Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
A lakhatatlanság akár már pár hónap múlva bekövetkezhet, elég egy nagyobb meteor becsapódás, ha az ember nem képes az űrben túlélni, akkor simán kipusztulhat, mint a dinók.
Barlanglakó ősemberek kőbaltája a reaktív rakétahajtómű. Sok energiát elpazarol, sok értékes üzemanyagot igényel. Már Von Braun idején is léteztek kedvezőbb megoldások. Környezetkímélő hajtás, védelem, levegő, víz, étel, újrafeldolgozás az utazók számára. Sokkal fontosabb és hasznosabb célok, mint bolygót rombolva háborúzni.
A Saturn V- nek az első fokozaton volt 5 hajtóműve, ami 170 másodpercig működött. Max. tolóerő 38MN. Ez gyorsította fel 3 perc alatt 2.3km/s az Holdra eljutott űrhajót a második fokozattal együtt.
A Starship- nek az első fokozaton van 33 darab Raptor2 hajtóműve. Max. tolóerő 78MN.
A metán fűtőértéke 50MJ/kg. Az Starship első fokozatának az üa tartályába van 1.200 tonna folyékony metán (a tartályba összesen 3.400 tonna metán és oxigén van, a metán 22%). Ami kb. 6TJ energiát jelent. A Hirosimába ledobott atombomba energiája 63TJ volt.
Szóval ez egy jó nagy bomba, aminek a felrobbantását 3 percig kell elhúzni. A Raptor2 rakéta hajtómű két turbinája 300 bár nyomást kell felépítsen az égési kamrába. Az indításnál néhány tizedmásodpercen belül a 33 hajtómű be kell gyúljon.
Tehát van vagy egy tucat űrvállalkozás az USA-ban + NASA, vannak rakétáik, amik elérik az űrt, de egyik sem képes embert juttatni oda. Egyedül a SpaceX tud embert felvinni az ISS-re.
Ez azért másképp hangzik, mint az a sommás kijelentés, hogy:
Sehol nem lennének, ha lett volna saját rakétája a NASA-nak.
A SpaceX a Falconnal nem csak rakományokat és embert szállít az ISS-re, hanem új fejezetet nyitott az űrhajózás történelmében az újrahasznosítás megteremtésével. Korábban ezt az irányt teljesen elvetették, ma mindenki Őket másolja.
Ha lenne is a NASA-nak olyan rakétája ami képes embert vinni az ISS-re, kb. tízszer többe kerülne. Ezért választották eddig az oroszokat, nem azért, mert ne tudnának építeni. Nem tudtak építeni olcsóbbat. Musk tudott.
Boeing won a US$4.2 billion contract to complete and certify the Starliner by 2017, while SpaceX won a US$2.6 billion contract to complete and certify their crewed Dragon spacecraft.
Van a NASA-nak saját rakétája, SLS... hatalmas... sikertörténet.
Nem tolták a SpaceX-et jobban, mint a többi aspiránst, csak a SpaceX szerepel a legjobban. Ott a Boeing Starlinere például. A NASA-nak vele is szerződése van ember szállításra az ISS-re. Igaz, hogy nem képesek föllőni egy rakétát...
Hogy te is értsd, az nem támogatás, hanem szolgáltatás vásárlás, a NASA rengeteg pénzt spórol a Spacex-nek köszönhetően, mert az ULA kétszer annyiért sem tudja megcsinálni a feladatot.