Váltóolajat szerettünk volna cserélni 2004. 12. hó gyártású kézi váltós CRDi 2.0 Trajetben, de nem találtuk hol kellene betölteni az olajat, ill. nem vagyunk biztosak benne...
Hello. Azért mert lila a szellőztetés gombok körüli keret az még attól gyári. A 2004 előttieké ilyen színű volt. Később ez bézs színűre lett színezve. Próbáld meg kompresszorral kifújni a port a jobb oldalt levő vizszintes rácsból. Ott van az utastéri hőmérséklet érzékelő ami tele lehet már porral.
Segítségek szeretnék kérni Hyundai Trajet 2.0, 2001-es évjárat automata klíma hibás fűtése tekintetében. Nem tudom, gyári automata klíma-e benne, ezért csatolok egy fényképet, amelyen látszik, hogy kicsit más a színe, ezért feltételezhetően utólag szerelték be.
Probléma: ha a kinti hőmérséklet alacsonyabb, mint amit én szeretnék a kocsiban, automata üzemmódban a klímának fűtenie kellene, ám vadul hűt. A fűtés csak egy módon kapcsolható be: a hőmérsékletet maximumra, 32 fokra kell állítani, ám ekkor őrületes meleget fúj. Ha ez után kisebb hőfokra (pl. 31 fokra) állítom, ismét hűteni kezd. Átmenet nincs, pedig jó lenne, ha másért nem, a párátlanítás miatt. Az előző tulaj szerint a márkaszervizben nem tudták megoldani a problémát. Szívesen vennék minden tanácsot.
Pollen szűrő betét csere. Ha nincs benne és sokáig nem volt benne akkor olyan mintha rá száradt sár lenne rajta es emiatt is lehet gyenge. A hátsó ventilátor csak hűteni tud. Fűteni nem.
Sziasztok! Tapasztalati információt kérnék. Hyundai Trajet, 2005/7. havi, 2.0 CRDI, 92kw motorral és digit klímával. Télen kifejezetten meleg, most nyáron, klímával jéghideg levegőt fúj a rendszer. Viszont hiába megy a ventilátor maximumon, a műszerfaltól 15-20 cm-re már nem érezni belőle semmit. Más kocsiban már lobog az ember haja ennyitől. Abszolút szabályozható, fúj is, de harmat gyengén. Így télen fázunk benne, most meg egyszerűen még a hátsó klímával sem képes lehűteni az utasteret. Mondjuk egy Budapest-Miskolc oda-vissza alatt igen. :) Azt sem tudom, hogy a hátsónak pl. télen kellene meleget fújnia vagy az csak hűteni tud? Szóval a kérdésem, hogy ezek gyárilag ennyire gyengék vagy valami hiba okozhatja? Ha utóbbi, akkor van-e valami ötlet, hogy mit-hol érdemes nézni, esetleg cserélni? Megköszönöm azt is, ha valaki nem ért hozzá, de leírja, hogy más Trajetben is ilyen ventilátor teljesítmény, vagy egyedi.
A Trajetem klímája nem kapcsol.(úgy hallom,hogy nem is "húz be" a műszerfalon a klíma jele világít bekapcsolásra).Valakinek ötlete,hogy melyik lehet a biztosítékja valamint ha van reléje az hol lehet?Előre is köszi:Attila.
Szia. Nekem volt egy nagyon rövid ideig automata váltós. Nem értek hozzá és még nem is szedtem szét ilyet így csak saját véleményem mondom. Ami nálam volt annak volt valami kezdődő baja. Gyorsításkor a felváltás vagy padlógáznál visszaváltáskor jelentkező fura rántás szerintem kezdődő gondra utal. D fokozatba téve a féket elengedve szépen kúsznia kell az autónak előre. A váltókarral váltva P-ből R-be majd D-be ne legyen nagy rántás. Elméletileg ez is olyan váltó mint a többi régi automata amiben van egy CITROM. Javítása gondolom olyan mint többi automata váltó javítása. Mivel erre felé elég ritka Trajetben az automata váltós így nincs sok tapasztalat vele kapcsolatban mennyire tartós.
Egy automata váltós 2.0 CRDI Trajet vásárlását tervezzük. A manuális váltóval kapcsolatban világos, hogy mire kell figyelni, de mi a helyzet az automata váltóval? Azzal is vannak problémák? Ha igen, akkor mik azok a jelek, amiből tudni lehet, hogy baj van vele és kb. milyen összegből javítható? Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv. Sajnos el szoktak romlani. Legutóbb én is ilyet cseréltem ami rossz volt. De ott a bontott működött. Én azért rápróbálnék egy másikat is. Nem tudok más problémáról ami okozhat ilyet.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget army74! Ha jól értem, nekem a 976413A570 cikkszámú tekercs kell. Az egyel nagyobb cikkszámú alkatrésznél a kapcsolódó szíjtárcsa cikkszáma is más, félek, hogy van méretben eltérés. Én itt találtam most a legolcsóbban:
Ha minden igaz, akkor korean post-tal 19.000 forint, FedEx/UPS/EMS Air-rel 26.000 forint. A robbantott rajzot még egyszer megmutatom a szerelőmnek, és ha rábólint, akkor innen megrendelem. Ha mákom van, akkor csak az alkatrész árára vonatkozó subtotal összeg kerül feltüntetésre a csomagon, és megúszom az ÁFÁ-t.
2004-es 2.0 CRDi Trajethez keresek klíma kompresszor elektromágnest. Miután elment a klíma és a töltőgáz mennyisége megfelelő volt, első körben a nyomáskapcsoló hibáját állapította meg a szerelő. Ezt kicserélte, és kiderült, hogy már a nyomáskapcsoló is a tekercs zárlatától ment tönkre. Futott egy kört, de nem talált hozzá alkatrészt, azt mondta vigyem vissza a kocsit, kiszereli az elektromágnest és méret alapján keres valamit amit be lehet oda tenni.
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy tud-e valaki ilyet bontottan, vagy ismeri-e, hogy milyen más típusokba építhették esetleg ugyanezt az alkatrészt. Ha lehet megspórolnék egy felesleges autó szétszedést.
Hibajelenség: 2. fokozatba beragadt miután már jó ideje az 1-est is alig vette, valamint a hátramenetet nehezen lehetett kapcsolni.
Váltó szétszedés után láthatóvá vált a probléma. Az 1-2 sebesség szinkronagy reteszei elkoptak és 1 félbetört ami miatt megszorult 2. fokozatban, és a tolatás szinkron retesz fészkei kiverődtek.
Az autóban közel 300e km van. és 1x már biztos volt javítva mert a tömítő szilikont valaki nem sajnálta. Ez sajnos belöl levált és több furathoz
is eljutva eltömítette azt. Talán emiatt az 1. szinkron meg volt égve.
Kapott új 1 és 2. szinkron gyűrűket és szinkron agyat. 100e F-ért.
Összerakás után jó lett, gazdája szerinti városi teszt után elégedett volt, majd elindult vele haza de most már nem 2. fokozatban ment haza mint ahogy jött Bp-ről :-)
Hyundai résolaj vizsgálat - YouTubeHyundai résolaj ellenőrzése.YouTube Venni kell résolaj csövet meg 4 injekciós fecskendőt. Ha valamelyik csúcson sok a résolaj veszteség akkor nem tud felépülni az 1000-1200bar üzemanyag nyomás és a rendszer letilt. Ha a csúcsok jók, akkor a közös nyomócső végén van egy szelep nyomás szabályzó szelepnek hívják. Az rendszeresen el szokott romlani. már sokat cseréltem. Előfordult 1x 2x hogy a vezető ülés alatt levő kisnyomású üzemanyag szivattyú már nem tudott elég üzemanyagot nyomni és akkor is ilyen a hibajelenség. Legegyszerübb hibakeresés lenne, ha a nyomásszabályzó szelepet kipróbálásra egy másik autóból át tennétek. Ilyen van az összes Hyundai és KIA D3EA és D4EA motorokban. Hyundai 1.5 CRDi - Common Rail Pressure Regulator - 0 281 002 718 / 0281002718 | eBay