Teljesen felesleges kikapcsolni, használni kell és kész. Egyrészt könnyen lehet, hogy van benne kiegészítő elektromos fűtőbetét, és ha kikapcsolod akkor az sem segít a motornak, másrészt inkább kapcsold belső keringtetésre, hogy legalább ne a kinti fagyos levegőt kelljen felfűtenie...
városban, ilyen hidegekben teljesen normális! Én ma reggel kb 20km országút megtétele után beálltam a kútra tankolni, megtankoltam és fizettem, senki nem volt előttem, tehát az egész nem tartott 5 percig sem. Amikor megérkeztem a kútra akkor már jó ideje 90°C-on állt a mutató, tehát a víz legalább 8-10 km óta ~70°C-kos vagy melegebb volt, és amikor elindultam a tankolás után, akkor már az alaphelyzet és a 90°C kötött kb félig vissza esett a mutató!
Ilyen hidegben lég az is könnyen előfordul hogy országút után ha beérsz egy városba akkor pár km után elindul a mutató lefelé, ami azt jelenti hogy a víz ~70°C alá hűl. Ez fokozottan igaz az 1.6-os motorokra!
Nemreg vettem egy 2.0 CR TDI B7 passatot elotte mindig benzines autoim voltak. azt tapasztalom most a a nagy hidegben -10-12 fokban , hogy 10-15 km kell neki varosban (nem dugozasban hanem egyenletes haladasban 60 al 4 esben ) mire bemelegszik es akkor sem lesz 90 fokos a viz. Amikor a 15 fokos futott garazsbol indulok akkor felmegy hamar kb 5 km alatt 90 fokra.
A 2.0 CRTDI motor tapasztalatairól szeretnék érdeklődni. A 1.9-es legendás megbízhatósága után van valami nyűgje, baja ennek a konstrukciónak? Mennyire hajlamos a meghibásodásra, mik a tapasztalataitok? Előre is köszi a választ.
Nem, 17.-én viszem. ...hát, ja. Elég hideg van. Most már a kilincs is be szokott fagyni, de belülről könnyen nyitható az autó, tehát nem a zárral van a baj hanem a kilincs és a zár között. Már a jobb első is csinálta egyszer, de az kb.: fél perc alatt elkezdett működni, a 2.-dik vagy 3.-dik csukásra már zárt. Ez akkor volt amikor az első nagyobb hidegek voltak s amikor a bal elsőnek a kilincse is befagyott, ez pénteken volt.
Minden esetre az megnyugtat, hogy nem a zárral van a baj és nem kell zárat cserélni.
2011/5 havi az autó, az órában 214000km van.Csak és kizárólag azért mertem megvenni,mert 2013/10-ban hozták be No.-ból,akkor 165000 volt benne.
Ha igaz hogy az első magyar tulaja (1 volt neki 1,5 évig itthon) 25000km-t hajtott bele,akkor én 190-el vettem.
Én 1,5 év alatt mentem 24ezret. De nyáron motorozom,az autó jobbára áll hétköznap.
A vezérlést én cseréltettem ki,szervizkönyv szerint (szerintem erős túlzás) 210000-nél kell cserélni, de még a gyári Dayco szíj volt rajta,ezt építették itt Győrben anno nálunk a PD motorszereldébe, onnan tudom h ez a gyári beszállító.
Hát nem tudom.
Sokkal több talán nincs benne.
Na de azt bírom amikor a 4-5 éveseket behozzák No.-ból,és 160000 van bennük...
Az enyémbe kint félévente egy olajba került 30000 km...
Évi 60.
Ki lehet számolni hogy akkor mennyi is van az összes többiben.
És az évi 60000 még nagyon kislányos teljesítmény kint...
Az enyém 2004. novemberi 2.0 PDTDI. Nekem is kiírogatja időnként hogy "abgas werkstatt" meg "motorstörg werkstatt". Ez nem konkrét hibát jelent, csak hogy vidd szervizbe. Nálam a fojtószelep küld hibajeleket, időnként előjön, majd eltűnik a kijelzőről. Amúgy szépen leáll, más jelenséget nem produkál. Együtt élek vele hónapok óta.
Mennyi km van az autóban, ha szabad kérdezni? Illetve valós-e ez a szám?
Ilyenkor már elég közeli a vég a DPF-nek amikor már egy-egy regenerálási ciklusban sem tudja rendesen átjárhatóvá tenni a szűrőtestet és érdekelne, hogy ez kb mikorra várható.
Jellemzően milyen üzemben van az autó? Város, országút esetleg pálya...?
nem AdBlue kell bele?Az 20liter 3300Ft,de lehet le vagyok maradva...
Nekem 2011-es B7 Passat van, nekem nincs benne AdBlue szerencsére, de ha sokat járok városban, nekem is el szokott tömődni a részecskeszűrő.1,5 éve van nálam5-6x jött elő kb.
Nekem azt írja ki, ami a képen van.
Ilyenkor egy német nyelvű skoda diesel fórum utasításait követve kb. 8-10km-t 1800-as fordulaton kb. 95-el kell hajtani,és kiégeti magát.Ez nekem 5. fokozatban jön össze, eddig mindig meghatotta.
De már 1-2 nappal előtte készül rá, látható jeleket ad,még mielőtt kiírná:
-nem 800,hanem kb. 1000 az alapjárat,nyáron is,meleg motorral is
-fúj maxon az összes ventillátor az elejében, pedig nem 200-al hajtottam 1000km-t,sz.tem indokolatlanul
-kéziváltós a kocsi,kijelzi ugye az optimális fokozatválasztást,ilyenkor magasabb fordulaton is kiírja h kapcsoljak vissza.
Felhívtam a Porsche-t,ott elmagyarázták h miért van ez, regenerál,megemeli a kipufogó hőmérsékletét 700-ról 900 fokra,ezért jobban hűti magát,ezért izzaszt a ventillátorokkal.
Ha nem sikerül neki a regeneráció,kijelzi,és akkor 1800-as fordulaton hajtás 95-el.
Szerdán készülök megvenni egy 2006-os 1.6 FSI B6-ost.
Ismerős vizsgálja át előtte aki szerelő, viszont univerzális diagnosztikája van
A kérdéseim:
Kellő infót kapunk vele az autóról, bizhatok abban, hogy minden releváns hibakód kiderül?
Sajnos a légzsák lámpa sárgán folyamatosan világít. Az autó német import a kereskedés műszakiztatja így muszáj megcsináltatniuk mert így nem megy át a vizsgán. Remélem nem turpissággal altatják el a hiba jelzést. Tudom valahogy ellenőrizni?
Mire figyeljek a vásárláskor? Nem a fékek, kuplung és természetes dolgokra gondolok :)
Régebbi pd-ből ki szokták venni a dpf-et mert sok hiba van vele. Ki vágják a rendszerből és utánna az elektronikát is hozza igazítják. de ez csak egy tipp nem vagyok szakértő és nem akarok hülyeséget mondani de hátha segít.
Megjegyzem, amit mondtál, nagyon köszi. Nem emlékszem a diagnosztikai szoftver nevére, de ebben is néztünk élőben egy hadsereg adatot, és megvan benne a kényszer-regenerálás menüpont is, de ennél a konkrét típusnál ez valamiért hiányzott. Annyiban egzotikus a járgány, hogy ezt a típust állítólag kifejezetten Svájc részére készítették, ezért nem gázolajjal regenerálja a részecskeszűrőt, hanem egy speciálisan erre a célra készített, egyébként méregdrága folyadékkal. Talán ezért lehet, hogy a diag szoftverben hiányzik egy-két dolog a típussal kapcsolatban. De én tényleg nem értek ezekhez a dolgokhoz. Ha Te ki tudod olvasni ezeket az adatokat, szívesen elviszem Hozzád, nekem mindegy, kinek fizetek érte. Csak működne... :-(
Valamennyire hiányos lehet a szerelő tudománya. Az EDC16 motorvezérlőben lehet regenerálást indítani, mindenféle élő adatot nézni, meg azt is hogy mikor volt előző regenerálás, stb.
Sajnos ha jól emlékszem, a hibakódok, amelyek kiolvashatóak a számítógépéből, elmondják ugyan, mi a hiba, de az okát, azt eddig nem sikerült megtalálni. Megvan a szerelőnek a diagnosztikai szoftver, de például részecskeszűrő "kényszer"-regenerálást (remélem, így hívják) nem tudott csinálni, mert nincs meg az a menüpont, amely más típusoknál megvan.
A legégetőbb kérdés, hogy valóban mostantól félévente teletömi a részecskeszűrőt (300k huf az új), vagy megtalálható a hiba oka is? Eddig sajnos nem sikerült. :-( Pedig a szerelő elkötelezett Passat bolond. :-)