A 344-es platója összességében nagyjából egy gumiköpennyi szélességgel keskenyebb (a hátsó futóműhöz mérve).
A ZIL-131 platójának alapterülete pontosan egyezik a Csepel-en levővel.
A szélesség adott a nyomtáv miatt (ebből nemigen lehet faragni a rugókötegek ill. az alváz szélessége miatt), a hosszúság az alváz hossza miatt. A plató ponyvája megfelelő magasságú és a ponyván levő első szellőzőnek az alsó része a vezetőfülke tetejének magasságában van.
(Talán nem kimondottan gyári plató -bár láttam hasonlóval és valóban több félével használták, egyik példát lásd a fényképen- de aki annyira megrögzött "szegecsszámláló az kénytelen rá gyártani magának egy neki tetszőt.)
Egyébként az én általam vásárolt darabok (2db) hibátlan festésűek és hibátlan összeszerelésűek.
Azt mondta a Pesta barátom, hogy sajnos az Atlaszos 344-es ponyvás platója keskeny erre az alvázra. Talán a ZIL 131-esé jó rá. Vagy nem tudom, hogy hűtős dobozzal létezett-e ilyen 450-es. Van valakinek ötlete mit lehetne ráépíteni?
Engem annyira nem zavar, mert a plató meg a kerekek miatt úgyis hozzá kell nyúlni, ha meg azokhoz megvan a szín, már mindegy, még mit kell bejavítani.
Úgy sejtem, többen gondolkodnak plató cserében, a nem profiknak írom, hogy két csavar rögzíti a platót az alvázhoz, a hátsó a pótkerék alatt van sajnos.
A pótkeréktartó keret négy stifttel be van ragasztva az alvázba, roncsolás nélkül nem eltávolítható módon. Azt javaslom, a négy lábat az alváz síkjában érdemes egy éles szikével elvágni, ekkor lejön a keret és láthatóvá válik a csavar. Később akár önmagában is visszaragasztható a négy láb, aki meg precíz és van hozzá eszköze, fúrhat a törött műanyagcsonkokba négy furatot új vezetőcsapoknak, ahogy nemrég a Rábánál leírtam.
Úgy látszik továbbra is a gyártási szórás a sorozat gyengéje, nekem sikerült olyat venni, ami teljesen rendben van. Még a kerekek is, ami szokatlan. Talán a sorozat eddigi legjobbja, az összeszerelés is jobb mint az eddigiek nagyrésze. Ha a leegyszerűsített plató és a "raktáron lévő" hátsó felni miatt kerül töredékébe, mint az amúgy nehezen elérhető "komolyabb" gyártók terméke, akkor legyen továbbra is ennyi a kompromisszum. Amúgy simán lehetett a valóságban ilyen platós kivitel, futottak ezek rengeteg felépítménnyel.
Szóval szeretném megdícsérni a Csepel D450-et. Nyilván nem hibátlan, de szerintem abszolút nem "bliszteres gagyi". A magyar járművek kedvelőinek ez a modell is ajánlott darab. És csak nekünk készült, örülök hogy kiadták!
A modellt kézbe véve beigazolódtak az előzetes negatívumok. A plató teljesen típusidegen és a hátsó felnik is rosszak, nagyon megnézve épp csak látszik bennük, hogy hol kellett volna áttörniük az anyagot a négy félsajt forma kivágásához.
A gyártási kidolgozás szerintem az eddigi leggyengébb a sorozatban. Sorjás a műanyag tető széle és a kerékjáratok alsó íve, de ráfényeztek. A rendszámok szokás szerint helytelen tartalommal és formátumban kerültek fel. Nálam erre még rátett a trehány összeszerelés. A fényezett fülketetőbe belenyúltak száradás előtt, a zöld platót összefehérezték és az első lökhárítót is sikerült ferdén felragasztani, szóval lesz vele munka.
Kár érte, mert amúgy a fülke, az alváz és az első kerék formája jól sikerült, a színei telitalálatok - szép fényezéssel és a króm-fekete-tamponozott dekorok a piros-ezüst Csepel jelvénnyel is pöpecek.
Ráadásul a kiadó oldalán folyamatosan, szinte bármelyik modell egyedileg rendelhető, míg a Sajtóforráson korlátozott a kínálat. Igaz, itt meg van 800 Ft szállítás.
Kicsit vastagra hagyták a fényszórók kereteit és ettől gülüszemű lett az egész, kár érte.
Azt nem tudom, hogy a mi tehersorunkban megjelenő Ikarus tüzoltó Modellpro forma-e, de még az is lehetséges, így egy-két év múlva lehet, lesz olcsósított Ik30 is.
Egyébként találtam a Fortepanon egy jó színes képet, amin egyszerre szerepel a FAÜ sötétkék, meg a korai világoskék Ikarus 60-as. Az látszik, hogy világosabb az első Modimio kivitelnél is, az orosz modell szerintem az oda szállított 60-asok kékjét kapta.
Érdekes a színválasztás, kezdem szokni és már-már teszik is. Jó lenne látni, hogy élőben hogyan mutat. Színes fotót nem találtam, de úgy néz ki, hogy létezett ebben a variációban.
Tud valaki olyan ModelPro modellről, ami megjelen később olcsósítva? Tudom, hogy ciki, de nekem egy Modimio féle verzió is bőven megfelelne féláron :)
Egy kicsit látszódik szabad szemmel a modellen az a forma amire gondolsz, de éppencsak mondható térbelinek, megfestve semmi sincs a felniken a fehér színen kívül.
A felniből nagyon hiányoznak a sajtszeletes kivágások. Ha esetleg ott a forma, csak a képen nem látszik, kifestéssel javítható a helyzet, ha az sincs, akkor elég nehéz lenne pótolni őket.