Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Én mondjuk úgy vagyok az ilyen gyári hibás dolgokkal,hogy valahogy elmegy a bizalmam a géptől!Utána valahogy elmúlik a szerelem!!Másodjára meg végleg!!
És akkor legyen itt amit írtam hogy az Esab gépek felett icipicit elszállt az idő!De igaz nekem nem volt ilyen gondom vele,a 200i tényleg jó kis masina,bár a mostani Kemppi-hez képest ez fakocka!!
Sajnálom hogy így szopatnak a Lengyelek :-( Ez így tényleg nem fasza. Írtam én itt régebben hogy ESAb-nál is előfordul pár hibás darab, csak nem a Caddy-re hanem a Buddyra gondoltam.
Szerintem is az a megoldás amit Rahed Lee írt. A forgalmazó addig bontogassa a csomagokat a raktárban amíg nem talál egy hibátlan gépet, de Neked már ne küldjön több rosszat!
Elgongolod hogy az a szerencsétlen rúgó,meg a többi műanyag szerkezet mit fog tenni több éven át.Azoknak mozdulni sem kellene.Vazze mint egy bütyköstengely, kenni kellene az egészet.Hát itt két percen belül többet mozgott minden, a 18éves Einhell,meg a másfél éves formiggemnél előtolójánál egyszerre.
Guszti, nehogy már neked legyen lelkiismeret furdalásod. Küldd vissza a francba. Elmegy az ESAB a redvásba. Ilyen gagyi megoldást...
Az első gép előtolója visított, de nem ütött. A másodiké nem visít, de üt. A nagy számok törvénye alapján kell, hogy legyen olyan gép a szállítmányban, ami nem sír és nem is üt. Én biztosan nem nézegetném évekig. Mondd meg nekik, hogy legyenek szívesen felbontani a dobozt és próbálják ki. Ne sírjon, ne üssön, ne billegjen. Nem hiszem, hogy ez olyan nagy kérés. Ha minden jó, akkor küldjék a futárral, ha nem találnak olyant ami tökéletes, akkor kérd vissza a pénzedet.Ez gyártási, szerelési hanyagság.
Nincs jelentősége, hogy ez a gép az ESAB palettáján hol helyezkedik el. Nem üveggolyóért cserélted, 250 ezer Ft-ért meg kell dolgozni a mifajtánknak.
És még azt hisszük, hogy ami szar, az csak Kínából jöhet. A lengyelek is elmehetnek a redvásba.
Már arra is gondoltam, hogy a hordozható inverteres fogyós csúcsgépüknél a caddy200i-nél nem megfelelő ,a MEO-nál kiderült kishibás dolgokkal építik fel a 160i gépeket.Gondolok itt elektromos panelokra,előtolókra,vezérlőegységekre amik nem teljesítenek 100%-ot csak mondjuk 80-at az jó lesz a kissebb gépbe.Pete-weld, vagy Zolloka ilyen hibákról miért nem írt.Csak én fogom ki a második szart.Vagy rossz hetük volt a lengyel összeszerelőknél mert vagy 20 szám különbség van a két gép gyártási számánál.Rossz műszak volt.
Nem a véleményedre írtam, nincs semmi baj azzal, amiket írtál, remélem nem sértődött meg senki. Pusztán a korongszétrepülés, stb. témáról asszociáltam, hogy mi is szétvagdossuk a korongot, és hál' Istennek még egy sem robbant szét, pedig nem új korongok, 230-asak nagyobb fordulatra áttéve, és még megvágva is lettek. Nyilván mindenki úgy spórol, ahogy tud (meg mer).
Nekem nincs különösebb szaktudásom ezekhez a gépekhez de szakértelem nélkül is megállapítható, hogy elég szépen üt az előtoló. Láttad az enyémet is pedig az gagyibb gép, de mégsem üt az előtoló. Őszintén szólva én meg reklamálnám vagy elállnék és visszakérném az árát.
Én úgy gondolom, hogy az emberre bizonyos mennyiségű szopás adag eleve ki van mérve, rendelve.
Az életembe megvásárolt és használt elég nagy mennyiségű szerszámgépek pár apróbb hiba mellett rendesen kiszolgáltak.Ez jellemző a motorjaimra és autóimra is.Mivel szerszámra az esztergagépen felűl csak erre fizettem ekkora pénz lehet hogy ezért vagyok ennyire rigolyás.Az esabnál ez egy alsókategóriás olcsó termék a 3millió forintos gépekhez képest, de nekem nagyon fontos és kemény munka és megtakarítás, árán értem el.Lehet nekik csak a bolha ugat.Az előző gépem billegett, sírt mint a fürdőskurva,de megse rezzent az előtolója, ez meg nem billeg csendes, de üt az előtoló.
Lehet hogy élek a kéthetes internetes vásárlásnál való visszamondással,és veszek megint egy trafós magyar gépet.
Na, én már le se merem írni, mi milyen korongokkal köszörülünk :) Na, jó, leírom:
Van egy jópár 230-as köszörű (nem vágó!) korongunk. De kinek kell a 230-as köszörűkorong?! Leszakad az ember keze, meg amúgy se hidat hegesztünk... Van egy olyan frankó karos lemezollónk :) , amilyet a múltkor ide postoltatok - na annak az oldalára lett szerkesztve egy csap, amire ráültetve, majd némi vagdosás közben szépen körbeforgatva pont megkapunk egy fullextrás 125-ös korongot :D Azért a flexszel még kettőt kell vele húzni a satupad oldalán, hogy ipari használatra kész legyen :D
Ha jól tudom negyed millás a géped, égjen az ő arcuk ne a tiéd !!! Ráadásul egy elismert tradíciós márka lenne. Dobd fel ide a videót és küld nekik is. Egy iwildről is megnéznék egy videót,az a baj enyém nincs itthon.
Megkaptam az uj csere esab gépemet.Na ennek már jó csendes az előtolóhangja, gyönyörűen hegeszt és nem billeg.Mégse felhőtlen az örömöm mert az előtoló görgőt egy belső inbusz ászokcsavarral rögzítik az eőtoló tengelyre.Az előtoló kilógó tengelye meg van lapolva egy kicsit és odatekered be a csavart az elfordulás és szorítás miatt.Mikor rászorítod a görgöt a tengelyre üt ha forgatod.Szóval vagy a tengely mérete kissebb vagy a görgő furata nagyobb, és a csavarfeszítése elhúzza.Nem is kicsit "jár" ez egész, szinte egy szorító egységet tehát két rovátkolást pulzál az egész támasztó szerkezet.Mit tegyek? már nincs képem megint reklamálni a cégnél.
Igen épp én is arra gondoltam hogy vastagabb lemezből kellene megcsinálni a védőburkolatot,1 es helyett legalább 2mm es ből.
A másik hogy próbálok minnél vékonyabb tárcsát nézni 300-as korongba,de ami 2,5mm vastag az elég húzós áron van,próbálok arra törekedni hogy minnék vékonyabbat vigyen,márcsak azért is mert igen csak teljesitmény hiány van,elősször egy 1,5kw os Imi motort kap,nem tudom mire lesz elég,majd kiderül,100 as I gerendákat nem fogok vele vagdosni,max 40x40,50x50 es zártszelvények,néha csöveket 1",5/4 es eket.
Ha végképp gyenge lesz akkor kap egy 2,2Kw os motort,ez a max amibe el tudok menni mert nincs 400V om igy frekiváltóról fogom hajtani amire max 2,2Kw os motor köthető.
Görgős állványt minden képp csinálok legalább 1db-ot.
Tegnap este éppen dolgoztam vele, és eszembe jutottál így egy tolómérővel megmértem a védőburkolat vastagságát.
Kétszer is leellenőriztem 6.5 mm vastag a burkolat anyaga. Szóval lehet esetleg érdemesebb lenne valami vastagabb anyagból csinálni a burkolatot.
Még néhány tanács:
300-as koronghoz min 2.5....3 kw teljesítmény kell.
Ekkor teljesítményhez meg dupla(kettős) ékszíjtárcsák kellenek, két szíjjal.
Csináld úgy hogy ha lehet fel tudjál rá fogni 230-as korongot is. (Néha jól jön, ha egy 1.9mm-es vastagságút fel lehet rá fogni, 300-as korongok min 3mm vastagok)
Nekem az egész gép egy kerekes állványon van rajta, így sokkal könnyebb mozgatni (60...70kg)
És ha kész a daraboló, már kezdheted építeni az állítható magasságú görgős bakokat a darabolóhoz :)
(Pl ha egy 2..3m-es anyagból le kell vágni egy kicsit valaminek tartani kell kilógó anyag súlyát)
A lamellás csiszoló (felénk lepkés korong), komoly sújcsökkentésen ment át.Pár éve még kétszer olyan vastag volt a smirglizése.A vágókorong nálam néha a rögzítő csavarig kopik, nincs tékozlás pazarlás:-)
Sok fajtát próbáltam én is, de a graniflex plus INOX-nál kötöttem ki 125x1-es, 1,6-os és 6-os méretben is. (a kis flexeket használom többet)
Nekem bejött. 190Ft/db. Hétvégén vágtam vele 4-5mm vastag bordáslemezt (a bordánál 5mm) 3 perc alatt a kis 650-es metabóval végigvágtam 140 cm csíkot 1-es koronggal. Ez alatt el is fogyott annyira hogy csak kb 1-1 cm látszott a korongból amit nem takart a szorító anya.
Én ilyen kis "maxi Cd"-ket tudnék csak postázni Csikarcnak :-)))
Sőt, brit tudósok azt is kimutatták, hogy csak max. kétszer lehet felpörgetni üzemi fordulatra, utána már szétugorhat. Nagyon veszélyes hulladék. Volt, hogy még a kukában is csinálta a műsort, kegyetlenül kettévágott egy penészes virslit, majd lemészárolt egy fél mackósajtot.
Mindenki vigyázzon magára és saját érdekében küldje el Csikarcnak szakszerű megsemmisítésre :-)
Köszi hogy leirtad tapasztalatod,hát nálam eddig a Hilti vitt mindent,irogattam egy darabig 3mm es lemez vágásánál hogy melyik korongal hány cm-t tudok elvágni.
Most hogy rákerestem a Skorpióra amit kiemeltél megdöbbenve nézem hogy csak 300ft körül van.