Keresés

Részletes keresés

simico Creative Commons License 2002.09.27 0 0 621
Köszi a választ, ezek szerint az analóg trafót kár volt besúvasztani az asztal alá, "fél gözzel" ismét szolgálni fog :)
Előzmény: Uplink (619)
Uplink Creative Commons License 2002.09.26 0 0 620
gari trafo = gyari trafo
Uplink Creative Commons License 2002.09.26 0 0 619
Szia simico,

A terhelesrol ugy 200 hozzaszolassal ezelott talalhatsz rengeteg hasznos dolgot.
Diohejban:
A max terhelest itt szerintem mindenki a boosteren erti, trafot akkorat veszel, amekkorat csak szeretnel. szvsz nem erdemes gari trafot venni, hanem vagy gyartatni kell, vagy bemenni egy villamossagi boltba es ott kb 10 felet lehet kapni.
A mozdonydekoderek terhelese pedig mind dekodertol mind pedig az esetleges extra funkcioktol (feny,hang, kuplung, stb))fugghet.
A kisebb dekoderek 0,5A max motoraram + 1v2x 0,1A extra funkciot tudnak.
A nagyobb dekoderek 1A motorarammal es nx0,1A funkcioval szamolhatoak.

Megint csak a sajat velemenyem, de en kulon tapot adnek a valtovezerleseknek, a lampaknak es minden olyan "extranak", ami nem szigoruan a vonatok taplalasara szolgal. Ezzel elkerulheted az egy marha nagy (es nehez :) ) trafo problemajat.

Előzmény: simico (617)
simico Creative Commons License 2002.09.26 0 0 618
>a boosteren beállithatoid, hogy mennyi legyen.

Abban is van trafó?
Mert a transzformátor a saját bevallása szerint ~15V-ot ad ki.

Előzmény: etwg (616)
simico Creative Commons License 2002.09.26 0 0 617
Szervusztok!

Napok óta állandóan elfeljtek feltenni egy kérdést (bár egyelöre még nem aktuális), de most végre nem otthon jutott eszembe, hanem még itt a gép elött :)

Szóval korábban volt szó a rendszer terhelhetöségéröl (hány mozdonyt, világító kocsit, stb bír el). A booster és a táp közül melyik a "szük keresztmetszet", tehát ez a max terhelés melyikre vonatkozik? A trafóra vagy a booster-re?
Azért kérdezem, mert bár nálam soha nem fog 2-nél több vonat egyszerre közlekedni, de a trafó most is kétfelé ad tápot: a booster-nek (és így a pályának) és a "kapcsolópultnak" (és így a váltóknak, kocsiszétkapcsolóknak, stb). Majd ha egyszer eljutok odáig, akkor szeretnék világítást is a pályaudvaron (a jelenlegi elképzelés szerint "reflektortornyok" lesznek erös fényü izzókkal). A kérdés, hogy ezt (a vonatokkal, váltókkal, stb) el fogja-e bírni a rendszer? Ha a trafó az "üveg nyaka", akkor valószínüleg nem (és kell mégegy trafó a világításnak), de ha a booster, akkor nem gond (hiszen a világításhoz "semmi köze" sem lesz).

etwg Creative Commons License 2002.09.26 0 0 616
Szia Crash

A sinekben konstans a feszültség, de a boosteren beállithatoid, hogy mennyi legyen. Az univerzális boostereken akár 24 V is lehet (LGB-hez stb.) Minél kisebbek a jármüvek annál kisebb legyen a feszültség, igy kisebb a fogyasztás is , meg nem biztos, hogy sebességrekordokat döntenek a jármüvek. (ez a feszültség majdnem 1:1 ben jelenik meg a motorok kapcsain ha a leggyorsabb fokozatba kerül a dekoder).
Sok boosteren vagy csavarhuzoval, vagy egérzongorával (DIP mini kapcsolok) lehet a kimeneti feszt állitani. (Olvass bele a leirásba).

A dekoderek müködését a feszültség maga nem veszélyezteti, mert a dekoder a nulla átmenetekre reagál, az meg azonos 10 V-nál is meg 25-nél is. A kimeneti fokozat (4 tranzisztor) kapcsolgatja megfelelöen a motort a sinekhez, tehát csak itt van szerepe a sin feszültségének, illetve a tranzisztorok terhelhetöségének.

Előzmény: crash__override (615)
crash__override Creative Commons License 2002.09.26 0 0 615
Az N-es és H0-ás dekóderek abban különböznek leginkább, hogy mekkora lehet maximális feszültség a pályában az N-es nél ez természetesen kissseb.
Nem konstans 17V mindenutt ? A Maerklinnel, meg az IB-nel a Motorola format miatt van feszultsegnovekedes (hogy miert azt nem tudom, de lenyeg, hogy Motorolanal van), de a DCC-nel 17V-nal kell a sinen lenni....

Vagy en vagyok a tudatlan ?

Crash_

Előzmény: 007Gergő (613)
etwg Creative Commons License 2002.09.26 0 0 614
Szia Gergö,

Nem egészen igy néznek ki a dolgok.
A dekoderek között feszültségben nincs különbség. Az természetes, hogy N méretben kisebb feszt kell beállitani, de ez egyszerübb a boosteren (igy kevesebb a veszteség is azaz a meleg).
Ugy az N, mint a H0 dekoder vigan elbir kb. 20V-t, de N-ben illdomos a feszültséget leszabályozni 10-14V-ra.

A lényeg az inkább az áramkimenetben van. A kisebb (föleg N méretben) a kimeneti áram aligha lehet nagyobb 0,5A-nál.
Még jo, hogyha leszabályozzuk a boostert mondjuk 12V-ra ilyen áramok ritkábban keletkezhetnek.

Előzmény: 007Gergő (613)
007Gergő Creative Commons License 2002.09.26 0 0 613
Sziasztok,

Az N-es és H0-ás dekóderek abban különböznek leginkább, hogy mekkora lehet maximális feszültség a pályában az N-es nél ez természetesen kissseb. Ha vegyesen használtok ilyen dekódereket a feszültséget mindig a kissebb értékre kell állítani, vagy jön a meglepetés amikor az N-es dekóder rövid időn belül kileheli a lelkét.

Gergő

etwg Creative Commons License 2002.09.26 0 0 612
Sajnos kéttengelyes kivitel még nem fordult elö a piacon.
Ott nincs más segitség, csak Angliában kutatni, mert ott joval könnyebben és olcsobban lehet ilyen motorokhoz jutni.
Előzmény: crash__override (610)
etwg Creative Commons License 2002.09.26 0 0 611
Az árak rendszerint igen jok (csak nincs semilyen megbizhatoság, hogy bármikor elérhetök vagy ismételten felbukkanak).

A Technotronikban a motorokért kb. 2 Eurot kértek a CONRADnál valamivel többet.

A SANKYO motorokat valamikor Londonban 1 fontért vettem.

Előzmény: crash__override (610)
crash__override Creative Commons License 2002.09.26 0 0 610
Szia etwg!

Milyen arban vannak ezek a motorok? Mindket vegukon van tengely ? (esetleg regi Piko N NoHABjaimat remotorizalnam...)

Crash_

Előzmény: etwg (609)
etwg Creative Commons License 2002.09.26 0 0 609
Természetesen 12V-nál, és még nem is Faulhaber a motor, hanem meglehtösen közönségesen kinézö SANKYO motor (valoszinüleg valamilyen kamera, vagy robot motorja). Egyszer véletlenül vettem egy csomot.

Most nemrégen a bécsi Technotronikban voltak szintén hasonlo motorok (lapitva kb. 16 mm, átmérö 22 mm, hossz 32 mm), azokon más volt a felirat, üresen kb. 0,08A vesznek fel 12V 8000 ford-nál, a rövidzár áram (12V-nál megállitva a motort) 0,4A!.

Előzmény: crash__override (607)
Uplink Creative Commons License 2002.09.26 0 0 608
Koszi Martisz,
Most legalabb egy-ket napomba kerul, mire atbogaraszom. Biztos lesz kerdesem kozben is :)

Előzmény: martisz (606)
crash__override Creative Commons License 2002.09.26 0 0 607
De milyen feszultsegen ? :-)
Előzmény: etwg (597)
martisz Creative Commons License 2002.09.25 0 0 606
Feltettem. Link a filmre utaló link alatt van.
martisz Creative Commons License 2002.09.25 0 0 605
LENZ-nél egyesével is lehet léptetni, így 128 valós fokozat van (feltéve, ha arra van állítva)
Előzmény: atiapa (603)
martisz Creative Commons License 2002.09.25 0 0 604
Na sorjában:

Schedule-kat összefűzni nem lehet, csak a line-okat. Azokat viszont bármilyen mennyiségben. Az összefűzött line-t tudod egy schedule-ba betenni. A másik megoldás, hogy a timetable-ba teszed 10 mp (vagy akármennyi) követési időkkel a schedule-okat. Én 6.00-ra tettem őket, aztán az órát beállítottam 5.59-re és elbattyogtam a kamera mögé...
Még ma este felteszem a .yrr-t, aztán jöhetnek a kérdések. A tároló pu.-i rész nem 100%-os, de a lényeg ott is kész van.

atiapa Creative Commons License 2002.09.25 0 0 603
Ha jól számoltam 28.
Egyébként igazad van.
Legalábbis abban az esetben ha a gyorsulás és a lassulást nem 0-ra állítod.
De te akkor is csak 28 féle konstans sebességet állíthatsz be.
Kíváncsi vagyok vajon a LENZ-nél hány fokozat van?
Ha jól láttam ott csak nyomógombok vannak.

Előzmény: Törölt nick (602)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.25 0 0 602
Könnyen lehet, hogy 14 fokozatot kapcsolsz, attól függetlenül a mozdonyod gyorsulhat-lassulhat 128 fokozatban; nem? (Feltéve, ha a gyorsulás-lassulás nem 0-ra van állítva)
Előzmény: atiapa (595)
Uplink Creative Commons License 2002.09.25 0 0 601
Vazze, eszre sem vettem, hogy 599-es beszolas volt az enyem..... :(
Előzmény: Nullácska (600)
Uplink Creative Commons License 2002.09.25 0 0 599
Martisz, felraknad a lapodra az .yrr filet, ami a tarolot vezerli ???
Uplink Creative Commons License 2002.09.25 0 0 598
Help !!!!

Railroad & Co kerdesem lenne...

Hogy a feszkes feneben lehet scheduleket osszefuzni es van-e arra mod, hogy vmifele tesztet hajtsak vegre csak a PC/proggy segitsegevel.

Martisz a lapodon levo peldat ertem, csak a gyakorlati megvalositast nem.

Lehet, hogy bennem van a hiba, de a RR&Co user manualjaban levo rejtett tarolos pelda meghaladja a kepessegeimet. Egyszeruen nem muxik nekem.

Mindennemu segitseget elore is koszonok.

etwg Creative Commons License 2002.09.25 0 0 597
Söt akad mozdony, amelyik 0,1A (max) fogyasztást mutat, és mégis huz mint a lo.
Előzmény: rezgaras (592)
martisz Creative Commons License 2002.09.25 0 0 596
Tippelek: 14
Előzmény: atiapa (595)
atiapa Creative Commons License 2002.09.24 0 0 595
Mit gondoltok hány sebességfokozatot tudsz kapcsolni a LOKMAUS2-vel??
Nekem speciel az lett volna a logikus, hogy 128-as speed step módban 128-at.
Na jó legyen csak 100.
És így is gondoltam amíg meg nem néztem belűlről is a dolgot.
Tippeljetek.
rezgaras Creative Commons License 2002.09.24 0 0 594
MAREZ írta:

> Akkor miért van az, hogy a Roco 10745 dekóderét először 1 A majd az ESU-t 1.1 A méretezték ?

Ezt most tôlem kérdezed?

Az áramfogyasztás szvsz. nem vita és szavazás kérdése. Fogj egy műszert és mérd meg.

Előzmény: MAREZ (593)
MAREZ Creative Commons License 2002.09.24 0 0 593
Akkor miért van az, hogy a Roco 10745 dekóderét először 1 A majd az ESU-t 1.1 A méretezték ?
Előzmény: rezgaras (592)
rezgaras Creative Commons License 2002.09.24 0 0 592
crash__override írta:

> Egy normal H0 mozdony 0.8A-tol felfele eszik.

Szvsz. ez csak a régi Piko mozdonyokra igaz. A modern H0 mozdonyok kevesebbet fogyasztanak, mint 0,5A.

Előzmény: crash__override (589)
simico Creative Commons License 2002.09.23 0 0 591
crash: köszi, most már legalább ezt is tudom (valami hasonlót gyanítottam, de én nem értek az elektromos dolgokhoz).

Meia_lua: az áramátvivö kuplung szép (nagy darab :), de az ára is az... ezért lenne egyszerübb elbújtatni egy kis vezetéket :) Legfeljebb az ingavonat sose lesz megbontva (bár kis ügyességgel nyilván meg lehetne csinálni bonthatóra a vezetéket, még mindig jóval olcsóbban, mint a bumfordi és drága kuplungokkal).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!