Pályatervezéshez kell olyan progi, ami ismeri a Märklin sínrendszert?
A Modellbahn Planner például ismeri, és a "végeredményt" be is utazhatod, megnézheted 3D-ben... Ha érdekel, vinyóra könnyen át tudom neked másolni, CD-re már picit nehezebben.
Más:
Az Uplink által említett elektronikai bolt, a Hobby Elektronika a Dózsa Gy. út - Jobbágy u. sarkánál található!
8255-rol...
PC kartyan kivul kell meg vmi illeszto, mert a kartya TTL (0/5V) jelekkel mukodik, terhelni nem lehet, celszeru, ha megnezed facsiga lapjat, ott van egy teljes leiras, hogy mi is kell a kartyan kivul.
Egy IC 24 portot tud kezelni a kovetkezo leosztasban:
24 input vagy 12 output.
minden ICnek van sajat cime.
Egy kartyan 24-192 port van.
Valahol a Dozsa Gy. uton van egy bolt, aminek nem ugrik be a neve, ott lehet venni. Ha beugrik megirom...
A 192 portos cca 40e tudtommal....
Bovebb valasz a jovo heten, most be vagyok havazva.
A lassitomodullal annyi szakaszt lassitasz, amennyit akarsz - persze a max terhelest nem haladhatja meg.
A bekotessel lehet trukkozni, igy akar jelzobefolyasolast is megoldhato.
Az ellentetes irnay figyelese megintcsak Railroad Co feladata, marmint hogy a jelzonek hattal ne alljon meg a vonat.
> lesz 8255 kártya (lehet belőle kettő is egyszerre?)
Általában be lehet állítani a címeket. Persze a két kártyának különbözô címeket kell beállítani. Arra is kell ügyelni, hogy egyik cím se legyen már foglalt.
Sajnos modern PC-kben már nincs AT-busz, így nem lehet 8255 kártyát sem beléjük rakni!
Infót kérnék arról, hol a túróban lehet I/O 8255 kártyát beszerezni. Itt a környékünkön a szám.tech. boltokban a kérdésem után úgy néztek rám , mint öregasszony a véres tamponra.
Más.Van PC, lesz 8255 kártya (lehet belőle kettő is egyszerre?), mi kell még.
Van Railroad, és végül is az a cél, hogy egy már analóg módon működő rendszert átereljünk PC-re úgy, hogy a kapcsolások a s.w.-ről menjenek, lássam a moitoron a foglaltságokat. A vonatok pedig a hagyományos módon fussanak.
Apropó. A 8255 is címeket használ ill. mi az alapja a kapcsolásoknak ?
Csak sejtéseim vannak, de az kevés.
Kérnék címet, telefont, ahol kontaktolhatunk.
Tapasztalatokat, infókat várok a következőkről:
adott egy Fékgenerátor, és :
-hány szakaszt fékezhet egyszerre?
-jelzőbefolyás?
-bekötése (ha van jelző is)általában (IB alapú)?
-mi történik, ha a vonat a jelző képével ellentétes irányból ("ellenirányból) érkezik egyvágányú pályán?
Ha hosszú, Írjatok a mail-re (esetleg telefonszámot, szóban jobban szeretek kommunikálni).
Köszönöm a tájékoztatás sok mindenben segítettetek,de előjőtt egy csomó uj kérdés igy ki fogom használni TEE ajánlatát.
Szeretném megkérdezni hogy jutok egy jó tervezőprogramhoz.
Eddig a MOM parkba vettem az indoló készleteket igy most van + gőzmozdonyom ebből kettő delta rendszerű.De most fog jönni a digitális korszak.
007Gergő elég pontosan leírta a Delta és a digitál rendszer közti különbséget, így a választás valóban az igényeidtől függ. A Delta rendszer valójában a digitál elődje, egy választókapcsolóval 4 db mozdonyt tudsz rajta kiválasztani, és az irányt, sebességet a "hagyományos" trafón állíthatod be. A Pilot nevezetű potis szabályzóval egy ötödik mozdonyt tudsz vezérelni a trafótól függetlenül.
Delta indulószettekben benne van egy 184x84cm-es ovál pálya, két íves kitérővel a megkerülővágányhoz, valamint a trafó, vezérlő, és a szerelvény. BR 86-tal jelenleg 61eFt-ba, ICE 2-vel 77eFt-ba kerül. A legolcsóbb Delta mozdony a BR 216-os, 30eFt-os árával. Digitálra átálláshoz egy Control Unit szükségeltetik, amely 75eFt-ba kerül.
Digitál rendszerben már 80 mozdonyt tudsz vezérelni, -bár ezt szinte lehetetlen kihasználni. Minden mozdonyon van fénykürt, fény ki-be kapcsolási lehetőség, (némelyiken távolsági is), valamint a gépek többségében kétféle hangjelzés is. A gőzösökbe füstpatron építhető, és pl. a BR 01 még pöfögéshangot is produkál! Aztán van olyan mozdony is, amelyik a vezérelhető Telex kluplungjával ott akasztja le a szerelvényt, ahol akarod. A kasznik 90%-a fémből van, tehát elég strapabíróak, és az önsúlyuknak köszönhetően a vonóerejük sem csekély! A legnehezebb Märklin mozdony (Big Boy) 1,2kg-ot nyom...
A szettek pályája ua. mint fentebb, a trafó, vezérlés persze más, és két szerelvényt tartalmaznak. Áruk egységesen 184eFt, ami nem kevés, de darabokból összeszedve jóval többre jönne ki. A legolcsóbb digitál mozdonyunk jelenleg a V100-as, mely 43eFt-ba kerül, az átlagár 65-70eFt.
A Delta mozdonyok üzemeltethetők digitál rendszeren, és viszont, de max. csak 5 darab a címezhetőség miatt.
A digitál rendszert bővítheted Keyboard-dal, ami a kitérők, jelzők, stb. dekódereit vezérli, az Interface-szel pedig PC-vel is vezérelheted az asztalt.
További kérdéseidre szívesen válaszolok, akár személyesen is -ez utóbbi esetben akár ki is próbálhatod a demó pályáink vezérlését!
OFF!
Megkaptam a megbeszélt állományt, de sajnos összekeverte egy másik levéllel a FreeStart, ezért nem tudtam olvasni. Ha még egyszer elküldenéd nagyon szépen megköszönöm.
BT.
ON.
Amennyiben még nem kötelezted el magad a Marklin digital mellett érdemes lenne megnézned a DCC-t is. Ez gyakorlatilag ua csak jóval olcsóbb, minden tekintetben és több minden is kapható hozzá.
Valamint jóval gyorsabban fejl?dik.
A Marklin kiváló választás ha nem sajnálsz 100.000 ft-ot Marklin egy mozdonyért. sajnos e körül mozog az ár ha nincs brutál akció, most jelenleg az van MOM park, Westend. A Roco is átlagban 10%-al többért adja, bár abban már load regulated dekóder is van. Ha a digitális rendszer mellett döntesz érdemes az Intellibox-ot választanod. A sínrendszer tekintetében a C sínt javaslom a többi az ronda. alapkészletbe nem érdemes beruházni, ha professzionális cuccot szeretnél, a válaszodból ez derült ki.
Szerintem mindenképpen megéri a digitális rendszer.
A delta tulajdonképpen egy lebutított változat, csak néhány mozdonycímet tud kezelni (5-6), kevés sebességfokozata van, nincsenek kapcsolható funkciók (hang, belsővilágítás, stb.)és -ha jól tudom - a váltókat és egyéb tartozékokat sem tudsz vele vezérelni.
A Delta dekóderes mozdonyokat tudod a digitális központal is használni (Okosabbak nem lesznek)
Digitális dekóderes mozdony is megy a delta központtal, de csak az alapfunkciókat (irány, sebesség kis fokozatszámmal) tudod vezérelni.
Sajnos a Delta dekóderek a áram nélkül elfelejtik utolsó menetirányukat és mindig előre indulnak el (mozdonyhoz képest).
Szóval ha nagy asztalt, sok mozdonyt és élethűbb mozgást szeretnél, akkor nem érdemes a Deltára költeni. Viszont, ha Delta is kielégíti igényeidet, és később is ki fogja, akkor maradj annál. (Nem hiszem, hogy így lesz.) Később még mindig válthatsz, csak egy új központot kell venned.
Érdemes alaposan átgondol, miket akarsz pontosan használni, és mikor lesz rá elöször szükséged.
Elnézést de most kezdtem ujbol a vasutmodellezést és a marklin mellet döntöttem de még gondolkozom hogy delta vagy digitális rendszerszer szerint épitsem ki az asztalt.Szerintetek megéri a többletkiadást a digitális?
Holnap 10-re én is ki tudok menni, remélem sikerül megtalálni titeket. Arról még nem volt szó, hogy a börzén hol lesz a találkozó (én már nem is tudom meg, mert nem leszek netközelben), úgyhogy majd a büfé környékén lesem a népet (bár még senkivel sem találkoztam). Ha valaki lát egy vékony, kék farmerben és felsöben hülye arccal botladozó egyént, akkor az én leszek :)
Sokaknak problema a digi osszeroffenes kapcsan, hogy koran jonnek a borzere, es borze utanig nem akarnak varni.
Ezert azt vetem fel, hogy ha szombaton megtartjuk az elso megmerettetest (a multkori ketszemelyest leszamitva :-) ), akkor 10, vagy 11 ora jo-e ?
Köszi a tippeket, a nyomozás jelenlegi állása az alábbiak szerint áll:
A CV 11 nem jött be, gondoltam rá, de a lokpilot nem engedi módosítani.Ez elvetve.
A sebességfokozat dolog sem nyerő, mert gyárilag ugyanaz a beállítás, de, ha nem is, én ezt kapásból 28-ra állítom mindegyik dekódernél.
Egyesével átbogarásztam a CV-ket. Gyakorlatilag a loksound 121-et a Lokpilot ennek töredékét, kb 20-25-öt használ, illetve ennyit lehet állítani (pl.:CV11 olvasható, de nem írható).
Próbálkoztam a terhelésszabályzással, bár elvileg ezekben is egyforma a beállítás, arra gondoltam ,nem-e ez a ludas. Aztán ezt is elvetettem, mert kikapcsolt állapotban sem javult a helyzet.
Egyetlen dolog, amiben különbséget találtam az a CV56, azaz a szabályzási referencia.Ez az Loksound-nál, alapban 0, a leírás alapján ebben az esetben nem a beállítás szerint, hanem a sínből felvett feszültség alapján számít belső hatásfokot a dekóder. Ennek viszont nyoma sincs a LokPilot-nál. Elképzelhetőnek tartom, hogy itt bug-os a dekóder. 2 napja egy kéttengelyes VT 98-al tesztelem a dolgokat, mivel igen kicsi és kevés az áramfelvételi lehetősége, ez a legkisebb kakin is megakad. Úgy vettem észre, hogy a váltókra (nem mindegyiken !) érve, és a síncsatlakozáson jelentkezik ez az akadás, tehát itt eshet nagyot vagy kiugorhat hirtelen a pályán lévő feszültség, és olyan, mintha letiltaná a dekóder a kimenő jeleket.
Mondanom se kell, hogy Loksound-al ez is hibátlanul csurog...
Kaptam a LENZ SET-1-ben egy dekódert, amin nem volt papucs. A pontos típusát nem tudom, de azt hiszem hogy 130XF-V51-es. Ma kibányásztam és átraktam a VT-be, sok időm nem volt próbálgatni, de 2-3 menetet lenyomott ez is akadás nélkül, lehet, hogy ez is megoldás lehet. (Ha bejön, lesz kb. 10-15 LokPilot-om eladó!)
Várom a további ötleteket, megpróbálok angolul összebrekegni pár sort az ESU-nak és elküldeni, mert a német tudásom nekem is 0.1 .
Üdv
Martisz
Az akadozás azthiszem azért van mert a közponi egység és a dekóder nem ugyan abba a sebességfokozatba van állítva. A világítás sem mindig müködik helyesen.
A Lockmaus 1-el és a régi ARNOLD dekóderekkel is voltak ilyen problémák.(28 fokozatú nem szerette a 128 fokozatú másikat.
Igy a Lokmaus 1 a 128 fokozatú dekódert, a 28 fokozatú arnold a 128 fokozatú köszpontot.
10745 és a Loksound valószínüleg más Fokozatszámra van állítva alapból
Ti milyen központot használtok lehet, hogy ott vannak ?
Az FZ1-nek a kimenetei galvanikusan függetlenek. AZ igaz, hogy egy traforol vannak, de két önállo tekercselés. A korábbi PIKO trafonak (barna bakelit ház, azt hiszem valami ME001 vagy mi volt a neve) nem voltak független kimenetei.