A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Köszi a hozzászólást. Nekem ez a negyedik új autóm és nagyon nehezen tudom lenyelni hogy hát ez ilyen az emissziós normák stb. Te próbáltál valamilyen megoldást keresni rá szoftverfrissítés esetleg, vagy hagyjam jobb nem lesz? Amúgy szeretem a kocsit mert olyan mint egy nagy szívó benzines húz mindenhol nincs turbó lyuk.
Nekem is volt Octavia. Nem tudtam megbarátkozni a rezonanciával. Olyannyira nem, hogy el kellett adjam. Arra tudom hasonlítani, mint amikor a hátsó ablak lehúzva marad és buhog.
A Kodiaqban ugyan ez a motor van és nulla a rezonancia.
A kompresszor hasonlat azért nem jó, mert ez nem egy tartályba nyomja be a levegőt. Az igaz, hogy zárva vannak a szelepek, de nem az adja a hangot, hanem szerintem a motor felfogatása a kulcs.
Seatban, Kodiaqban nem hallani. Van olyan Octavia amiben szintén nem hallani, de a legtöbb Octaviaban igen, és függ a fordulat számtól. Ha kompresszor hang lenne, akkor minden fordulaton lehetne hallani.
Szóval az Octaviaban konstrukciós hiba van, hiába ugyan az a motor.
Ja és Octavia esetén mindegy a SW verzió és a motorkód is. A DADA és a DPCA motor is csinálja.
A kocsival párhuzamosan egyszerre használok céges autóként egy ugyanolyan motoros 150 lovas Seatot is amit egy hónappal utána ugyanúgy null kilométeresként vettem át. Én a kettő között elég nagy különbséget érzek a Seat javára.
Arra még nem találtam sehol leírást hogy a két cégcsoport ugyanazzal a motor programozással kapja a motorokat vagy az saját mindenhol?
VW Touran 1,5 TSI ACT konfigurátorban a szériafelszereltségek listájában van egy "Start-Stop rendszer fékenergia-visszanyeréssel" megnevezésű dolog. A Start-Stop O.K, de ez a fékenergia visszanyerés mi akar lenni? Valami kis hibrid dolog? Nem találtam róla értelmes leírást.
Nekem is alig ismerhető fel a rezonancia - kivéve, ha - ritkán - 2-hengeres üzemmódban eléri a 2100-2200-as fordulatot alacsony tempónál (pl. négyesben 60 körül) . Ekkor erősebben érezhető, de ebben tartani szükségtelen is, mert ilyenkor a fogyasztás is magasabb vagy max ugyanannyi a kijelző szerint, mint más fokozat+fordulatszám kombinációban.
Szia! T-roc 1.5tsi act 2020 márciusi átvétel. Ha odafigyelek akkor egy nagyon pici vibrációt érezni 2hengernél de tényleg ha nem látnám a műszerfalon akkor betudnám hogy az út nem egyenletes.
2020 júliusban vásároltam octavia III FL változatból az 1.5 Tsi ACT verziót. A tapasztalatom az vele, hogy hengerlekapcsolásos üzemmódban érezni vibrációt bizonyos terhelési üzemmódban ami szerintem kellemetlen és számomra elfogadhatatlan egy új autó esetén. Az autóban 5000 km van. Érdeklődnék, hogy másnak mi a tapasztalata ezzel kapcsolatosan.
- 14 ezer Ft olajár diferencia (25.5-11,5 ezer Ft)
Ha már itt tartunk, ha valaki szívesen beszállna nagyobb kiszerelésben olajat venni (shell 0w20), akkor elég jó áron meg lehet kapni (lásd fenti link). Én 12 litert magamnak is bevállalok, de felezem is szívesen. Ha meg még többen lennénk, akkor a 36 literes kiszerelést is szétoszthatnánk, még jobb áron.
Akit érdekel, keressen meg privátban (lamberta@freemail.hu).
egy hónapja voltam 1.5 tsi toruannal első garanciális olajcserén 28574-es km állásnál, tapasztalatok:
1. kérhettem pollenszűrő cserével, vagy nélküle a szervízt, előzőre 67 ezer Ft-ot, utóbbira 51 ezer Ft-os brutto árajánlatot adtak. Én nélküle kértem
(havertól 6 ezer Ft-ért beszereztem a gyári pollenszűrőt, majd tavasszal kicserélem)
2. a korábbi (13 ezer Km-nél, nem márkaszervízben történt) olajcsere miatt nem problémáztak, ergo észre sem vették
3. a szervízben azt mondták, hogy azzal se veszítem el a gyári garanciát, ha én viszem az olajat (persze megfelelő fajtát, számlával igazolva stb), ellenben a mobilitásgaranciát igen (aminek az ára bruttó 5080 Ft). Végül a szervíz adta az olajat, SYNT 0w20L-lel töltötték fel és 5715 FT/liter áron mérték (brutto).
Összegezve: szerintem 51 ezer Ft-ért vállalható egy garanciális, első (30 ezres) szervíz, de ha le mondtam volna a mobilitásgaranciáról, akkor ez még egy 20-assal bejjebb van, vagyis 31 ezer Ft, ami már tényleg baráti.
Ja és melyik ez a szervíz? Szabó Autójavító Kft a 16. kerületben. Kistarcsaiként nekem ráadásul ők vannak a legközelebb....:) Egyébként teljesen korrektek voltak, az emeleti várakozó helységből, üvegfalon át végig nézhettem, mit csinálnak a kocsival. Egy kávéra is vendégük voltam, kár, hogy ez már csak a végén derült ki, mire már megvendégeltem magam...majd legközelebb.
Köszönöm mindkettőtöknek az információkat. Igyekszem ezek szerint eljárni. A köztes olajcserét még meglátom,nekem kicsit durvának tűnik a 2 év olajcsere (szerintem nekem az hamarabb jön el, mint a km, ami talán a jobb forgatókönyv). (Van egy kb 1 éves céges dci clio-m, annál pl volt még egy éven belüli szerviz is bejáratás után, pedig alig volt benne km. Mondjuk az dízel, nem is szeretem, még a 15 éves golfomhoz képest is fapad, a kereplésről nem is beszélve)
Kíváncsi leszek a márkaszervizre, mert még azon is gondolkodtam, hogy 10 évig oda hordanám a touran-t 4+-os opcióval, de mindenki nagyon negatívan ír róluk. Kár, mert szerintem nekik is megérné kicsit szolidabb árakkal dolgozni, mert jóval többen hordanák garanciaidőn túl is oda az autókat. Legalábbis én hajlandó lennék egy tisztességes felárat megfizetni, a korrekt, minőségi munkáért, de azért totál balek nem lennék. Az alkatrészárakon nem tudom elfogadni az ilyen mértékű túlárazást, mert ott a szerviznek nincs hozzáadott értéke.
Az autóban egy úgynevezett intelligens szervizesedékesség jelző van, mely figyeli a használati körülményeket, hidegindítások számát stb. és ennek megfelelően időben kijelzi, ha vinni kell az autót. Nem emlékszem, talán 1500 km-el jelez előbb . Ha eléri a nullát, folyamatos "szerviz most" felirat látható, meg egy villáskulcs. Nem illik a nullát kivárni, nem tudni mennyi a tolerancia a szerviz részéről.
Tehát, elvileg nem kell figyelemmel kísérni, hogy mikor aktuális a szerviz, mert szól. Az esedékesség általában 27-30ezer km vagy két év, amelyik előbb elérkezik (kb 80-100 ezer ft). A menüből bármikor le lehet kérdezni, hogy kb. mikorra várható.
Megoszlanak a vélemények, hogy érdemes-e, kell-e köztes olajcserét végezni, mondván, a computer adminisztrálja az olaj elhasználódásának mértékét.
Majd te eldöntöd melyik táborhoz csatlakozol.
Sajnos a márkaszervizek kapitális haszonkulccsal dogoznak, a kisker áron 3-4 ezer forintos olajért simán elkérnek 7-12 ezer forintot. Hozott olajat nem fogadnak el.
Ha a köztes olajcserét választod, vidd el 1 év vagy 15ezer km környékén egy szerelőhöz és cseréltesd le az olajat ,meg az olajszűrőt (kizárólag gyárit). 2 és 4 évesen pedig kénytelen vagy márkaszervizbe menni.
Fontos: 0W-20 olaj kell bele, mely teljesíti a VW 508.00/509.00 specifikációt.
Tapasztalat, hogy az első 10-20ezer km során fogy az olaj, ha a kereskedés nem ad hozzá, akkor szerezz be egy flakonnal és rendszeresen ellenőrizd szintet.
- Évente cserélj olajat. Csakis a belevalót, nem szabad olcsójánoskodni.
- Bemelegítés: 2500-ig forgasd, míg az olaj eléri a 60-70 fokot. Ezzel szépen meg lesz óvva.
- Váltások, hol terhelni: 1500-as is elcsorog, emelkedőn nyilván nem ezzel kell felmenni. 1800-tól emelkedőn is nyugodtan terhelhető, nem lesz baja. Egyenletes tempónál 1800-2000 ford tökéletes, nem kell aggódni. Ez 90-100-at jelent hatodikban, nagyobb tempónál arányosan magasabb. 60-tól jöhet az 5., 80-tól a 6. nyugodtan.
Úton van az új autónk egy Touran 1.5 TSI motorral. Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem, mert én eddig a kőkorban voltam egy szürke kombi 4-es Golffal, (1.6 16V), aminél nem gondoltam hogy lehet unalmasabb autót venni, de állítólag ez a touran vetekszik vele (ez is szürke lett persze. Végre ki tudtam volna fizetni egy szép színű autót, de olyan ocsmány választható színek voltak, hogy inkább az alap ürülékszürkén hagytam a konfigurátort)
Amiért írok, hogy nekem nem egyértelmű, hogy ebben van-e részecskeszűrő. Ha most rendelek touran-t akkor a konfigurátorban 1.5 TSI ACT OPF motort lehet választani, de amikor én rendeltem akkor még az OPF nem volt mögötte.
A szerződésben ez van:1.5 TSI ACT (5T13PXCL) (még márciusban rendeltem)
Vagy már az összes ilyen motor részecskeszűrős, csak korábban ezt nem jelezték külön?
A másik kérdésem, hogy a normál szívó benzineshez képest mire kell figyelni? Pl: fordulatszámban mikor érdemes váltani? (ennél ugye már 1500-on ott van a maximális nyomaték, de gondolom a motornak nem tesz jót, ha túl korán vált fel az ember. Engem a fogyasztása nem érdekel, nem megyek sokat, a motor élettartama viszont igen, mert sokáig szeretném használni)
A golfnál 3000-körül szoktam elváltani, tehát faluban 3-asban járok, országúton is hagyom 4-esben, ha nem lehet tartósan legalább 90-et menni) Nem tudom egy turbós benzines mit szeret. A golf pályán 150-nél már 4500 körül pörögne, ha nem tartanám be mindig a 130-at szigorúan, ebben a touran a 6-ik sebesség miatt barátibb, mert hosszú úton azért a golf 4000-es fordulat fölött már nagyon hangos. De persze ezt nem tudom, csak youtube-on láttam.
A másik kérdésem, hogy az olajcsere ciklusa hogy van ennek a kocsinak? Azt tudom hogy nagyon sok km, de évente akkor is cserélik az olajat, ha nem érem el a km-t? Csak mert én már full home office-ban maradok, úgy tűnik örökre, szóval úgysem menne bele sok km, főleg hogy ovijáratnak meghagyjuk a 4-es golfot. Magyarán ha évente cserélnék, az nekem tök jó lenne, mert úgyse mennék 10k-nál többet vele egy év alatt. Viszont azt meg irreálisnak tartom, hogy mondjuk 3 év alatt cseréljenek benne olajat, mert csak annyi idő alatt érem el a 30k km-t.
Meg ha van még esetleg javaslat, hogy mire érdemes figyelni a motorral kapcsolatban, akkor szívesen veszem, mert én nagyon tartok ettől a bonyolult motortól, de már nem volt alternatíva, meg azért a 250nm 1500-as fordulaton néha jól jön :)
Csak annyit -ha jól emlékszem volt már róla szó- a 150LE változatban nincs változó geometriájú feltöltő és nincs Miller ciklus sem. Ezeket csak a 130LE verzió kapta.
8-9%, nem 0,9%. 6-10% között mérnek, 9% volt a hivatalos adat egy pdf műszaki brosúrában.
Különbségek: minden.
Teljesen új motor hasonló kinézettel és teljesítménnyel.
Ami eszembe jut hirtelen:
- 4.0 direktbefecskendezés, 5 lyukon át.
- Más a szelepek szöge. 12,5 a kompresszió (10,5 az 1,4TSI)
- Honeyvell változó geometrájú feltöltő. 1300-tól megérkező használható nyomaték, 4000-ig (előbb és tovább, mint az 1.4TSI-nél)
- a feltöltőből kilépő levegő közvetlenül megy a közteslevegő-hűtőbe.
- Alumotor - hamarabb bemelegszik.
- Miller ciklus szerinti működés
- Az említett hengerfal bevonat csökkentett súrlódású, további fogyasztáscsökkentés. Emiatt más olaj is kell bele, nem szabad tartósan eltérni a 0w-20-tól (erről tán volt itt már szó).
- ACT hengerlekapcsolás (nekem sík úton 3,3-3,8 liter között mutat 90-nél, 104-nél 4,4-nél pl Budaörs magasságában. Mindez Kodiaq-nál, ahol van légellenállás és nem pillesúlyú. Bp simán lehetséges nyáron 5,7-6,5 literes fogyasztással, klímával +0,3 liter)
Egyelőre nem látszik, hogyan lehetne tovább növelni egy kompakt tömegmotor hatásfokát, magán a motoron (hibrid-EV csatolmány add-on jellegű lenne).