Nekem van egy Agropromosom, egy közvetlenül a szarkofágba belépés utánim, meg egy közvetlenül a True Ending-ek előtti mentésem. Mind az 1.0001 patch utáni. Jó valamelyik?
Ahogy én olvastam, a 2-es patchet csak tervezgetik-tervezgetik, de ki még nem jött. Sőt, már 3. patchról is volt szó.
Viszont felpakoltam az autóvezetős modot, de sajna nem olyan nagy durranás. A vezethető autók listája baromi jól hangzik: lehet benne nyomni traktorral, BTR-80-nal, Kamazzal, Nivával, parancsnoki UAZ-zal, meg a legrégebbi Zaporozseccel, még a 965-össel is (!!!) De sajnos egyrészt nem valami realisztikus a fizikai modell, másrészt a traktor meg a Kamaz kivételével kimondottan szarok a motorhangok, garmadrészt nagyon hamar tönkremegy a kocsi! A BTR-rel pl. beleszaladtam egy egész kicsike fába, és már föl is robbant a tökbe! De legalább nem halunk meg rögtön, csak egy kicsi lemegy az életünkből. Sajnos beülve nem "fogjuk meg" a kormányt, hanem ugyanúgy marad a kezünk, ahogy kint. Cserébe viszont lőhetünk az autóból is. Ami realisztikus, az az, hogy nem tekergethetjük a kocsiban 360°-ban a fejünket, csak kb. 210-220-ban.
Valószinű, de nem tudom, hogyn lehet megnézni... Mint írtam: szagatás nem volt, csak ez az érdekes effekt, amitől viszont pont úgy nem lehet mozgásban célozni, mintha szaggatna...
És gránátot honnan szerzel bele? Én találtam kb ötöt két fajtából együtt az egész játék alatt.
Valahogy ezért nem látom értelmét az "endgame" fegyvereknek se úgy általában, 7.62-es lőszer (de már 9x39 mm-es mesterlövész is) effektíve nem létezik, úgyhogy a Vintar-tól felfelé a fegyverek csak dísznek vannak. Az meg nem megoldható, hogy alternatív fegyverként magaddal cipelsz egy ötkilós mesterlövész-puskát azzal a 15 lőszerrel, ami van hozzá, mert nem fér a cipelőkapacitásba, másik fegyvert meg muszáj vinni, különben nem lenne mivel harcolni (ez a legnagyobb fájdalmam a súlylimittel, hogy ott az a rengeteg különböző helyzetben ideális fegyver, de nem tudsz magaddal vinni egyet se alternatívának, hacsak nem akarsz folyamatosan stamina nélkül vánszorogni a túlterheltség miatt). Szóval én kb. a játék felétől kezdve, amikor találtam egy GP 37-est, azzal mentem végig (el is kopott rendesen), mert egyszerűen nem volt olyan, ami annál jobb, és lőszer is van hozzá.
Pedig találtam pl. spéci hangtompítós Dragunovot, nézegettem egy percig, hogy jaj de szép, jaj de jó, de lőszer nélkül mit kezdjek vele, úgyhogy ott rozsdásodott meg egy ládában a VLA-k meg a Vintar BC mellett.
FT200-ast is csak a legvégén találtam egyet, csak nulla volt az állapota, úgyhogy ahhoz meg hiába volt lőszer (az legalább 5.56-os), nem lehetett használni.
A filefrontos mod oldalról leszedtem egy ultragrafika modot. Ez tulajdonképpen egy user.ltx, semmi más, a mérete a belapakolt jpg-k miatt jó nagy...
Na szóval: felraktam, a grafika tényleg valami brutálisan szebb lett. Ellenben van egy kellemetlen mellékhatása. Nem, nem szaggat a kép, hanem olyan, mintha az egér egy gumiszalagon huzogatná a képet. Ha elmozdítom, kis késéssel elindul, gyorsul, majd lelassul és megáll. A baj csak az, hogy túllendül, annyira, hogy pl a kezdőpályán a vagon ajtaján bemenni is macerás (ahol a hangtompítós pisztoly van). Ezen kívül ahogy megy a karakter, olyan érzésem van, mintha épp partraszállt matrózt vezetnék. Eszement módon billeg jobbra-balra. Ez egyébként még jó is lenne, csak az üteme nem jó. A muki fut, a billegés meg olyan mackóséta ütemű...
További mellékhatás, hogy hiába teszem vissza az eredeti user.ltx-et, a "gumihatás" marad. Nem tudom, mmitől. Újraraktam az egészet, hogy megszünjön.
Keresgéltem a neten, de nem találtam sehol nem orosz nyelvű listát a különböző beállító parancsok (amiket az ltx-ekbe lehet bepakolni) jelentéséről. Angol vagy magyar kellene. Tud valaki ilyet?
Igen, a Duty tábornok egyik küldetése, hogy el kell vinni neki a Bulldogot, és cserébe ad egy ugyanolyan páncélt, mint a SEVA, csak Dutys kiadásban. Én inkább visszavittem neki (nagyon jól jött az a páncél, amikor a SEVA már legatyásodott), és az erőműben megmaradtam annál az überbrutális hangtompítós pityunál, ami Tunder/S14 golyókat lő, és 3 vagy 4 elég egy exoskeletonos csóka megmakkantásához is.
Még jobb a hatlövetű gránátvető alkalmatosság, azzal lehet szórni az áldást. :)
Mivel most másodszor noymtam végig, tartogattam a gránátokat az utolsó pályákra, ott nagy hasznát is vettem.
Amúgy a szerkezet a Freedom bázistól nem messze lévő faluban található (ahol a víztorony is van), ott az egyik házikó pincéjében, pár gránáttal és egy csontvázzal együtt.
Ja, különben én szerettem a gránátot használni. Az emberi ellenfelek szétfutnak, és egy rövid ideig nem figyelnek. Ha közvetlenül a gránátrobbanás után berontasz, akkor jó eséllyel háttal lesznek neked (esetleg pont feléd vonulnak vissza) a katonák, és gond nélkül lelőhetők. A nem emberi ellenfelek közül csak a zombikra jó, az igaz, mert a többi túl gyors.
Amikor Ghost testét megtalálod, akkor megtudod, hogy egy Guide nevű fószer tud valamit a Strelok-csapat 4. tagjáról, Doctorról (az öreg szakállas a látomásokból). Guide kb. ott van, ahol az elején Foxot meg kellett menteni a kutyáktól. Ő monnya el, hogy Doctor a Strelok-féle rejtekhelyen van az Agroprom alatt. Odamész, és ott megtudod Doctortól, hogy a Monolith egy nagy átkúrás, és Pripjatyban, a hotelben (az óriáskerékkel szemben) van a titok kulcsa. Ha beérsz Pripjatyba, akkor nem a Stalker-csapattal kell menni, hanem a fal mellett sunnyogva, úgy van sansz a túlélésre. A hotelben egy doksit találsz, meg egy dekódert, továbbá új feladatot kapsz, nevezetesen hogy a szarkofágban majd ki kell nyitnod a dekóderrel azt az ajtót, ami az egész monolitosdi valódi titkához vezet. Ha arra mész, akkor nem a Monolithoz jutsz, hanem az egész balhé mögött álló gonosz elméhez, és feltehetsz neki kérdéseket. Nem dobták ki az egész cuccot, mindazonáltal meglehetősen lapi lett a történet vége, az tény.
Spoiler vége
Megcsináltam a legutolsó befejezést is. Rohadt nehéz, ráadásul a sugárzás miatt nemigen lehet megállni és bambulni, de amennyit lehet, abból látszik, hogy valami lélegzetelállító, ahogy a CSAESZ-t és környékét megcsinálták a srácok. Az egyébként erősen közepes firnájszosságú utcsó pálya köré szvsz az egész játéktörténelem egyik legjobb settingjét csinálták az ukránok. (Szvsz még a HL2 Point Insertion pályáját is veri, pedig nálam eddig az volt az ász :))
Hrmf... Most vagy én toltam el valamit, vagy valaki ellopta a játék végét?
Pripjaty tök üres, pár kósza monolitostól eltekintve, kb 10 perc alatt átsétáltam rajta senkitől sem zavartatva. Pedig a szövegekből tudom, hogy itt fogságba kellett volna esnem, találkozni a Doktorral, megtudni, hogy ki vagyok, stb.
Na, az erőmű felszíni része viszont nem üres, ott aztán vannak annyian, mint az oroszok (hehe :), párszor megpróbáltam leállni harcolni, de be kellett látnom, hogy semmi értelme, mert akkor kb fél perc alatt kinyírnak, akármit csinálok; sniper jobbról, RPG-s balról, helikopterek gépágyú+rakéta kombóval fentről. Úgyhogy azon egy lendülettel átrohantam, kb. újabb 2 perc alatt.
Odalent aztán kiirtottam vagy 50 monolitost 2-3 szobában csoportosulva (az egyetlen hely, ahol lett volna értelme gránátot használni, de mivel máshol nem vettem hasznukat, nem hoztam ide se), közben majdnem elfogyott az összes lőszerem, és egyszer csak már ott is voltam a Monolitnál, game over. Titkos labor sehol, válasz a Zóna nagy kérdéseire sehol...
Most csak nekem sikerült épp a legsemmitmondóbb storyline-path-ra rátévedni, vagy egy huszáros mozdulattal az utolsó pillanatban a játék végét úgy ahogy volt, kivágták a kukába, és csak a szövegek maradtak meg belőle mementónak?
Nem, ott még a patch előtt jártam. Bemész a nagy hídon a táborba, aztán van egy nagy út jobbra. Azon jobbra esnek a danolászós Freedomok, meg a ház, amiben a szakács van, balra pedig van egy roncstelepszerűség. Be kell menni jócskán a roncsok közé, és akkor jön a mechanic. legalábbis nekem jött.
NATO fegyvertávcsövet (SUSAT) a TRs 301-esek kb. feléről le lehet szedni, esik belőle távcsöves, meg távcső nélküli változat is, főleg a Wild Territory-n.
Mér', van 0002-es patch? Én csak a 0001-esről tudok.
Van ötféle "hamis" befejezés, azaz a monolitnál való kívánás. Ha jó a reputációd, de nincs sok léd, akkor lesz a "tűnjön el a zóna". Ha több, mint 50e rubeled van, akkor jön a "gazdag akarok lenni". Ha a Freedomos Lukash és a Dutys Voronyin is meghalt, akkor jön az "én legyek a világ ura". Ha szar a reputációd, akkor az "emberiséget kontrollálni kell". Ha egyik se, akkor a "legyek halhatatlan". A két "valós" befejezést kicsit másképp kell csinálni, eleve úgy kell kezdeni, hogy miután megtaláltad Ghost hulláját, megjelenik a Guide-hoz vezető út vissza Cordonba, akit fel kell keresni.
Újabb kérdés. Amikor megvolt a befejezés, és úgy döntök nem akarok a C-tudat része lenni, mire kivág a szarkofág szélére egy ajtóhoz, akkor mit kell csinálni? Egyik irányban le van zárva kerítéssel az út, a másikban pedig másodpercek alatt megmakkant a sugárzás az exoskeletonomban. Lehet egyáltalán valamerre menni?
Hova köll menni, amikor a Pripjatyban fölvett dekóderrel kinyitom a szarkofágbeli ajtót? Azt írja a feladatokhoz, hogy "Solve the Monolith's secret", de nem ad hozzá nyilat a PDA-n. Lelövöldöztem egy zsák Monolith katonát, majd egy helyen elfordultam, és betévedtem a már jól ismert Wish Granter-helyszínhez, a teleporttal. Arra kell menni, vagy másfelé?
Ja, patchet ne rakjatok föl, mert rohadtul gyengül a páncél! Ez az elején a golyók, a végén meg a sugárzás miatt baromi idegesítő és szar. Monnyuk a patchnek hála több is az elszórt és felvehető páncél, de így se az igazi. Ugyanakkor viszont a hullák patch után is eltűnnek néha, meg ugyanúgy vígan tudnak lőni a falon át néhol, mint a patch előtt.