Keresés

Részletes keresés

Sarkany Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2066

Ezt én is megnézném, bár azért tudjuk, hogy ügyvédek hada védené a cégek érdekeit.

 

Majd utánanézek, hogy egy GVH vizsgálat megállapításai milyen jogorvoslati fórumra adnak lehetőséget.

 

De majd Szalay Feri megmondja, Ő régebben képviselő mint én.

Nem tudom, hogy a Fidesznek most mi az álláspontja.

1995-ben, a távhőkoncesszió mellett volt Várhegyi és a teljes Fidesz frakció is... 

Előzmény: eR-dei (2065)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2065
Ezt én is megnézném, bár azért tudjuk, hogy ügyvédek hada védené a cégek érdekeit.
De majd Szalay Feri megmondja, Ő régebben képviselő mint én.


--
honlapomon egy lista:
http://web.interware.hu/erdeip
Előzmény: Tiborcsik (2059)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2064
gratulálok mélyreszántó válaszodhoz, egy zárójeles mondatra méltóztattál reagálni, aminek a végét egy soxoros szmájli zárja, de tényleg!
Ezt nevezeik lényegi kiemelésnek....


amúgy miért is nem környezetvédelmi beruházás Kétpó?


--
az én honlapomra is felkerült egy lista :))

web.interware.hu/erdeip
Előzmény: nilan (2060)
stusa Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2063
Szalay Ferenc országgyűlési képviselő online fogadóórája Időpont:2005, március 10 - 17:00

Iskolaváros(?) az iskolabezárások árnyákában

 

Az Egyesület a Szolnoki Közéletért (ESZKÖZ) - kitüzött céljainak megfelelöen - online fogadóóra címmel lehetöséget kíván teremteni a város netes közösségének, hogy a város közéletét leginkább foglalkoztató kérdésekre választ kapjon, kifejthesse véleményét.

Terveink szerint havonta hívunk kötetlen beszélgetésre szakembereket, tisztségviselöket, képviselöket, akik tájékoztatást adnak egy-egy nagy horderejü problémáról, akiket befolyásolni lehet egy-egy döntés elökészítésekor.
Elsö beszélgetésünkre Szalay Ferencet, a város oktatási bizottságának elnökét invitáltuk, hogy eszmét cserélhessünk a város oktatási helyzetéröl, az iskolabezárásokról.

Már elözetesen is várjuk véleményeiteket, javaslataitokat, kérdéseiteket a topicban.

Néhány kérdés gondolatébresztöként:

1. Hogyan ítéli meg az iskolabezárások szakmai elökészítettségét, megalapozottságát?

2. Jelenleg van-e közép-, vagy hosszú távú oktatási koncepció a városban?

3. Mi a véleménye a jelenlegi beiskolázási módszerekröl, és a kialakított beiskolázási körzetekröl?

4. Milyen hatással lesz a város életére, hogy szinte
minden "peremkerületi" iskolát megszüntettek?

5. Mit gondol:van-e szegregáció Szolnok oktatási intézményeiben?

 

ESZKÖZ

Freddi Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2062
kolerikus=lobbanékony
Előzmény: Tiborcsik (2057)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2061

A másik vélemény, hogy a beruházások hasznát nem látják a lakosok, kétséges bizonyíthatóságú, mivel a másik fél nyílván kimutatná, hogy a beruházások révén mennyi megtakarítás kelettkezett, ebből mennyi jutott a használónak pl. úgy, hogy kisebb mértékű lett az áremelés...

 

A beruházások haszna a költségek csökkenésében realizálódik.

Ha áttekinted az Alfa-Nova Kft. költség kimutatásait 2003 és 2004 évek vonatkozásában, szinte valamennyi költsége emlkedett.

Olvasd át figyelmesen az előterjesztés 1/a. számú mellékletét. Ebből sokminden kimutatható, de megtakarítás az nem, sőt...

 

Előzmény: eR-dei (2055)
nilan Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2060
Kétpót ebbe bele keverni vagy nagyfokú tudatlanság vagy szándékos ködösítés.
Előzmény: eR-dei (2055)
Tiborcsik Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2059
Persze, ha tényleg kiderülne, hogya koncessziós cégeket (Alfa-Nova, Rethmann-Remondis, Kaposvári és fia Rt) meg lehetne egy kicsit szorongatnmi, elszámoltatni és ebből a város plusz bevétellel jönne ki, az tényleg nem lenne rossz, úgyhogy én drukkolok a SZPEM-SZKÖZ-nek, mint szoktam volt mondani: "...veletek száguld, vív, ujjong a lelkem..."
Tiborcsik Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2058
Egyébként meg ahhoz, hogy netána az Alfa-Nova zsebrevágja a város pénzén eszközölt beruházás okozta plusz bevételt.

Zagsón!

Mindenki tudja (tudni véli), hogy annak idején az Axel Springer is INGYEN jutott hozzá a Néplaphoz, abból se lett semmi botrány, pedig még lehetne.

Ez a szolnoki ugar!
Tiborcsik Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2057

"általában is véve eléggé kolerikus tipus vagy, de az a Te dolgod, de rányomja a bélyegét a hozzászólásaidra "

 

Erdei, te itt a kolerára vagy a kalóriára gondoltál?

Előzmény: eR-dei (2052)
Anti IQ Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2056

"[[általában is véve eléggé kolerikus tipus vagy, de az a Te dolgod, de rányomja a bélyegét a hozzászólásaidra ]]"
 

Én már hallottam olyan véleményt is, hogy az ESZKÖZ név választását nagyban segítette az a tény, hogy bizonyos körökben a korábbi szerveződést már "SZolnoki Permanesen Elégedetlenkedők Mozgalma" néven emlegették. 

 

:)

 

Előzmény: eR-dei (2052)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.28 0 0 2055

A tárgyalásokkal kapcsolatban csak arra a mondatodra reagáltam, hogy nem jó hozzáállás, ha egy szakértői véleményt, ebben az esetben pont a Tiédet, fegyverként használjuk.

Ez nem politikai kérdés, de egy fontos információ birtoklása igen is a tárgyaló fél pozícióját erősíti és ezt a pozíciót használni, hasznosítani kell.

*

A másik vélemény, hogy a beruházások hasznát nem látják a lakosok, kétséges bizonyíthatóságú, mivel a másik fél nyílván kimutatná, hogy a beruházások révén mennyi megtakarítás kelettkezett, ebből mennyi jutott a használónak pl. úgy, hogy kisebb mértékű lett az áremelés...

{Vagy mondjuk, a Remondis bebizonyítja, hogy a kétpói mamutberuházásra szükség van: környezetvédelem, modern hulladékfeldolgozás és egyéb ehhez hasonló korszerű gondolatok :)))}

*

 

Lehet, hogy 25 év és nem 35, mint mondtam én városi ügyekben nagyon sokáig nem vettem részt, először vagyok képviselő.

Előzmény: Sarkany (2054)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2054

Te még nem vagy önkormányzati képviselő

 

Tíz évvel ezelőtt szilárdan elhatároztam, hogy az államigazgatásnak még a környékére se megyek a jövőben! :)) 

 

de tárgyalásokon részt szoktál venni (gondolom, bár nem ismerem a Papírgyár működési rendjét.

 

Alapvető különbség a munkahelyem és a koncesszorok között, hogy a MONDI Rt. piaci szereplő, nem közüzemi szolgáltató. 

 

Energiavásárlások tekintetében a piac nyitott. A villamosenergia piac 2003. január 1-el, a földgázpiac 2004. január 1-el vált nyitottá. Enegia vételi ajánlatok kérésében, azok kiértékelésében, a javaslattételben és a tárgyaláson közreműködök, de a döntés nem az én hatásköröm.

 

Természetesen nyitott az energiapiac a koncesszoroknak is.

Legjobb tudomásom szerint az ALFA-NOVA Kft. szabadpiacról szerzi be a földgázt és folytatott tárgyalásokat a villamos energia szabadpiaci beszerzéséről is. Ez utóbbi eredményéről nincs trudomásom.

 

De azért a viz és csatorna esetén talán nem kellene elhamarkodott véleményt formálnod

 

Mivel árkalkulációt nem láttam, csupán a kétségeimnek adtam hangot!

A történések tükrében (rendelkezésre állási díj bevezetése + víz és csatornadíj áremelés), úgy gondolom ez megérthető.

 

Egyébként az út nyitva van, az egyesület nevében a Versenyhivatalhoz kell fordulni, bejelentéssel, és akkor a hivatal majd eldönti, hogy igazatok van -e.

 

Ha a szerződések nyilvánosak lesznek és másként nem megy, ezt meg fogjuk lépni!

A szerződések nyilvánosságra hozatalát mindenképpen meg fogjuk várni.

Elképzelhetőnek tartom, sokkal nyomósabb érveink lesznek a szerződések ismeretében!

 

Egyébként pedig a Remondis-szal a szerződés 35 évre szól a hulladéknál.

 

Ha jók az információim, bár a szerződéseket nem láttam, az ALFA-NOVA Kft. és a VCSM Koncessziós Rt. szerződése is 25 évre szól!


 

Előzmény: eR-dei (2052)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2053

Koncessziós szerződést kötni szabad, a koncesszióról szóló törvény ezt a lehetőséget biztosítja!

 

Véleményem szerint a szolnoki koncessziós szerződésekkel az alábbi bajok vannak:

 

- Törvényi előírás ellenére nem nyilvánosak, azokat több mint egy évtizede rejtegetik.

- Olyan koncessziós szerződések köttettek, melyekben a fejlesztések elvégzéséhez, részben vagy egészben, a város biztosítja a pénzügyi forrásokat. Mi az értelme ilyen feltételek mellett a vagyont koncesszióba adni?

- A közpénzekből részben vagy egészben finanszírozott beruházások költségvonzatait a koncesszor beépíti a szolgáltatás díjába.

-  A koncesszorok minimális vagy nulla saját tőke kockáztatása nélkül, közpénzekből profitot termelnek önmaguknak, miközben a közüzemi szolgáltatások díjai az eget verik.

- Az elvégzett fejlesztések és beruházások hasznát a díjakban a fogyasztók nem érzékelik. Mi értelme ilyen esetben a fejlesztéseknek, beruházásoknak?

- A szerződésekben a díjak kalkulációjára kimunkált árképletek rendkívül bonyolultak, még egy szakember számára is nehezen követhetők, csupán arra jók, hogy a tisztánlátást megakadályozzák.

- A koncessziós szerződések szolnoki gyakorlata ellenkezik a fogyasztók érdekeivel.

Előzmény: eR-dei (2051)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2052
Mondjuk nem szokás magánlevelekből ide idézni, de azért néhány dolgot célszerű ide hozni:
1) először én is úgy gondoltam, hogy a beruházások költségét az árképletben nem szabadna alkalmazni, mivel az amortizáció ez után ezt nagyobbrészt fedezi, ráadásul egy cégnek a működéséhez be kell ruházni.
CSAKHOGY!
A beruházás eredményeként keletkező vagyon nem a beruházóé, hanem az önkormányzaté, így ha beruház a cég, akkor nem a saját vagyonába ruház be. Persze ez sem ilyen egyértelmű, az biztos, hogy nem jótékonysági cég a hőszolgáltató.

Az áremelés ebben az évben tárgyaláson alakult ki. Te még nem vagy önkormányzati képviselő, de tárgyalásokon részt szoktál venni (gondolom, bár nem ismerem a Papírgyár működési rendjét) , ha tárgyalnod kellene egy áremeléssel kapcsolatban, akkor jó helyzetben lennél egy koncesszorral szemben (!) amelyik a távhószolgáltató, mivel Te a mai cég elődjének voltál a vezetője.
Ezért is kértem a segítségedet az üggyel kapcsolatban.

De azért a viz és csatorna esetén talán nem kellene elhamarkodott véleményt formálnod, [[általában is véve eléggé kolerikus tipus vagy, de az a Te dolgod, de rányomja a bélyegét a hozzászólásaidra ]]
Viszont amit leírsz azt bizonyítani is kellene.
Egyébként az út nyitva van, az egyesület nevében a Versenyhivatalhoz kell fordulni, bejelentéssel, és akkor a hivatal majd eldönti, hogy igazatok van -e.
A szerződésekkel kapcsolatba, mint tudod már kérdéssel fordultam a jegyzőhöz és gondolom erre megoldás lesz.

Egyébként pedig a Remondis-szal a szerződés 35 évre szól a hulladéknál.


Előzmény: Sarkany (2048)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2051
Vagyis szerinted nem lehet koncessziós szerződést kötni semmire? Vagy biztosítani kell a konkurencia lehetőségét? Még mindig nem értem teljesen, de már kapisgálom. Biztos, hogy ezt a jogászok nem nézték meg?
Mert ezek szerint sehol az országban nem lehetne pl tömegközlekedési vállalatoknál árt emelni, mert ezek mind monompol helyzetben vannak, 10telet a kivételnek.
Előzmény: Sarkany (2050)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2050

az idézett anyag melyik paragrafusa alapján kezdeményezhető új eljárás a közüzemi díjak tekintetében. Szerintem jó lenne ezt kibeszélni.

 

A jogszabályi háttér:

 

Versenyfelügyeleti eljárások

 

49.  A versenyfelügyeleti eljárások során a GVH a versenytörvény illetve a reklámtörvény által hatáskörébe utalt anyagi jogi rendelkezéseket meghatározott eljárási keretek között érvényesíti. Ennek során a GVH felderíti illetve vizsgálja, és szankcionálja azon magatartásokat, melyek a fogyasztó megtévesztésére vagy választási szabadságának korlátozására irányulnak.

 

Továbbá, az 1990. évi LXXXVI. törvény a tisztességtelen piaci magatartás tilalmáról.

 

A törvény kimondja, a gazdasági erőfölénnyel kapcsolatban a visszaélési elv érvényesül, vagyis gazdasági erőfölénnyel rendelkezni nem tilos, de az erőfölénnyel visszaélni - így a fogyasztókat kizsákmányolni, vagy a versenyt korlátozni - nem szabad.

 

 

Előzmény: eR-dei (2046)
Enzo Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2049

"Az inflációs mértéket lényegesen meghaladó árindex oka a 2004. évi ~210 MFt nagyságrendű önkormányzati vagyonérték növekedés amortizációs költsége. "

 

UHHH! Ennyire suta indokot még életemben nem olvastam! Mi lenne, ha minden beruházás után az amortizációra hivatkozva mi is árat emelnénk? Ki venné meg a termékeinket??? Elég sok sebből vérzik ez az egyetlen mondat.

Előzmény: Sarkany (2048)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2048
Tisztelt eR-dei!

 

az idézett anyag melyik paragrafusa alapján kezdeményezhető új eljárás a közüzemi díjak tekintetében. Szerintem jó lenne ezt kibeszélni.

 

Nem új eljárást, hanem a közgyűlés által jóváhagyott árak GVH által végzett versenypiaci felülvizsgálatát kértük.

Van egy árnyalatnyi különbség a két eljárás között.

 

Nézzünk néhány tényt!

 

Az ALFA-NOVA Kft. alapdíj emelési kérelmében találtam az alábbi mondatot:

 

A hatályos árképlet alkalmazásával a fűtési alapdíj 17,1 %-os,  a használati melegvíz szolgáltatási alapdíj 22,2 %-os módosítása állapítható meg.

Az inflációs mértéket lényegesen meghaladó árindex oka a 2004. évi ~210 MFt nagyságrendű önkormányzati vagyonérték növekedés amortizációs költsége.

 

A hivatkozott  koncessziós szerződés módosítás 5.sz. mellékletében foglaltak szerint:

„ Amennyiben a tárgyévi üzleti terv alapján jelen árképlettel előterjesztett árváltozás mértéke +/- 30%-al eltér az előterjesztést megelőző 12 hónap hivatalos fogyasztói árindexétől, akkor felek egyeztetni kötelesek.”

 

Vajon mit tartalmazhat az a koncessziós szerződés, amiből fakadóan ilyen mértékű alapdíjemelés is kivethető a fogyasztókra?

 

Az általam megismert árképzés kétségeket ébreszt abban a tekintetben, hogy kinek és miféle hasznot hajtanak a fűtőművekben végzett méregdrága beruházások és ezek eredményeként a fűtőművekben kapcsoltan termelt villamos energia?

Alapos a gyanúm arra nézve, hogy a kft. a megtermelt villamos energia hasznát profitként lefölözi, miközben a fejlesztés és működtetés költségeit - amortizáció és villamosenergia költségek formájában - a fogyasztókra hárítja!

 

Elfogadhatatlan számomra a szakmai érvek azon képviselői interpretációja, mely szerint „legalább arra jó lesz, hogy a szokásos áremelésekkor fegyver legyen az önkormi kezében.”

 

Nézzük a VCSM Koncessziós Rt. árképzését!

 

A koncessziós szerződést földi halandó itt sem ismerheti, jóllehet törvény kötelezi a önkormányzatot a szerződés nyilvánossá tételére.

 

A társaság különválasztotta - rendelkezésreállási díj címén - a fogyasztástól független költségeit, miközben a fogyasztással arányos víz és csatornadíjat megemelte!

 

Nem tudhatjuk, milyen költségtényezők kerültek ki a fogyasztással arányos díjból és milyen költségek növekedése eredményezte a víz és csatornadíj emelést!

 

A Rethmann Rt. évről-évre emeli a hulladékszállítás díját. A múlt évelején az infláció mértékét jóval meghaladó parkolási díjakat vezetett be.

 

Azt már meg sem merem említeni, hogy a szerződést a Rethmann Rt. esetében sem ismerheti csak néhány kiváltságos.

Kérdéseim itt is hasonlóak a VCSM Koncessziós Rt. esetében leírtakkal.

 
Főleg érdekelne, hogy milyen (mekkora) közüzemi díjakat javasolnának, vagy milyen más megoldásoka, mert akkor a következő költségvetési évig már képviselni lehetne az álláspontjukat.

 

Erre nagyon szabatos választ tudok adni! Pontosan akkorát, amekkorát egy független szervezet – a Gazdasági Versenyhivatal – egy alapos vizsgálatot követően indokoltnak tart.

 

Azt a mellékmondatot, hogy a következő költségvetési évig már képviselni lehetne az álláspontjukat” végképp nem értem!

 

A koncessziós törvény előírásai szerint koncesszióba azért adhatja az állam vagy az önkormányzat a vagyonát, mert nincs pénze azt fenntartani, működtetni, fejleszteni.

 

Mi közük a koncesszióba adott szolnoki közüzemi cégeknek a város költségvetéséhez?

Talán arról van szó, hogy nem elegendő számukra a szolgáltatásból realizált profit, azt a város közpénzekből is kiegészíti?
janina. Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2047
Előzmény: Sarkany (2042)
eR-dei Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2046
Tisztelt ESZKÖZ,

nagy érdeklődéssel olvastam levelüket, de mivel magam nem jogász vagyok, ezért arra kérem, hogy mondja meg, hogy az idézett anyag melyik paragrafusa alapján kezdeményezhető új eljárás a közüzemi díjak tekintetében. Szerintem jó lenne ezt kibeszélni.
Főleg érdekelne, hogy milyen (mekkora) közüzemi díjakat javasolnának, vagy milyen más megoldásoka, mert akkor a következő költségvetési évig már képviselni lehetne az álláspontjukat.

Erdei
Előzmény: Sarkany (2045)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2045

Nyílt levél Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének!

 

Tisztelt Közgyűlés!

Birtokunkban levő információk alapján felhívjuk a Közgyűlés - mint árhatóság - figyelmét, a 2005. évre Szolnok város területére jóváhagyott közüzemi díjak versenyfelügyeleti eljárásban történő felülvizsgálatának szükségességére!

 

"A GAZDASÁGI VERSENYHIVATAL ÁLTAL KÖVETETT, A FOGYASZTÓI DÖNTÉSEK SZABADSÁGÁRA VONATKOZÓ ALAPELVEK" az alábbi linken találhatók meg:

 

http://www.gvh.hu/data/pdf/ert_vita_fogypolicy_m.pdf

 

Kérjük a tisztelt Közgyűlést, hogy valamennyi közüzemi díj (hulladékszállítás, víz- és csatornadíj, távhődíj, stb.) vonatkozásában, haladéktalanul kezdeményezze a versenyfelügyeleti eljárást!

 


Köszönettel: ESZKÖZ (Egyesület a Szolnoki Közéletért)

Sarkany Creative Commons License 2005.02.27 0 0 2044
A távhő alapdíjemelést elfogadta a közgyűlés?
Előzmény: IceWall_ (2043)
IceWall_ Creative Commons License 2005.02.26 0 0 2043

Hosszú lenne leírni. 4 óra akcióhorror volt a költségvetés (800 milla hiány). Utána meg az új autóbuszpályaudvarról volt szó. Egyes képviselők azért nem támogatják, hogy legyen új buszpályaudvar, mert a benne létesítendő iroda és butik helységek komkurenciát jelentenek az Önkormányzatnak. Majd mesélek részletesen ha összefutunk...

Előzmény: Sarkany (2042)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.26 0 0 2042
Írna valaki egy rövid összefoglalót a csütörtöki közgyűlés történéseiről?
Sarkany Creative Commons License 2005.02.22 0 0 2041
Külön felhívnám a figyelmed az előző hozzászólásomban található 20. paragrafusra!
Előzmény: Anti IQ (2039)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.21 0 0 2040

Annak érdekében, hogy esetleg más is leszűrődjön, bemásolom ide is az összes mazsolát, amit összegereblyéztem eddig!

 

 A 2003. évi XXIV. törvény szerint:

19. § (1) A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény (a továbbiakban: Atv.) 2. §-ának 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3. közérdekű adat: az állami vagy a helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv, illetve személy kezelésében lévő (ideértve a tevékenységére vonatkozó adatot is), a személyes adat fogalma alá nem eső adat;"

(2) Az Atv. 19. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy (a továbbiakban együtt: szerv) a feladatkörébe tartozó ügyekben - így különösen az állami és önkormányzati költségvetésre és annak végrehajtására, az állami és önkormányzati vagyon kezelésére, a közpénzek felhasználására és az erre kötött szerződésekre, a piaci szereplők, a magánszervezetek és -személyek részére különleges vagy kizárólagos jogok biztosítására vonatkozóan - köteles elősegíteni és biztosítani a közvélemény pontos és gyors tájékoztatását."

20. § A koncesszióról szóló 1991. évi XVI. törvény 19. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
"(3) A koncessziós szerződések megkötésével és teljesítésével kapcsolatban nem lehet üzleti titokra hivatkozással visszatartani az információt a közérdekű adatok nyilvánosságára és a közérdekből nyilvános adatra vonatkozó, külön törvényben meghatározott adatszolgáltatási és tájékoztatási kötelezettség esetén."

25. § (1) A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 17. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A választópolgárok - a zárt ülés kivételével - betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztésébe és ülésének jegyzőkönyvébe. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell."

Előzmény: Anti IQ (2039)
Anti IQ Creative Commons License 2005.02.21 0 0 2039
Nekem ebből az szűrődik le, hogy a módosított szerződést nyilvánossá kell tenni, de azt az ülést, ahol veszekednek a tartalomról, nyugodtan tarthatják zárt ajtók mögött.
Előzmény: Freddi (2038)
Freddi Creative Commons License 2005.02.21 0 0 2038

A 2003. évi XXIV. törvény szerint:


25. § (1) A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 17. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A választópolgárok - a zárt ülés kivételével - betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztésébe és ülésének jegyzőkönyvébe. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell."

Előzmény: Anti IQ (2036)
Sarkany Creative Commons License 2005.02.21 0 0 2037
Szerinted?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!