Cégünk jóvoltából holnap a változatosság kedvéért Komló és Pécs az úticél, az utolsó (hétköznap közlekedő) 38622-vel :-(((. Jó fotótémákat élesíteni! :-))))
Üdv. Szombathelyről, ahol 2 óra kényszerpihenőt tartok, és az időjárás miatt csak virtuálisan vadászhatok sinszögre.
Viszont az állomással szemben van egy régi tipusú Csemege bolt, ahol igazi, hamisitatlan, béke-beli kávét lehet kapni. Karos géppel főzöttet. Vastag üvegpohárból. Nagyból. Félig adva. Igazi 70-es évek feeling!!!
Mit szólnátok a szeptember 11-12-i hétvégén egy kéregjegyes-elveszett vágányos-vicinálisos topic-találkozóhoz Tótújfalun? A társasági programok mellett bejárhatnánk az egykori Vitézipusztai EV és Szigetvári GV nyomvonalát...
Akit érdekel, kérem, jelezze vagy itt, vagy mail-ben, és kellő számú érdeklődő esetén adom a részleteket. Úgy lenne jó, hogy péntek délután/este-től vasárnap délig/estig.
Én is többször jeleztem már többféle topicon is, hogy nagyon-nagyon szívesen benne lennék egy ilyen dologban. (Persze mostmár egyre neccesebb a dolog, hogy kezdődik az egyetem...) Meg persze jó lenne egyszer befejezni a gyalogos bejárás fennmaradó részét is!!
Én hétköznap egy héten egyszer biztos kimegyek, ha van jelentkező vele, ha nem egyedül. Kb 14 őrától sötétedésig vagyok kinnt. Szombaton általában délelőtt van ez a program.Minden harmadik hét kiesik ( ez a hét is), mivel ügyeletes vagyok.
Még egy személyes kis "élmény" a 49-eshez: pár hete Dombóvár környékén motoroztunk, és útba ejtettük Nagykonda egykori állomását. Elhagyott, csöndes kis hely, az épületben egy idős vasutas asszony lakik a szellemi sérült fiával. Azt mesélte, hogy a vonal megszüntetése előtt nagy mennyiségű betonaljas vágánymezőt raktak le az állomásokon, így megnyugodtak, marad a vasút. Aztán mégsem így lett, jött egy "bizottság" megszervezni a bontást, közútra terelést. Ők azt kérték, hogy legalább a telefont hagyják meg, mert a fiúhoz gyakran kell orvost hívni. Ezt megígérték nekik, akárcsak a buszfordulót az állomás mögött. Egyik ígéret sem valósult meg. Az épületet ma is a vasúttól bérlik, sajnos úgy is néz ki, végtelenül leromlott, elhanyagolt állapotú. Tudom, erre van a legkevésbé pénz, csak ott állva és látva a körülményeket az embert hatalmába keríti valami furcsa érzés. Egy idős vasutas, aki a férjével együtt egész életét a vasútnál szolgálta le, (a férj nem sokkal élte túl a vonalat) végül mint egy kényszerű számüzetésben, elfelejtve él itt és így.
Bocs, visszavonva. A múltkor mondta, hogy most nincs számítógépe. De akkor valszeg tudod, hogy kiről van szó, ő is felajánlotta, hogy eljönne segíteni.
Érdeklődve olvastam a 49 -es vonal bezárásának körülményeit.
Sajnálom, hogy 1990 előtt nem utaztam végig ezen a vonalon, pedig könnyedén megtehettem volna, lévén 1988 -tól már az Ud -i mv. gyakornoklétszámot gyarapítottam.
Hát igen, akkor még nem nagyon érdekeltek a vicik... :-))
Viszont most érdekel....és érdekel az ex 63 -as is.
Erről a vonalról is tudnál hasonló összefoglalót írni?
Ha kicsit közelebb lenne Pesthez, akkor akár hetente is dzsungelharcolnék. Na nem baj, ha a 10 évvel ezelőtti irtási tervet vinnék véghez, a 142-vel egész jól járnánk ilyen téren :-)/:-(.