Üdv !
Ezzel el is jutottunk egy "érdekes" kérdéshez, miért nincs Orosházáról és Vásárhelyről (a döcögős 7207/08 kivéve) közvetlen átszállás nélküli "gyors"vonat Pestre, vagy az ország más részébe. Holott Bajáról/Szekszárdról, Mátészalkáról, Gyuláról, Ózd/Barcikáról, Sárospatak/Sátoraljaújhelyről, Balassagyarmatról, stb. kevesebb/több közvetlen vonat van pl. Pestre, vagy esetleg máshová, hasonló utasforgalom nagysággal.
traficc: Oroshzáról, Hódmezővásáhelről van - több - közvetlen, átszllás nélküli busz is Budapestre. Laci, napi 5-5 közvetlen járat van, amik közül kettő-kettő versenyképes menetidőben a vasúti eljutással. A többinél 30-60 perccel rövidebb (a jelenlegi menetrendi szerkezetben is!) a vasúti eljutás. Igaz egy átszállással, de talán olcsóbb jeggyel.
Az ősztől tervezett megszüntetések jó része szerintem szokás szerint átgondolatlan, indokolatlan. Sokkal kevébé kihasznált járatokat is lehetett volna lehúzni, illetve ha már "herélünk", akkor úgy tegyük, hogy kinyerjünk egy gépet.
Üdv !
Szvsz nem sokan, Dombóvár alsó felé minimális/szinte senki. Budapest felé elvileg Mezőtúron vagy Békéscsabán fognak ezután vonatozni, Félegyháza, Kecskemét stb. felé meg mennek majd mással, miután megszűnik a kora reggeli vasúti lehetőség. Ez Pesten nem zavar senkit.
ÜDV!
A 7207 eddig is ott volt, csak az 9:10-re ér a Nyugatiba. A 7729-cel 4:40-es indulással Szegeden át a 759-cel viszont 7:55-re érnek/tek a Nyugatiba, IC-vel is 8:44-re, pedig az 17 perccel később indul mint a 7207 Szentesen át.
Győr -Veszprém között jár M41, 13-39 - kor van Veszprémben.
Dudaron még van forgalom, ma láttam 3 teherkocsit pakoltak fával.
Móron a szokásos leállított teherkocsik, egyéb semmi.
Oroszlányból is fát vitt egy rekodácsia 4 vagonnal, Környétől Tatabánya felé a pálya tiszta gaz.
>>Igen, itt már készen is áll a völgyben az óriási ciános zagy tároló. >Most viccelsz? 1. Mivel még nem szültetett döntés, ezért nem hiszem, hogy előtte nekiálltak volna ilyent építeni. Nem, a Velencei-tóról van szó. Beledobálják a ciánt, feljön a felszínre az arany, csak le kell halászni. Bocs az OFFért.
Üdv !
"...emellett a 759-cel Kiskunfélegyházáig utazva el lehetett érni a 7809-et is. Bár arról fogalmam sincs, hányan utaztak így Budapest vagy Dombóvár alsó irányába." Azok az Orosháziak (biztos nem túl sokan) akik erre mentek Pest irányába azok most mennek Mezőtúron vagy Csabán át, vagy esetleg mással, a Vásárhelyiek már nehezebben, ők várnak még egy órát vagy mással mennek, ezzel nem foglalkoznak nagyon a megszűntetők, akik máshová pl. Kecskemétre azok szívnak vagy mennek IC-vel. Szvsz Dombóvár felé nem igazán volt -esetleg minimális- utas innen 2 átszállással.
Forditsd le magyarra a számokat , s akkor jó közelitéssel megmondhatók , hogy melyik faluból, kisvárosból hányan utanak tovább Budapestre.
A vidéki kisvárosból, kétszeri átszállásos módon való feljutást pedig hagyjuk meg a vasútbarátoknak és olyanoknak akik menetrenddel a hónuk alatt reggeliznek, mert az utasok 99,99%-a már a gondolat hallatán más megoldást keres.
Hehe, kapcsolódva egy korábban megrágcsált témához:
a Nyírkarta 2002-es - 1.díjas - Szeged várostérképén Újszeged pu.-ról elindul a vasútvonal, kettéágazik, Makó felé is megy, illetve Újszentiván-Tiszasziget felé is, Térvár után van egy megálló jelölve, majd Gyálánál átmegy Szerbiába és megy tovább. Mondom, 2002-es a térkép.
"Akkor vidéken alszol. :-)"
Vagy nem alszok.:-)
Hogy a témánál is legyünk: A 7729 lemondásával a csatlakozás eveszett a 759-hez, emellett a 759-cel Kiskunfélegyházáig utazva el lehetett érni a 7809-et is! Bár arról fogalmam sincs, hányan utaztak így Budapest vagy Dombóvár alsó irányába.
A 7729 és a 7738 megszüntetése tovbbi kavarásokat fog igényelni, mert a 7729 szerelvénye (Bz) közlekedett tovább Szabadkára, a 7738 (MD) szerelvénye valószínűleg 7728-ban (Bz) fog közlekedni.
Lehet, hogy úgy jár a Fehérvár-Lovasberény vasút mint a Zalalövő-Bajánsenye?
Mindez jó lenne, de:
1. Az aranyatv sajnos nem vagonszámra bányásszák. .((( legfeljebba a meddőt kell elszállítani. Ólomérc esetén nem tudom, hogy mi a helyzet.
2. Milyen bányászati módszert alkalmaznak? Itt is ciánoznak, mint Erdélyben? :((( Vagy van más módszer is?
3. Vajon mennyit profitál ebből az állam? Fizetnek majd a multik jó kis lóvét az államkasszába, vagy az állam csak zsebpénzt kap, a multi meg extraprofitot?
Erdélyben most akarnak egy aranybányát nyitni. Ciánozás, védett táj tönkretétele, a multié az extraprofit.
Looksharp biztosan tud válaszolni a kérdésedre, viszont én a napokban (hétköznap) fogok utazni a a két vonattal. Kicsit szétnézek utasterhelés szempontjából - ha el nem alszok.
Lehet, hogy úgy jár a Fehérvár-Lovasberény vasút mint a Zalalövő-Bajánsenye?
Mint azt a Magyar Geológiai Szolgálattól megtudtuk, a Velencei-tó környékén az ötvenes évektől egészen a hetvenes évekig működtek bányák. Fodor Béla főigazgatói főtanácsadó az [origo]-nak elmondta, hogy ezekben a Szűzvár és Pátka közelében lévő bányákban elsősorban ólomércet bányásztak, de mellette termeltek ki nemesfémeket is. A főtanácsadó közlése szerint először 1958-ban találtak aranyat. Akkor még azt állapították meg, hogy kicsi az arany koncentrációja.
Más eredményre jutott az a cég, amely a kilencvenes évek közepén végzett kutatásokat a Velencei-tónál. A felmérést a Miskolci Egyetem földtani tanszékének vezetője, Földessy János irányította, aki az [origo]-nak elmondta, hogy a kutatásaik szerint jó minőségben és viszonylag nagy koncentrációban található arany a térségben. Földessy elmondása szerint tonnánként néhány grammnyi aranyat lehetne onnan kitermelni, ami jó aránynak számít.
OFF: Kisvárosunkban van egy hatalmas zöld ízirájderöcsém motorbájk, olyan amcsi krúzermotor, négy darab 20 centi átmérőjű kályhacsővel, de ebben semmiféle terelőelemek nincsenek: egyszer volt szerencsém mögé kerülni elinduláskor - halláskárosodás. És 6 km-ről hallani, mikor odapakol neki. Csak úgy rotyog! Mit a hangtompító nélküli Szergej..:-)