volt ott egy noci, tizessevel verte at nepet, sok milla forintal, tiszta negativ volt a renomeja, megse tiltottak le honapokig csak mikor rendorsegi ugy lett belole (van neki topicja ornament cimmel).
hogy erted hogy nezhez e? 135-ig vannak tavmeros obik, fokuszalas ugyanaz mint a tobbivel. persze minden pontatlansag (a tavmeroe es a fokuszalase is) hatvanyozottan kijon. a kulso kereso meg max annyit segit hogy kinagyitja azt a teruletet ahova fokuszalsz, azaz a kepkivagasban segit (de a fokuszlasban nem). kulon jo hogy egy pontatlan keresovel meg melle is losz, raadasul a kulso kereson szinten be kell allitani a tavolsagot, amit az obi skalajan latsz (tavmeres utan), mert a parallaxis hibat igy korrigalja. szoval kosarmeccset fotozni ne ezzel indulj...
m leicanal letezik kereso nagyito. ez megnoveli az effektiv bazistavolsagot, plusz a kepkivagast is jobban latod es a parallaxis hibat is korigalja hisz ugyanabba a keresobe nezel.
135-osnel hosszab tavmeros obi (leica menetes v bajonettes) nem letezik (vagyis csak egyetlen egy de az feher hollo). ilyenkor mar egyebkent is tukoraknas keresot szoknak hasznalni (visoflex) ami egy fabol vaskarika...
nem lenne gond, ha kiirna. de amint ir valaki neki azonnal torli. most is irt valaki, par percre ra torolte. pedig csak neha nezek ra de vagy 3 ilyet lattam. nem tom a vatera ezt meddig hagyja, de hat ellenerdekelt, mert az meg a jutalekra megy...
Alapvetően kétféle Mometta II-es van, szerintem egyik sem ritkább mint a másik. Valóban az újabbnál a sorozatszám elhelyezése gépen belülre került. Emelett a vakusaruban lévő kis rugólap és főleg a hátlap zárja az ami eltér. Én mást nem vettem észre. Erről is van szó abban a 15 perces videóban amit a YT-ra tettem fel pár éve (nem tudom miért, de angolul). Akit érdekel könnyű megtalálni.
Volt M42-es Jupi 9-em, szerettem nagyon, de digire már nem kell, azért gondoltam a Zorkira. A kérdés lényege az lett volna, hogy nehéz távmérősön telét használni? Sajna a kiegészítő kereső nagyon drága :(
Némelyik képen a gammát vittem lejjebb, ahol az expónál nem húztam rá egy kis alexpót. Utólagos kontrasztot egyáltalán nem viselt el a kép, élesítést végképen nem. Mindösszesen egy kivágásnál alkalmaztam halvány élesítést a piros leandernél, de mintha nem is kellett volna.
A háttér...ilyent az f1:1,2-es TV obik produkálnak.
Hát, ez esetben inkább az 50' évek végi / 60' évek elejei gondolkodásmódot érzem ki. Pl. hogy akkoriban, ha már ez a gép van birtokban, és nem telik a modernebbre persze minek is hiszen kiváló masina, akkor nincs más mint hogy átalakítom.
Aki csinálta annak volt kézügyessége, igényesen végezte, és használni is akarta ez látszik. Valszeg élvezte a fotózást, szerette a darabot, és használta is rendesen.
Szerintem eléggé régen készülhetett az átalakítása.
sztem ez a gep nem egy olyan nagy kuriozum, soosban mindig van egy par. ha valaki hasznalja akkor nincs semmi baj az ilyen atalakitasokkal. mondjuk egy duflexet nem alakitanak at;)
A kérdés az, hogy egy Mometta csak használati eszköz vagy kicsit több, mondjuk egy magyar ipartörténeti emlék. Első esetben praktikus kiegészítés a szinkroncsatlakozó, de én már inkább hajlok a második verzióra ahol a gyári eredeti állapot számomra mindenképpen fontosabb.
Persze ha nagyon régen készült az átalakítás akkor megint az első felé billen a mérleg.
Kár, hogy nem sikerült legalább a Mometta III/Junior eredeti szinkroncsatlakozóját felhasználni. (Ez utóbbit egyébként én is keresem, ha van valakinek bontott gépről eladó Mometta szinkroncsatlakozója azt megvenném.)