HA nincs a PC-den RS232 soros port, akkor egy Soros USB átalakítót használj, pl: ATEN. Ha "igazi" PC-t használsz, az alaplapokon ott szokott lenni a 9 tüske, de a hátlapra már nem vezetik ki a csatlakozót. Ez könnyen pótolható. Nézd meg az alaplap leírását. Notebook-ok esetében egyértelmű, hogy csak USB-t fogad, itt szükség lehet az átalakítóra a központ kimenetének függvényében.
Sziasztok, ha már szóba került a Next18. Pár hét tesztüzem után elérhető lesz a DT Next18-S szabványnak megfelelő méretű és csatlakozóval szerelt hangdekódere. Pár tulajdonság: 21x10,5x3,4mm, világítás+4 funkció kimenet, SUSI interfész, 22kHz/16bites hangok lejátszása, 8 hang csatorna, 16Mbájt hang tároló memória.
Videó ajánló. https://www.youtube.com/watch?v=iwqRuJ8JAHY&t=32s A GSound néven egy vasútmodellező kollégánk gőzmozdony hangokat készít DigiSound dekóderekre. Az eddig elkészült hangok listája a videó leírásban látható.
Rákérdezhetek? Fleischmann Tauruson szeretnéd? Nekem azt csíkos-háTTú megcsinálta, neki ez a műhelyben rutinműtét. Kevésbé értékes járművön (pl. Trix 111-es a FrédibéNi korszakból) kivettem az egyik vezetőállásból az izzót, a másikpa piros ledet szereltem pluszban, és rákötöttem a kivett izzó betápjára. Így fix, hogy melyik oldallal néz a vezérlőkocsi felé, de ez pont n zavar. A dekóderhez.
Z21 appban kiválóan működik wifin, mobilról vagy tabletről. Lefotózod a gépeidet, és fotó alapján váltasz mozdonyt. Minden funkcióhoz ikont és három betűt rendelhetsz. Exportálhatod a szettingjeidet, elküldöd havernak emailben és akkor ő is tud játszani, képpel gépet választani stb.
Rocrailnél minden a szerveren van, Wifihez kód kell, 20 EUR per év körül. Kicsivel fapadosabb a z21 appnál, de használható bőven.
A kettő egy időben is használható, így pl. mehet a szgépen a Rocrail a telefonon meg az app. Így nem kell wifi kód a Rocrailhez sem.
Mindkettőt Digikeijs DR5000-rel használom, de ezt már alább írtam.
NEM652-es szabványú dekódernél olyan dekóder kell, aminek van lila és zöld kábele, vagy forrasztható rá, mert megvan a kimenet, ha nem is a foglalaton. Az ilyen mozdonyon a fehér és másik végi vörös fény áramkörét el kell választani, a pót drótok egyikére bekötni a vöröst.
Next18 dekódernél ez többnyire alapfunkció.
Esetleg mindkét dekóder CV-it át kellhet programozni, hogy jókor jót csináljon. A jellemző működési elv, hogy F0 a fehéret kapcsolja, F1 a vöröset. Irányváltáskor tehát F0 ki, irány vált, F1 be vagy vica verza.
Ezt csak akkor tudod megcsinálni, ha a dekódernek az Aux1 és Aux2 kívül van Aux3 és Aux4 kivezetése is és a mozdonyban a aktuálisan kapcsolható lámpákat is rá tudod kötni.
Még egy kérdés, de hát kezdő vagyok e tekintetben. :)
Az ingavonatoknál különösen fontos lenne, hogy tolt üzemben a mozdony első 3 fehér fénye ne világítson, csak a hátsó két vörös (ha elöl van, akkor pedig a két vörös ne). Ezt a Minimaus vezérlővel lehet beállítani? Mert ott csak egyszerre tudom a * (világítás) gombbal mind a két végét kapcsolni (irányhelyesen). Vagy ez mozdony (dekóder) függő?
Két ilyenem van: FLM 731182 és JC64050, mindkettő gyári dekóderével.
Eleinte rángatott. A dekóderhez adott javasolt CV2,9,51-56,116-119 értékek megszüntették a darabos járást.
Viszont az indulás és a megállás még mindig problémás. Olyan, mintha nem lenne sebességgörbe. Rögtön a MM-on beállított értékkel megy, nincs gyorsulás. A fékezés esetén a körülbelüli fékút megvan, de azt állandó sebességgel teszi meg a mozdony, a végén pedig azonnal megáll.
A digitális világba nemrég léptem be egy nanox-S88 központtal és hozzá egy MiniMaus vezérlővel. Egyszerű asztalhoz lesz (3-4 vonattal). Keresek egy olcsó PC-s vagy Androidos szoftvert, amivel grafikusan is tudom a mozdonyok/kocsik funkcióit kapcsolgatni, illetve a szakaszolt pályát megrajzolva vágányutakat állítani (a váltóvezérlők még gyártás alatt vannak). Hallotam hírét a TrainController ijesztő áráról, valami olcsóbb megoldást keresek. Előre is köszi!
Van pár olyan motorvonat, amiben van relé, és a mindig a menetirány szerinti első kocsiból veszi az áramot.
Más a helyzet, ha tolt ingavonatunk van. A vezérlőkocsikban ugye csak egy funkció dekóder van, annak mindegy, hogy aktív-e az ABC modul. Mindig a mozdony dekóderét kell befolyásolnunk, az meg tolt üzem esetében a vonat végén van. Sajnos nincs rá megoldás, csak az extrém hosszú ABC szakasz, vagy az, hogy tolt üzem esetében nem a toló mozdony szed áramot, hanem elől a vezérlőkocsi.
Még mindig ABC fékezés. Vezérlőkocsis vonatoknál, hosszú motorvonatoknál milyen módszerrel lehet megoldani, hogy a szerelvény a vezérlőkocsival is megálljon a BM1 szakaszon? Erre a funkcióra a vezérlő kocsik nincsenek felkészítve, de ritka az a motorvonat is, amelyik elektromosan össze van kötve és tudja kapcsolni, hogy gépes vagy a vezérlő feléről szedje az áramot. Gondolom 3 méteres BM1 szakaszokat nem alakítanak ki, van rá valami megoldás.
A programozói sín használható volt egyébként, illetve elővettem egy másik digit és egy másik analóg gépet is, azok
sem működtek.
A teljes központ csatlakozásait, de tényleg az összeset szétszedtem, aprólékosan átnéztem, valamint újra előkészítettem, volt ahol forrasztottam, az xpresnet elosztásokat átvizsgáltam, majd összedugdostam.
A központot reseteltem a kézi vezérlő beállításaival, majd láss csodát, elindult rendben miden...
Mi lehetett a baj? Nem derült ki, szerencsére nem kell megjavíttatni, vagy újat venni. Bízom abban, hogy tovább szolgál majd. Ja! A garancia most telt le egyébként nem túl régen...
Lenz központ vagy erősítő javítását vállalja Magyarországon valaki, vagy ki kell utaztatni Németországba?
Csíkos mestertől kérdezném elsősorban, de ha másnak is van tapasztalata ne tartsa vissza magát: H0-ás BR 80 gőzöst szeretnék hangosítani. Milyen dekóder és hangszóró kombót ajánlasz? Füstölő már be van építve. Előre is köszönöm.
Egy ABC-t ismerő dekódernek minden joga meg van ahhoz, hogy bizonytalanul működjön, ha egy dióda le van spórolva. Őszintén szólva nem tudom, kinek az agyszüleménye, hogy az egyik ágból lecsípünk egy 5Ft-os alkatrészt, és ezzel csökkentve az aszimmetriát bizonytalanná tesszük az egész rendszert???!!!