

 

Itt az állórész két tekercsből áll, amik ellentétes irányba vannak tekercselve. Ha az egyikre kapcsoljuk az egyenfeszültséget, akkor az egyik irányba forog, ha a másik tekercsre, akkor a másik irányba. A két tekercs közül viszont mindig csak az egyik kaphat áramot. Az, hogy melyikre jusson a táp, azt az S1/S2 illetve S3/S4 egyenirányító diódák (szelén cellák) döntik el.

 

Ugyanez az eredmény igazából két diódával is elérhető:

 

 

A Pannónia mozdonyba azért került 4 szelén cella, mert a terhelhetőségük korlátozott volt (kb. 18-20V, 1-1,5A). Mivel egy motor üresjáratban kb. 1 A áramot vesz fel, egy pár szelén cella ezt nem bírta volna. A mai szilícium diódákkal ez már nem gond, akár két diódával is beköthetjük. Graetz diódahídra tehát nem feltétlenül van szükség.

 

az Előre motoroknál kicsit más a helyzet. Ott az állórész csak egy tekercsből áll. Ezt kell hol az egyik, hol a másik irányba bekötni az irányváltáshoz. Ezt a gyári kialakításban az irányváltó kapcsoló oldja meg, ami igazából két váltókapcsoló. Ha az Előre mozdonyt szeretnénk a Pannóniához hasonlóan egyenárammal irányítani, akkor már négy diódára vagy egy Graetz egyenirányítóra (ami nem más, mint négy darab dióda hídba kötve és egy tokba építve) van szükségünk:

 

 

Diódát vagy Graetz egyenirányítót bármilyen elektronikai alkatrészboltban olcsón lehet kapni. Bármilyen típus jó, ami bírja a maximális feszültséget és a terhelő áramot (egy motor esetén a 40V/2A-es dióba biztosan elegendő).

 

Aki ismer, az tudja, hogy én általában szeretem az eredeti, gyári megoldásokat megőrizni régi játékvasútaknál, de néha kompromisszumot kell kötni. A nem működő eredeti mozdony és a működő kicsit átalakított közül én is a működőt választom :-) A mai diódák egyébként sokkal kisebbek, mint a régi szelén cellák, akár a cellák fémlemezei között is el lehet rejteni őket.

 

Még egyszer köszönet a tippért!

 

Üdv,


Ákos

Előzmény: József Gábor Papp (1847)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.09 0 0 1867

A "K" egy univerzális hobbyáruház, relative magasabb árakkal, de szinte mindenböl lehet csak egy-egy darabot is venni. Részben ezt is meg kell fizetni. Viszont ha valaki tud legalább egy kiszerelési egységet venni, akkor elektronikai eszközöket (is) sokkal jobb áron lehet szakkereskedöktöl beszerezni.  Üdv!

Előzmény: József Gábor Papp (1866)
József Gábor Papp Creative Commons License 2016.02.09 0 0 1866

Kedves Zoli! Köszönöm az infot,majd át bogarászom a kínálatukat!Nem ismertem azt a forrást.Tudom,az említett cégnek elég húzósak az árai.Üdv.Gábor

Előzmény: Zoli1949 (1864)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.09 0 0 1865

Köszönöm, de csak a szöveg az enyém, az ábrákat gyorsan gugliztam én is!  Üdv!

Előzmény: Zoli1949 (1863)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.02.09 0 0 1864

 Kedves Gábor!

Nekem a Pannónia váltókhoz szükségem volt izzókhoz, az egyik mozdonyomban hiányoztak az izzók foglalatai is, valaminz a dióda hidak. Évekkel ezelőtt speciális lítium ion aksikat vásároltam a TME web áruházából, ezért most is onnan vásároltam meg mindent. Nem akarok nekik reklámot csinálni, de olcsóbbak, mint a Konrad. ( azokat is megnéztem)

Zoli

Előzmény: József Gábor Papp (1853)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.02.09 0 0 1863

Alapos munka! Köszönjük. Hirtelen nem tudtam volna ilyen szép grafikonokat előszedni.

Zoli

Előzmény: Törölt nick (1854)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.02.09 0 0 1862

Kedves Jenő!

Megkaptam. Ma délelőttömet az Ezermesterek 1957- 1962 közötti számainak böngészésével töltöttem. Megfogadva Ákos tanácsát és a digitalizált változatokat bújtam, jóval alaposabban, mint tegnap. Találtam is néhány nagyon érdekes dolgot, amiket le is töltöttem. Magamnak mindenképpen ki fogom nyomtatni, mert pl. az egyszerű gyorskapcsolókat az Előréhez és a rakoncás kocsit el fogom készíteni. Amennyiben az időm engedi, holnap minden letöltést elküldök  a drótpostádra

Zoli

Előzmény: jenő1954 (1857)
József Gábor Papp Creative Commons License 2016.02.09 0 0 1861

Kedves GanzDMU! A korhűségről már akkor letettem mikor újra kellett festenem a rozsda halmazt,a mozdonyt és a hat kocsit is.Egy barkács vezérlőt kaptam vele,amit ránézésre valami életunt csinálhatott. :)  Gyári trafóm sincs hozzá,egy 24 voltost tervezek majd hozzá alakítani.Természetesen nem tervezem leégetni a motorokat,elég volt egyszer megtekercselni...Az Előre mozdonyaimhoz van gyári trafóm.Üdv.Gábor

 

Előzmény: Törölt nick (1860)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!