Először szerintem csak egy törött üveg darab élével szineld /vakard/ le a lakkot, ha nem vagy megelégedve akkor fűrészlapozd meg. A jelenlegi kalapács nyeleim lenolajkencével vannak beeresztve, szerintem jobb lett így mint simán csak a fa.
Hossza 76cm a markolata kőris és jávor laminátum 5mm lapokból.
89-ben csináltam a karokat és az aluminium csigát acélsodronnyal összefűzve a tartósság miatt, nyílpuskának nagyon precíz és nyugodt volt 15cm vesszővel de jelenleg is jól teszi a dolgát meglepően gyors.
Én szinte mimndegyik kalapácsom nyelét vasfűrészlappal annak fogaival szálára felhúzom rovátkolom, nem kell szorítani és nem fárasztó annyira vele így a meló.
Ja és nem csúszik! pedig fáradtolajban van pácolva :-)
Üdv. Hülye kérdésem lenne, vettem egy másfélkilós kalapácsot, de lakkozott a nyele. Nagyon jó vele dolgozni, de eléggé csúszós nekem a nyele. Hamar elfárad a kezem, mit lehetne tenni vele, hogy ne csússzon annyira?
Sikerült flexhez készítened szalagcsiszoló adaptert? ha igen tehetnél fel fotókat.
Van egy trabant laprugóból készített mini csigás íjjam jelenleg 22kg h.erejű és 350mm húzású ami eredetileg számszeríjnak készült 15m-es célbalövéshez.
Jól szuperált és átalakiulva is jól mükszik, a laprugóknak csak egy bibijük van nyomásra hengerelik őket és nem húzásra de ettől függelen jól bírják íjnak és sz.íjnak egyaránt. ( azért idönként illik kicserélni a karokat , mert eltörhetnek mint a kalapácsgépeknél a kötegelt rugók bizonyítottan )
A diferenciáltnál és az agyagos kitakarásnál is ugyanúgy viselkedik a csapágy, főleg ha erőssen ötvözött fajta.
Mindkettőnél olajban és vízzel is hűtéskor először élfelé bezsugorodik , majd a háta felé felhúzódik és az élnél határvonalnál álltalában a kés szélességének a feléig szabályosan-barázdáltan berepedezik haránt.
Nagyon sokszor csináltam már próba edzéseket csapágyaknál de eddig mindig a telibe edzés kitakarások nélkül melegvízbe hozott igazán jó eredményt , a megeresztés a kulcs a csapágynál de mivel megint sikerült eltörnöm egyet igaz kapott szigorúan-szándékosan-durván, sötét kékig fogom ereszteni mindenhol kivéve a kb.15mm es élszallagot.
Csináltam már lángal is csak az élét melegítve és hűtve de akkor is berepedezik ha meg nem melegítem min. cseresznyepirosra akkor puha marad.
Most nézem majd a vidit és elmélkedem a találmányodon vizuálisan :-)
Egyszer majd én is akarok egy kukrit kovácsolni. Ezek szerint a csapágy törékeny, lehet, hogy differenciált edzést kellett volna csinálni rajta, kitakarással, vagy csak részlegesen hevíteni lánghegesztő pisztollyal. Lehet.
Nem csoda, hogy nem találsz róla semmit ez még csak az én fejembe van meg /saját találmány!/.
Több alapötletet építek egy gépbe, egy hajtóműves motor az Arkhimédeszi spirálal végzi a kalapács emelését miközben egy erős spirálrúgót is megfeszít. Ezáltal a kalapács nem csak a saját súlyával hanem a rúgó erejével együtt mér ütést a szerszámra.
Fontosnak tartom, hogy minden magasságban a kalapácsfej függőlegesen álljon, ne üssön ferdén szerszámra, ezért kellenek a pantográf karok /a kalapács nyelek/.
A hajtóműves motor fordulat száma a frekvenciaváltóval szabályozható /a kívánt ütés szám szerint/, lábkapcsolóval indítható.
Kisebb fákat vágtam ki daraboltam össze vele, az 50mm ágat egy csapásból viszi gond nélkül. Nem véletlenül kell vigyázni ezzel a késformával-tömeggel, vágáskor hirtelen begyorsul a metszési szögnél a kisfejszémnél hatékonyabnak bizonyult és nem fárasztó vele a meló :-)
Napok óta keresgélek hasonló megoldású ráverőgépet amit körvonalaztál de nem járok sikerrel.
Skicced van róla esetleg vagy csak terminus, én hírtelen paralelogramma mozgásúnak képzeltem el
Sikeresen eltörtem az egyik kukrimat ami csapágyból volt és telibe bíborvörösre volt ersztve fél órán át és jegesvízben hűtve hirtelen majd újra ersztés és megint hűtés.
Teljesen átkovácsolt tömbanyagból , a törésképe nagyon finom szemcséjű volt érnek még meglepetések
A pántot /bundot/ a hegesztés lecsiszolása után is rá tudod kalapálni és akkor máris eltakarja a hegesztést.
Csak akkor áss le fa tőkét ha biztos vagy a satu helyében, ha még "keresi a helyét" akkor inkább valami mobilis fém alapra helyezd, pl acél autó kerék felni.
Ja, "szálló" drót miatt. Csak úgy kopognak a védőszemüvegen. :)
Egy ilyet kalapáltam, minap. Sajnos hegesztve van, mert mikor próbáltam egyedül ráhajlítani a kötésként kikalapált vasat, rájöttem, hogy még vagy két kéz hiányzik. :(
Ez meg a legújabb szerzemény. Illik az ilyet földbe süllyesztett fára rakni? Vagy inkább valami vasra próbáljak szert tenni és arra tegyem?
A sarokcsiszolón drótkorong használata szigorúan védőeszközök használata mellett , arcot takaró álarc kesztyű kabát esetleg bőrkötény a szálló drótszálak miatt , munkám miatt sokat használom .
Akkor jól néztem. Ti mivel tisztítjátok meg a fémet kovácsolás után? Gondolok itt a reve (remélem jól írtam) eltávolításra. Én drótkoronggal csinálom fúróba fogva. Esetleg más megoldás?
Természetesem alaposan át dolgozva. Hajtóműves motor frekvenciaváltós fordulatszám szabályzás elektromos lábkapcsolóval vezérelve akár egyes ütésékre is alkalmas lesz. A nagy kb 20Kg-os kalapács fej nem körív mentén mozog hanem dupla pantográf karokkal a kalapácsfej mozgás közben mindig függőleges marad. A mechanizmus része lesz egy nagy spirálrúgó ami állítható előfeszítéssel a kalapácsfej súlya mellett az ütő erőt adja.
Úgy tervezem, hogy a "ráverő segédet" tökéletesen tudja pótolni, nekem "csak" az anyagot és a nyeles szerszámot kelljen kezelnem.