Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.07.16 0 0 4344

Miért nincs ?

Vasutas vagy MÁV hiba.

Senki sem tiltja egy Bcs-Orosháza-HDMVH-Szeged-Bp vonat inditását.

Előzmény: M40 120 (4343)
M40 120 Creative Commons License 2004.07.16 0 0 4343
Üdv ! Ezzel el is jutottunk egy "érdekes" kérdéshez, miért nincs Orosházáról és Vásárhelyről (a döcögős 7207/08 kivéve) közvetlen átszállás nélküli "gyors"vonat Pestre, vagy az ország más részébe. Holott Bajáról/Szekszárdról, Mátészalkáról, Gyuláról, Ózd/Barcikáról, Sárospatak/Sátoraljaújhelyről, Balassagyarmatról, stb. kevesebb/több közvetlen vonat van pl. Pestre, vagy esetleg máshová, hasonló utasforgalom nagysággal.
Előzmény: Törölt nick (4341)
István Gyuri Creative Commons License 2004.07.15 0 0 4342
traficc: Oroshzáról, Hódmezővásáhelről van - több - közvetlen, átszllás nélküli busz is Budapestre.
Laci, napi 5-5 közvetlen járat van, amik közül kettő-kettő versenyképes menetidőben a vasúti eljutással. A többinél 30-60 perccel rövidebb (a jelenlegi menetrendi szerkezetben is!) a vasúti eljutás. Igaz egy átszállással, de talán olcsóbb jeggyel.
Az ősztől tervezett megszüntetések jó része szerintem szokás szerint átgondolatlan, indokolatlan. Sokkal kevébé kihasznált járatokat is lehetett volna lehúzni, illetve ha már "herélünk", akkor úgy tegyük, hogy kinyerjünk egy gépet.
Előzmény: Törölt nick (4341)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.15 0 0 4341
Oroshzáról, Hódmezővásáhelről van - több - közvetlen, átszllás nélküli busz is Budapestre.
Előzmény: Btx 002 (4337)
M40 120 Creative Commons License 2004.07.15 0 0 4340
Üdv ! Szvsz nem sokan, Dombóvár alsó felé minimális/szinte senki. Budapest felé elvileg Mezőtúron vagy Békéscsabán fognak ezután vonatozni, Félegyháza, Kecskemét stb. felé meg mennek majd mással, miután megszűnik a kora reggeli vasúti lehetőség. Ez Pesten nem zavar senkit.
Előzmény: Btx 002 (4337)
M40 120 Creative Commons License 2004.07.15 0 0 4339
ÜDV! A 7207 eddig is ott volt, csak az 9:10-re ér a Nyugatiba. A 7729-cel 4:40-es indulással Szegeden át a 759-cel viszont 7:55-re érnek/tek a Nyugatiba, IC-vel is 8:44-re, pedig az 17 perccel később indul mint a 7207 Szentesen át.
Előzmény: Btx 002 (4335)
seTTebello Creative Commons License 2004.07.15 0 0 4338
Győr -Veszprém között jár M41, 13-39 - kor van Veszprémben. Dudaron még van forgalom, ma láttam 3 teherkocsit pakoltak fával. Móron a szokásos leállított teherkocsik, egyéb semmi. Oroszlányból is fát vitt egy rekodácsia 4 vagonnal, Környétől Tatabánya felé a pálya tiszta gaz.
Btx 002 Creative Commons License 2004.07.14 0 0 4337
Hagyjuk, nem érdekes! Csak volt egy kósza elgondolásom: Orosháza felől vajon mennyien utazhatnak Budapest/Dombóvár alsó irányába.
Előzmény: Törölt nick (4336)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.14 0 0 4336

Btx 002 !

 

Még mindíg nem értem.

Honnan hová, hűny fő ??

 

Előzmény: Btx 002 (4334)
Btx 002 Creative Commons License 2004.07.14 0 0 4335
"a Vásárhelyiek már nehezebben" Nekik még ott van a Makó-Szolnok - Budapest-Nyugati gyors.
Előzmény: M40 120 (4329)
Btx 002 Creative Commons License 2004.07.14 0 0 4334
7729: Orosháza-Szeged személy 759: Szeged - Budapest-Nyugati gyors 7809: Szeged - Kiskunfélegyháza - Kiskunhalas - Bácsalmás - Baja - Bátaszék - Dombóvár alsó 7738: Szeged-Orosháza személy 7728: Szeged-Orosháza személy
Előzmény: Törölt nick (4328)
vizes zsemle Creative Commons License 2004.07.14 0 0 4333
Elnézést mindenkitől, az "Elveszett vágányok..." topikba akartam tenni.
Előzmény: nyomdász (4331)
manhattani Creative Commons License 2004.07.14 0 0 4332
>>Igen, itt már készen is áll a völgyben az óriási ciános zagy tároló.
>Most viccelsz? 1. Mivel még nem szültetett döntés, ezért nem hiszem, hogy előtte nekiálltak volna ilyent építeni.
Nem, a Velencei-tóról van szó. Beledobálják a ciánt, feljön a felszínre az arany, csak le kell halászni.
Bocs az OFFért.
Előzmény: v_peti (4330)
nyomdász Creative Commons License 2004.07.14 0 0 4331
és a valóság?
Előzmény: vizes zsemle (4326)
v_peti Creative Commons License 2004.07.14 0 0 4330

Igen, itt már készen is áll a völgyben az óriási ciános zagy tároló.

Most viccelsz?

1. Mivel még nem szültetett döntés, ezért nem hiszem, hogy előtte nekiálltak volna ilyent építeni.

2. Ha annakidején használták volna, akkor arra nyelvtanilag nem a "már készen áll" kifejezés passzolna.

Persze mindezek nem zárják ki, hogy a kérdésemre az "igen" legyen a helyes válasz.


 

Előzmény: manhattani (4325)
M40 120 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 4329
Üdv ! "...emellett a 759-cel Kiskunfélegyházáig utazva el lehetett érni a 7809-et is. Bár arról fogalmam sincs, hányan utaztak így Budapest vagy Dombóvár alsó irányába." Azok az Orosháziak (biztos nem túl sokan) akik erre mentek Pest irányába azok most mennek Mezőtúron vagy Csabán át, vagy esetleg mással, a Vásárhelyiek már nehezebben, ők várnak még egy órát vagy mással mennek, ezzel nem foglalkoznak nagyon a megszűntetők, akik máshová pl. Kecskemétre azok szívnak vagy mennek IC-vel. Szvsz Dombóvár felé nem igazán volt -esetleg minimális- utas innen 2 átszállással.
Előzmény: Btx 002 (4324)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.13 0 0 4328

Forditsd le magyarra a számokat , s akkor jó közelitéssel megmondhatók , hogy melyik faluból, kisvárosból hányan utanak tovább Budapestre.

A vidéki kisvárosból, kétszeri átszállásos módon való feljutást pedig hagyjuk meg a vasútbarátoknak és olyanoknak akik menetrenddel a hónuk alatt reggeliznek, mert az utasok 99,99%-a már a gondolat hallatán más megoldást keres.

 

 

Előzmény: Btx 002 (4324)
M41 2127 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 4327
OFF
Remélem, hogy nem lesz semmi ebből az újrainduló bányászatból... Elég volt már a környezetpusztításból!!!!!!
ON
Előzmény: nyomdász (4316)
vizes zsemle Creative Commons License 2004.07.13 0 0 4326

Hehe, kapcsolódva egy korábban megrágcsált témához:

 

a Nyírkarta 2002-es - 1.díjas - Szeged várostérképén Újszeged pu.-ról elindul a vasútvonal, kettéágazik, Makó felé is megy, illetve Újszentiván-Tiszasziget felé is, Térvár után van egy megálló jelölve, majd Gyálánál átmegy Szerbiába és megy tovább. Mondom, 2002-es a térkép.

manhattani Creative Commons License 2004.07.13 0 0 4325
>2. Milyen bányászati módszert alkalmaznak? Itt is ciánoznak, mint Erdélyben?
Igen, itt már készen is áll a völgyben az óriási ciános zagy tároló.
Előzmény: v_peti (4323)
Btx 002 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 4324
"Akkor vidéken alszol. :-)" Vagy nem alszok.:-) Hogy a témánál is legyünk: A 7729 lemondásával a csatlakozás eveszett a 759-hez, emellett a 759-cel Kiskunfélegyházáig utazva el lehetett érni a 7809-et is! Bár arról fogalmam sincs, hányan utaztak így Budapest vagy Dombóvár alsó irányába. A 7729 és a 7738 megszüntetése tovbbi kavarásokat fog igényelni, mert a 7729 szerelvénye (Bz) közlekedett tovább Szabadkára, a 7738 (MD) szerelvénye valószínűleg 7728-ban (Bz) fog közlekedni.
Előzmény: M40 120 (4318)
v_peti Creative Commons License 2004.07.13 0 0 4323

Lehet, hogy úgy jár a Fehérvár-Lovasberény vasút mint a Zalalövő-Bajánsenye?

Mindez jó lenne, de:

1. Az aranyatv sajnos nem vagonszámra bányásszák. .((( legfeljebba a meddőt kell elszállítani. Ólomérc esetén nem tudom, hogy mi a helyzet.

2. Milyen bányászati módszert alkalmaznak? Itt is ciánoznak, mint Erdélyben? :((( Vagy van más módszer is?

3. Vajon mennyit profitál ebből az állam? Fizetnek majd a multik jó kis lóvét az államkasszába, vagy az állam csak zsebpénzt kap, a multi meg extraprofitot?

Erdélyben most akarnak egy aranybányát nyitni. Ciánozás, védett táj tönkretétele, a multié az extraprofit.

4. Nem dúlják-e túlságosan szét a tájat?

 

 

Előzmény: nyomdász (4316)
István Gyuri Creative Commons License 2004.07.12 0 0 4320

M40 120: De az azért durva, ha jól értem Szegedre munkanapon az első vonat 7 h után ér be.

Nem jól érted. A 7227-es marad napi vonat. Csak a 7738/7729-esre jósoltam korai halált...

 

A Szlovákiában kapott infók szerint az üveggömbben szeptembertől

37348/41 [5] [6],

37158 [4] [7], (tehát pénteken este nem!)

7340, 37149 (A), 

7220, 7349, 7437, 37229, 37150 X,

7231, 7438, 7348, 7434 és 7738/33 (B).

Ennyi a "dél-alföldi" területen. A valóságtartalomra pedig ne vegyetek mérget :-)

 

Btx 002-nek előre is köszönöm az utasszámlálást.

 

Előzmény: M40 120 (4319)
M40 120 Creative Commons License 2004.07.12 0 0 4318
Üdv ! Akkor vidéken alszol. :-)
Előzmény: Btx 002 (4317)
Btx 002 Creative Commons License 2004.07.12 0 0 4317
"Szegediek! Mennyien utaznak ezen a vonatpáron?"

Looksharp biztosan tud válaszolni a kérdésedre, viszont én a napokban (hétköznap) fogok utazni a a két vonattal. Kicsit szétnézek utasterhelés szempontjából - ha el nem alszok.
Előzmény: István Gyuri (4308)
nyomdász Creative Commons License 2004.07.12 0 0 4316

Sziasztok!

 

Mit olvasok az origón? http://origo.hu/itthon/20040712aranyat.html

 

Lehet, hogy úgy jár a Fehérvár-Lovasberény vasút mint a Zalalövő-Bajánsenye?

 

Mint azt a Magyar Geológiai Szolgálattól megtudtuk, a Velencei-tó környékén az ötvenes évektől egészen a hetvenes évekig működtek bányák. Fodor Béla főigazgatói főtanácsadó az [origo]-nak elmondta, hogy ezekben a Szűzvár és Pátka közelében lévő bányákban elsősorban ólomércet bányásztak, de mellette termeltek ki nemesfémeket is. A főtanácsadó közlése szerint először 1958-ban találtak aranyat. Akkor még azt állapították meg, hogy kicsi az arany koncentrációja.

Más eredményre jutott az a cég, amely a kilencvenes évek közepén végzett kutatásokat a Velencei-tónál. A felmérést a Miskolci Egyetem földtani tanszékének vezetője, Földessy János irányította, aki az [origo]-nak elmondta, hogy a kutatásaik szerint jó minőségben és viszonylag nagy koncentrációban található arany a térségben. Földessy elmondása szerint tonnánként néhány grammnyi aranyat lehetne onnan kitermelni, ami jó aránynak számít.

 

Erről az ólomról - szerintem - senki sem tudott.

 

-nyomdász-

bubu88 Creative Commons License 2004.07.12 0 0 4315
Na neeee. Ezt soha nem gondoltam volna! Köszönöm!! :))
Előzmény: manhattani (4313)
v_peti Creative Commons License 2004.07.12 0 0 4314

Ezzel sikerül újabb utasokat elriasztani. A Volán meg majd örül az új bérleteseknek. :(((

 

 

Előzmény: István Gyuri (4308)
manhattani Creative Commons License 2004.07.12 0 0 4313
>Hangtompító... Hogyan működik egy ilyen?
Úgy, hogy bemegy az éles hang, és tompább jön ki :)))
Előzmény: bubu88 (4307)
gmarc Creative Commons License 2004.07.11 0 0 4312
OFF: Kisvárosunkban van egy hatalmas zöld ízirájderöcsém motorbájk, olyan amcsi krúzermotor, négy darab 20 centi átmérőjű kályhacsővel, de ebben semmiféle terelőelemek nincsenek: egyszer volt szerencsém mögé kerülni elinduláskor - halláskárosodás. És 6 km-ről hallani, mikor odapakol neki. Csak úgy rotyog! Mit a hangtompító nélküli Szergej..:-)
Előzmény: _nyunyuka (4310)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!