Keresés

Részletes keresés

JaniBAU Creative Commons License 2024.01.02 -1 0 2272

Kanárimadár vagy Postaláda a beceneve..

A V 101-es a Kiskutya becenévvel van "megáldva"  :)

Előzmény: róbertke (2270)
róbertke Creative Commons License 2024.01.02 -1 1 2271

róbertke Creative Commons License 2024.01.02 -1 1 2270

Die 102 188-0 (V23), von Lokomotivbau "Karl Marx" Babelsberg,

Fabriknummer 265 088, Baujahr 1970

ist beim 7. Dampfloktreffen in Dresden ausgestellt, am 17.04.2015. 

https://hellertal.startbilder.de/bild/deutschland~dieselloks~lkm-div-typen-normalspur/425778/die-102-188-0-v23-von-lokomotivbau.html#google_vignette 

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2023.12.31 -2 3 2269

DR BR 94 1292

1987 Szeptember 08.-án különvonatával. 

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2023.12.20 -1 0 2266

Előzmény: alkotasu (2265)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.19 -1 0 2265

Ugyan ezek többnyire korábbi képek, de van közte háború utáni is, csak meg kell keresni. De érdekesek a régiek is.

A Drezdai Közlekedési Múzeum képei, közel 150 oldalnyi:

https://sachsen.museum-digital.de/objects?style=grid&s=tag%3A10316&&style=grid&startwert=0

alkotasu Creative Commons License 2023.12.18 -1 3 2264

Összeraktam pár szerelvényt (ős)régi PIKO / HRUSKA / Gützold járművekből (új perverzitásomnak szolgálva). Igyekeztem lassabb sebességnél készíteni a felvételt, bízom benne, hogy róbertke sem fogja megkifogásolni. Az ő kedvéért készítettem tehervonati felvételt is.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xQ_y6qXpyWM

 

Ezek a korai harmadosztályú HRUSKÁ-k nagyobbrészt tőle származnak, köszönet értük:

https://www.youtube.com/watch?v=v4Y-mKWiGN4

 

Ez meg egy többféle kocsiból összerakott, '50-es évek második feléhez nagyjából illő gyorsvonat:

https://www.youtube.com/watch?v=scIZwp7dX9Q

 

Ezt a szerelvényt meg részben György barát segítségének köszönhetem:

https://www.youtube.com/watch?v=022R-ETJUgw

alkotasu Creative Commons License 2023.12.13 -1 1 2263

Mögötte meg talán egy C4i-36-os a magasabb ablakaival, eltakart főkeretével.

Előzmény: alkotasu (2262)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.13 -1 1 2262

Egy kis érdekesség ahhoz, amit írtál, nem is kételkedve benne. Egy kevés régi kocsi azért megmaradt még a mozdonyok átpályaszámozása utánra is, mert a következő képen a 03-as mozdony mögött egy C4ü-35, vagy C4ü-36-os kocsi látható szerintem:

 Igaz, az ablakokat a hülye billenősen nyithatósra csereberélték.

Előzmény: György barát (2230)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.13 -1 1 2261

Az az érdekes, hogy mind a 42.001, 42.536, és az 50.001 a DB-nél kötött ki, holott az NDK-ban gyártották a modelleket.

Előzmény: róbertke (2259)
róbertke Creative Commons License 2023.12.08 0 0 2260

Előhalásztam az eredeti DRG BR42 0001 -es képét 

Előzmény: alkotasu (2258)
róbertke Creative Commons License 2023.12.08 0 0 2259

Szervusz alkotasu !

Gützold G12 a hívatalos neve. Olyan bakelit műanyagból van, mint a régi telefonok. 

Nagyon szép lassúmenetet produkál PWM üzemmódban, bár csíkos-háTTú nem javasolja a használatát.

Van neki az elején vonókapcsolója, csak akkora mint a Dietzel kocsiknak. 

De itt van egy német fórumoldal róla: https://www.altemodellbahnen.de/t25403f29-Guetzold-BR-Nullserie.html 

Előzmény: alkotasu (2258)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.08 -1 1 2258

Az bizony. De ez szerintem öregebb darab. Egy Gützold lehet, mert a PIKO katalógusokban nem szerepel.

Érdekes megoldás, hogy az első kerekeken nincs nyomkarima. Vajon elmenne egy régi PIKO angolváltón?

Előzmény: róbertke (2257)
róbertke Creative Commons License 2023.12.08 0 0 2257

Kedves Barátom.

Felhívnám a kedves figyelmed egy "ősöreg" gőzmozdony modellre. 

H0 BR42 001 az adott gép 

Pár fotót felraknék róla. 

 Ez is van akkora gép, mint a te BR50/BR23-es mozdonyod.  Az első csatolt keréknek nincs nyomkarimája, így a Piko 380mm sugarú ívében is gondtalanul elmegy.  

Előzmény: alkotasu (2256)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.01 -1 2 2256

Akkor ezek szerint az ős PIKO C4ü-35-ös kocsinak ez a feliratozási sémája még igaz is lehet 1956-ban?

 

Illetve ezzel mi a helyzet? Mikortól írták az osztály jelzést az ablakok közé?

Előzmény: György barát (2074)
alkotasu Creative Commons License 2023.11.27 -1 2 2255

A piros festék valamiért önmagában is hajlamos a krétásodásra. Saját tapasztalat is, és egy öreg karosszéria lakatos is mondta kb. 10 éve.

Előzmény: róbertke (2254)
róbertke Creative Commons License 2023.11.11 0 0 2254

Én csak a nálunk használatos piros FLIRT motorvonatokból indultam ki. 

Mennyire szépek voltak vadi újan, most meg milyen fakó pirosak

(már amelyik még nem vedlett át kék-fehérre)

Előzmény: diginewl (2252)
diginewl Creative Commons License 2023.11.11 0 0 2253
Előzmény: diginewl (2252)
diginewl Creative Commons License 2023.11.11 0 1 2252

Soraidból arra következtetek, hogy bármelyik lehet. A legjobb az egészben, hogy eredetileg zöld volt, és nem piros.

Előzmény: róbertke (2251)
róbertke Creative Commons License 2023.11.11 0 0 2251

Tuti a színeltérést a NAP, az eső és egyéb időjárási és mesterséges behatások okozhatták. 

Amikor kijön egy frissen festett kocsi a műhelyből, milyen csili-vili? 

Aztán telnek az évek és az évszakok, netán párszor még kapott Ferroluxos mosást is, 

milyen szép mattosan fakó lett a kocsi? :-)) 

 

Előzmény: diginewl (2250)
diginewl Creative Commons License 2023.11.11 0 0 2250

Amikor valami majdnem ugyanaz, de valahogy mégsem...

Még mindig DFS nálam, és valamennyire nagyvasút, és DR is... :)

Milyen színe is lehet ennek a modellnek kívülről valójában?

Hátul a DFS sonderserie VT135, középen egy DR III korszakos VT135. A kettő festése (Piros/bézs) azonos. Elöl pedig egy DRG Vt135. Ennek sötétebbek a színei.

A neten számos DFS képet találok, de a mind a kettő féle világos-sötétebb festésre van verzió, ugyanarról a mozdonyról. Vagy csak a fényviszonyok furák? Melyik lehet a valós(abb)?

Mivel a modell mozdonyhoz egy DRIII-as betétkocsi passzol színben, így arra matricáztam fel a 3-ad osztályt, és középre kreáltam annak is egy táblát, a DR felirat helyére. Így ketten egész jól néznek ki. A mozdony kapott automata kuplungot, így szinte teljesen modellezhető az eredeti DFS életérzés itthon. El sem kell menni oda :)

Előzmény: diginewl (2151)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2023.10.28 0 1 2249

Modellben https://album.tt-pics.de/details.php?image_id=3550

 

Ha jól értem, a középütközős vonókészülék tesztelésére szolgált. Erre utal a Versuchswagen szó alatt a "Mipuku", azaz Mittelpufferkupplung.

 

Előzmény: róbertke (2248)
róbertke Creative Commons License 2023.10.28 0 0 2248

DR Gbs 00 50 150 4426-5 Versuchswagen/Tesztvagon,

A kép alapján a terhelési táblázatra tippelek.

Kép: H.Heless; Schllauroth ( 1994. március 1-jei beiktatása óta Görlitz legnyugatibb kerülete ) 1994.06.15. 

P.T. Nielsen gyűjteménye; 

Előzmény: róbertke (2247)
róbertke Creative Commons License 2023.10.28 0 0 2247

DR Glmmos 1402 Musterwagen 1966-bóla későbbi DR Gbs 150 0000 vagonról 


Fotó: P.T. Nielsen gyűjteménye 1966; 

Előzmény: róbertke (2246)
róbertke Creative Commons License 2023.10.27 0 0 2246
György barát Creative Commons License 2023.09.26 0 0 2245

Legyen cifrább a dolog! 

 

A 73 238 pályaszámú kocsi C4i-32 típusú. Épült 1932-ben, és csak egyetlen testvére volt. 

A 73 385 számú járgány C4i-34 sorozatú. Készült 1934-ben, 41 társával együtt. 

 

Miért a retus? 

Talán 1932-ben éppen nem volt szürke festék, és akkor nem tudtak fényképet készíteni a vagon(ok)ról. Ezt a hiányt pótolták a fotólaborban. 

 

Előzmény: róbertke (2244)
róbertke Creative Commons License 2023.09.26 0 0 2244

Az eredeti képen az ajtó feletti táblácskán 73 385 Karlsruhe,

míg a retusálton 73 238 Altona szerepel (mindenütt)  

Előzmény: alkotasu (2243)
alkotasu Creative Commons License 2023.09.25 -1 1 2243

Egy érdekes honlapot találtam a neten, a Drezdai Közlekedési Múzeumét. Sok kocsi képe megtalálható itt, de van egy különösen érdekes. A PIKO gyár (majd a Sachsenmodelle) kihozta a C4i34-es típust, ami mindössze 42 példányban készült el. A típusról viszont van fönn ezen a honlapon egy retusált kép (jól látszik a pályaszámon, hogy kézzel írták oda). Hogy a retusálásra mi szükség volt, nem tudom, de árulkodó, hogy az egymás melletti képek egyikén látható a rendes pályaszám.

 

A peronon jól olvasható a pályaszám, a képaláíráson mégis a hamis szerepel:

https://sachsen.museum-digital.de/object/12820

 

A kocsi a hamis pályaszámmal:

https://sachsen.museum-digital.de/object/12817

 

A kocsi vége:

https://sachsen.museum-digital.de/object/12821

 

A kocsi utastere:

https://sachsen.museum-digital.de/object/12818

róbertke Creative Commons License 2023.09.06 0 1 2242

Előzmény: alkotasu (2241)
alkotasu Creative Commons License 2023.08.13 -1 0 2241

Egy szép színes kép a V 180 149-ről és emeletes vonatáról:

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=275003

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!