A MÁV-nak az elmúlt években pénzkitalicskázó szerep jutott, a vasúti közlekedés teljesen mellékes vagy alibi volt. Komolyan kiváncsi vagyok mi fog történni az elkövetkezendő években.
Szerintem nem csak esőbeállókra, új burkolatra, kerékpártárolókra van szükség, hanem minden állomás/megállóhely megközelíthető legyen busszal (buszmegálló) és kultúrált parkoló helyek létesüljenek.
Carpy! Szerinted mi vagy ki az akadálya annak, hogy azon a néhány mellékvonalon, ahol még jelentős hivatásforgalmat lát el a vasút, EU-s pénzből pályafelújítás történjen? Vagy ha nem is a pályát, de legalább az önkormányzatok vagy kistérségi társulások gesztorságával peronok, esőbeállók, térburkolatok, kerékpártárolók épüljenek?
A MÁV nem tud, vagy nem is próbál ilyen irányban mozdulni szerinted?
Miért kell megvárni, míg a néhány erős forgalmú mellékvonalon is ellehetetlenül a hivatásforgalom?
Mivel teljesen tiszta szándékkal (nem kötekedésből vagy vitaindításból) kérdezem, ezért ha lehet érdemi választ - vagy ennek hiányában a saját véleményedet - várok. Köszi.
Ez nem teljesen igaz. Konkrétan a szinte összefüggő dél-alföldi vonalhálózat mellett érvelek, amely ráadásul jelentősnek mondható településeket köt össze, és meglepően jó állapotban is van- kis kivétellel.
Tehát , erre a hálózatra építve, komoly megtakarításokra van lehetőség a jelenlegi pazarlással szemben.
konkrétan amellett a vicinálisvonal mellett érvelsz, amelyik a lakóhelyeden jár. nincs ezzel semmi baj, csak ne csinálj úgy közben, mintha az objektivitás szobra lennél.
"A kolléga nem érti, hogy vannak dolgok- főként az ország üzemeltetésében- amelyek nem kezelhetők síma üzleti vállalkozásként.
Véleményem szerint a közösségi közlekedés szervezése is ebbe a körbe tartozik."
Ez meglehetősen vicceske annak tükrében, hogy nemrég épp a csongrádi (és környéki) nyereséges buszjáratot akartad megszüntetni a csődtömeg MÁV javára :D
A kolléga azt nem érti, hogy minden pozitívum csak a vasútra vonatkozik, azon kívűl minden pusztítandó ész nélkül :DDDD
Nem fogytak el, csak ez esetben teljesen feleslegesek.
A kolléga nem érti, hogy vannak dolgok- főként az ország üzemeltetésében- amelyek nem kezelhetők síma üzleti vállalkozásként.
Véleményem szerint a közösségi közlekedés szervezése is ebbe a körbe tartozik. Félreértés ne essék!- nem a sehonnan-sehová nem vezető vicinálisok érdekében írogatok itt, hanem az rendszerbe illeszthetők mellett.
Van ilyen bőven, még ha kétségbe is vonják- itt a topikon is- néhányan.
"A topiktárs kalkulációja annyira nevetséges, hogy felesleges volt rá reagálni.'"
Fenét, a tények azok, hogy bármiféle kalkulációk azt hozzák ki, hogy a vasút iszonyat ráfizetés. Soha, senki nem tudta megcáfolni ezt. Te se. Nem véletlen, hogy számokat nem hozol. Rögtön kiderülne, hogy szívás a a vasút. Nem azért mert ne lenne szerepe, hanem azért, mert nem kisforgalmú területen van jelentősége.
Azt hiszem azt írtam, hogy régi. Nem véletlenül. Egy LC735 nem szakadt, csak régi. A Student Agency csak az egyik cég, de korántsem jellemző a cseh busztársaságokra.
"Egy kicsit hátrább az agarakkal, mert rögtön regisztrálhatsz magadnak új nicket."
Tudom, eretnekség megpróbálni reálisan gondolkodni, de a jó anyádat fenyegesd. Ezzel a hozzászólásommal pedig mehetsz is sírni a moditopcba. És akkor mi lesz, ha új nicket kell regisztrálni? Rengeteg a pályaszám, full beijdetem :)
Ezzel részemről az érdemi vita veled le is van zárva, továbbra is fenntartom, hogy nem azon kell agyalni miért szar a busz és hogyan kell eltiporni, hanem mit kéne tenni a vasút fejlesztéséért, versenyképességéért és a hibákat feltárni.
"Csak megkérdezem, mert nem vagyok biztos benne: adót nem csak a nyereség (bevétel minusz a bevétel előállításához kapcsolódó költség) után kell fizetni?"
Iparűzési adót az árbevétel után kell fizetni.
Az építmények, telek után m2 (terület) alapján építmény adót kell fizetni.
Ez mindig csak szabályozás kérdése. Mivel hazánkban a "pszichológiai" sebességhatár a 120, így nem vagy nehezen akaródzik összejönni több, egyik szakág+NKH szempontjából sem (egy kivétel a hegyesi, az is annak idején a világkiállítással kapcsolatos politikai nyomásra).
Most már újjabban rebesgetik azt is, hogy 160-nál ne legyen se átjáró, se peron az átmenő mellett. (remélem, nem kell komolyan venni).
Ki kell dolgozni, hogy gazdag-e annyira ez az ország, hogy rázzuk még az eddiginél is jobban a rongyot (és elérjük a km-ként 3 mrd-ot is :))), vagy a szabnályozás lesz kicsit enyhébb, amit persze nem vállal fel senki. Pedig pl. az útátjáróban akkor is történik baleset, ha a vonat 70-nel megy.
Na, de ez nem is vicinális téma.
"Olyat lehetne vajon csinálni, h pár km hosszan el lene még húzva egy állomási vágányé s akkor úgymond röptében menet közben is lehet keresztezi ha"
Háááát, ha Te két olyan pontos vonatot találsz, akkor igen. De elő lesz ám írva a két kitérőre az elektronikus bizber... :)))
OFF Dombóváron régen, amikor még a pécsi IC-k nem álltak meg ott, volt ilyen repülő kereszt. Dombóvár-Dombvár elág. között van két (vagyis 2x1) vágány.
"a románok szeretnék"
A románoknak szerintem még van vagy 2-3000 km vagy több fővonali pálya, amit rendbe tehetnek otthon.
Railroadman: "Azaz bukovári.:))))))))))))))"
Csak megkérdezem, mert nem vagyok biztos benne: adót nem csak a nyereség (bevétel minusz a bevétel előállításához kapcsolódó költség) után kell fizetni?
A helyi adót az önkormányzat veti ki, kb. amennyit jónak lát lenyúlni a vállalkozótól. Ha túlzásba viszi, megesik, hogy a KK cég szedi a sátorfáját és átlép egy másik településre.
"bármilyen számokat is hazudozol össze :)"
Hogy mit csinálok?! Egy kicsit hátrább az agarakkal, mert rögtön regisztrálhatsz magadnak új nicket.
Nyilvánvalóan itt mindenki legfeljebb találgat, tekintve, hogy nincs buszcége, se vasúti vállalata. Nem kell ezt annyira komolyan venni, bár ezek a harcos, világmegváltó indulatok, amik olyan szórakoztatóvá teszik ezt a topikot.:))))
Ez pedig csak amiatt jöhet ki belőled, fogcsikorgatva védve a buszközlekedést, mert nem fogtad fel, nem ébredtél rá, hogy én nem a buszközlekedést kirtizáltam a példáimmal, hanem szeretett államunk telhetetlen bendőjét, ami életképtelenné teszi a kisvállalatokat az őrületes adóékkel.:))))))
"Ha így számolnánk a "küzúthasználati díjat", akkor más lenne a leányzó fekvése."
És az mit jelentene? Ha az 1 tonnás szgk 1 fabatka/km, 10 tonnás busz 100 ezer fabatka/km, 40 tonnás kamion 102 millió fabatka/km?
Arra is kell gondolni, hogy a közúti burkolat először is magától is tönkremegy (tény, hogy a kamionok, buszok ehhez szépen hozzájárulnak), másodszor is a közúti forgalom volumene miatti fejlesztések (négysávosítás, elkerülő, autópálya, ívkorrekciók) főként a szgk-k miatt szükségesek (azok vannak sokan).
A közútnak azonban egy nagy előnye, hogy nincs egyéb infrastruktúrája, csak a pálya (kivétel az autópályán). A vasútnál meg ott a felsővezeték, útátjáró, sorompó, a kitérők, a bizber, ami olyan mértékű kiépítési és üzemeltetési költségekkel jár, hogy az borzasztó. A vasúti mellékvonalakat talán át kellene alakítani valami jóval egyszerűbb üzemre. Nem MERÁFI-ra, mert az is dög drága, a tudásához képest főleg -- az is kb 20 év alatt térül meg és még munkahelyek is szűnnek meg. Inkább valami villamos-félére. Nyilván az NKH pörögne a felvetés hallatán.
"A buszok engedélyezett legnagyobb sebessége egyre nagyobb"
Egy érték után (pl. tempo 100) már az sem lesz nagyobb.
"A MÁV is bővítette?"
Budapest-Szeged között pl. bővítette. Kétórásról órásra. Kiskunfélegyháza-Csongrád között meg nem bővítette.
"kivétel elővárosi és IC, de ezek a vonalhálózatnak csak csekély részét teszik ki"
Igen, a hálózatnak igen, de a lefedett lakosságnak és a (potenciális) forgalomnak pedig nem.
"kifutná 100 milliárd Ft"
Ezt a 100 mrd forintot hogy költenéd el? Milyen műszaki tartalomra lenne elég? Elég lenne az a műszaki tartalom a versenyképességhez?
"sokáig az autóbusz szerepelt mint ráhordó, ma már kitaláltak korszerűbbet is: (tram train)"
És ez is benne lenne a 100 mrd-ban?
"hatalmas ellensége a vasúti teherszállításnak az is, hogy közúton nincs bevezetve használatarányos útdíj."
Nem tudom, hogy ha hirtelen holnaptól bevezetnék, akkor olyan nagyon tolonganának-e a vasút irányába a fuvarozók. Főleg az olyanok, akiknek nincs iparvágányunk.