Kérlek, írj további részleteket a publikus email címemre. Tiéd nem publikus. Néhány nagy felbontású kép is sokat segítene kedvcsinálónak. Ez pénzbe nem kerül. Nem színem a fekete, de hátha meg tudnék barátkozni vele.
ez az olajkeveros fajta szoval nem kell keverni a benzint mert van kulon olajtartalya.Fekete,nagyon szep allapotban,uj ekszij.gyorsabb a normal ciaonal,kb 55km/h 120kgval,2 ponton rugozo ules,uzemkepes napi hasznalatba van,egy olajsar nincs rajta rendbe van rakva,szepen halkan jar,kosar a csomagtarton,feklampas is,most kototem ra biztositast de berhazba lakom es a lakok fel lazadtak mert 2motorom van a berhazba.ebbol az arbol nem engedek mert ezek 60korul vannak.
És az a dokumentáció miről is szóljon? Kiscicáról, vagy nyusziról. Én ha segítséget kérek, akkor azt is megmondom, hogy miről és milyen segítséget kérek.
Variátoros a Ciaom de nem nagyon tudom mire figyeljek-ügyeljek nekem nagyon hangos elöl és hátul egyaránt,mekkora görgök kellenek most 8grammosak?Szíjat biztos cserélnem kell mert több helyen válik szét. Köszi a tanácsot!
A moped nagyon egyben van.Megtakarítottam a kuplungját,alapjáraton is fogott,így hidegen megfogta a motort ha alapjáraton befogtam a hátsó féket,most már tökéletes(a pofák egyáltalán nincsenek elkopva).A tankot leengedtem,a csapot kicsavartam(nincsen benne szűrő,azt vennem kel)A gumik michellin újszerűek.A hátsó tárcsa 94-es,a szíj viszont nem bordázott,hanem sima (francia gyártmány)de jó az is.A kipufogó gyári(nem mértem a furatokat)A karburátort nem szedtem szét,mert jó,a levegőszűrőn mind a három lyuk nyitva, pöcc-röfre indul,gyorsul...
A fiamnak vettem 110 kg,nagyon jól húz (45-50 km a vége)Már ezzel jár napi 12 km-t.A fogyasztása 1,5 liter(3 nap tapasztalata alapján).ZSÍÍÍÍÍÍR
Ami viszont itt nem derült ki(az összes hsz-t elolvastam) kilométeróra nincs benne,bele lehet-e tenni,illetve spirálnak van-e helye?A lámpa kocka és gyárilag egy kerek fedlappal van eltakarva a km óra helye.
Megvettem: Ciao 1983 gyártás,fellelt állapot(egy pajtából hozta elő a tulaj)porosan,koszosan,kopottasan,állítólag,tavaly ment utoljára.benyomta a szívatót,rúgott rajta egyet és pöcröf beindult.kipróbáltam szépen megy,halkan ketyeg,a tulaj is ment vele egy kicsit(majdnem nem akarta eladni),de kifizettem és hazavittem.Hétvégén reparálás.Képeket rakok fel.
A Babetta küllőjének a hossza ugyan akkora, de vékonyabb és olcsóbb. Ha nincs nagy vángli a kerékbe és azt ki is tudod húzatni a küllővel, akkor be rakhatod.
Sajnos, nem tudom, hogy az SI kerékének mennyit kellene fordulni, mivel nekem is egy variátor nélküli CIAO-m van. Lehet, hogy Svájci megrendelésre készítették eredetileg és azért nagy a fogyasztása, mert nem mindegy, hogy milyen az áttétel a motor és a kerék közt. De ha jól nézem abban a dokumentumban a 006-os képen, amit majd át fogok Neked is küldeni, akkor úgy látom, hogy az SI áttétele 1/12.79 és 1/21.52 között van. Vagy is, 21.52x kell a főtengelynek fordulni ahhoz, hogy a hátsó kerék egyet forduljon, alapállapotba. Ha megy a motor és húzod a gázt és a variátor maximumra áll, akkor pedig csak 12.79 szer fordul a motor, mire a kerék már egyet fordult. Ezt kiszámoltam 6000 fordulat/perc és 150 cm-es kerék kerületnél, 42.2 km/h sebesség jött ki.
A kipufogó kiherélése azt jelenti, hogy kiszedik a belsejéből a fojtást, vagy valamilyen módon variálnak rajta, hogy a fojtást kikerülje a kipufogógáz. A kipufogó oldalán, amit írtál, hol van az a lyuk és mekkora? Lehet, hogy ott jön ki a kipufogógáz fojtás nélkül, vagy legalább is csökkentett fojtással. Próbálj meg végig dugni a kipufogón egy valami erősebb drótot, vagy pálcát és meglátod, ha a pálca teljesen végig megy a dob hosszába, akkor egyérttelmű, hogy ki van herélve. Az a lyuk a kipufogó oldalán pedig, a megérzésem szerint azt a célt szolgálja, hogy a kipufogó végén jöjjön ki a kipufogógáz, hanem már a fojtás előtt. Lehet, hogy eldugult már a kipufogó és valaki így oldotta meg, hogy a füst kitudjon valahol jönni. És nem foglalkozott azzal, hogy kitakarítsa a kipufogót.
A gyertya színe elárulja, hogy milyen a benzin levegő keverék elégése. Ha nem tud tökéletesen elégni, mert mondjuk sokat kap, vagy nem megfelelő a gyújtás, akkor fekete, olajos. Ha kevés a benzin a keverékbe, akkor pedig egészen a fehér színig kivilágosodik. A legjobb, amikor az üzem meleg motornál (néhány kilométer megtétele után) a gyertya őz barna színű. A kipufogó pedig úgy árulkodik, hogy ha nagyon olajos, akkor sok elégetlen üzemanyag távozik a hengerből.
Olvass vissza és nézd meg a 848, 852, és a 853 hozzászólásokat.
Természetesen elküldheted az e-mail címemre,csak az a baj hogy én teljesen hülye vagyok a motorszereléshez.
Az egyik szerelő /a harmadik/ már a szakszervíz volt -jelzem.Mikor besokaltam akkor vittem oda.Ez sem segített.
De most kaptam egy ötletet.Hátha tudnál segíteni!
Ez elméletileg egy ugynevezett postás motor volt!Azt mondták lehet hogy le van butítva.
Azt az ötletet kaptam nézzem meg mennyit forog a hátsó keréknél a tengely.15-öt. Nem tudom mennyi lehet a gyárinál.Azt mondták ,mivel postás motor volt lehet hogy erősebbre csinálták a meghajtást.Azt szeretném megtudni hogy mennyi lehet a fordulat egy normál motornál. Sajnos eddig csak egy variátor nélküli ciaot-tudtam találni.De az csak 7-et fordul.És ha a variátorosnak is ennyi lenne a fordulata akkor lehet hogy ez lehet a megoldás.
Ha a szerelő nem mer hozzá nyúlni a hengerhez, akkor az ne is nyúljon hozzá egyáltalán a kis mocidhoz. Ezek a kis piaggio motorok annyira egyszerűek, mint a faék. És ha egy szerelő nem mer, vagy nem tud utánajárni a hibaforrásának, akkor ahhoz nem szabad vinni a motort.
Egyébként a gyertya és a kipufogó sok mindent elárul a fogyasztásról.
Az is eszembe jutott, hogy talán a kipufogó ki van herélve. Mivel a 2 ütemű motorok, csak akkor működnek ideálisan, ha kellő mértékben fojtva van a kipufogóban. Ha nagyon le van fojtva, akkor a motor nem tudja leadni a kellő teljesítményt. Ha pedig nincs fojtás, akkor az megint csak a teljesítmény rovására és a fogyasztásra van kedvezőtlen hatással. Mivel a keresztöblítéssel sok benzin-levegő keverék ki tud menni a kipufogón. A karburátor pedig az a típus ami kell hozzá. (Delorto 12 12)
Ha publikus lenne az e-mail címed, akkor küldenék dokumentációt, ami igaz, hogy nem magyar nyelvű, de azért sok mindent meg lehet így is tudni belőle.
Sokat hallottam arról hogy a piaggio si milyen keveset fogyaszt.Én is vettem egyet ,de ez szinte zabálja a benzint!3 "szerelő " látta eddig de még nem sikerült a fogyasztást lecsökkenteni!/jelenleg 3-4 litert is megeszik 100 km-en.
Szinte mindent kicseréltek már rajta de semmi javulás!
Esetleg valami ötletet tudna valaki mondani merre induljunk,de a legjobb egy tuti szerelő címe lenne Szeged környékén!
Mikor hozzászólást írsz, akkor a szövegmező alatt található "Kiválasztom a képet" gombra kattintasz. A gépeden megkeresed a feltölteni kívánt képet. Rákattintasz, majd a megnyitás gombra kattintasz. A kép feltöltődik alulra. Ott pedig a beillesztésre kattintasz és felmásolódik a szövegmezőbe. Innét már ha elküldöd a hozzászólást akkor megjelenik képpel együtt a topikban.