Uplink: szerintem ne ruházz be LG100-ba mert:
* egyrészről kell hozzá egy LV101-is ez idáig kb 50.000 ft egy csómós relés kapcsolás
* ez említett konfigurációddal plussz a RR&Co.-val ugyan azt el tudod érni.
A Trafó kérdéssel kapcsolatban a PIKO FZ1 nem jó - terhelhetősége miatt, javaslom a Viessmann 5201 vagy 5200 a cikkszámra pontosan nem emlékszem- power transformert 150 VA gyakorlatilag egy közepes asztalt el tud vinni az idei ujdonságok között jelent meg.
ami talán még hasznos információ lehet:
* a betáplálások száma célszerű 30fm-enként csinálni.
* a váltók polarizáltak legyenek
* illetve határozd meg a szükséges erősítők számát LV101 a Lenz dokumentáció add rá információt hogyan csináld.
Tudomásom szerint a SEt90 és SET 100 november végétől kapható lesz és az ára is jobb lesz, mint a Set01-volt.
Azt már észrevettem,hogy nem tolóngunk a fórumon maerklinesek de ez a cég üzletpolitikájának köszönthető.25-év után keztem ujra és sok minden változott.A deltárol annyit a digitálishoz képes tényleg kismiska de nekem sokkal többet tud mint a régi TT-m 25-évvel ezelőtt.Igazából átmenet a kettő közőtt.
Jelenleg a pályát tervezem ami két fővonalból és egy mellékpálya teherpályaudvaral ami a +10-es szinten lesz.Villamositáson még gondolkozom mert a gőzösök tetszenek /jelenleg kettő van/.
Jelenleg még a Digitális minden információja uj nekem.
Konnyen elszalad a lo az emberrel es igy gyotrelmesen hosszu lesz az ido, amig elkeszul, mert valljuk be sok dolgon akad meg az ember szeme, amit bele szeretni rakni a palyajaba.
Toltsd le a RR&Co-t a freiwald.com-rol, hogy a SW oldallal is tisztaba keruljel vmennyire.
az osszes kutyu az LV100-on keresztul kap tapot A valtodekodereknel van lehetoseg kulso taprol valo taplalasra, jol tudom? Ez segitseg lehet, hogy ne kelljen egy komolyabb vaganyut beallitasa miatt plusz boostert venni...
LB100 - a szakasz betap rajta keresztul megy at, es 1mA atfolyo aram erzekelese alkalmas. A dekoder meg allo mozdony eseteben is tobbet vesz fel 1mA-nal.
Egy db LB100-as 2 szakasz foglaltsagat jelezheti.
Valtoallitasrol.
Persze lehet manualisan is - pulttal -,csak akkor vegyel LS100-at, mert az visszajelez, hogy manualis allapotvaltozas volt. Meg a LW100-al is, de ezt meg nem lattam, mert az LW100 allitolag 80e korul mozog, akkor inkabb a PC.
En a normalis, regi tipusu BTTB valtokat meg nemi ujabb valto. Az igazat megvallva az elmult kb 15 evben nem vettem valtot.
digi/analog mix.
Erre most nem valaszolok, mert nem igazan lovok a dologhoz, csak annyit, hogy nem egyszeru feladat, marcsak a betaplalas modja miatt sem.
Analognal ugye a fesz hatarozta meg az irany (+- 0-12V) a digitnel mindig ua. "fesz", itt a modulalt jelek hataroznak meg mindent.
betap:
Rocohoz allitolag van trafo gyarilag.
Rocosok pls, ha nem igy van, irjatok meg.
Lenzhez, barmilyen 16V-os trafo jo, celszeru persze jol terhelheto trafot valasztani.
A Piko elmeletileg hasznalhato, de csak a szabalyozatlan 16V AC kiment, ami a valtokhoz van. Az egyeduli problema, hogy mennyire terhelheto, mert az osszes kutyu az LV100-on keresztul kap tapot, es a max 3A-t nem szereti tullepni.
Mielott dontenel nezd meg a www.lenz.com-ot, az osszes cuccuk leirasa fent van angolul es nemetul.
Sokat lehet azokbol is tanulni, ha vegigolvasod, csak arra vigyazz, el ne kapjon a lelkesedes... :))
Meg lehet-e oldani hogy egy vágányon analóg és digit üzem is legyen? (főpu és rendezőpu találkozása ahol mondjuk a vonat digit mozdonnyal érkezik, de a vagonok kivontatását, rendezését analóg mozdony végzi)
A milyen betápláls kell a digit rendszerhez, jó régi PIKO trafó hozzó?
Szerintem maradjunk itt, ha majd reklamalnak a tobbiek, akkor folytatjuk emailban.
Igy meg van az eselyed arra, hogy mastol is kapjal otleteket, vagy ha hulyeseget mondok, akkor kijavitanak.
Csatlakozás: egyszerű, összesen 5 vágányú állomás, +3 vágány mozdonyszínnel a mellékvonali mozdonycseréhez. Ezen az állomáson a mozdonycserén kívül más tolatási művelet, ill. tárolóvágány nem lesz (helyszűke miatt, fogalmazzunk úgy, hogy a teherpályaudvar odébb van, ez csak a személy+elágazás.)
Mellékvonal végén fejállomás, itt tehervonatok szétszedése-összerakása is fog történni, külön tolatómozdonnyal.
A kétvágányú fővonalat mindkét oldalon alagútba viszem, az alagútban a szerelvény visszafordul, vagyis a fővonali állomásról balra távozó szerelvény később balról fog visszatérni - csak éppen 2-3 vonattal később, vagyis ott lenne egy titkos állomás. A jobb oldalon ugyanez.
A mellékvonal esetében mehet egy vonat a vonalon, és közben tolathat egy másik a fejpályaudvaron.
A fővonalon az állomást vágányutak/jelzők állításával gondoltam vezérelni, a titkos állomásokat természetesen automatikusan.
Arra lennék kíváncsi, hogy ennek megoldása milyen DCC hátteret feltételez. Milyen rendszer, milyen berendezések kellenek ennek a kiépítéséhez.
Nem lesz nagy segítség, ha hozzáteszem, hogy nem az árlista tetejére gondolok elsősorban. És jelenleg még minden analóg, tehát nincs elkötelezetség semmilyen rendszer iránt. Ja, és H0.
Olyan szítű válaszokat szeretnék, amin egy abszolút kezdő is el tudna igazodni.
Igen en is TTben utazom, tudod, nem tul nagy, nem tul kicsi, eppen megfelelo.
Nekem a lassito szakaszok altalaban 1db 1/1 egyenes/ives + 1db 1/2 egyenes/ives hosszuak. Ez TT-ben elegendonek tunik a normalis lassitashoz. A lassitoszakaszok kialakitas az allomasok eseten mar pont emiatt kiseeb nagyobb problemakat vet fel.
Ezert a RR&CO-n SW lassitok (virtual contact) alkalmazasat is fontolora vettem. Ezeknek csak egy hibajuk van, csak full automata modban mukodnek megbizhatoan. :(
Ekkor az ember fia meg csak nez es max. menetrendeket inditgat, nem a vonatokkal torodik.
Nekem Lenz Set01 volt az alap, erre jon a tobbi "aprosag", mint LI100F - PC interface, LB100 - foglaltsagjelzo, LR101, LS110.
Es majd valamikor LG100-as lassitomodul, addig satuznak a vonatok.
Ha jól értelmezem te is TT-s asztalt építesz. Ha igen, kb milyen hosszú lassító szakaszt tervezel. Csak azért érdekelne hogy a szakaszokat már most e szerint tudjam kialakítan és ne keljen majd a digitalizálásnál az egészet átvariálni.
Milyen digit eszközöket használsz? (compackt, set1, set2, set90, set100..stb vagy külön külön megvetted ?)
Nekem az volt a szempont a terkozok/jelzo kialakitasanal, hogy akar a HW akar a SW lassitos megallasoknal a mozdony le tudjon lassulni az adott lassito szakaszon.
Tudom, hogy analogban is lehet lassitokapcsolast csinalni, de bevallom en ezzel nem probalkoztam.
A terkozkialakitasnal meg azt erdemes figyelembe venni - szerintem, hogy pl a ketvaganyos fovonaladon egyszerre egyiranyban hany szerelvenyt szeretni mozgatni es mennyi penzed van minderre. Megfelelo szakaszolassal, tobb vonat is futhat korbe-korbe.
Nekem pl a ketvaganyos nagykorom 5 reszre van felosztva + az allomas elotti resz es maga a fopu.
Ez persze tobb erzekelot es vezerlest feltetelez. Meg lehetne csinalni 2 szakasszal, csak akkor ossz 1 vonat futhatna egyszerre.
A lepcsozetes digitalizalasnal arra kell odafigyelni, hogy az analog es a digital reszt kelloen el kell zarni egymastol. Errol jo lenne, ha vki irni, mert ennyi az ossz infom rola.
A 25 mozdonyhoz meg gratula, nekem ennek kb a fele van, de egyenlore csak kettoben van dekoder.
- terbeli es idobeli problemak miatt :(
Az asztalom alapvetően négy fő részből fog állni,
- egy kétvágányos fővonal, átmenő főpályaudvarral és rejtett tárolóval,
- egy egyvágányos mellékvonal, két kis állomással
- a két vonal között egy ingavonatos vonallal
- a főpályaudvarhoz kapcsolódó rendező/teherpályaudvar.
egyszerre kb.6-8 mozdony mozogna.
A digitalizálást több lépcsőben szeretném elvégezni. Először a fővonalat, majd a mellékvonalat és a teherpályaudvart. Mivel 25 mozdonyom és motorvonatom van a digitalizálás egylépcsőben nagyon költséges és hosszadalmas lenne.
A szakaszolás és a térközök kialakítása, valamint a jelzők elhelyezése mennyiben más a digitnél?
Maerklin vezerlod van ??? Gondolom ezt erted keszlet alatt.
A deltarol nincsen nagy velemenyem -bar minden infom a netrol szarmazik.
A Maerklinrol meg annyit, hogy bar a RR&CO vezerli, nem tudom, hogy a topiklako hany szazalekanak van. Valszinu, hogy te leszel az egyeduli....
A SW lassito meg az altalaban hasznalt vezerlo SW-ben levo egyik lehetoseg. Ebbe most ne folyunk bele...
A LENZ-es megoldas erre a lassitomudul, amit meg kell kulon venni, ha nem akarsz erre kolteni, akkor lehet a proggybol is lassitani, megallitani a vonatokat.
Szoval mik a terveid, hogyan nez ki majdan az asztal ??
Kiegészitem a tegnapi igencsak kevés információval elköldött levelem.
Maerklin készletem van és ezt is akarom folytatni.
Jelenlegi rendszerem a delta igy könyebb az átlépés.A vágányokat ugy akarom már eleve lefektetni hogy a digitálisra való átálás zökkenőmentes legyen.Jelenleg úgy tervezem minnél jobban autómatizálva legyen mert "lebutitani" alkalóattán könnyebb mint forditva.
Ja mi az SW lassító?
Szóval inkébb lassaban de teljes rendszerrel.
Mielott latatlanban elkezdenenk osztani jo otletekkel gondolkodjal a kovetkezoeken>
- Mennyire akarod automatizalni az asztalt ?
- full vagy felautomata mod , esetleg mix
(Akarsz-e hatradolve vasutazni, vagy neha bele is akarsz nyulni a dolgokba?)
- Az analogrol digitre atallast egy lepesben vagy tobb lepesben tudod veghez vinni?
egy lepes draga, tobb lepes maceras.
- Akarsz-e lassitomuveket beepiteni, vegy rabizod magad a SW-s lassitokra.
- Jelzok, valtomuvek allitasat vagy-vagy (analog v digi) alapon vagy mixelve kepzeled.
- Mennyi vonatot akarsz egyszerre futtatni, ez persze fugg az asztal meretetol is.
En a mostani asztalomat mar digitre terveztem, az osszes szakaszolas, terkozok, de meg a jelzok is az alapjan lesznek elhelyezve. Raadasul ezzel parhuzamos megy a vezerles tervezese is.
Szoval fel a fejjel, lehet, hogy lassabb lesz, de probald meg egybol a digitet, megsporolsz egy csomo fejfajast magadnak.
Lehet ellentmondani nekem, akinek mas velemnye van.
Hat, hogy oszinte legyek, nekem a regi motorokkal lett digitalizalva az eddigi ket mozdony.
Mennek, bar a nehany hozzaszolassal ezelott leirt megallasokat az egyik produkalja, a masik nem. Mondjuk ket kulonbozo LENZ dekoder van bennuk.
Szoval lehet a regi BTTB-s motort hasznalni.
Most erkezik a harmadik tipus, remelhetoleg lesz idom kiprobalni.
Most tervezem új TT-s terepasztalmat, egyenlőre analóg üzemre, de szeretném majd digitalizálni, van valami tanácsotok mire figyeljek oda, hogy később a digitalizálásnál lehetőleg ne keljen nagyon átépítenem.
Azert nem jelez vissza, mert nincsen benne feedback bus.
Az LS100-ban van, tehat, ha manual override-ot akarsz, akkor LS100, egyebkent LS110, az arkulonbseg, ha jol emlekszam parezer forint.
egy apró észrevétel: LS110-nél nem müködik az, hogy manuális kapcsolásnál visszajelez RR&Co. a monitoron. (biztos az RM hiánya miatt). Ez nyilván annak fontos, akinek LS110 van a randszerben.
Más : egy output-több váltó: vagy ugyan arra a címre állítod és bármelyikre kattinithatsz / nálunk van erre példa ,bár nekünk LS110-ek vannak(csak az irányokat kell külön beállítanod), vagy vágányutat "csinálsz".
Ja ! Remélem a kérdésed kapcsán egyre gondoltunk.
Ha nem, bocs!
Röviden ennyi !
Kerdezz, tudasnak megfeleloen probalunk valaszolni.
Az asztalmeret mellett azert meg par dolog erdekelne, pl milyen rendszert akarsz (Lenz, esetleg Roco), milyen dekodereket akarsz, stb.
Pc-s vagy kezivezerlos iranyitas.