Összeraktam pár szerelvényt (ős)régi PIKO / HRUSKA / Gützold járművekből (új perverzitásomnak szolgálva). Igyekeztem lassabb sebességnél készíteni a felvételt, bízom benne, hogy róbertke sem fogja megkifogásolni. Az ő kedvéért készítettem tehervonati felvételt is.
Egy kis érdekesség ahhoz, amit írtál, nem is kételkedve benne. Egy kevés régi kocsi azért megmaradt még a mozdonyok átpályaszámozása utánra is, mert a következő képen a 03-as mozdony mögött egy C4ü-35, vagy C4ü-36-os kocsi látható szerintem:
Igaz, az ablakokat a hülye billenősen nyithatósra csereberélték.
Felhívnám a kedves figyelmed egy "ősöreg" gőzmozdony modellre.
H0 BR42 001 az adott gép
Pár fotót felraknék róla.
Ez is van akkora gép, mint a te BR50/BR23-es mozdonyod. Az első csatolt keréknek nincs nyomkarimája, így a Piko 380mm sugarú ívében is gondtalanul elmegy.
Amikor valami majdnem ugyanaz, de valahogy mégsem...
Még mindig DFS nálam, és valamennyire nagyvasút, és DR is... :)
Milyen színe is lehet ennek a modellnek kívülről valójában?
Hátul a DFS sonderserie VT135, középen egy DR III korszakos VT135. A kettő festése (Piros/bézs) azonos. Elöl pedig egy DRG Vt135. Ennek sötétebbek a színei.
A neten számos DFS képet találok, de a mind a kettő féle világos-sötétebb festésre van verzió, ugyanarról a mozdonyról. Vagy csak a fényviszonyok furák? Melyik lehet a valós(abb)?
Mivel a modell mozdonyhoz egy DRIII-as betétkocsi passzol színben, így arra matricáztam fel a 3-ad osztályt, és középre kreáltam annak is egy táblát, a DR felirat helyére. Így ketten egész jól néznek ki. A mozdony kapott automata kuplungot, így szinte teljesen modellezhető az eredeti DFS életérzés itthon. El sem kell menni oda :)
Egy érdekes honlapot találtam a neten, a Drezdai Közlekedési Múzeumét. Sok kocsi képe megtalálható itt, de van egy különösen érdekes. A PIKO gyár (majd a Sachsenmodelle) kihozta a C4i34-es típust, ami mindössze 42 példányban készült el. A típusról viszont van fönn ezen a honlapon egy retusált kép (jól látszik a pályaszámon, hogy kézzel írták oda). Hogy a retusálásra mi szükség volt, nem tudom, de árulkodó, hogy az egymás melletti képek egyikén látható a rendes pályaszám.
A peronon jól olvasható a pályaszám, a képaláíráson mégis a hamis szerepel: