Nekem is 1.4 KFW-m van (2001). Mit jelent a háromhengerezés? Mi a jelenség pontosan? Köthető valamilyen tevékenységhez a megjelenése (pl. gázadás, gázelvétel, stb)?
Ha gyújtáskimaradás van, akkor hiába gyanakodsz üzemanyagra...
A gyertyákat néztétek már? Az égéstérbe nyúló részük felületéről, főleg egymáshoz képest, sok mindenre lehet következtetni. Pl. kifehéredés szegénykeverékes üzem. fekete/kormos felület gyújtáskimaradást vagy túl dús keveréket. stb... Egyébként a motor mechanikusan (kompresszió, veszteség) rendben van?
Örülök, hogy rátaláltam erre a topicra. Eddig csak motoros fórumokat látogattam, autóval kapcsolatos problémám pedig nem volt. A következőkben kérnék segítséget Tőletek...
Az alany egy 1.4-es 2002-es Berlingo. A motorkódja KFX.
Nemrég került hozzám és a problémám vele, hogy időnként elkezd háromhengerezni. Nem vagyok hozzáértő, ezért bocs, ha nem teljesen szakszerűen fogalmazok. Az a baj, hogy teljesen változó módon jelentkezik a hiba. Van úgy, hogy alapjáraton, van amikor alacsony sebességnél, van amikor hosszabb 80-90-es tempónál.
Utána abbahagyja és 15-20km-en keresztül ismét problémamentes.
Egy ismerős szerelővel túl vagyunk már egy két dolog ellenörzésén, de a hiba nem egyértelmű. Üzemanyag ellátási problémára gondolunk. Azért írtam ide, hogyha valaki tapasztalt már hasonlót és meglett a probléma aka akkor kérem segítsen.
Nekünk is volt hasonló gond. A motortérben lent volt a csatlakozója az beázott. Széthúztuk tiszta oxid volt. Megtakarít némi kis rézpaszta azt jó. :) Már vagy 10+ éve hibátlan...
Sziasztok! 2000 1.9 d berlingomba nem működött a fordulatszámmérőm és hőfokjelzőm! Vettem egy használtat, de ugyan azt produkálja! lehet valami más oka?
4 db sikertelen próbálkozás után gyári eredeti bowden lett a megoldás, meg is mondom miért:
2051R1 OEM kódú alaktrész utángyártott változatai közül egyik sem olyan hosszú, mint az eredeti. Az eredeti ugyanis 597mm. A legrövidebb utángyártott is 617 vagy 620, de inkább 635. Na ezek egyike sem jó.
Konkrétan a TRW, amit kérdeztem és kifejezetten ennek az OEM-nek a klónja, 620-as. Tehát nem jó.
Ma megkaptam a gyárit, és beépítve tökéletes lett.
A Berlingo-ból 4 kiadás van/volt, telejesen más kinézettel. Volt az I-es, utána a - mondjuk úgy - II-es, amit Facelift-esnek vagy nagylámpásnak is szokták mondani, majd utána a hivatalosan is II-es Berlingo és aztán a legújabb.
Először ezt kellene behatárolni, hogy melyik a tiéd. Aztán az, hogy az elemek felszereltség függvényében még mennyire különbözhetnek, majd csak azután jön.
...még valami ..a bowden emlékeim szerint kissé össze van húzva , csak beépítés után szabad a "biztosítást" eltávolítani amikor is eléri a valós hosszát ...
Kiegészítés: Megtaláltam a gyári kódot: 2150R1 A baj az, hogy a katalógus azt írja long597, azaz 597mm hosszú
A neten rákeresve a 2150R1-re, a legrövidebb alternatíva is 620/380mm, de kézi állításúból sem találtam 617-nél rövidebbet. Márpedig, amiket a Unixból elhoztam, azok 635/340-eseke voltak (egyébként a gyári kódra ilyeneket is felhoz). Most akkor jó lehet a TRW GCC1729, ami 620/380-as?
Berlingo First egyterű. Kuplung bowden kéne, de már a 3. alkatrészt viszem vissza a Unixba mert egyik sem jó. Az összes lehetséges adat megadása után is kismillió lehetőséget ad fel, nekem meg már nagyon kéne az autó. Megrendeltem volna máshonnan is, de elveszek a méretek és a két végződés kavalkádjában.
Az alvázszám vége 65636526. 1.4 benzin, KFW, 2001. Valahol találtam OEM számot: 2150R1 de erre is többféle méretlehetőséget ad fel. Egyáltalán ez való bele?
Mi a gyári katalógus méret automata után állítósra? Az LPR C0339C (635/340mm) jó lehet? Szemre nagyon rövid
Két éve vettem 2015-ös Berlingo 1.6Hdi 92 Le , 180000km -el , előtte, volt nagy szerviz, vezérelés, stb, Dpf csere.
Azóta nagyon keveset mentem vele , ( munkahely megszűnés, stb, stb ).
Tegnap elindultam vele, 0- láson, majd az 5-ösre, egyszer csak kigyulladt, Dpf jel, majd a Chek lámpa is, és ezek után bekapcsolt, hűtő ventilátorom, és és erőtlen lett a motorom, hívom a szerelőt, hogy mi ez ? aszondja , hogy most regenerálja magát a DPF ??
Haza értem,mentem 30 km de még mindig csinálta, erre ő rácsatlakozott a laptopjával, és minden újra jó lett.
Azt olvastam, hogy sokan észre sem veszik ezt a folyamatot ?
2005 Berlingo 1.6Hdi-ből fogy a víz. Most kb 3dl/600km :), motorikusan nem venni észre semmit jól működik. Vízben CO lett nézve, elvileg nem hengerfejes. UV festettem a vizet, de nem találtam meg így sem, igaz szemem nem a legjobb hozzá. Lenne itt egy vállalkozó autószerelő aki ért hozzá és bevállalná? Budaörs-Budapest és környéke jönne szóba.
Semmi gond természetesen mindenkitől jöhet. :) Köszönöm a véleményt. Nem vagyok tisztában az újakkal azért érdeklődöm. Próbálok valami fiatalabb nézni ami még 10+ évig kiszolgálna minket. Nem egyszerű... :)
Bocs, hogy közbeszólok...2011-es 1.6Hdi. - 92 Le - tavaly adtam el 360 000 km-rel, - mert nagyobb kellett - és szinte hibátlan volt! Kicsit bánom már :-( Persze ez nagyrészt pályakm volt, első tulajtól vettem át. Ez egy jó motor és érdekes módon még a 6. fokozat sem hiányzott, nagyon jól eltalált kiosztása volt !
2010 utániak közül melyik lenne ami szóba jöhet. Amivel nincs annyira nagy szívás(inkább semmi nagyon :D)? Persze tudom szinte lehetetlen, de esetleg van ilyen? :) Akár már benzines is szóba jöhet nem csak HDI csoda. Nem baj ha nincs benne kettős tömegű meg egyéb sok baromság(sok baromság sok meghibásodás). Tehát valami igénytelenebb gép kellene(fapados)... :D
Nézelődöm és kezdem feladni. Embertelen amennyi mocskot akarnak eladni a kereskedésekbe. Remélem azért majd sikerül valamit...
Igen tudjuk ez a olyan fog meg a söröm téma és kb. 1mp. :D Az évek és a rutin... :D
Megjött a kaufferről a Total fluide ATX olaj. Új csomagolása van nem is tudtam remélem nem átvágás persze... :D Holnap délután ismét folytatás lesz hátha most nem szívat hülyére az a kurva feszítő csavar. :D Persze érdekes lesz befűzni is az új hosszbordást már érzem előre. Anno hogyan csináltuk nem tudom már el is felejtettem... :) Átmosatjuk a rendszer egy Mannol olajjal majd megy bele a Total azt reménykedés bírni fogja...
Ez lenne az átok. :) Sima körmös. Van jó pár db még benne...
Mai nap elkezdtük össze termelni a gépet. Bontóból lett szervó szivattyú. Remélem jó is lesz. :) De az biztosan az a mérnök aki ezt a hosszbordás szíj spanolónak a csavarját a vízcsövek mögé tette nem volt 100% állapotban...