Keresés

Részletes keresés

T Man Creative Commons License 2021.01.30 0 0 30769

Központ egy nanox-s88 as, tápja egy makrai ~16V-os trafó. De ezzel elvileg jó minden, eddig is az volt. Azóta van a problema hogy 2 esu dekóder van a pályán.

Arra is gondoltam hogy kevés lenne az áram? De szerintem az nem lehet 2 mozdony van fent az esuval akkor is csinálja.

Előzmény: diginewl (30768)
diginewl Creative Commons License 2021.01.30 0 0 30768

Központ típusa? Tápegység - milyen? Minden a stabil dcc jelen múlik ABC-nél.

Előzmény: T Man (30767)
T Man Creative Commons License 2021.01.30 0 0 30767

Nekem 4+1 diódásak a moduljaim. Elvileg jónak kellene lennie, de mégsem megy ha mind a kettő dekóder egyszerre van a pályán. A 3. mozdony DigiDriveal vígan elvan szépen megáll mikor kell, miközben ez a 2 eszeveszett módon megy.

Előzmény: csa(101) (30766)
csa(101) Creative Commons License 2021.01.30 0 0 30766

Az asszimetria mértékét a diódák száma határozza meg. Nem derül ki a hozzászólásodból. hogy neked 3+1, vagy 4+1 diódás rendszered van.  

Előzmény: T Man (30765)
T Man Creative Commons License 2021.01.30 0 0 30765

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék szépen ABC fékrendszerrel kapcsolatban.
Illetve a fék rendszer szépen működik, de két ESU lokpilot 4.0 ás dekóderrel felszerelt mozdonyom nem szeretnek együtt fent a pályán. Mikor az egyik ESU van fent egy másik dekóderes mozdonnyal, akkor tökéletesen megállnak a fékzónában minden szép és jó. De ha harmadiknak felrakom a másik ESU dekóderes mozdonyt akkor mind a kettő túl csordul vagy egyáltalán nem akar megállni a fékzónákban. Ez mitől lehet esetleg valami cv-t kellene átírni? Van a digidrive dekóder abban lehet állítani az ABC asszimetria értékét, az ESU-ban nem lehet. Lehet ez lenne a megoldás, csak ez nem tudja ezt a funkciót?
Kérlek segítsetek, ezzel küzdök pár napja.

nazareth Creative Commons License 2021.01.29 0 0 30764

Régen is a BTTB gyártotta, de nem kizárt, hogy a Nagy Szocialista Összeborulás jegyében beintegrálták a Piko alá (vagy legalábbis a katalógusukba). Tipikus szocialista kreálmány volt egyébként, jó elképzelés, silány kivitelezés, ami első sorban az anyagválasztás és a szerszámok kopása miatt alakult úgy, ahogy:

 - a drótokat rögzítő sorkapcsok műanyagbetéteinek szélei sorjásak voltak, a fém fészkük viszont eléggé ívesen volt hajlítva; így a kapcsok szorultak ugyan, de középen mégsem fogták meg a drótot;

 - felül rá bár szemmel láthatólag úgy alakították ki őket, hogy a műanyag anyagától fogva rugalmasan szorítsanak, valahogy túl ridegek voltak;

 - a kapcsokat rögzítő ráhajlított fülek egy idő után kilazultak, így az érintkezésük bizonytalanná vált;

 - a pultokat elektromosan összekötő fülek is meglehetősen rugalmatlanok voltak, állítgatni kellett őket.

 

Szóval olyan igazi szocialista termékek voltak ezek, mint az egész kalapsínes vasutazás: el kellett velük szöszmötölni, kellett őket fúrni-faragni-egyengetni-görbítgetni; de ha folyamatosan simogattuk őket, elműködtek a világ végéig (persze aztán lehet, hogy csak azok a példányok kerültek ki péntek délutáni műszakból, amik nálam landoltak; többek közt az állandó minőség sem volt erőssége a VEB-világnak). Minden esetre máig is nagyon sok ilyen BTTB kapcsolópult lelhető fel a mindenféle aukciós és apróhirdetős oldalakon.

 

És ha a Tillig jobb anyagokból, precízebben rakja össze őket, akkor szerintem is jó választás...

 

 

Előzmény: Honositib (30758)
nazareth Creative Commons License 2021.01.29 0 0 30763

Nem ragadnak össze a kapcsoló lemezei, - én viszont tapasztalatból írtam.

Előzmény: csíkos-háTTú (30762)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.01.29 0 0 30762

Igen, pontosan. Korábban belinkelték a "Helyes vágányon a TT vasúttal" kiadvány elérhetőségét, abban van rajz, még ma is érvényes. Nem ragadnak össze a kapcsoló lemezei, legalábbis én nem találkoztam ilyennek még. Ha megnyomod, akkor impulzust ad, ha felbillented, akkor tartós áramot.

Előzmény: Honositib (30759)
ELŐRE! Creative Commons License 2021.01.28 0 0 30761

Ijesztő jelenség :( Programozó sín megy?

Előzmény: Dimarson2 (30757)
juxx Creative Commons License 2021.01.28 0 0 30760

Szia! Van másik mozdonyod, amivel ellenpróbát tudsz tartani? Nekem halt már meg dekóderem ilyen állapotban, hogy az egyik fény fixen ment, de érdemben semmire nem reagált a mozdony. Akkor valamely kimeneten okoztam zárlatot a sínnel, ha jól emlékszem. 

Előzmény: Dimarson2 (30757)
Honositib Creative Commons License 2021.01.28 -1 0 30759

Ennek egy táp, összeköt az elektromos váltóállítóval és működik? 

Előzmény: csíkos-háTTú (30755)
Honositib Creative Commons License 2021.01.28 0 0 30758

Régen volt a Pikónak is valami hasonló... vagy nem jól emlékszem? 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (30755)
Dimarson2 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 30757

Üdv mindenkinek!

 

Délben még nyugodtan hozzászóltam az előzőekben, délutánra meg...

 

Lenz LZV100-asom van. Eddig csodajól működött, most estére érdekes jelenséget produkált. 

A kézikönyv szerint bekapcsolt állapotban az előlapon lévő piros lednek világítani kellene.

Hiába van bekapcsolva a led nem világít (igaz előtte sohasem figyeltem, hogy tényleg bekapcsol-e

üzemkész állapotban, mert működött minden rendben, a kábeleket meg ugye a hátulján csatlakoztattuk).

 

Lényeg, hogy a led nem világít, de áram alatt van mégis a rendszer, mert a kézi vezérlő működik, de

hiába van beállítva a megfelelő mozdonycím, a digit mozdony lámpái világítanak, de nem mozdul, nem lehet a lámpákat kapcsolni sem.

 

Az analog mozdony ciripel, a lámpái világítanak, de az sem mozdul (a megfelelő cím itt is ki lett választva).

 

A kézi vezérlővel az üzemkész állapotot be és ki lehet kapcsolni. Egy végzárfénnyel ellátott pályára tett vagon fényei is világítanak.

 

A jelenségekből az tűnik ki, hogy elvileg áram alatt van a rendszer, de a digitális parancsokra valamiért nem reagál a központ. 

 

Nem tudom, hogy mi lehet a probléma, a különböző kábelcsatlakozásokat megnéztem, megmozgattam, elvileg minden rendben velük.

 

Lenz-hez értő kollégák, mi lehet a probléma??????????

 

Tisztelettel:

Dim

nazareth Creative Commons License 2021.01.28 0 0 30756

Háhháhá, ezt még gyártják??? :)

 

Jó kis pult volt ez, főleg amikor a váltó végálláskapcsolója nem működött (vagy nem is volt neki): a lemezek idővel elégtek, majd egy gyanútlan váltás során összeragadtak, az átfolyó amperecske és a nagyon kis érintkezőfelületek miatt meg elolvadt az egész... :)

 

Amúgy motoros váltóállítóval, vagy végállás-lekapcsolásos hajtómű esetén feltehetőleg teljesen üzembiztos a cucc; nem olyan otromba doboz kis gombokkal, mint a társai.

Előzmény: csíkos-háTTú (30755)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.01.28 0 0 30755

Én megfontolnám a Tillig 08211 cikkszámú kapcsoló pultot.

Előzmény: Honositib (30751)
Dimarson2 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 30754

Köszönöm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: juxx (30753)
juxx Creative Commons License 2021.01.28 0 1 30753

Tisztelt Dimarson2!

 

Már dolgozom a tudásmegosztás formáján más téma miatt. Türelmet szeretnék kérni, átgondoltan szeretnék cselekedni. Ezt a témát szívesen felveszem a listámba.

 

Köszönöm!

 

Üdvözlettel:

juxx

Előzmény: Dimarson2 (30752)
Dimarson2 Creative Commons License 2021.01.28 0 4 30752

Tisztelt juxx!

 

Ha nem "titok", akkor itt is közzé tehetnéd a tapasztalataidat, mert szerintem többen vagyunk, akiket érdekel

a Digikeijs termékeinek használata. Szerintem köszönettel vennék, ha leírnád, hogy alternatívaként, milyen lehetőségek rejlenek

benne. Azért is jó lenne, hogy ne csak a közismert márkákról (pl. Roco, Dogitools...) olvashatnánk.

 

Mondom ezt annak ellenére, hogy nekem Lenz központom van, de kiegészítő egység jól jöhetnek a Digikeijs termékei is. 

 

Vagy éppen ott vannak a jrmodelár által kínált termékek is, vagy a TrainModules holmijai is, azokkal kapcsolatban is leírhatná valaki a véleményét, tapasztalatát...

Üdv.

Dim

Előzmény: juxx (30750)
Honositib Creative Commons License 2021.01.28 0 0 30751

Köszönöm mindenkinek a segítséget és az építő jellegű hozzászólást. Szerintem Tillig állítómű lesz valamilyen, mondjuk Piko kapcsolóval kombinálva..  Van esetleg a Pikónál jobb kapcsolópult, ami jó lehet? Vagy az is teljesen jó? 

juxx Creative Commons License 2021.01.27 0 0 30750

Írtam levelet. Remélem, tudok segíteni.

Előzmény: Vgabi5 (30749)
Vgabi5 Creative Commons License 2021.01.27 0 0 30749

Kedves Juxx!

 

Digikeijs DR5000 tapasztalatokról érdeklődnék, kérem vegye fel velem kapcsolatot (email-em publikus), vagy adjon egy elérhetőséget.

 

Köszönöm

Előzmény: juxx (30725)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.27 0 1 30748

Igen, ezek így működnek. Mágnes helyett lehet azonban használni a Tillig vagy MTB állítóművet is.

Előzmény: Honositib (30747)
Honositib Creative Commons License 2021.01.27 0 0 30747

Kicsit jobban belegondolva, ez lesz a leglogikusabb megoldás. Van egy régi Piko pályaterv könyvem is, abban le van írva minden érthetően. Már csak a jelenkor termékeire kellene átfordítani...  mondjuk egy ilyen? Ehhez van  asztal alatti kiegészítő is. Vagy a gyári Tillig is működhet analóg üzemben is? 

Előzmény: Törölt nick (30746)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.27 0 0 30746

Sok minden használható ma is ami abban a könyvben van, egy olyan alapot ad, amire aztán később könnyen lehet építeni. A te esetedben annyi, hogy az analóg vágányszakaszolás részek nem lesznek relevánsak, viszont a jelző, meg váltóbekötések, és az alapvető üzemhez kapcsolódó dolgok igen. Anno én is úgy váltottam digitálisra, hogy először csak a vonatvezérlés lett digit, a váltók egy jó darabig maradtak nyomógombos analógok, a jelzőkkel együtt.

Előzmény: Honositib (30745)
Honositib Creative Commons License 2021.01.27 0 0 30745

Nem is rossz az ötlet. Most, hogy mondod, a Vasútmodellezés könyv megvan... csak eddig azért nem néztem, mert nincs benne digitális... de ide pont megfelelő lesz:-)

Előzmény: Törölt nick (30744)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.27 0 1 30744

Javaslom valamilyen vasútmodell alapismeretekkel foglalkozó könyv (pl.: Gerhard Trost, Károly Imre, Linzbauer könyvek) vagy letölthető pdf áttanulmányozását. Analóg kitérő- és jelzővezérlésben a mai napig megállja a helyét méretaránytól függetlenül pl. a "Helyes vágányon a TT vasúttal" kiadvány. Innen letölthető Magyar nyelven: https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=gle1

Előzmény: Honositib (30742)
Honositib Creative Commons License 2021.01.27 0 0 30743

Amire èn szeretném az asztalt  használni az 2 vonat egyidejű futása. Az állomáson szerelvények összeállítása. A tolatást, szerelvényösszeállítást automatán nehéz megoldani szerintem...  számítógép vezérlést a Trix Ms2vel nem lehet megoldani,  ha jól tudom, és nem is szeretném

Előzmény: csíkos-háTTú (30738)
Honositib Creative Commons License 2021.01.27 0 0 30742

Jelenleg nem tervezem, hogy ezt az asztalt automatán vezéreljem. Csak annyit szeretnék, hogy a kitérőket ne kézzel kelljen állítanom. Ha erre teljesen elég és megfelelő az analóg megoldás, söt, ha netán egyszerűbb a működtetése, semmi kivetnivalót nem látok ebben. Viszont akkor aztán tényleg lövésem nincs, mi is kell hozzá... ennek utána kell járni. Eddig teljesen a digitális megoldásban pörögtem. Ez esetben a vonatok vezérlése menne digitálisan, a többi analógban? Pl a jelzők is? Akkor viszont, gondolom a kitérőkhöz is teljesen másfajta állító kell...

Előzmény: csíkos-háTTú (30738)
ZésZoli Creative Commons License 2021.01.27 0 0 30741

Értem! Ezek szerint Piko-éknak van saját mikroelektronikai részlegük, mármint ahol dekódereket is készítenek.

 

A Marklin/Trix milyen fékezést használ?

Előzmény: csíkos-háTTú (30740)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.01.27 0 0 30740

Saját gyártó azonosítójuk van. A Märklin/Trix dekóderek egyébként nem ismerik az ABC fékezést. A legújabbak sem.

Előzmény: ZésZoli (30739)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!