Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.05.29 0 0 680
ja, igen, ez a magyarok által létrehozott (talán egy srác meg egy lány - vagy többen vannak?) angol nyelvű repülős blog, ismerem. :)

köfi!
Előzmény: trikó (679)
trikó Creative Commons License 2009.05.29 0 0 679
Pfff.... Valahol volt egy vizsgálati anyag PDF-ben, amit most nem találok, de fórumokon is írogatott egy szaki a munkahengerről. Az itt van: http://airlineworld.wordpress.com/2007/10/03/q400-safety-issues/ Itt ugyan a Bombardier különválasztja az orrfutó és főfutó problémákat és azok összefüggéseit (jogosan) de nem vonja kétségbe az emberke egyéb mondókáját.
Előzmény: Törölt nick (678)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.29 0 0 678
ennek a munkahengeres infónak hol van a forrása? utánaolvasnék, érdekel.

amúgy tényleg fura, és valahol szignifikáns, hogy a Q400-nál jöttek elő ilyen problémák (ahogy írtad, AC-nél a 1-2-300-as széria balesetmentes), és hogy ennek új futója van... akkor is, ha ugye más géptípusok más típusgyengeségekkel küszködnek.

azé a zsíros gond tényleg ciki. :)

Előzmény: trikó (675)
trikó Creative Commons License 2009.05.29 0 0 677
Az AD-ket végrehajtották ezeken, és egyik sem a lezúzott gépek közül való.
A karbantartók amúgy szerintem nem sokat tehettek volna korábban sem, mert belső korrózió lépett fel, ami nem várható, szerintem technológia sem volt előírva az ellenőrzésre. Gyanítom, hogy ez inkább anyagtechnológiai probléma, de erről semmi konkrétumot nem olvastam, tehát találgatás.

A külső korrózió, ami akár a hosszú tengerközeli parkoltatás mellett előjöhet, más téma, ezt ellenőrizheti a karbantartó. De ennek nem volt köze az eseményekhez.
Most nincs előttem "puska", de jópárezer leszálláson túlesett első gépeknél jött elő a probléma, tehát nem arról van szó, hogy nyeklett-nyaklott a konsrukció, de a karbantaró nem figyelt oda.

Másik dolog, hogy volt egy korábbi kerékelhagyás, ami viszont zsírzási problémára lett visszavezetve. Na ilyenkor nem irigylem a karbantartót, aki aláírta :)))
Előzmény: luc72 (676)
luc72 Creative Commons License 2009.05.29 0 0 676
Így egy kicsit más a leányzó fekvése!:-)

Egyben szerintem mindenki egyet ért, azért a Malévnál ne forduljon elő. Mondjuk én bízok a helyi karbantartókban.
Előzmény: trikó (675)
trikó Creative Commons License 2009.05.29 0 0 675
Több érdekesség van.

Az egyik, hogy az új típusra (Q400) új futómű konstrukció került.
Hogy ezt kínában rakják-e össze, és hogy ennek mi köze a konkrét hibákhoz az egy kérdés.
Megint egy kérdés, hogy a meghibásodott, belülről korrodált, kopott..stb. kibocsájtó munkahengereket a Goodrich amerikai üzemében gyártják Tullahomában.

Az első 50 db-nál fordultak elő a gondok, míg a vizsgálat nyomán ki nem mentek az AD-k.

A legnagyobb kérdés, hogy érdemes-e kínaizni ezek után :)))
Előzmény: luc72 (674)
luc72 Creative Commons License 2009.05.29 0 0 674
Én tudom, hogy te tárgyilagos szoktál lenni, amennyire lehet. Értem is a mondani valódat.
Viszont az is érdekes, ha tényleg azóta vannak komolyabb problémák, mióta az a Kínai cég a futómű beszállító.
Előzmény: trikó (673)
trikó Creative Commons License 2009.05.29 0 0 673
Ez világos, nem autszájderezni akartam :))) Bocs ha ez jött le. Arra célzok, hogy egy nyomorult futószárnál sokkal-sokkal komplexebb dolgokat gyártanak ma Kínában a repiparnak - sikerrel. Az elektronikus műszeregységektől a sárkányig. Vagy ebből, vagy abbl az Airbus ugyanúgy kap, mint a Boeing, illetve utóbbi sokkal többet. A DASH illetve a Bombardier persze szintén együttműködik velük, az Embraer szintén, de ez nem ördögtől való. Kínával pontosan úgy fogunk járni, mint Japánnal és Koreával, csak a gazdasági ereje nagyobb, mint bárkié. Csak a nagyobb repipari cégeiket néztem, ott 2.000.000 emberük dolgozik.

Csak egy apró összefüggés más irányból. Az elit gépként számontartott VAIO számítógépek komolyabb nagyságú szériái belülről ASUS-ok. Ez taiwani érdekeltség. Még.
A "népi" Kína igyanis háború helyett ráertesztette a taiwani tőzsdére a saját vállalatait, és elkezdte felvásárolni a "másik" Kínát.
Meresztgethetjük a szemünket, de legjobb tudomásul venni, merre haladunk.
A kínai gagyi egy olyan lépcső volt a kinti iparban, ami kellett a világnak, vette, mint a cukrot. Majd odavitt pénzt és tudást, egyetem és iparvárosokat épített a fejlett világ odaát. Ők pedig pont arra használják, amire kell.
Előzmény: luc72 (671)
toratoratora Creative Commons License 2009.05.29 0 0 672

Pontosan!

18 évet.

Előtte meg mint vadászpilóta a szandai Killiánon.

Egyébb kérdés? :)

Előzmény: luc72 (671)
luc72 Creative Commons License 2009.05.28 0 0 671
Ööööö,azthiszem, pont ő dolgozott a DASHnál.
Előzmény: trikó (670)
trikó Creative Commons License 2009.05.28 0 0 670

Hozzáállásodból ítélve nem biztos, hogy örülnél, ha tudnád, mi mindent csinálnak a kínaiak azokon a gépeken, amelyek ma a géppark derékhadát jelentik a világban. (mellesleg az autógyártásban is ugyanez a helyzet, akár az űberdajcs típusokon is).

 

Ez egy konkrét szériahiba volt, mint sok más típuson sok más egységnél. Kezelve volt, mint sok  más hasonló eset. Ma hol vannak a rendszeres futóhibák?

Előzmény: toratoratora (667)
trikó Creative Commons License 2009.05.28 0 0 669

"Sajnos ezek a problémák rendszeresek."

 

Nem.

 

Az első 50 db Q400-nál fordult elő a futóbertogyás (collapse). Ennek megfelelően ment ki emergency AD. Lejjebb gyári szám szerint leírtam mindent. Az ilyen eseményekben érintett gépek közül egy sem került a Malévhez. Mi a kérdés?

 

Ezen a konkrét, AD-ben kezelt ferdetám problémán felül tessék nekem olyan rendszeres futóproblémákat felmutatni, amik ámáshol nincsenek napi 6-8 leszállásnál regionálban.

Ismét mondom: egy hét alatt volt két Saab futóhiba. Az nem baj?

 

"A SAS-tól meg nyilván csak úgy lett volna szabad gépet átvenni, ha a komplett futórendszert kicserélik. Ha azzal a korrodálódott alkatrészekkel együtt kerültek ide, akkor szinte biztos, hogy lesz előbb-utóbb egy baleset, és nem biztos, hogy az utasok megússzák annyival, mint a SAS-nál. A tél nálunk is hideg és nedves szokott lenni."

 

 

Ez úgy hülyeség, ahogy van. Műszakilag teljesen megalapozatlan. A felületi korrózió mérhető, ellenőrizhető. Bármilyen furcsa, de a futórendszer primitív, robusztus dolog. Nóném fórumozók "megállapításai" helyett aláírással, szakemberek írják alá, hogy ellenőrizték. Az eddig történt futóhibákhoz ráadásul sehol nem is volt köze a korróziónak.

 

A tengerparti pára a rendszeres kötelező ápolás mellett sokkal kifinomultabb rendszerekben képes korrózós eredetű hibákat előhozni, pont a futókon nem annyira.

Előzmény: Balogh Adam Software (664)
toratoratora Creative Commons License 2009.05.28 0 0 668
Előzmény: toratoratora (667)
toratoratora Creative Commons License 2009.05.28 0 0 667
Canadair Regional Jet 73 7.9 years On 67 operating this aircraft type Air Canada Jazz is number 38 Dash 8 64 19.6 years On 114 operating this aircraft type Air Canada Jazz is number 102 TOTAL 137 13.4 years The calculation of the fleet age can be truncated because it is only based on the Supported aircraft

Air Canada :

64 db.Dash 8 (100,200.300-as széria,nincs Q400)

Átlagkor:19.6 év.Ezalatt az idő alatt semmiféle futó-probléma nem volt.Katasztrófa sem.Ezeknek a futóműveit még a Dowty készitette.A francia Bombardier pedig Kinának passzolta az olcsóság miatt.Meg is lett az eredménye.

Előzmény: Balogh Adam Software (664)
B767fan Creative Commons License 2009.05.28 0 0 666

Szia!

 

Ez egy igen ritka parkolási pozíció, gratulálok a képhez! Egyszer az egyik F70-est volt szerencsém ugyanott parkolni látni, bár meg mondom őszintén nem nagyon értem miért állnak néha-néha oda ezekkel a gépekkel.

Előzmény: luc72 (665)
luc72 Creative Commons License 2009.05.28 0 0 665

Nálunk elfoglalja a helyet,de nem megy a csőig:-)
Balogh Adam Software Creative Commons License 2009.05.28 0 0 664
"ami gond ezekkel a gépekkel van, az EZEKKEL van, nem a típussal"

ANA orrfutó nem kinyílás, Colgan főfutó szétgurulás és Austrian futó nem behúzódás nem ezek a gépek, hanem típustársai. Azt írhatod, hogy nem az egész típussal van baj, csak a futókkal, de hát ez épp elég baj is. Sajnos ezek a problémák rendszeresek. Nem mondom, hogy más típusnál nincsenek, hiszen ott volt a Saab meg előfordulnak futó problémák más típusoknál is, de nem ilyen nagy számban.

A SAS-tól meg nyilván csak úgy lett volna szabad gépet átvenni, ha a komplett futórendszert kicserélik. Ha azzal a korrodálódott alkatrészekkel együtt kerültek ide, akkor szinte biztos, hogy lesz előbb-utóbb egy baleset, és nem biztos, hogy az utasok megússzák annyival, mint a SAS-nál. A tél nálunk is hideg és nedves szokott lenni.
Előzmény: trikó (651)
Gavrosz Creative Commons License 2009.05.28 0 0 663
Nemrég hallottam, h a MALÉV pályázatot ír ki a HA-LQD színtervének megalkotására. Úgy tűnik, hogy valamikor új festése lesz a harmadik Q400-asnak. Kíváncsi leszek mi sül ki majd belőle...
trikó Creative Commons License 2009.05.28 0 0 662
Nem -mernék esküdni rá, de mintha lenne cső, ami a CRJ-ket is tudja. Eredetileg még a Fokkerhez is idomitani kellett...  Ettől függetlenül az olvtársnak abban teljesen igaza van, hogy Ferihegyen nem sűrűn fogjuk csövön látni a Q400-at.
Előzmény: Törölt nick (661)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.28 0 0 661
Trikónál a pont! :)

Viszont Hu-nál a mínusz... :))

amúgy a Ferihegyi csövek alkalmasak ennyire alacsonyra eresztésre? mert lehet, erre gondolt az olvtárs, csak elhamarkodottan... :)
trikó Creative Commons License 2009.05.27 0 0 660
Akár..... De megteszi az utaslépcső vége is....
Előzmény: Hu Nóz (658)
cdrcdr Creative Commons License 2009.05.27 0 0 659
LQD sem lesz OneWorld festésű... pályáztatják az arculatát
szerintem jó ötlet, de korábban kellett volna, vagy dobják rá a oneworld festést.
Hu Nóz Creative Commons License 2009.05.27 0 0 658
Csovon? Ez?:))
Előzmény: trikó (655)
shawasdy Creative Commons License 2009.05.27 0 0 657

Vagy az is lehet hogy igaz a pletyka miszerint szeptembertöl meg kellene váaárolni

a gépeket és ezt már nem akarja a cég.Esetleg lehet hogy addig lesznek bérelve majd visszaadják és maradnak télre a Fokkerek?

Előzmény: luc72 (656)
luc72 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 656
Befért volna, hogy ez a regional színünk.:-)
Előzmény: trikó (655)
trikó Creative Commons License 2009.05.27 0 0 655
Azért azt a csodálatos, sokmindent eláruló, 3-féle pirosból álló gondolát csak le lehetne fújni :))) http://www.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2009-5/46429.jpg

Mindenesetre a farokfestéshez nem nyúlnék, de fel sem fóliáznám, mert csúnyán elüt az arculati színtől.

Az ajtó mögé egy kis malév logotípia plottervágás jófajta 3D fóliára, hogy a csövön lássa az utas, kié a szekér, aztán jóccaka.
Előzmény: luc72 (654)
luc72 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 654
Én eleve így hagytam volna őket, annyira nem katasztrófa a különbség. A vezérsíkra a 3 színű matrica, az oldalra a Malév matrica, és már dolgozhattak is volna. Aztán majd,ha úgy alakul festünk. Így festettünk, és álltak,vagy 3 hónapot, mert nem tudtuk kifizetni.
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.27 0 0 653

Két tippem van:

 

1. Indulnak a nyári járatok és azonnal kellenek a gépek, mert a 4 Dash-t is betervezték menetrendbe.

 

2. Nincs pénz átfesteni őket.

Előzmény: shawasdy (652)
shawasdy Creative Commons License 2009.05.27 0 0 652

Vajon mi az oka hogy nem Malév festéssel jön a két utolsó SAS-os gép,lehet

hogy csak a nyári menetrendben lesznek itt és nem érdemes a festésre pénzt költeni?

trikó Creative Commons License 2009.05.27 0 0 651
- Soha, sehol nem írtam én sem, hogy ezeken a gépeken nincs több gond, mint az elvárható, így ha valaki ezt írja, annak igazat adok. A típus fikázása ezzel szemben tökéletesen szakmaiatlan. Egy városi autóbusz összehasonlítása szintén az lenne egy nemzetközi távokra készült gigamegaliner busszal.

- A BKV Ikarusai rendszeresen lerohadnak, kb tudjuk-sejtjük, miért is. Ha valaki nem gyári buszokat vesz Albániába, hanem ezekből négyet, meg lesz a véleménye a kiváló európai buszgyártásról.
... És nem lesz igaza, de abban igen, hogy annak a cégnek a buszaival inkább nem tervez, aki neppertől vesz buszparkot.

- Ergo a Malévnek minimum perelnie kéne a SAS-t mert lényeges adatokat titkolt a gépek állapotáról, VAGY pichán kéne rúgja azokat, akik esetleg megfelelő műszaki megkötések nélkül kötöttek szerződést a SAS-sal DE a SAS-sal szemben való utólagos pereskedés rögtön zárójelbe kerül, mivel már az első gépnél fizetési problémák merültek fel, tehát az orczánkat befoghatjuk.
Pláne ha valaki kapott (elfogadott) zsebpénzt a bótnál, ami ebben az iparban nem ismeretlen, pláne a svédeknél ugye .... Nekem ismerős szagú a sztori sajnos. Kezd a Buffalo 707-es fejezetre emlékeztetni, de említhetném az első 3db szedett-vedett 737-est is Déri barátunk regnálása idején.
És úgy a 737-es, a 707-es és a DASH kedvelt igásló a maga kategóriájában.

A lényeg: ami gond ezekkel a gépekkel van, az EZEKKEL van, nem a típussal ÉS ha az utasok egy (meggyőződésem szerint mindezek ellenére meglehetősen szűk) hányada ezért üti a Malév fejét, akkor azoknak igaza van.
Az utasokat azzal lehetne meggyőzni, hogy a Malév szépen és baromi látványoasan visszadobná a gépeket, és szerezne helyettük másikat. Ehhez azonban felelős tulajdonos kéne, meg pénz. Ez a kettő lassan 30 éve nincs.
Előzmény: Balogh Adam Software (645)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!