Keresés

Részletes keresés

chrta Creative Commons License 2004.07.27 0 0 4374
udv,

 

hatha erdekel valakit..

K.

 

Közép Európa egyedülálló hajtánytúra Oberpullendorf és Horitschon közöztt

Egy elhagyatott, régi vasútvonal újraélesztése

 

Fedezze fel Közép-Burgenlandot vasútihajtánnyal  

Vadonatúj színfolt Közép-Burgenland turisztikai ajánlatainak palettáján

 

Hosszú, gondos szervezőmunka után 2004 július 25.-én végre megnyílnak a sorompók Ausztria első hajtánytúrája előtt. 23 km-es szakaszon kerékpárhajtánnyal fedezhetjük fel „Sonnenland“ Közép-Burgenland táji szépségeit.

A Horitschon/Neckenmarkt-tól Oberpullendorfig tartó vágányszakaszon, szőlőskertek, napraforgóföldek között, árnyékos erdőkön, romantikus falvakon keresztül haladva felejthetetlen, egésznapos programot ajánlunk.

 

Ezzel az aktív pihenést szolgáló szabadidős programmal új fejezet kezdődik Közép-Burgenland idegenforgalmi életében. Ez a turizmusprojekt egyidejüleg 11 helységet köt össze egymással és nyújt ezáltal számos új lehetőséget kirándulóknak, baráti társaságoknak, vállalatoknak.

Idelátogtók és ittlakók, korhatár nélkül, elbűvölő és mindenekelőtt környezetbarát módon fedezhetik fel Közép-Burgenland eddig nem látott, vagy  kevésbé ismert területeit.

A hét minden napján - páros napokon Oberpullendorf, páratlan napokon Horitschon irányába - közlekednek a kerékpárhajtányok. A visszaútról taxiszolgálat gondoskodik.

 

 

Infó és foglalás:

Sommer-Palágyi Zsófia

Tel: +43 (0) 2613 /80 100

Fax: +43 (0) 2613 /80 100-15

sommer@draisinentour.at

Sonnenland Draisinentour GmbH

Carl Goldmark Strasse 4

7301 Deutschkreutz

www.draisinentour.at

 

Váci Creative Commons License 2004.07.26 0 0 4373

Sziasztok!

 

Múlt hétvégén a Pécsett váltott 500+ jegyemmel az alábbi vonalakra szavaztam:

 

1. menet: Pécs-Sárbogárd-Székesfehérvár-Veszprém

2. menet délután: Kádárta-Hajmáskér-Lepsény-Siófok-Nagykanizsa

Itt kértem egy útmegszakitást, biztos ami biztos, majd továbbutaztam Gyékényes-Barcs-Darány.

3. menet 2 nap múlva: Kastélyosdombó-Sellye-Harkány-Villány-Pécs.

M40 120 Creative Commons License 2004.07.23 0 0 4372
Üdv ! "Tegnap jöttem Szegedre a 7721-gyel." A kereszt a zöld mozdonnyal volt ? :-)
Előzmény: looksharp (4368)
M40 120 Creative Commons License 2004.07.23 0 0 4371
Üdv ! Igen, vmelyik a kettő közül. De jön homok máshonnan is.
Előzmény: FOMA (4369)
looksharp Creative Commons License 2004.07.22 0 0 4370
Kizárásos alapon valószínű, az építkezési célú homokot helyben túrják (szivattyúzzák) ki, de úgy tudom, az üveghomok java része Fehérvárcsurgóról származik.
Előzmény: FOMA (4369)
FOMA Creative Commons License 2004.07.22 0 0 4369
Nem tudod, hogy mire használják Orosházán a Komlóról Eas kocsikon érkező homokot? Üveggyár?
Előzmény: looksharp (4368)
looksharp Creative Commons License 2004.07.22 0 0 4368

Volt kinn ismerős számolni.

7729 Oh-Hmvh között 10-12 fő szokott lenni

Hmvh-Sg között 30-35 fő

 

A 7738 stimmel.

 

Tegnap jöttem Szegedre a 7721-gyel. Számolni nem számoltam, a 2 Bx+Btx szerelvény 25-30%-os kihasználtásggal közlekedett Oh - Hm - Sg között. A 7208 Hódmezővásárhelyi Népkertről 8 fővel indult tovább Hm-Makó fele. Rókuson x 7728-cal, 15 fő volt a szóló Bz-n.

Előzmény: István Gyuri (4365)
FOMA Creative Commons License 2004.07.22 0 0 4367
Ha már Komló: http://www.dunantulinaplo.hu/index.php?apps=cikk&d=2004-07-22&r=4&c=328842
_nyunyuka Creative Commons License 2004.07.21 0 0 4366

Üdv!

 

A módszerem inkább az, hogy Komlón megveszek egy rakat kéregjegyet (a 200km-es úgyis fogyós nálam), és a Déliben odafelé is azt bélyegeztetem. Ha már munka miatt szinte "haza" járok oda, mutatkozzon már meg a bevételben is :-)))).

Előzmény: M40 120 (4364)
István Gyuri Creative Commons License 2004.07.21 0 0 4365
looksharp: 7729: 15-20 fő, hétfőn 30-35 fő. Ennek 50%-a leszáll Rókuson, a maradék átszáll a 759-re.
7738: 10 fő körül szokott mozogni a létszám.

Köszi az infót. Többet gondoltam látatlanban.
Előzmény: looksharp (4345)
M40 120 Creative Commons License 2004.07.21 0 0 4364
Üdv ! Akkor ne vedd meg, vegyél csak oda, vissza meg ahol sikerül. :-) Elvileg vmennyire kiegyenlítik egymást, mivel pl.: a "komlói utas" meg Komlón veszi meg a menettérti jegyét. Bár biztos, hogy nem teljesen lesz torzulás mentes ez a kiegyenlítődés, a lakosság utazási aránya miatt. Nincs erről vkinek információja.
Előzmény: _nyunyuka (4360)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.07.20 0 0 4363

"Ez nem mutatkozik meg a komlói utasszámban."

 

Ez az én felfogásom is, honnan tudja a MÁV, hogy én a pénztárnál mire szavaztam?

 

Traficc:

 

Amíg nincs viszonylati jegy, és ha van (autómata), azt arra is használnák amire van, addig kár azzal példálozni, hogy a pénztárnál szavaznak.

 

Csak friss példa, pénteken Monorról egy 350km-es TÁ menettérti jeggyel megyek Harkányba.

A bevétel, és a szavazatom Kőbány alsón keletkezett, Harkányban a 62-es mellékvonalon semmi, viszont én erre a viszonylatra szavaztam,  de ezek után mondhatják azt, hogy semmi bevétel a 62-es vonalon, pedig ez nem igaz, mert ha nem lenne ez a vonal, akkor nem szavaztam volna rá Kőbány alsón, vagy nem ekkora viszonylaton ekkora árért.

Akkor, hogy is van?

 

Utasszámlálás és viszonylati jegy, erre csak ez a megoldás. 

Előzmény: _nyunyuka (4360)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.07.20 0 0 4362

Nyertél!!!

 

5*

Előzmény: M40 120 (4358)
looksharp Creative Commons License 2004.07.20 0 0 4361

"kinyírni"

 

Egy MÁV-alkalmazott szokta mondani akkor, amikor Budapestről elrendelik a vonatmegszüntetéseket, hogy "most csináljuk a hóhérmunkát".

_nyunyuka Creative Commons License 2004.07.20 0 0 4360

......Uraim !

A vasútra a pénztárnál kell szavazni !.........

 

Ez így igaz. Megveszem a Déliben a 200km-es menettérti jegyemet, és oda-vissza az IC-pótjegyet Sásdig/tól. Ez nem mutatkozik meg a komlói utasszámban. De az ott vett "pár" darab biankójegy és havijegy igen :-))))).

Előzmény: Törölt nick (4354)
Krtek Creative Commons License 2004.07.20 0 0 4359

"Szvsz nyunyuka arra célzott, hogy a megszüntett vonatok között előfordul jónéhány értelmetlenül, indokolatlanul törölt járat."

 

Azért a végeredmény szempontjából nézve (bizonyos vonalak elsorvadásának gyorsítása, majd érdeklődés hiányában az előadás elmaradása" tábla kitétele) érdekében nagyon is logikus...

 

Gumigerinccel csak ilyen módszert lehet alkalmazni.

 

 

Előzmény: M40 120 (4358)
M40 120 Creative Commons License 2004.07.20 0 0 4358
Üdv ! Szvsz nyunyuka arra célzott, hogy a megszüntett vonatok között előfordul jónéhány értelmetlenül, indokolatlanul törölt járat.
Előzmény: Törölt nick (4355)
v_peti Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4357

traficc: Nem önmagában a vonatmegszüntetés ellen, hanem annak ésszerűtlensége ellen szóltam.

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (4354)
v_peti Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4356

Persze, hogy találkoztunk! Valkonyán. Csak Te nem emlékszel rám...:-(

 

Ha összetalálkoznék valakivel egy vasútmániás programon, akkor könnyen lehet, hogy hamarabb felismerem,  mintha az utcán szembejön velem. Nem túl jó az arcmemóriám. :(

Amúgy én is sejtettem, hogy valószínűleg Valkonyán találkoztunk. Csak a nevek, arcok és helyszínek nem mindig állnak bennem össze egy képpé. :(

Te is utaztál valahová vagy vártál valakit, esetleg fotóztál Nkanizsán?

 

 

 

 

 

Előzmény: Váci (4353)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4355

 Mentem már vele hét elején, pénteken, mindig így volt! ...............

 

traficc :

Ez általában igy van.

A baj nem ez.

A baj NEM vasúti, mégcsak nem is matematikai , hanem számtani..:

Van 52 hétfő reggel és 52 péntek .fél nap.

Ez összesen - igen nagy jóndulattal - 52 naptári nap.

a gond a maradék 313 nappal van, hogy akkor minek ?

 

A "kinyirni" pedig inkább a bűnügyi tudósitások hangneme lehetne, bár ott azért jobb szerkesztőségek ezt sem engedik lehozni.

Előzmény: _nyunyuka (4352)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4354

Hangulatot lehet/könnyű kelteni.

Kell hozzá pár korrumpálható újságiró + (délalföldi példa nyomán) pár fő aki képviselői biztatásra vagy önszorgalomból ir fejenként 15-25 tiltakozó levelet, mások nevében.

 

De s korrumpált újságiró, se 15-25 fő nem utazik ott.

 

Mára már legendássá vált Szabó úr (volt szegedi igazgató) egyik elkeseredett kiszólása Csongrádon a sületlenségeket beszélő helyi képviselőknek :

......Uraim !

A vasútra a pénztárnál kell szavazni !.........

 

 

Előzmény: v_peti (4349)
Váci Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4353
Persze, hogy találkoztunk! Valkonyán. Csak Te nem emlékszel rám...:-(
Előzmény: v_peti (4351)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4352
A reggeli IC800-hoz csatlakozó komlói szokásos vonatomat is ki akarják irtani, pedig 100% feletti mindig a kihasználtsága. Mentem már vele hét elején, pénteken, mindig így volt! Csak aki a döntést hozza, nem utazott még erre. Ha nem is töltene meg az utasmennyiség egy hatrészes Nyerő Párost, nem 3-4 utas lézeng rajta!
Előzmény: v_peti (4349)
v_peti Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4351

Szia Peti! Nem Téged láttalak véletlenül péntek este Kanizsán felszállni a Szombathelyi Bz-re?

De igen!

 

Miből jöttél rá, hogy én vagyok? Találkoztunk már?

 

Egy haverral voltam Szigetváron és Ibafán. Még adós vagyok egy hozzászólással, amelyben levezetem azt, hogy a falujáró busznál még a mellékvonal + Jakab-taxi is sokkal életképesebb és gyorsabb lehet.

 

 

Előzmény: Váci (4350)
Váci Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4350
Szia Peti! Nem Téged láttalak véletlenül péntek este Kanizsán felszállni a Szombathelyi Bz-re?
Előzmény: v_peti (4349)
v_peti Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4349

nemcsak traficc-nek: Nem kellene egy kis hangulatot kelteni a környéken lakókban az ésszerűtlen racionalizálások ellen? Mifelénk már volt rá példa, hogy némileg visszakozott a MÁV amikor túl sok embernek okozott kellemetlenséget egy-egy hibás döntés.

Vajon hányan lesznek, akik MÁV bérletüket ezután Volánosra cserélik. Ennek következtében pedig majd napközben is csökkeni fog majd az utasszám! Csak erre senki nem gondol a döntéshozók közül!

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (4336)
v_peti Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4348

Sejtettem, hogy nem gondolod komolyan, bár mintha nem láttam volna smile-okat. Igaz, a csúcshozzászólásodat (darált kéregjegyek) azért ez nem múlja felül. :)))

 

 

Előzmény: manhattani (4332)
looksharp Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4347
Nyert!
Előzmény: klapperes (4346)
klapperes Creative Commons License 2004.07.19 0 0 4346

Üdv Mindenkinek!

looksharp 4281:

Szvsz Rudabánya világvárosban!

 

Előzmény: looksharp (4281)
looksharp Creative Commons License 2004.07.17 0 0 4345

7729: 15-20 fő, hétfőn 30-35 fő. Ennek 50%-a leszáll Rókuson, a maradék átszáll a 759-re.

 

7738: 10 fő körül szokott mozogni a létszám.

 

A Bz ezentúl nem jár majd Orosházára éjszakázni, hanem Szegeden lesz, annyi feladattal, hogy naponta megcsinál egy Szeged-Szabadka-Szeged kanyart. revízióra meg javításra meg majd "S" Szentesre.

Szeged-Rókus és Orosháza között pedig 1,5-2 órával többet alszanak, ennyivel lesz rövidebb a szolgálat.

 

Orosháza-Pécs: marad a dupla IC-s, 7 órás út Pesten át, ennél már tényleg jobb a busz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!