Anno 3-4 éve még tetszett a megoldás,mára már nem trendi :-)
Vagyis úgy mondanám hogy a stílusok változtak,és nem jó irányban.Anno a streetfighter stílus felé haladtam,de mára az az elnevezés egész mást jelent mint manapság.Akkoriban egy sportmotor idomok nélkül,krosszkormánnyal,kis fejidommal,pár optikai tuniggal.Mostanra a streetfighter már egy agyoncsicsázott,krómozott chopperszerű valami lett,szinte kötelezően féloldalas hátsó villával és nagyon széles,peres gumival. Ez annyira távol áll tőlem,hogy inkább a stunt bike fele hajlok,vagyis a régi bevált recept,idomok nélküli krosszkormányos motor.
írtam egy hosszút de az index benyelte: rövidítve a lényeg: srácok jó lesz úgy is, hogy az egymás fikázása ill. kétértelmű "megviccelése" távol marad ezen fórumtól.
Hát mutasd az izgalmas motorjaidat, valóban érdekelne mit tudsz. Ugye a vágott Csepel vázas félkész Pannóniánál több is van a tarsolyodban. :) Mert a bokádra valószínűleg csak a feleséged kíváncsi
Kedves Ákos! Alakul a molekula....látod,tudod te magadtól is.mi kell erre a fórumra!A motorjaid szépek,talán még jók is,a stílusod kissé szinpadias:saját magad megválaszolod az előző hozzászólásaidat:))) Nekem nem kell percenként a pozitív visszaigazolások tömege,mert a halhatatlan Russel Mitchel-t idézve:"az én vasam a legjobb,ha a zsűri másképp dönt,akkor még nem értek fel a szintemre!" /azért az egyik 2012-es bicajom félkészen is az amerikai Biker Metric-en landolt cikk formájábam:)))) Üdv Sandro
Ezek a képek Ausztráliában készültek rólunk. A Supersport Világbajnokságon indultunk, a motorokat két barátommal építettük. Remélem ez már belefér az általad megfogalmazott "épített" kategóriába. Itt a tuning végén a széria 115 LE helyett 132 LE tudtak a motorjaink és, hogy valóban ütőképesek legyenek volt mit átépítenünk.
Én is MZ TS 125el kezdtem 1991ben de kemény munkával eljutottam oda, hogy ma Méraykat készítsek. Mindenkit becsülök aki itt a fórumom megmutatja keze munkáját legyen az bármilyen szerény költségvetésű.12 éve van saját műhelyem ahol napi 14-16 órában dolgozunk, hogy másoknak elkészítsük "álmaik" járművét. És komplett albumokat rakhatnék fel az általunk épített vagy átépített járművekről legyen az modern vagy öregebb mint a nagyszüleid.
De tudod mit itt egy GS 400 átépítésünk cikkje a Veteránból
Kérlek ennek tudatában szóld le a munkánkat "főépítész" :)
Tisztelet minden kreativitással megáldott fórumozónak
Próbáltam kicsit körbenézni a neten a munkáid után...hát ami fent van az igazán nem sok. Már értem miért "bántott" téged a motorom :) Na de szerencsére nem te vagy az aki miatt megindul a Föld a másik irányba :)
Becsülöm mások munkáját aki ismer tudja mennyire nagyra érékelem ha valaki szépet alkot. Ja igen azt hiszem van mire büszkének lennem :) A fórumok nyitottak mindenki számára és azt a célt is szolgálják hogy közzé tehessük a munkánk gyümölcsét. Ha gondolod nézd meg a honlapunkat és meglátod nem csak egy dolog készül nálunk de ezt a két motort tekintem az legfontosabbaknak. Kérlek ha ez zavar ugord át a bejegyzéseim és látod már nem is izgatnak téged a bejegyzéseim...
Kedves Ákos!Erre a fórumra is rátaláltál-pazar!Megint túlfeszít a büszkeség,mint a többin,ahova föltetted a bicajt.Itt többre tartjuk az egyedi megoldásokat,mégha kicsit őrült,kicsit bumfordi is!Komoly projektek is készülnek itt. "csak az "íze" kedvéért" ÜDV
Új vagyok a fórumon ezért előre is elnézést kérek, ha olyan dolgokat írok ami sértheti a profikat.
A télen sikerült összehoznom egy régi s50 b vázba,egy Ts 125-ös blokkot.
Babetta gyújtással,Ts hátsó lánckerékkel,gumiágyas motortartó bakkal,amit nem egy két alkalommal dolgoztam át.Szeretem a gépet,így tartósan tudja a 70-es tempót.Igaz még nem szép,ezért még képeket nem teszek fel róla.
Ami viszont nem tetszik benne,hogy 60 feletti tempónál ami 4000 fordulat felett értendő,elkezd rezonálni a lábtartó és az ülés is alattam.Van-e esetleg köztetek,aki már foglalkozott Ts 125 blokk beépítésével?Mi okozhatja a kellemetlen rázást még?
Esetleg eredeti vázukban is ilyen rázósak voltak ezek az MZ-k?Eredeti Ts-el még nem motoroztam:)A válaszokat előre is köszönöm.
Filóztam rajta, hogy az egész régi megszakítós gyújtást felrakom addig, de se 6V akksim, se kedvem nem volt széjjelkapni a gyújtást és pöcsölni vele. Megaztán ott kellett volna hagyni, akkor már olcsóbb volt kivenni a blokkot és odakocsikázni vele. Még aznap este el is hoztam, mert a Józsi kicsit megijedt, mikor meglátta a 25 kilós blokkot a csomagtartóban. :) Azt mondta nem fog tőle elférni a műhelyben, jobb lenne, ha elvinném. + 50 km-t kocsikáztam érte, remélem a héten elkészül és kibabettázhatok érte. :)
Lehet marhaság, de nekem így képről adja magát, hogy a villa bal oldalát a lábtartó után egy elnyújtott "s" alakkal megnyitni és a lánckerék alá 30mm-es távtartót betenni.
Találtam neten Honda Mtx hátsó villát.Annak a szélessége elől 1cm-el több a forgáspontnál (ennyit lehet a vázon nyitni),hátul pont a hiányzó 3cm-el szélesebb,a hossza pedig 4cm-el több.
Sajnos a lengővilla belső oldala és a lánckerék külső széle között max 8mm körül van a távolság.Szélesebb felni lenne a megoldás,de ahhoz meg a lengővilla lenne keskeny.Amúgy vicces hogy emlited a közlőkerekes dolgot ugyanis pont az ugrott be nekem mint az egyetlen olyan megoldás ami nagyobb cserék nélkül megoldható.Vagyis a tökéletes megoldáshoz cserélni kéne a vázat,a lengővillát és a kerekeket is.
Nos,a vázban bent a blokk,épp elfér,de újabb gond akadt.
A blokk első lánckerekének vonala a váz középvonalától 10cm-re van,a hátsó lánckerék középvonala pedig a váz középvonalától 7cm-re van.Vagyis az első és a hátsó lánckerék között van 3cm eltérés befelé.A blokkot nem tolhatom beljebb annyival,mert akkor egyrészt hülyén mutat,másrészt a kipufogókönyök sem férne el.