Központ egy nanox-s88 as, tápja egy makrai ~16V-os trafó. De ezzel elvileg jó minden, eddig is az volt. Azóta van a problema hogy 2 esu dekóder van a pályán.
Arra is gondoltam hogy kevés lenne az áram? De szerintem az nem lehet 2 mozdony van fent az esuval akkor is csinálja.
Nekem 4+1 diódásak a moduljaim. Elvileg jónak kellene lennie, de mégsem megy ha mind a kettő dekóder egyszerre van a pályán. A 3. mozdony DigiDriveal vígan elvan szépen megáll mikor kell, miközben ez a 2 eszeveszett módon megy.
Egy kis segítséget kérnék szépen ABC fékrendszerrel kapcsolatban. Illetve a fék rendszer szépen működik, de két ESU lokpilot 4.0 ás dekóderrel felszerelt mozdonyom nem szeretnek együtt fent a pályán. Mikor az egyik ESU van fent egy másik dekóderes mozdonnyal, akkor tökéletesen megállnak a fékzónában minden szép és jó. De ha harmadiknak felrakom a másik ESU dekóderes mozdonyt akkor mind a kettő túl csordul vagy egyáltalán nem akar megállni a fékzónákban. Ez mitől lehet esetleg valami cv-t kellene átírni? Van a digidrive dekóder abban lehet állítani az ABC asszimetria értékét, az ESU-ban nem lehet. Lehet ez lenne a megoldás, csak ez nem tudja ezt a funkciót? Kérlek segítsetek, ezzel küzdök pár napja.
Régen is a BTTB gyártotta, de nem kizárt, hogy a Nagy Szocialista Összeborulás jegyében beintegrálták a Piko alá (vagy legalábbis a katalógusukba). Tipikus szocialista kreálmány volt egyébként, jó elképzelés, silány kivitelezés, ami első sorban az anyagválasztás és a szerszámok kopása miatt alakult úgy, ahogy:
- a drótokat rögzítő sorkapcsok műanyagbetéteinek szélei sorjásak voltak, a fém fészkük viszont eléggé ívesen volt hajlítva; így a kapcsok szorultak ugyan, de középen mégsem fogták meg a drótot;
- felül rá bár szemmel láthatólag úgy alakították ki őket, hogy a műanyag anyagától fogva rugalmasan szorítsanak, valahogy túl ridegek voltak;
- a kapcsokat rögzítő ráhajlított fülek egy idő után kilazultak, így az érintkezésük bizonytalanná vált;
- a pultokat elektromosan összekötő fülek is meglehetősen rugalmatlanok voltak, állítgatni kellett őket.
Szóval olyan igazi szocialista termékek voltak ezek, mint az egész kalapsínes vasutazás: el kellett velük szöszmötölni, kellett őket fúrni-faragni-egyengetni-görbítgetni; de ha folyamatosan simogattuk őket, elműködtek a világ végéig (persze aztán lehet, hogy csak azok a példányok kerültek ki péntek délutáni műszakból, amik nálam landoltak; többek közt az állandó minőség sem volt erőssége a VEB-világnak). Minden esetre máig is nagyon sok ilyen BTTB kapcsolópult lelhető fel a mindenféle aukciós és apróhirdetős oldalakon.
És ha a Tillig jobb anyagokból, precízebben rakja össze őket, akkor szerintem is jó választás...
Igen, pontosan. Korábban belinkelték a "Helyes vágányon a TT vasúttal" kiadvány elérhetőségét, abban van rajz, még ma is érvényes. Nem ragadnak össze a kapcsoló lemezei, legalábbis én nem találkoztam ilyennek még. Ha megnyomod, akkor impulzust ad, ha felbillented, akkor tartós áramot.
Szia! Van másik mozdonyod, amivel ellenpróbát tudsz tartani? Nekem halt már meg dekóderem ilyen állapotban, hogy az egyik fény fixen ment, de érdemben semmire nem reagált a mozdony. Akkor valamely kimeneten okoztam zárlatot a sínnel, ha jól emlékszem.
Jó kis pult volt ez, főleg amikor a váltó végálláskapcsolója nem működött (vagy nem is volt neki): a lemezek idővel elégtek, majd egy gyanútlan váltás során összeragadtak, az átfolyó amperecske és a nagyon kis érintkezőfelületek miatt meg elolvadt az egész... :)
Amúgy motoros váltóállítóval, vagy végállás-lekapcsolásos hajtómű esetén feltehetőleg teljesen üzembiztos a cucc; nem olyan otromba doboz kis gombokkal, mint a társai.
Már dolgozom a tudásmegosztás formáján más téma miatt. Türelmet szeretnék kérni, átgondoltan szeretnék cselekedni. Ezt a témát szívesen felveszem a listámba.
Ha nem "titok", akkor itt is közzé tehetnéd a tapasztalataidat, mert szerintem többen vagyunk, akiket érdekel
a Digikeijs termékeinek használata. Szerintem köszönettel vennék, ha leírnád, hogy alternatívaként, milyen lehetőségek rejlenek
benne. Azért is jó lenne, hogy ne csak a közismert márkákról (pl. Roco, Dogitools...) olvashatnánk.
Mondom ezt annak ellenére, hogy nekem Lenz központom van, de kiegészítő egység jól jöhetnek a Digikeijs termékei is.
Vagy éppen ott vannak a jrmodelár által kínált termékek is, vagy a TrainModules holmijai is, azokkal kapcsolatban is leírhatná valaki a véleményét, tapasztalatát...
Köszönöm mindenkinek a segítséget és az építő jellegű hozzászólást. Szerintem Tillig állítómű lesz valamilyen, mondjuk Piko kapcsolóval kombinálva.. Van esetleg a Pikónál jobb kapcsolópult, ami jó lehet? Vagy az is teljesen jó?
Kicsit jobban belegondolva, ez lesz a leglogikusabb megoldás. Van egy régi Piko pályaterv könyvem is, abban le van írva minden érthetően. Már csak a jelenkor termékeire kellene átfordítani... mondjuk egy ilyen? Ehhez van asztal alatti kiegészítő is. Vagy a gyári Tillig is működhet analóg üzemben is?
Sok minden használható ma is ami abban a könyvben van, egy olyan alapot ad, amire aztán később könnyen lehet építeni. A te esetedben annyi, hogy az analóg vágányszakaszolás részek nem lesznek relevánsak, viszont a jelző, meg váltóbekötések, és az alapvető üzemhez kapcsolódó dolgok igen. Anno én is úgy váltottam digitálisra, hogy először csak a vonatvezérlés lett digit, a váltók egy jó darabig maradtak nyomógombos analógok, a jelzőkkel együtt.
Nem is rossz az ötlet. Most, hogy mondod, a Vasútmodellezés könyv megvan... csak eddig azért nem néztem, mert nincs benne digitális... de ide pont megfelelő lesz:-)
Javaslom valamilyen vasútmodell alapismeretekkel foglalkozó könyv (pl.: Gerhard Trost, Károly Imre, Linzbauer könyvek) vagy letölthető pdf áttanulmányozását. Analóg kitérő- és jelzővezérlésben a mai napig megállja a helyét méretaránytól függetlenül pl. a "Helyes vágányon a TT vasúttal" kiadvány. Innen letölthető Magyar nyelven: https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=gle1
Amire èn szeretném az asztalt használni az 2 vonat egyidejű futása. Az állomáson szerelvények összeállítása. A tolatást, szerelvényösszeállítást automatán nehéz megoldani szerintem... számítógép vezérlést a Trix Ms2vel nem lehet megoldani, ha jól tudom, és nem is szeretném
Jelenleg nem tervezem, hogy ezt az asztalt automatán vezéreljem. Csak annyit szeretnék, hogy a kitérőket ne kézzel kelljen állítanom. Ha erre teljesen elég és megfelelő az analóg megoldás, söt, ha netán egyszerűbb a működtetése, semmi kivetnivalót nem látok ebben. Viszont akkor aztán tényleg lövésem nincs, mi is kell hozzá... ennek utána kell járni. Eddig teljesen a digitális megoldásban pörögtem. Ez esetben a vonatok vezérlése menne digitálisan, a többi analógban? Pl a jelzők is? Akkor viszont, gondolom a kitérőkhöz is teljesen másfajta állító kell...