Hány perccel kellene eltolni egyiket vagy másikat, hogy ne érjenek össze? Ha az egyik mondjuk 3 perccel későbbi közlekedése esetén már nem akadnának össze, akkor az az utáni azonos irányú vonat 2 perccel, a kettővel utána lévő 1 perccel később indításával nem lenne kezelhető a dolog? Tehát az 5 percenkénti indulás/érkezés helyett háromszor egymás után csak 4 perc lenne? Nincs ennyi tartalék a rendszerben?
Akár úgy is, hogy menetrendszerint csak 2-1-0 vagy 1-0-0 perccel tesszük későbbre, így lesz 1 vagy 2 perc "beépített késés" 3 vonatnak, viszont ha késik a Metropol, akkor nem kell a feszítettebb követést alkalmazni.
Tudom, meredek dolgok, de egy vonatnak ilyen miatt 25 perc többletet adni szerintem annyira rossz és laikusnak teljesen érthetetlen, nevetséges megoldás, (tudom, töküres lesz, de akkoris), hogy annak elkerülésére szerintem meredekebb dolgokat is be kellene vállalni.
Ha véletlenül valami újságíró megtudja (kicsi az esély rá, de azért nem elhanyagolható), akkor jó szaftos vasútlejárató cikket lehet belőle csinálni ("Egy óra alatt jutunk ki Budapestről, pedig nem késünk"), biztos jó az a Startnak? (Na jó, igazatok van, tökmindegy nekik...)
Ha mondjuk percre pontosan egy órát késik a Metropol, és összeakadna a 9.25-ös EC-vel, akkor milyen vonatnak és mekkora késést okozva kezelhető le a dolog?
"MEGCSINÁLHATNÁK VÉGRE Kő felsőn a biztosítóberendezés átalakítását és még pár vágányt, váltókapcsolatot visszaadnának a forgalomnak...."
Hiába teszed járhatóvá a rendezőpályaudvart, attól még mindig csak egyetlen egy vágányod marad a Keleti - Körvasút relációra (ld. kép): Keleti felől 48-50-52-60-III. vágány-27-23-15-11, visszafele egy kicsit egyszerűbb útvonalon. Attól, hogy megfordítod a "rendes" menetirányt (biztber átalakításnál erre gondoltál?) Keleti-Rákos között, még nem oldottuk meg a problémát. Új vágánykapcsolatot kellene beépíteni mind a páros, mind a páratlan oldalon, de azt kitérőnként mondjuk 50 millióval számolhatod nyugodtan, és ebbe még a munka biztberes oldala benne sincs...
Ha 13 óra körül indul Szobról akkor az a műszakváltásra ér Vác-alsóra, hogy ne kelljen átszállni. A többi műszakváltás idősávjában normál, mindenhol megállós vonatok járnak.
Van párja is. Az 14,15 körül van alsón és megy Szobra. Rásegít a délutáni diák csúcsidőre is.
D F T: Arra azért kiváncsi leszek, hogy hányszor fog körbejárni a gép Fradiban 11 perc alatt, miközben két páros és két páratlan vonat van ott abban az időben.
Elől-hátul lesz gép tudtommal.
Kőbánya-felsőn pedig a 4-re kellene bejárnia, mert ugye a személyszállító vonatoknak a peron mellett a helye.
Khmm.. Már nem, az új utasítás szerint a menetrend szerint nem megállós személyszállító vonatot értesítés nélkül is lehet peron nélküli vágányra vinni, még akkor is ha forgalmi okból megáll (és ilyenkor a jv-nek sem kötelező leszállni jelzésadáshoz).
És pl. a hálókocsik hogy repülnek át a Nyugatiba? Mit érünk vele? Nyugatiba sem hiányzik, hogy órákon át ott álljon peront foglalva egy vonat, plusz még szerelvénymenet, és nincs egységes szolgáltatás, hogy a Keletiből indulnak északra a nemzetközi vonatok...
Arra azért kiváncsi leszek, hogy hányszor fog körbejárni a gép Fradiban 11 perc alatt, miközben két páros és két páratlan vonat van ott abban az időben. Kőbánya-felsőn pedig a 4-re kellene bejárnia, mert ugye a személyszállító vonatoknak a peron mellett a helye. Véletlenül elindul Fc-ből menetrend szerint a vonat akkor majd Kőfelső bejáratán fog ácsingózni, mert nem tudják a peronos vágányra fogadni a vonatot. ( De ezt a kérdést, majd megoldja Ferencváros második, harmadik kijárata utáni helytelenül működő jelfeladás, ill. a Hízlaló felé vezető váltók lassújele. )
Leírtam már, hogy a Metropol EN-nel akad össze Kőfelső váltókörzetében (csak egy olyan vágány van, amin keresztül a Keleti felől/felé a körvasút felé ki lehet járni, és csak a kezdőponton van erre vágánykapcsolat).
Valószínűleg minden opciónak kiszámolták az árát, kivéve annak, hogy plusz 25 perc néhány tucat, esetleg akár száz ember idejéből mennyi. Legalább állna meg Rákospalotán, egy órával hamarabb érne Pozsonyba vele az ember!