Mielott latatlanban elkezdenenk osztani jo otletekkel gondolkodjal a kovetkezoeken>
- Mennyire akarod automatizalni az asztalt ?
- full vagy felautomata mod , esetleg mix
(Akarsz-e hatradolve vasutazni, vagy neha bele is akarsz nyulni a dolgokba?)
- Az analogrol digitre atallast egy lepesben vagy tobb lepesben tudod veghez vinni?
egy lepes draga, tobb lepes maceras.
- Akarsz-e lassitomuveket beepiteni, vegy rabizod magad a SW-s lassitokra.
- Jelzok, valtomuvek allitasat vagy-vagy (analog v digi) alapon vagy mixelve kepzeled.
- Mennyi vonatot akarsz egyszerre futtatni, ez persze fugg az asztal meretetol is.
En a mostani asztalomat mar digitre terveztem, az osszes szakaszolas, terkozok, de meg a jelzok is az alapjan lesznek elhelyezve. Raadasul ezzel parhuzamos megy a vezerles tervezese is.
Szoval fel a fejjel, lehet, hogy lassabb lesz, de probald meg egybol a digitet, megsporolsz egy csomo fejfajast magadnak.
Lehet ellentmondani nekem, akinek mas velemnye van.
Hat, hogy oszinte legyek, nekem a regi motorokkal lett digitalizalva az eddigi ket mozdony.
Mennek, bar a nehany hozzaszolassal ezelott leirt megallasokat az egyik produkalja, a masik nem. Mondjuk ket kulonbozo LENZ dekoder van bennuk.
Szoval lehet a regi BTTB-s motort hasznalni.
Most erkezik a harmadik tipus, remelhetoleg lesz idom kiprobalni.
Most tervezem új TT-s terepasztalmat, egyenlőre analóg üzemre, de szeretném majd digitalizálni, van valami tanácsotok mire figyeljek oda, hogy később a digitalizálásnál lehetőleg ne keljen nagyon átépítenem.
Azert nem jelez vissza, mert nincsen benne feedback bus.
Az LS100-ban van, tehat, ha manual override-ot akarsz, akkor LS100, egyebkent LS110, az arkulonbseg, ha jol emlekszam parezer forint.
egy apró észrevétel: LS110-nél nem müködik az, hogy manuális kapcsolásnál visszajelez RR&Co. a monitoron. (biztos az RM hiánya miatt). Ez nyilván annak fontos, akinek LS110 van a randszerben.
Más : egy output-több váltó: vagy ugyan arra a címre állítod és bármelyikre kattinithatsz / nálunk van erre példa ,bár nekünk LS110-ek vannak(csak az irányokat kell külön beállítanod), vagy vágányutat "csinálsz".
Ja ! Remélem a kérdésed kapcsán egyre gondoltunk.
Ha nem, bocs!
Röviden ennyi !
Kerdezz, tudasnak megfeleloen probalunk valaszolni.
Az asztalmeret mellett azert meg par dolog erdekelne, pl milyen rendszert akarsz (Lenz, esetleg Roco), milyen dekodereket akarsz, stb.
Pc-s vagy kezivezerlos iranyitas.
Egyetelen megjegyzés az LS100 bekötéséhez: ahol a 40295, 40296, 10030 van nincs berajzolva a a két vezeték a visszajelzés vezérléséhez, csak az R,S az LZ100-hoz. (RM-ek).
Ami még érdekesség: ha az állítóművet manuálisan kapcsolod a RR&Co.-n a váltó piktogram a helyes irányba áll.
Egy kérdés: hogyan lehet a visszajelzést kezelni ha egy kimenettel 2 vagy több váltót vezérelsz ? Számomra ez a napokban merült fel az alagut kapcsán, ahol a vonatoknak csak bizonyos kombinációkat - váltó állásokat akarok engedni.
Matiz kérésére elkezdtem gyártani LENZ elemek bekötési rajzait, valamint beállításukat a Railroad&Co.-ban. Az LS100 mától fent van a marTRAIN-en, Az LR101-LB100-LB050 készülőben van, szerintem 1-2 héten belül az is kész lesz.
martisz
http://web.axelero.hu/martrain
Csináltam neked pár képet az említett tehervagonokról. A képek nagyok (összesen kb másfél MB), most fényképeztem elöször ilyen masinával, ezért nem a legszuperebbek, de azért látszik a lényeg...
Sziasztok
Szeretném megkérdezni hogy a Maerklinnél van lehetőség az állomásra beérkező szerelvény folyamatos lassitásra a 72441 vezérlővel.
Kérdés van e lehetőség mind a kétt irányba vagy csak egyik irányban müködik?
Szaisztok!
Nov.2-án lesz összejövetel vagy elhalasztjuk az ünnep miatt?(Börze lesz?)
Mi lenne ha valaki elhívná egy ismerősét valamelyik modell boltból az összejövetelre.(Van valakinek ilyen?)
Talán előbbre viszi a beszerzési árak és határidők körül folytatott vitát.Talán még egy kis bemutatót is össze lehetne hozni??:-)))
Vagy rossz ötlet?
Üdv.:
Zoli
A ROCO ICE2 digi start szettben a dekodereket lehet programozni. (Marmint a Lokmaus2 -vel biztosan, most probaltam ki a kedvetekert)
A mozdonydekoder programozhatosaga:
Nem terhelesszabalyzott, csak 14-es, es 28-as sebessegmodban muxik.
A programozashoz a motornak rajta kell lennie. (ezzel ad ack jelet)
CV01 - Mozdonycim (1-99)
CV03 - Gyorsitas merteke
CV04 - Lassitas merteke
CV29 - elvileg lehet, de nem probaltam :-)
A Vezerlokocsi (nem szidni nem tudom hogy hivjak rendesen :-) programozhatosaga:
A 14-es, 28-as, es 128-as sebessegmodokat is tamogatja.
A programozashoz a hangszoronak es a lampaknak is rajta kell lenniuk. (ezzel ad ack jelet)
CV01 - Mozdonycim (1-99)
CV29 - Mozdony iranya, 12 vagy 28 (128) sebessegu mod
Ha LENZ cuccal nem lehetne programozi, az azert lehet mert rossz ack jelet ad vissza a dekoder. Ezt ROCO erositoje nem tudja kezelni, sajnos :-(
Egyebkent most alakitottam at egy regi PIKO BR130-at digi uzemre az ICE2 orig dekoderevel, teljesen jol muxik, csak az osoreg motor miatt alacsony sebessegeken szaggat :-(((( (Ugyhogy a motorcsere meg hatravan, na meg egy kis plussz olomsuly bele, meg ROCO 10745-os dekoder :-)
Bakácsolni lenne kedvem, de nem tudom mi kell hozzá :( gondolom dióda, ellenállás, tranzisztor, nyáklap...
na meg egy kapcsolási rajz se ártana:)
Esetleg valaki meg tudná csinálni? természetesen kifezetem...
Bár mindent összevetve olcsóbb egy új mozdony, ami már digitális:)
Dekóder árak: én az MK-ban a Roco 1047-tel egyszerre vettem 10745-öst, 8200 Ft-ért. Az M&H-nál akkor is és azóta is stabilan 6990 Ft volt/van. Természetesen ugyanaz a dekóder, egymás mellé rakva öket magam se tudom utólag, melyiket hol vettem (nem is kell :)
Ha számít az ár, érdemes elöbb körbenézni, aztán megvenni (mint a piacon :), ha nem számít, akkor meg mindegy hol veszi az ember.
martisz:
ok, figyelmetlenül olvastam, a képen így tényleg durvábbnak látszik.
catkiller:
az ICE startszett dekóderét nem lehet programozni (legalábbis a Roco saját kézikönyveiben többször is ismétli, hogy az ICE x és dzs számú kezdökészletben levö dekódert csak a Roco mittudoménmilyen központ tudja programozni /még a dekóder címét sem lehet állítani, marad örökre 3-as/). Tehát amellet, hogy sz@r, még programozni sem lehet (ha az adott számú startszetted van). Nézd át te is a szetthez kapott papírokat, több helyen is említi.
Csörgö: hogy megéri-e, azt mindenkinek magának kell eldöntenie; ti. hogy rászán-e (belsö állapottól függöen) 5-10eFt-ot (+dekóder ára) arra, hogy legyen egy Csörgöje is a digi pályán (utólag én már bánom, hogy nem egy G. Szergelyt vettem helyette, nem került volna sokkal többe). Ezt minden hazai (kivéve F.Szili) mozdonynál el kell dönteni, mert még most is bármiféle digi elökészítés nélkül és 3p motorral hozzák ki öket (állítólag az Csörgök már 5p motorral). Neked kell tudni, hogy rászánsz-e ennyit ls hogy van-e kedved barkácsolni (vagy némi pénzmagért cserébe a fórumról valakivel megcsináltatni :)
bicsi:
a teherkocsik szerintem elég nevetséges kinézetüek. De azért koszolással ki lehet hozni belölük valamit. Persze lehet, hogy csak nálam túl magas a léc...
Adataik: egy nyitott kétteng. kocsi, száma 21RIV 80DB 323 0 209-1; és egy fedett kétteng.kocsi, száma 60 80DB 120 3 127-4. Mindkettö idétlen piros színben.
A Br215: a motor és a hajtás még ebben a nevetséges kinézetü, 10eFt-nál olcsóbban árult mozdonyban is fényévekkel jobb a Fuggerth vagy Deák mozdonyokénál!
Amiket tegnap le tudtam mérni: ütközök közti táv 186mm; forgócsaptáv 97mm, egy forgóvázon belüli tengelyek közti táv 32,5mm; két legszélsö tengely közti táv 131mm.
Biztos, hogy jól dugtam össze, de ha jobban megnézed látszik a papucs a képen is. Az a helyzet, hogy kettőt is rápróbáltam, és mindkettő így állt. Ha tudom, hogy ennyire bug-os lesz tőle, inkább kitalálok valami más megoldást. (mint írtam, az ilyen nagyításban látszó szakadék a valóságban max 0.4-0.5 mm, az meg gyakorlatilag csak tapintással érzékelhető..)
Roco 10745 ügyben előkukáztam a számlát, az Erkel utcában a LokPilot - Roco 10745 2002.10.22-én 8800 Ft-ba (-10% klubkedvezmény) került.