mennyi időre mentek? sztem ez autóbérlésre + egyebekre kevés (1 hét esetén). busszal és stoppal tkp mindenhova el lehet jutni (a felföldön is!) busz ld: http://www.bsi.is/. vigyetek gázfőzőt és sok konzervet.
Segítséget szeretnék kérni tapasztalt Izlandi utazóktól, mert 4 nap múlva megyünk izlandra asztán van 2 repjegy és semmi más. 2000 eurónk van de jó lenne megtartani 500at legalábbb. Lakókocsibérlésre gondoltunk tud valaki ilyenről Izlandon? Köszi!
mi úgy nez ki juli 23-án indulunk smyrill-line féle megoldással (Iceland on your own car). Ha esetleg van valami plusz fontos infótok megírhatnátok. kszi
igen erre gondoltam én is (de ki kell próbálnom, h a 2 pótkerék+box+transzportzsák, emelő, ásó befér-e) amúgy csak azér tartom lehúzásnak, mert csúcsszezonon kívül a "megengedett" magasság 2,5m 1,9 helyett. tehát ennyit az előre kialakított terekről...:(
Nem tartom lehúzásnak, majd meglátod, hogy más más terek vannak kialakítva a magasabb és alacsonyabb autóknak, és értelemszerűen kisebb az alacsony autó hely igénye.
Nem méregetnek, de minthogy állandóan ezt csinálják, gyanítom kalibrált a szemük :-) Nem tudod bekompolás előtt berakni az autóba, amikor a családot kiteszed?
sőt, mivel ráraktam a tetőboxot + a 2 pótkereket a kocsira, magasabb lett 190 cm-nél, így +300 Euro a felár! Eléggé lehúzásszagú a dolog, úgyhogy legszívesebben fellógnék az alapjeggyel. tudja vki, h mennyire méregetik az autókat?
pedig sztem a 4ágyas ("shared") kabinoknál, ha csak 2en vagytok, ez így van (mi kusettben megyünk, ott még inkább...). ha ráfizetsz, biztos kapsz 2ágyast is.
Mi is a smyril-line-nal levezgetunk éppen. Tényleg nagyon normális az egész.
Egyet nem sikerült még eddig tisztázni: A hajón hogy van a szállás megoldva?
Az alap-packageben 4-berth cabin-ok vannak. Rákérdeztem mail-ben is telefonon is beszéltünk velük, de nem fix. Eddig azt sikerült leszűrni, hogy vannak ffi meg női kabinok és itt lehet aludni. Asszonynak 3 idegen nővel, nekem meg 3 idegen pasival. Valahogy nem erre vágyunk. Szinte biztos, hogy valamit félreértettünk, de még nem tudom mit. Nektek ez érthető?
Mi idén a sátorozást és autóbérlést választottuk... Tavaly kisebb motelekben, vendégházakban száltunk meg (+autóbérlés). Az idei változat sokkal jobb volt, nem kellett rohanni a következő szállásig.
Ezek a szervezett kirándulások nekünk nagyon "túristagyár" szagúak voltak...
Szállást szeretnék foglalni Reykjavík környékén (10 főre), úgyhogy ha valaki már járt hasonló cipőben, és tud korrekt szállást ajánlani, az segítsen plíz.
Még felmerült bennünk pár kérdés:
A Ti tapasztalataitok alapján,
- hotel vagy farm a jobb?
- szervezett kirándulás vagy autó bérlés? (Persze itthonról) :)
A junior kártyát mindenhol elfogadják, ahol a Visa Elektron logo van kinn. Autókölcsönzők tipikusan nem fogadják el, nekem legalábbis eddigi (nem izlandi) tapasztalataim szerint (Finno, Belgium, stb.).
Arra is figyelj, hogy mekkora a kártyalimited, autóbérlésnél lehet úgy járni, hogy van rajta annyi pénz, mint amennyi kéne, de esetleg lefoglalják a biztosítékot is, és ugy már nem fér bele a napi limitbe.
Ami viszont hasznos infó: nézz ki a neten autókölcsönző céget, és ha nemzetközi, próbáld meg itthonról lefoglalani. (ottani felvétellel persze.) Ez nekem eddig midnig legalább 30%-kal kedvezőbb dijat jelentett, és kockázat sincs benne. Nem tom, izlandra mennyire működik, talán egy kérdést megér.
Pl. Rovaniemiben (FIN) eccerűen nem volt már autó a reptéren (drága sem), tehát, aki nem foglalt előre, az nagy gondban volt. Minket viszont ott várt a kiválasztott darab, amit itt foglaltam le Budapesten, 3 héttel korábban. (Mellesleg a papirjai szeirnt Oulu-ból vitték oda.)
köszi az infót, utána is néztem, mivel az új munkahelyemen ilyesmik is elérhetők.
És bár vannak még apróbb gondok ezzel is, alapvetően ez tényleg egy nagyon gáláns kezdeményezés. (Főleg, hogy Norvégia nem csak Mo.-t, hanem a 10 csatl országot mindet támogatja:
[....a Norvég Királyság kétoldalú szerződésekkel ún. „Norvég Alapot” hoz létre a 10 csatlakozó országgal, melynek összege a 10 országra tekintve 5 éven keresztül évi 113 millió euró, melyből Magyarország részesedése 13%, azaz megközelítőleg évi 15 millió euró....]
A projekt célok is elég reálisak, meglátjuk mit hozunk ki belőle:)
Ehhez jön még hozzá a EGT Finanszirozási Mechanizmus (érdekes, itt ilyen néven emlegetik), ami az EGT beugrója ezeknek a semi-EU országoknak. (Részvételi díj a beslő piacért)