Hát... Szerintem attól, hogy 300 felett lesz az euró, nem fog megállni az élet, és ez után is szükség lesz új autókra, legfeljebb olcsóbbakat, vesznek majd, és tovább spórolnak majd rá az emberek. És tuti a mostani szinttől csak drágábban fogják adni!
Azt nem kalkulálod bele, hogy mennyivel olcsóbban adják majd a gyárak az autókat, hogy túléljenek. Ld. FIAT, 30% engedmény.... lesz az még olcsóbb is, hiába marad ezen a szinten az Euro. Persze lehet, tévedek.
Fejtegetésem teljesen elméleti magamra nézve, soha nem gondolkodtam új autó vásárlásában. Nem tartok ott, hogy a megtakarításaim negyedéből vehessek egy új autót, kölcsön meg van elég a házon.
Amúgy is azt vélem - még ha sérteni is fog itt sokakat - magánszemélynek a mi jövedelmi viszonyaink, életkilátás biztonsági szintünk mellett hülyeség, értelmetlen luxus új autót venni. Én még 2 évesnél fiatalabb autóba (új ára fele környékén) nem mentem bele....nem munkaeszköz. Az árkülönbözetet jobban tudom használni családom egyéb életkörülményeinek javítására, mint arra a különbségre, hogy 1 napig van egy szalonból kihozott autónk vagy sem. A második napon az már egy használt autó......
De kinek a pap,kinek a papné. Ha nem lenne olyan, aki 2 év után eladja az újonnan vett autóját, én nem tudnék 2 éves autót venni :-)
Azt is bele kell kalkulálni, hogy ki lesz, aki 300-as eurón beszerzett áron fog új autót venni? Fogják még a szalonok olcsón adni (ha nem is 250-es eurószinten...), vagy a szervízdíjakat fogják megemelni...
Hát...kinek a pap, kinek a paplan. Ha valaki cserélni akar, most cseréljen, mert kb 1-2 hónap, és az autók ára megugrik úgy 20-30 %-al, ugyanis most kezdi majd éreztetni hatását a 300 Ft körüli euró, mert amit eddig olcsóbban ideadtak, az még a 250 Ft-os eurós áron érkezett.
13 éves autót - ha egyébként megfelel és nem kell rákölteni a gatyádat is- teljesen felesleges eladni. Az ára már nem fog lényegesen csökkenni.
Egy dolog miatt érheti meg most cserélni - a válság - (ami inkább a valóság) miatt most igen kedvező áron lehet venni autót, újat is, használtat is.
Persze bele kell kalkulálni azt is, hogy a 13 éves autódat csak inggombokért tudod eladni....
Belegondolsz, hogy most abszolút értékben ugyanannyiért kapod a hasonló autót, mint 13 éve....reálértéken a harmada. 13 éve a fizetésem kb a harmada lehetett, mint jelenleg. 13 éve egy lakás, ház a jelenlegi ár kb ötöde volt. Még 13 év és oda jutunk, mint a fejlett nyugati országok, pár havi fizu lesz egy autó. Mindezt csak azért írtam, hogy arra rávilágítsak, kár most eladni egy jól bevált, saját kézzel nevelt autót, ha az várhatóan még 3-4 évig elgurul.
ÉN speciell NEM szeretnék megsérteni senkit sem,mert én ilyen ember vagyok...én ,,itt" is ,ott" is leszek,ha megengeditek és ezzel nem sértek meg senkit sem???!!!
Megtaláltok vagy én talállak meg bennteket,amúgy e-mailen is elértek:)))
Rendi, de megyünk vagy maradunk? Most nem bringázni, mert lassan ki fogok lépni, mert a szexuális görbét egyenesbe kellene hoznom! De a forumunk, hogy legyen?
Ne szapuljátok egymás autóit...amint láttátok nekem az ,,oldalbordás" ,,bringa" jön be és beéri kevesebb fogyival,de viszont nagyobb ,,gázzal" lendülök bele:))))
Amúgy itt is vagyok ott is vagyok,ha TI nem,de ÉN megtalállak benneteket:))))
Daty! Most kezdek művelődni! Elkezdtenm olvasni a BIBLIÁT! Azt írja, hogy "Uradat Istened imádd!" Ez alapján csak szeretheted a Lineátdat! Remélem nem vetted sértésnek, ha igen, akkor bocsi! Egyébbként szerintem is mint régi dieseles csak azt tudom mondani, hogy ha meg van vigyázva és megfelelő minőségű gázolajat kap, akkor nagyon jó tud lenni. Én csak azért vettem a benzinest, mert nagyon keveset gurigázunk, meg ezt ajánlotta az értékesítő. Lehet, ha újra kezdeném, akkor megkérdezném, hogy dieseljük van-e? Hisz a kettő ára megegyezik. A teljesítménnyel én látványosan nem foglalkozok, bár nem elhanyagolható tényező, de az 1200kg-os 57Le Opel Astra Kombi után bármelyik Linea típus dinamikusabb. Nagyon nem szeretem a TV-ben a nagy arcú autótesztelő "Buga Jakabokat". Betették valaha a seggüket egy brutális autóba aztán mindent ahhoz mérnek. Ülnének be egy PF126-ba legalább egy valaggal 1000km-t aztán utánna tesztelgetnének. Tehát a mi autonk a saját igényeinknek megfelelnek, ez van és mi ezt szeretjük. Nagyon sok balesetmentes km-et. Mészi
Hű, de belehúztatok!:-) Gondolom a szokásos téma íratja magát!:-)) Nem rég értem haza, 2.500 km van a kocsiban. Nekem összehasonlítási alapom igazából csak az Albival van. Azzal is NAGYON meg voltam elégedve, de a Lineával meg MÉGINKÁBB! Amennyire féltem akis dízelestől, annyira megkedveltem!:-) Lehet ez egyeseknek fura. Én imádom. Véleményem szerint nyugodtan lehet vele előzgetni, max egy visszaváltás kell előtte, fogyasztása, kényelme, gyorsulása, nyomatéka jó. És ha nekem is csak 150.000 km körül lesz kisebb baja, akkor soha rosszabbat!:-)) Ugyanis évente max 12-15.000 km-t megyük autóval, tehát ez bő 10 év. Annyi épp elég lesz tőle hiba nélkül!:-)
Uraságok! Akkor most hogy legyen? Melyik fórumot használjuk? Ha mindkettőt, akkor melyik legyen az 1. és melyik legyen a 2. ? Vagy nézzünk ide is és oda is? Mészi
Nekem a Marisom az 1 kiadásból való(1996),szeptemberben láttam meg az A2-ben és annyira megtetszett,hogy októberben már meg is vettem kemény 4.445.000 ft-ért(persze részletre)de nekem az 1.6-os blokk is elég szépen ment/megy ,pláne akkor.Mint mondtam 159.000 km-nél jelentkezett egy kisebb probléma a motorral ,most 184.000 van benne,de erősen gondolkodom a cserében,mert azért lassan 13 éves lesz,és egyre kevesebbet ígérnek érte.
Hát velünk autó tulajdonosokkkal -értem ezalatt az összes tipust- az a "baj", ha már vettünk egy autót, próbáljuk a mi kis értékünket tüzzel-vassal védeni, tehát sose fogjuk azt mondani hogy ez egy rakás sz@r, csak próbáljuk megmagyarázni hogy ez egy kicsit nem olyan jó. De nem ismerjük el hogy pont a mi autónk rossz!
OK, de abból a 150-ből mennyi szól erről a típusról? :-)
Amúgy meg a benzines motorok is jócskán fejlődtek.
Szóval visszatérve új társunk észrevételére: Ha dinamikusan akar valaki autózni, arra nem való a kicsike dízel. Sokszor kell erőltetni, és ez várhatóan nem tesz jót az élettartamának.
Én a Mareát tartom gyengének, és igen létezik 1,4 80 lovas Marea Weekendben is.
Az én 1,8 as Marisom azért ment én Marisban nem vettem volna se 1,4est se 1,6ost az 1,6 is gyenge. Az igazi Marisban a 2.0 V5 155 Le sztem :))
Miért jobb az 1,4 Lini mint az 1,6 Maris ? jó kérdés :) Ez a motor frissebb fejlesztés mint a marisé. állítólag vált. szelepvezérlés és alacsony fogyi jár a modernebb "kis" 1,4hez.( javítson ki valaki ha nem igaz :DD)
A kaszni nem nehezebb az alapmotorral mint a marisod.
A gyengeséget a kasznira értettem,mert azért szép nagy jószág a Linea és nem biztos,hogy az-az 1.4-es motor kellene neki.Nekem 1.6-os Elx-es Marea van,de egyszerűen nem lehet "széthajtani".Az első kisebb gond a motorral 159.000 km-nál jelentkezett,de nem vészes.Mostanában gondolkodom rajta,hogy lecserélem egy Linea-ra,de nem tudom,hogy mennyire éri meg a Linea,szóval??:))))))))))))
Gondolj bele, hogy egy pár évvel ezelőtt még álmunkban sem gondoltunk arra, hogy egy 1,3 disel autót fog hajtani. Akkoriban ezek a kategóriák egy kis kerti traktort hajtottak. Ma meg "repülünk vele".
A 80-120 azért kedvenc mérésem, mert igen életszerű, és nem függ a vezető képességeitől, az autótól ad adatot. Nem extrém sebességértékre kell gyorsulni, nap mint nap előfordul ez a gyorsulási igény.
Swiftes koromban abban a topicban csomó emberrel lemérettem, csak az érdekesség kedvéért.
Nekem nem jön be a fw, írtam is. Sorry....nyilván átkényszerülök, ha itt nem lesz kivel beszélgetni, de azért itt már van jópár hozzászólás....majd 4000.
Elég sokat jártam régi dízelekkel (nekem is volt meg a céges munka személyautók mind dízelek), és valóban, ez a kicsi turbós motor meglepően agilis - a kis köbcentihez képest, 2500-3500 között, ha már előtte elkezd a turbo tölteni.
Érzetre - nyilván nem tudok összehasonlító mérést csinálni - hasonló menetttulajdonságai vannak, mint egy 20 éves konstrukciójú szívó 1.6-1.9-esnek. Csak azoknak jóval laposabb volt a nyomatékgörbéje.
Viszont a fogyasztása csak akkor meggyőző, ha az ember csínján bánik a gázpedállal. Autópályatempón, városban simán elfogyaszthat 7 litert (!), szemben azzal, hogy öreguras, stabil 90-nél 4.5 (van akinél még kevesebb) a fogyasztás.
Nehogy fogyasztás vitát nyissunk újra: Mindenki másé kevesebbet fogyaszt itt a fórumon autópályán és városban, elfogadom.
Hát ezek az új tipusú disel motorok már nem hasonlitanak szinte semmiben a régebbiekhez, hacsak az nem hogy gázolaj hajtja öket. Az 1,3 Mjet motor már 90 LE-s és 160-t szépen elketyegi. És bizonyos tartományokban mikor tényleg dolgozik a turbó akkor tud rakoncátlankodni is. Nem verseny gép, de nem is azért szeretjük. A fogyija nagyon jó, a kasznit meg viszi elég becsületesen a kicsi disel. Ezek már biztos tudnak annyit mint a régi 1,6-s disel! Ezt nem elfogultságból írom. De a KAti majd úgy is megcáfol, de őt meg azért becsülöm. Kiskabo
Gyorsulgatni akar....soha nem járok gyorsulási versenyre, és nem állok le emberkedni csak annak kedvéért, hogy eldöntsük, melyik autógyár terméke gyorsul jobban.... ez a hülyegyerekek sportja.
Azt viszont szeretem (ezzel az autóval: szeretném), ha nem nekifutásból kell előznöm, ha úgy adódik, jópár autót megelőzhessek egy gyorsulással, ne adj isten mindezt egy emelkedőn is megtehessem. No erről leszoktam.
Lehet az a baj, az előző (családi) autóm kényeztetett el. Van nekem is olyan kollegám, aki ugyanilyen autóval elégedett. Meg olyan is, aki elégedetlen, ugyanazért, mint én.