Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szpzs77 Creative Commons License 2020.12.15 0 0 618

Köszi a hozzászólást. Nekem ez a negyedik új autóm és nagyon nehezen tudom lenyelni hogy hát ez ilyen az emissziós normák stb. Te próbáltál valamilyen megoldást keresni rá szoftverfrissítés esetleg, vagy hagyjam jobb nem lesz? Amúgy szeretem a kocsit mert olyan mint egy nagy szívó benzines húz mindenhol nincs turbó lyuk. 

Csak ne hulljon szét 250e km alatt.

Előzmény: Amarton (617)
Amarton Creative Commons License 2020.12.08 0 0 617

Nekem is volt Octavia. Nem tudtam megbarátkozni a rezonanciával. Olyannyira nem, hogy el kellett adjam. Arra tudom hasonlítani, mint amikor a hátsó ablak lehúzva marad és buhog.

A Kodiaqban ugyan ez a motor van és nulla a rezonancia.

A kompresszor hasonlat azért nem jó, mert ez nem egy tartályba nyomja be a levegőt. Az igaz, hogy zárva vannak a szelepek, de nem az adja a hangot, hanem szerintem a motor felfogatása a kulcs.

Seatban, Kodiaqban nem hallani. Van olyan Octavia amiben szintén nem hallani, de a legtöbb Octaviaban igen, és függ a fordulat számtól. Ha kompresszor hang lenne, akkor minden fordulaton lehetne hallani. 

Szóval az Octaviaban konstrukciós hiba van, hiába ugyan az a motor.

Ja és Octavia esetén mindegy a SW verzió és a motorkód is. A DADA és a DPCA motor is csinálja.

Előzmény: szpzs77 (607)
LacEA211 Creative Commons License 2020.12.05 0 0 616

Ez azt jelenti hogy motorfék üzemben a generátor akár 15voltal is tölt.Normál haladásnál meg van hogy nem is tölt hogy ne fogja a motort.

 

Előzmény: F--Laci (612)
tarejos Creative Commons License 2020.12.04 0 0 615

Ez már évek óta van. Semmi hibrid, inkább marketing.

Előzmény: F--Laci (612)
Avant1 Creative Commons License 2020.12.04 0 0 614

Vannak különbségek a programozásban és a szoftver verziókban is. Ezen bizonyosan lehet javítani szoftveresen is.

Előzmény: szpzs77 (613)
szpzs77 Creative Commons License 2020.12.04 0 0 613

Köszi. A kompresszoros hasonlat az jó. :)

A kocsival párhuzamosan egyszerre használok céges autóként egy ugyanolyan motoros 150 lovas Seatot is amit egy hónappal utána ugyanúgy null kilométeresként vettem át. Én a kettő között elég nagy különbséget érzek a Seat javára.

Arra még nem találtam sehol leírást hogy a két cégcsoport ugyanazzal a motor programozással kapja a motorokat vagy az saját mindenhol? 

Előzmény: Barangolo55 (610)
F--Laci Creative Commons License 2020.12.04 0 0 612

Sziasztok!

VW Touran 1,5 TSI ACT konfigurátorban a szériafelszereltségek listájában van egy "Start-Stop rendszer fékenergia-visszanyeréssel" megnevezésű dolog. A Start-Stop O.K, de ez a fékenergia visszanyerés mi akar lenni? Valami kis hibrid dolog? Nem találtam róla értelmes leírást.

Előre is köszi, ha valakinek van valami infója.

Avant1 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 611

Nekem is alig ismerhető fel a rezonancia - kivéve, ha - ritkán - 2-hengeres üzemmódban eléri a 2100-2200-as fordulatot alacsony tempónál (pl. négyesben 60 körül) . Ekkor erősebben érezhető, de ebben tartani szükségtelen is, mert ilyenkor a fogyasztás is magasabb vagy max ugyanannyi a kijelző szerint, mint más fokozat+fordulatszám kombinációban.

Előzmény: szpzs77 (607)
Barangolo55 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 610

Korábban részletesen leírtam, hogy a két lekapcsolt henger szelepei zárva maradnak, és mint egy kompresszor sűríti a levegőt.

Semmi baja a motornak.

Minegy, hogy új, vagy hány éves.

Sajnos a kompresszornak nem szép a hangja.

 

Előzmény: szpzs77 (607)
zéé72 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 609

Szia! Ha az adott márka tudja a specifikációt és 0w20 akkor gondolom mindegy a gyártó.

Az olajbetőltön Castrol szerepel,

De egy ismerősöm ebbe a motorba Liqui Moly márkát tett bele garancia után, persze ez drágább olaj mint a pl.shell.

De a Motul márkát is dicsérik.

De szerintem a lényeg hogy 10-15ekm olajcsere....

Előzmény: Lambi77 (606)
zéé72 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 608

Szia! T-roc 1.5tsi act 2020 márciusi átvétel. Ha odafigyelek akkor egy nagyon pici vibrációt érezni 2hengernél de tényleg ha nem látnám a műszerfalon  akkor betudnám hogy az út nem egyenletes.

Előzmény: szpzs77 (607)
szpzs77 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 607

Sziasztok!

 

2020 júliusban vásároltam octavia III FL változatból az 1.5 Tsi ACT verziót. A tapasztalatom az vele, hogy hengerlekapcsolásos üzemmódban érezni vibrációt bizonyos terhelési üzemmódban ami szerintem kellemetlen és számomra elfogadhatatlan egy új autó esetén. Az autóban 5000 km van. Érdeklődnék, hogy másnak mi a tapasztalata ezzel kapcsolatosan. 

Köszi.

Lambi77 Creative Commons License 2020.12.02 0 0 606

Bocsánat, valóban nem voltam talán elég érthető:

úgy jön ki a 31 ezer, hogy a mobilitásgaranciát bukom, tehát be se kell fizetni (-5080 Ft), illetve ugye én viszem az olajat, amit 11,500 Ft-ért veszek meg (4.5 literrel számolva és 12 literes kiszerelésben véve) itt: https://olajmarket.hu/shell-helix-ultra-professional-av-l-vw508-00509-0w20-1l

Na jó, valóban nem 31 ezer, de 32....:)

Leírom egyszerübben: 

  51 ezer Ft árajánlatban szereplő ár

- 5 ezer Ft mobilitásgarancia

- 14 ezer Ft olajár diferencia (25.5-11,5 ezer Ft)

 

Ha már itt tartunk, ha valaki szívesen beszállna nagyobb kiszerelésben olajat venni (shell 0w20), akkor elég jó áron meg lehet kapni (lásd fenti link). Én 12 litert magamnak is bevállalok, de felezem is szívesen. Ha meg még többen lennénk, akkor a 36 literes kiszerelést is szétoszthatnánk, még jobb áron.

Akit érdekel, keressen meg privátban (lamberta@freemail.hu).

Előzmény: fepeti001 (605)
fepeti001 Creative Commons License 2020.12.02 0 0 605

Ez meglepően jó ár.Nekem -ha jól emlékszem- pollenszűrővel, mobilitással 95e volt.

Azt nem értem, hogy mobilitás nélkül 31 ezerért megcsinálták volna úgy, hogy ők adják az olajat, szűrőt, csavart, munkavégzést?

Ez nem stimmel. Vagy valamit félreértek.

Csak az olaj 24500 bruttó 4,3 literrel számolva. A szervizóradíj 15-20 ezer között van. Ha csak egy órát számol.... Valami nem kerek.

Előzmény: Lambi77 (604)
Lambi77 Creative Commons License 2020.12.01 0 2 604

Sziasztok,

 

egy hónapja voltam 1.5 tsi toruannal első garanciális olajcserén 28574-es km állásnál, tapasztalatok:

 

1. kérhettem pollenszűrő cserével, vagy nélküle a szervízt, előzőre 67 ezer Ft-ot, utóbbira 51 ezer Ft-os brutto árajánlatot adtak. Én nélküle kértem

 (havertól 6 ezer Ft-ért beszereztem a gyári pollenszűrőt, majd tavasszal kicserélem)

2. a korábbi (13 ezer Km-nél, nem márkaszervízben történt) olajcsere miatt nem problémáztak, ergo észre sem vették

3. a szervízben azt mondták, hogy azzal se veszítem el a gyári garanciát, ha én viszem az olajat (persze megfelelő fajtát, számlával igazolva stb), ellenben a mobilitásgaranciát igen (aminek az ára bruttó 5080 Ft). Végül a szervíz adta az olajat, SYNT 0w20L-lel töltötték fel és 5715 FT/liter áron mérték (brutto).

 

Összegezve: szerintem 51 ezer Ft-ért vállalható egy garanciális, első (30 ezres) szervíz, de ha le mondtam volna a mobilitásgaranciáról, akkor ez még egy 20-assal bejjebb van, vagyis 31 ezer Ft, ami már tényleg baráti.

 

Ja és melyik ez a szervíz? Szabó Autójavító Kft a 16. kerületben. Kistarcsaiként nekem ráadásul ők vannak a legközelebb....:) Egyébként teljesen korrektek voltak, az emeleti várakozó helységből, üvegfalon át végig nézhettem, mit csinálnak a kocsival. Egy kávéra is vendégük voltam, kár, hogy ez már csak a végén derült ki, mire már megvendégeltem magam...majd legközelebb.

 

Remélem, valakinek hasznosak voltak az infok!

Üdv, Lambi

 

 

Avant1 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 603

...mindez pedig erősen árnyalja "az elején fogyasztja az olajat" mondást, mivel nagyon kevesen nézik meg átvételkor. 

 

Nálam az első 8000-ben fogyott 1 vagy 1,5 deci, összesen. Akkor volt köztes olajcsere, azóta semmi.

Avant1 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 602

Ausztriában és Németországban ugyanez megy.

Előzmény: Avant1 (601)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 601

Még valami.

 

Átvételkor megnéztem a nívópálcát, és az olaj a min-max között kb a felénél volt. Kértem, töltsék fel, kiszámlázták.

Utánaolvastan, s kiderült, hogy ezen is spórol a gyár, több százezer autónál ez már tétel. (!)

Előzmény: norbinator (600)
norbinator Creative Commons License 2020.11.30 0 0 600

Sziasztok!

 

Köszönöm mindkettőtöknek az információkat. Igyekszem ezek szerint eljárni. A köztes olajcserét még meglátom,nekem kicsit durvának tűnik a 2 év olajcsere (szerintem nekem az hamarabb jön el, mint a km, ami talán a jobb forgatókönyv). (Van egy kb 1 éves céges dci clio-m, annál pl volt még egy éven belüli szerviz is bejáratás után, pedig alig volt benne km. Mondjuk az dízel, nem is szeretem, még a 15 éves golfomhoz képest is fapad, a kereplésről nem is beszélve)

Kíváncsi leszek  a márkaszervizre, mert még azon is gondolkodtam, hogy 10 évig oda hordanám a touran-t 4+-os opcióval, de mindenki nagyon negatívan ír róluk. Kár, mert szerintem nekik is megérné kicsit szolidabb árakkal dolgozni, mert jóval többen hordanák garanciaidőn túl is oda az autókat. Legalábbis én hajlandó lennék egy tisztességes felárat megfizetni, a korrekt, minőségi munkáért, de azért totál balek nem lennék. Az alkatrészárakon nem tudom elfogadni az ilyen mértékű túlárazást, mert ott a szerviznek nincs hozzáadott értéke.

 

 

 

fepeti001 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 599

Szia, az olajjal kapcsolatban.

Az autóban egy úgynevezett intelligens szervizesedékesség jelző van, mely figyeli a használati körülményeket, hidegindítások számát stb. és ennek megfelelően időben kijelzi, ha vinni kell az autót. Nem emlékszem, talán 1500 km-el jelez előbb . Ha eléri a nullát, folyamatos "szerviz most" felirat látható, meg egy villáskulcs. Nem illik a nullát kivárni, nem tudni mennyi a tolerancia a szerviz részéről.

 

Tehát, elvileg nem kell figyelemmel kísérni, hogy mikor aktuális a szerviz, mert szól. Az esedékesség általában 27-30ezer km vagy két év, amelyik előbb elérkezik (kb 80-100 ezer ft). A menüből bármikor le lehet kérdezni, hogy kb. mikorra várható.

Megoszlanak a vélemények, hogy érdemes-e, kell-e köztes olajcserét végezni, mondván, a computer adminisztrálja az olaj elhasználódásának mértékét.

Majd te eldöntöd melyik táborhoz csatlakozol.

Sajnos a márkaszervizek kapitális haszonkulccsal dogoznak, a kisker áron 3-4 ezer forintos olajért simán elkérnek 7-12 ezer forintot. Hozott olajat nem fogadnak el.

Ha a köztes olajcserét választod, vidd el 1 év vagy 15ezer km környékén egy szerelőhöz és cseréltesd le az olajat ,meg az olajszűrőt (kizárólag gyárit). 2 és 4 évesen pedig kénytelen vagy márkaszervizbe menni.

Fontos: 0W-20 olaj kell bele, mely teljesíti a VW 508.00/509.00 specifikációt.

Tapasztalat, hogy az első 10-20ezer km során fogy az olaj, ha a kereskedés nem ad hozzá, akkor szerezz be egy flakonnal és rendszeresen ellenőrizd szintet.

Ennyi jutott eszembe.

 

 

Előzmény: norbinator (597)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 598

Szia.

- 2020 elejétől OPF-es.

 

- Évente cserélj olajat. Csakis a belevalót, nem szabad olcsójánoskodni.

 

- Bemelegítés: 2500-ig forgasd, míg az olaj eléri a 60-70 fokot. Ezzel szépen meg lesz óvva. 

 

- Váltások, hol terhelni: 1500-as is elcsorog, emelkedőn nyilván nem ezzel kell felmenni. 1800-tól emelkedőn is nyugodtan terhelhető, nem lesz baja. Egyenletes tempónál 1800-2000 ford tökéletes, nem kell aggódni. Ez 90-100-at jelent hatodikban, nagyobb tempónál arányosan magasabb. 60-tól jöhet az 5., 80-tól a 6. nyugodtan. 

 

 

Előzmény: norbinator (597)
norbinator Creative Commons License 2020.11.28 0 0 597

Sziasztok!

 

Úton van az új autónk egy Touran 1.5 TSI motorral. Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem, mert én eddig a kőkorban voltam egy szürke kombi 4-es Golffal, (1.6 16V), aminél nem gondoltam hogy lehet unalmasabb autót venni, de állítólag ez a touran vetekszik vele  (ez is szürke lett persze. Végre ki tudtam volna fizetni egy szép színű autót, de olyan ocsmány választható színek voltak, hogy inkább az alap ürülékszürkén hagytam a konfigurátort)

Amiért írok, hogy nekem nem egyértelmű, hogy ebben van-e részecskeszűrő. Ha most rendelek touran-t akkor a konfigurátorban 1.5 TSI ACT OPF motort lehet választani, de amikor én rendeltem akkor még az OPF nem volt mögötte.

A szerződésben ez van:1.5 TSI ACT (5T13PXCL) (még márciusban rendeltem)

Vagy már az összes ilyen motor részecskeszűrős, csak korábban ezt nem jelezték külön?

A másik kérdésem, hogy a normál szívó benzineshez képest mire kell figyelni? Pl: fordulatszámban mikor érdemes váltani? (ennél ugye már 1500-on ott van a maximális nyomaték, de gondolom a motornak nem tesz jót, ha túl korán vált fel az ember. Engem a fogyasztása nem érdekel, nem megyek sokat, a motor élettartama viszont igen, mert sokáig szeretném használni)

A golfnál 3000-körül szoktam elváltani, tehát faluban 3-asban járok, országúton is hagyom 4-esben, ha nem lehet tartósan legalább 90-et menni) Nem tudom egy turbós benzines mit szeret. A golf pályán 150-nél már 4500 körül pörögne, ha nem tartanám be mindig a 130-at szigorúan, ebben a touran a 6-ik sebesség miatt barátibb, mert hosszú úton azért a golf 4000-es fordulat fölött már nagyon hangos. De persze ezt nem tudom, csak youtube-on láttam.

A másik kérdésem, hogy az olajcsere ciklusa hogy van ennek a kocsinak? Azt tudom hogy nagyon sok km, de évente akkor is cserélik az olajat, ha nem érem el a km-t? Csak mert én már full home office-ban maradok, úgy tűnik örökre, szóval úgysem menne bele sok km, főleg hogy ovijáratnak meghagyjuk a 4-es golfot. Magyarán ha évente cserélnék, az nekem tök jó lenne, mert úgyse mennék 10k-nál többet vele egy év alatt. Viszont azt meg irreálisnak tartom, hogy mondjuk 3 év alatt cseréljenek benne olajat, mert csak annyi idő alatt érem el a 30k km-t.

Meg ha van még esetleg javaslat, hogy mire érdemes figyelni a motorral kapcsolatban, akkor szívesen veszem, mert én nagyon tartok ettől a bonyolult motortól, de már nem volt alternatíva, meg azért a 250nm 1500-as fordulaton néha jól jön :)

 

Köszi

 

zéé72 Creative Commons License 2020.11.25 0 0 596

Én is így tudom!

Előzmény: fepeti001 (595)
fepeti001 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 595

Csak annyit -ha jól emlékszem volt már róla szó- a 150LE változatban nincs változó geometriájú feltöltő és nincs Miller ciklus sem. Ezeket csak a 130LE verzió kapta.

Javítsatok ki, ha rosszul emlékeznék.

Előzmény: Avant1 (594)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 594

8-9%, nem 0,9%.  6-10% között mérnek, 9% volt a hivatalos adat egy pdf műszaki brosúrában.

 

Különbségek: minden.

Teljesen új motor hasonló kinézettel és teljesítménnyel.

Ami eszembe jut hirtelen:

- 4.0 direktbefecskendezés, 5 lyukon át.

- Más a szelepek szöge.  12,5 a kompresszió (10,5 az 1,4TSI)

- Honeyvell változó geometrájú feltöltő. 1300-tól megérkező használható nyomaték, 4000-ig (előbb és tovább, mint az 1.4TSI-nél)

- a feltöltőből kilépő levegő közvetlenül megy a közteslevegő-hűtőbe.

- Alumotor - hamarabb bemelegszik.

- Miller ciklus szerinti működés

- Az említett hengerfal bevonat csökkentett súrlódású, további fogyasztáscsökkentés. Emiatt más olaj is kell bele, nem szabad tartósan eltérni a 0w-20-tól (erről tán volt itt már szó).

- ACT hengerlekapcsolás (nekem sík úton 3,3-3,8 liter között mutat 90-nél, 104-nél 4,4-nél pl Budaörs magasságában. Mindez Kodiaq-nál, ahol van légellenállás és nem pillesúlyú. Bp simán lehetséges nyáron 5,7-6,5 literes fogyasztással, klímával +0,3 liter) 

 

Egyelőre nem látszik, hogyan lehetne tovább növelni egy kompakt tömegmotor hatásfokát, magán a motoron (hibrid-EV csatolmány add-on jellegű lenne).

Előzmény: F--Laci (589)
zéé72 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 593

Egyszerű barkács vágó/köszörűvel cserélhető fejjel.

Elötte felfele kipattintottam a műanyagot hogy jobban hozzáférjek.

Előzmény: VaZoLa (591)
LacEA211 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 592

Szerintem a bemelegítési fázisnál lehet előnye leginkább az APS-es hengerfuratnak.150 mikron az 1.5tsi-nél vs.4mm acél az 1.4tsi-nél.

Előzmény: aas (590)
VaZoLa Creative Commons License 2020.11.22 0 0 591

Köszönöm a választ!

Nagyon profi a kivágás, mivel sikerült ezt?

 

Előzmény: zéé72 (577)
aas Creative Commons License 2020.11.20 0 0 590

Nekem tavalyig 1.4TSI ACT Golf VII volt, most 1.5TSI ACT Tiguan - kb. hasonló felszereltségben.

Nem érzek jelentősebb különbséget fogyasztásban, dinamikában. (DSG7 mindkettő)

A nagyobb méret/tömeg/légellenállás miatt kb. egy literrel nagyobb az átlag. (főleg nagyobb sebességnél)

Golf esetében 5-6 között volt, a Tiguannál inkább 6-7l/100km. (Start-Stop kiiktatva) 

Előzmény: Avant1 (583)
F--Laci Creative Commons License 2020.11.20 0 0 589

"az egyik gyári ismertető szerint 8 vagy 9 százalékkal fogyaszt kevesebbet"

Az általam fellelhető adatok alapján VW Touran 1,4 TSI fogyasztása 5,6 l, 1,5 TSI fogyasztása 5,5 - 5,6 l. Ez kb. 0,9% (tehát nem 8-9%) csökkenés.

Mondhatnám, hogy ez is valami, de ez inkább csak mérési "pontosításnak" tűnik, mintsem valós fogyasztás csökkenésnek.

Tény, hogy állítólag a CO 130g-ról 125g-ra csökkent (-3,8%)

Előzmény: Avant1 (583)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!