Bármilyen elektromos hibát érintő dolognál SZERINTEM az első dolog amire gyanakodni kell az akku. (from Ádi) Ha kezd tropa lenni, elkezdhet különböző fals visszajelzéseket adatni. Előbb azt méretném ki. Már hivatkoztam egy párszor arra, hogy nekem a halódo aksi a tanksapka-jeladó hibát dobta, a pillanatnyi fogyasztásnál mindig jelzett valamilyen fogyasztási értéket, motorfékezéskor is. Előbb cseréltettem a tanksapka jeladót, mint az akut. Szerintem kidobott jó eszköz és pénz volt. Természetesen a fogyasztási érték helyes kijelzése is rendbe jött.
Indításkor én egyébként miután gyujtásra állítok megvárom, amíg kialszanak a kontroll lámpák. Utána indítok. Nem tudom, lehet-e jelentősége, de én azt a pár másodpercet, amíg check-kol a rendszer, kivárom.
Mindazonáltal lehet, hogy valóban valami meghibásodott 14 éves autónál, nyilván az a 2. ellenőrzési pont. Szintén szerintem. Gyógyulást!
Ha kevesebb gáz van a rendszerben, mint kellene, akkor szokott (vagy tud) olyasmi hangot hallatni a rendszer, mintha valami kifújna. Természetesen ilyenkor nem a gázszivárgást hallod. :-)
Ahogy már mondták is, a hiba behatárolását bízd klímásra, mert készülék nélkül csak találgatni tudsz, ami sokkal többe fog kerülni a végére, mintha kifizetnéd a klímás munkadíját.
Az viszont fontos, hogy érdeklődj utána annak, akihez viszed, mert vannak "csak fel kell tölteni" klímások, ezeket érdemes elkerülni és megbízható helyre menni. Ha valóban lecsökkent a gázmennyiség, akkor meg kell keresni a szivárgás helyét. Lehet, hogy ezzel futni kell majd pár kört, mert ha most nincsen megfestve a klímaolaj a rendszerben, akkor nehezebben detektálható a hiba helye.
Egyrészt kétlem, hogy a klíma "kifúj", már ha arra gondolsz, hogy a magasnyomású rendszer lyukas, ugyanis a BSI figyeli a gáz nyomást, és ha az alacsony, akkor nem kapcsolja be a kompresszort. Másrészt ha valóban ereszt a klíma, akkor azt nem műszerfal bontással kéne tesztelni, hanem egyszer kompresszorral megnyomatni, de ezt érdemes inkább klímásra bízni, mert házilag amúgy sem javítható, legalábbis a feltöltést csak klímás tudja megcsinálni. Miből gondolod, hogy a gáz elment belőle? Szelepet nézted?
Nekem gyárilag alufelni van a kocsin, alátétes vas csavarokkal. A csavar töve kúpos, így lemezfelnihez is jó, a téli kerekeket is azzal rakom fel. A csavarok fejére krómozott műanyag kupakok vannak húzva, amihez gyárilag jár egy sárga leszedő csipesz. Gondolom azért van így megoldva, mert így nem sérül a krómozás. Volt gyárilag kerékőr is, de agyatlan gumis légkulccsal úgy ráhúzta, hogy miután két leszedőt is ledaráltunk vele, az egyik leszedőt átfúrva, hozzácsavarozva tudtuk csak lebarkácsolni. Azóta kicsit idegenkedek a kerékőrtől, de a miénk csendes környék.
Nekem is volt, aztán egyszer nem tudtam leszedni, csak a gumis, azóta nem használom. Ezek jobbnak tűnnek mint az enyém volt. Attól függ, hol laksz, lopják-e a kerekeket .;~)
Nemrégiben vettem egy Peugeot 307 SW 1.6 HDI 2006-os 9HZ motorkódú kocsit. A problémám a következő: a kocsi néha megtartja a fordulatszámot és a turbó nyomás is késik, vagyis tartja egy kis ideig a fordulatot majd utána ráadja a nyomást(egyszer ez miatt le is tiltott majd egy újraindítást követően újra jó volt) de valamikor meg rendesen működik minden. Ez mitől lehet? Okozhatja esetleg a turbó nyomásszabályzó szelep hibás működése?
Az autóm 1.6 HDi 2004-es 9HZ. A klíma bekapcsolásakor a középső befúvótól hallatszik, hogy kifúj valahol. A klíma gáz már elszivárgott belőle most csak a levegőt fújja, a ventilátor a legkisebb fokozaton van. Amint kikapcsolom a klímát megszűnik a hang.
Mennyire nehéz szétszedni a műszerfalat illetve ott a műanyagot?
A fűtőradiátorból minimális fagyálló szivárgásom is van mivel nedves a padlószőnyeg, ennek a javításakor megtalálhatom a klíma szivárgást is?
Szia szervízlapra írták rá szó szerint ahogy leírtam,mèg mondtam is neki telefonon hogy írja rá. Mert èn is csodálkoztam nagyot mèg az összeget is megmondta hogy mennyibe kerülne megcsináltatni.Átnèztem a relè doboz környèkèt belül semmi èrdekes,kívül meg a szokásos kösz ugyan vannak ott valami fèmcsövek de ha jól saccolom az ABS nek a csövei.
Az alufelnihez alátétes kerékcsavar kell, nekem ez szürke színű, fekete kupakok vannak hozzá de azt nem használom. A lemezfelni sima kúpos csavarja nem jó hozzá. Ezért két garnitúra csavar van nekem, külön télihez, nyárihoz.
Motortartók, főleg az alsó. Mind a hármat cseréltem, most olyan, hogy, ha nem figyelek ráindítózok járó motorra, mert nem érzem, hogy megy, meg a benzines alapból csendes. Előtte eléggé rázott a motor alapjáraton, ha a légkondi is ment.
Akinek volt/van ilyen, kérem magyarázza el: tehát van 16 db "alu színű" felnicsavar, amire rá kell húzni 1-1 króm színű borítóelemet? Akkor nem egyszerűbb, ha eleve króm(ozott) felnicsavart veszek?
Mostanság észrevettem, hogy néha néha első indításkor illetve néha egy piros lámpánál álldogálva picit remeg a motor. Nem érezném, hogy gyenge lenne sőt :). Mindezek ellenére kicsit fura, hogy mi okozhatja. Gázolajszűrőt cseréltem, légszűrő cserélve.