Keresés

Részletes keresés

Hoppá fácán! Creative Commons License 2011.01.11 0 0 36123

A MÁV-nak az elmúlt években pénzkitalicskázó szerep jutott, a vasúti közlekedés teljesen mellékes vagy alibi volt. Komolyan kiváncsi vagyok mi fog történni az elkövetkezendő években.

 

Szerintem nem csak esőbeállókra, új burkolatra, kerékpártárolókra van szükség, hanem minden állomás/megállóhely megközelíthető legyen busszal (buszmegálló) és kultúrált parkoló helyek létesüljenek.

Előzmény: Törölt nick (36122)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.11 0 0 36122

Carpy! Szerinted mi vagy ki az akadálya annak, hogy azon a néhány mellékvonalon, ahol még jelentős hivatásforgalmat lát el a vasút, EU-s pénzből pályafelújítás történjen? Vagy ha nem is a pályát, de legalább az önkormányzatok vagy kistérségi társulások gesztorságával peronok, esőbeállók, térburkolatok, kerékpártárolók épüljenek?

 

A MÁV nem tud, vagy nem is próbál ilyen irányban mozdulni szerinted?

 

Miért kell megvárni, míg a néhány erős forgalmú mellékvonalon is ellehetetlenül a hivatásforgalom?

 

Mivel teljesen tiszta szándékkal (nem kötekedésből vagy vitaindításból) kérdezem, ezért ha lehet érdemi választ - vagy ennek hiányában a saját véleményedet - várok. Köszi.

Előzmény: Carpy (36104)
V63 002 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 36121

"...az objektivitás szobra..."

Megpróbálom K. A-t szobornak látni. Nem könnyű...

Előzmény: RadiX (36117)
koller andor Creative Commons License 2011.01.11 0 0 36120

Ez nem teljesen igaz. Konkrétan a szinte összefüggő dél-alföldi vonalhálózat mellett érvelek, amely ráadásul jelentősnek mondható településeket köt össze, és meglepően jó állapotban is van- kis kivétellel.

 

Tehát , erre a hálózatra építve, komoly megtakarításokra van lehetőség a jelenlegi pazarlással szemben.

Előzmény: RadiX (36117)
koller andor Creative Commons License 2011.01.11 0 0 36119

Semmilyen helyi buszjáratról nem volt szó, csak a párhuzamos távolságiakról, ahol a vonat jobb szolgáltatást nyújt.

Előzmény: Hoppá fácán! (36114)
siófoki35 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 36118

Ja, más ötletem nekem sincs, föleg a nevetségesen olcsó jegyárak mellett....

Előzmény: v_peti (36116)
RadiX Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36117

konkrétan amellett a vicinálisvonal mellett érvelsz, amelyik a lakóhelyeden jár. nincs ezzel semmi baj, csak ne csinálj úgy közben, mintha az objektivitás szobra lennél.

Előzmény: koller andor (36111)
v_peti Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36116

Gondolom annyi pénzt kap érte az államtól, hogy megérje neki.

 

Előzmény: siófoki35 (36115)
siófoki35 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36115

Romániában hogyhogy megéri a Regiotransnak a mellékvonalak üzemeltetése?

 

(KATT A KÉPRE)

Hoppá fácán! Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36114

"A kolléga nem érti, hogy vannak dolgok- főként az ország üzemeltetésében- amelyek nem kezelhetők síma üzleti vállalkozásként.

Véleményem szerint a közösségi közlekedés szervezése is ebbe a körbe tartozik."

 

Ez meglehetősen vicceske annak tükrében, hogy nemrég épp a csongrádi (és környéki) nyereséges buszjáratot akartad megszüntetni a csődtömeg MÁV javára :D

 

A kolléga azt nem érti, hogy minden pozitívum csak a vasútra vonatkozik, azon kívűl minden pusztítandó ész nélkül :DDDD

Előzmény: koller andor (36111)
siófoki35 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36113

:-))))))

Előzmény: koller andor (36108)
golaz11 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36112

Igen, erről van szó. De ez nem azt jelenti, hogy a jelenlegi állapotban a volános buszközlekedés sokkal olcsóbb lenne.

Előzmény: Tzp (36107)
koller andor Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36111

Nem fogytak el, csak ez esetben teljesen feleslegesek.

A kolléga nem érti, hogy vannak dolgok- főként az ország üzemeltetésében- amelyek nem kezelhetők síma üzleti vállalkozásként.

Véleményem szerint a közösségi közlekedés szervezése is ebbe a körbe tartozik. Félreértés ne essék!- nem a sehonnan-sehová nem vezető vicinálisok érdekében írogatok itt, hanem az rendszerbe illeszthetők mellett.

 

Van ilyen bőven, még ha kétségbe is vonják- itt a topikon is- néhányan.

Előzmény: RadiX (36110)
RadiX Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36110

elfogytak az érvek, jönnek a szalmabábok?

Előzmény: koller andor (36108)
koller andor Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36109

Megértem az álláspontodat, hiszen ez a koncepció főként a távolsági buszközlekedést tizedeli meg.

Valamint az egészet szemlélve, dobogós helyen van a dolog!:-))

Előzmény: Carpy (36090)
koller andor Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36108

Nem is tudom miért létezik még a világban vasúti mellékvonal.

Azt hallottam, hogy az oktatás meg az egészségügy is merő ráfizetés. Szüntessük meg azt is!

Előzmény: Tzp (36107)
Tzp Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36107

"A topiktárs kalkulációja annyira nevetséges, hogy felesleges volt rá reagálni.'"

 

Fenét, a tények azok, hogy bármiféle kalkulációk azt hozzák ki, hogy a vasút iszonyat ráfizetés. Soha, senki nem tudta megcáfolni ezt. Te se. Nem véletlen, hogy számokat nem hozol. Rögtön kiderülne, hogy szívás a a vasút. Nem azért mert ne lenne szerepe, hanem azért, mert nem  kisforgalmú területen van jelentősége.

Előzmény: koller andor (36084)
Tzp Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36106

"Utánaszámoltam."

 

Nagyon mellészámoltál...

Előzmény: Railroadman (36082)
Tzp Creative Commons License 2011.01.10 0 0 36105

"Tökön lőné magát az a fuvaros, aki ennyiért venné a gázolajat.:-))"

 

Vagyis a busz gazdaságosabb, mint ahogy kiszámoltam. Nem túl nagy probléma.

Előzmény: koller andor (36077)
Carpy Creative Commons License 2011.01.09 0 0 36104

Hagyjuk... Maradjunk annyiban, hogy a Student Agency jócskán közlekedtet buszokat 15 fő alatti utassal, és megéri neki. (Különben nem tenné)

Előzmény: golaz11 (36103)
golaz11 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 36103

Azt hiszem azt írtam, hogy régi. Nem véletlenül. Egy LC735 nem szakadt, csak régi. A Student Agency csak az egyik cég, de korántsem jellemző a cseh busztársaságokra.

Előzmény: Carpy (36101)
Hoppá fácán! Creative Commons License 2011.01.09 0 0 36102

Off

 

"Egy kicsit hátrább az agarakkal, mert rögtön regisztrálhatsz magadnak új nicket."

Tudom, eretnekség megpróbálni reálisan gondolkodni, de a jó anyádat fenyegesd. Ezzel a hozzászólásommal pedig mehetsz is sírni a moditopcba. És akkor mi lesz, ha új nicket kell regisztrálni? Rengeteg a pályaszám, full beijdetem :)

 

Ezzel részemről az érdemi vita veled le is van zárva, továbbra is fenntartom, hogy nem azon kell agyalni miért szar a busz és hogyan kell eltiporni, hanem mit kéne tenni a vasút fejlesztéséért, versenyképességéért és a hibákat feltárni.

 

On

Előzmény: Railroadman (36096)
Carpy Creative Commons License 2011.01.09 0 0 36101

Csehországban a távolsági buszközlekedés nem a szakadt Karosa-kat jelenti már, hanem pl. Student Agency-t. És sok országnak megvan már a maga ilyenje.

Előzmény: golaz11 (36068)
golaz11 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 36100

Beszerzés 15 millió körül lehet (~20 fős + utánfutó), a fogyasztás pedig 15-16 liter.

 

Nem. Itt arról volt szó, hogy egy volános gyorsjárat nullszaldós 15 utassal. Az meg nem ilyen.

 

Maxitaxit biztos sokan láttak, az igen, az megél, de ezt tudtuk eddig is. Az a rejtélyes, hogy a volános buszok hogyan élnek meg.

 

Egyébként jól látom, hogy az üzleti tervekben az 50 milliós busz az magától magától megjelenő valami?

Előzmény: Hoppá fácán! (36070)
Hoppá fácán! Creative Commons License 2011.01.09 0 0 36099

Off

 

Nettó árbevétel

 

csökkentve az eladott áruk beszerzési értékével és a közvetített szolgáltatások értékével, valamint az anyagköltséggel, alvállalkozói teljesítménnyel 

osztva 100-al

felszorozva az adó százalékával (1-2%)

________________

= iparűzési adó.

Előzmény: f_k (36098)
f_k Creative Commons License 2011.01.09 0 0 36098

"Csak megkérdezem, mert nem vagyok biztos benne: adót nem csak a nyereség (bevétel minusz a bevétel előállításához kapcsolódó költség) után kell fizetni?"

 

Iparűzési adót az árbevétel után kell fizetni.

Az építmények, telek után m2 (terület) alapján építmény adót kell fizetni.

Ezek helyi adók.

Előzmény: DJ. Bakter (36097)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.01.09 0 0 36097

"mennyivel drágább a 160 mint a 120."

 

Ez mindig csak szabályozás kérdése. Mivel hazánkban a "pszichológiai" sebességhatár a 120, így nem vagy nehezen akaródzik összejönni több, egyik szakág+NKH szempontjából sem (egy kivétel a hegyesi, az is annak idején a világkiállítással kapcsolatos politikai nyomásra).

Most már újjabban rebesgetik azt is, hogy 160-nál ne legyen se átjáró, se peron az átmenő mellett. (remélem, nem kell komolyan venni).

Ki kell dolgozni, hogy gazdag-e annyira ez az ország, hogy rázzuk még az eddiginél is jobban a rongyot (és elérjük a km-ként 3 mrd-ot is :))), vagy a szabnályozás lesz kicsit enyhébb, amit persze nem vállal fel senki. Pedig pl. az útátjáróban akkor is történik baleset, ha a vonat 70-nel megy.

Na, de ez nem is vicinális téma.

 

"Olyat lehetne vajon csinálni,  h pár km hosszan el lene még húzva egy állomási vágányé s akkor úgymond röptében menet közben is lehet keresztezi ha"

 

Háááát, ha Te két olyan pontos vonatot találsz, akkor igen. De elő lesz ám írva a két kitérőre az elektronikus bizber... :)))

OFF Dombóváron régen, amikor még a pécsi IC-k nem álltak meg ott, volt ilyen repülő kereszt. Dombóvár-Dombvár elág. között van két (vagyis 2x1) vágány.

 

"a románok szeretnék"

 

A románoknak szerintem még van vagy 2-3000 km vagy több fővonali pálya, amit rendbe tehetnek otthon.

 

Railroadman: "Azaz bukovári.:))))))))))))))"

 

Csak megkérdezem, mert nem vagyok biztos benne: adót nem csak a nyereség (bevétel minusz a bevétel előállításához kapcsolódó költség) után kell fizetni?

Előzmény: Törölt nick (36040)
Railroadman Creative Commons License 2011.01.09 0 0 36096

A helyi adót az önkormányzat veti ki, kb. amennyit jónak lát lenyúlni a vállalkozótól. Ha túlzásba viszi, megesik, hogy a KK cég szedi a sátorfáját és átlép egy másik településre.

 

"bármilyen számokat is hazudozol össze :)"

 

Hogy mit csinálok?! Egy kicsit hátrább az agarakkal, mert rögtön regisztrálhatsz magadnak új nicket.

Nyilvánvalóan itt mindenki legfeljebb találgat, tekintve, hogy nincs buszcége, se vasúti vállalata. Nem kell ezt annyira komolyan venni, bár ezek a harcos, világmegváltó  indulatok, amik olyan szórakoztatóvá teszik ezt a topikot.:))))

 

Ez pedig csak amiatt jöhet ki belőled, fogcsikorgatva védve a buszközlekedést, mert nem fogtad fel, nem ébredtél rá, hogy én nem a buszközlekedést kirtizáltam a példáimmal, hanem szeretett államunk telhetetlen bendőjét, ami életképtelenné teszi a kisvállalatokat az őrületes adóékkel.:))))))

 

 

Apropó. A csúcsmodell gumi 654 000ft/darab.:))))

Előzmény: Hoppá fácán! (36094)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.01.09 0 0 36095

"Ha így számolnánk a "küzúthasználati díjat", akkor más lenne a leányzó fekvése."

 

És az mit jelentene? Ha az 1 tonnás szgk 1 fabatka/km, 10 tonnás busz 100 ezer fabatka/km, 40 tonnás kamion 102 millió fabatka/km?

Arra is kell gondolni, hogy a közúti burkolat először is magától is tönkremegy (tény, hogy a kamionok, buszok ehhez szépen hozzájárulnak), másodszor is a közúti forgalom volumene miatti fejlesztések (négysávosítás, elkerülő, autópálya, ívkorrekciók) főként a szgk-k miatt szükségesek (azok vannak sokan).

 

A közútnak azonban egy nagy előnye, hogy nincs egyéb infrastruktúrája, csak a pálya (kivétel az autópályán). A vasútnál meg ott a felsővezeték, útátjáró, sorompó, a kitérők, a bizber, ami olyan mértékű kiépítési és üzemeltetési költségekkel jár, hogy az borzasztó. A vasúti mellékvonalakat talán át kellene alakítani valami jóval egyszerűbb üzemre. Nem MERÁFI-ra, mert az is dög drága, a tudásához képest főleg -- az is kb 20 év alatt térül meg és még munkahelyek is szűnnek meg. Inkább valami villamos-félére. Nyilván az NKH pörögne a felvetés hallatán.

 

"A buszok engedélyezett legnagyobb sebessége egyre nagyobb"

 

Egy érték után (pl. tempo 100) már az sem lesz nagyobb.

 

"A MÁV is bővítette?"

 

Budapest-Szeged között pl. bővítette. Kétórásról órásra. Kiskunfélegyháza-Csongrád között meg nem bővítette.

 

"kivétel elővárosi és IC, de ezek a vonalhálózatnak csak csekély részét teszik ki"

 

Igen, a hálózatnak igen, de a lefedett lakosságnak és a (potenciális) forgalomnak pedig nem.

 

"kifutná 100 milliárd Ft"

 

Ezt a 100 mrd forintot hogy költenéd el? Milyen műszaki tartalomra lenne elég? Elég lenne az a műszaki tartalom a versenyképességhez?

 

"sokáig az autóbusz szerepelt mint ráhordó, ma már kitaláltak korszerűbbet is: (tram train)"

 

És ez is benne lenne a 100 mrd-ban?

 

"hatalmas ellensége a vasúti teherszállításnak az is, hogy közúton nincs bevezetve használatarányos útdíj."

 

Nem tudom, hogy ha hirtelen holnaptól bevezetnék, akkor olyan nagyon tolonganának-e a vasút irányába a fuvarozók. Főleg az olyanok, akiknek nincs iparvágányunk.

 

Előzmény: Törölt nick (35995)
Hoppá fácán! Creative Commons License 2011.01.09 0 0 36094

"Helyi adó? Mondom, nálunk egy kis éjjel nappali évente 400e-t fizet."

Ne szajkozd ugyanazt, hanem meséld el, mi az a helyi adó és hogyan számítják ki?

 

"Egy buszos Bt-nél a 700e még idealizált is, akár lehet egy misi is."

Ebből látszik, hogy közöd sincs a valósághoz, közelebb jár Benedek Elek meséihez.

 

"Gumit, jóminőségűt választottam egy online boltból. Szoroztam hattal (hátul ikerkerék)."

Gondolom a legdrágábbat, ami ráadásul kamionra jó, nem buszra...

 

"De most hogy, mondod, lefelejtettem levonni a bevételből a 25% áfát, vagy annyival kerül többe egy utasnak a jegy.:)"

A költségeket meg gondolom nettó áron álmodtad...

 

"Sőt, valami nyereségadó (18%?) is rémlik.:))

Meg kimaradt a KGFB is.:)))))"

Meg a dátum is legalább ötször:)

 

"Idehaza ez bukorvári vagy így vagy úgy, hiába erőlködtök, még akkor is, ha ingyen jönne a jármű."

Szerencsére ezt nem te döntöd el és megélnek a kisbuszokból is, bármilyen számokat is hazudozol össze :)

 

"90%-os, diák, bár azokat feltehetően dotálná(?) az állam."

Ahogy az ország legnagyobb csődtömegének is dotálja...

Előzmény: Railroadman (36092)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!