Keresés

Részletes keresés

kitadimanta Creative Commons License 2019.05.11 0 0 10674

"Nem tudom, hogy mennyire ismered Pap Gábor könyveit és előadásait?"

Néhányat ismerek, Molnár V. Józsefet nem.

 

"Amiket írtam, az jobbára tőlük származik. Igazolni szokták az állításaikat,"

Nem azt akartam korábbi hozzászólásaimmal mondani, hogy az általam is nagyon tisztelt Papp Gábor nem igazat szólt, hanem hogy a szimbólumok eredeti olvasata nem lehet különböző. Ahol kiterjedt(ebb) az értelmezési tartomány, minden bizonnyal későbbi jelentéstartalmakkal találkozunk.

Más szóval, azok is igazak, azok is kötődnek az adott szimbólumhoz, az is olvasata lehet annak a szimbólumnak. Viszont ilyenkor figyelembe kell venni azt a régiót, s azt a kort, amelyben ez az olvasat érvényes.

Mondok egy példát:

A férfi eredendően az anyag,  a teremtés, stb. szimbóluma, a nő a törvény, tudás  megszemélyesítője.

Igen ám, de az Upanisadokban ez pont az ellentéte lesz, s ellentéte minden sémi vallási területen is (asszír, zsidó), vagy ezek hatáskörzetében.

 

 

Előzmény: ketni (10671)
ketni Creative Commons License 2019.05.09 0 0 10673

Már az is nagy szó lenne, ha igazolni lehetne azt, hogy ez egy írás.

Előzmény: tapar utód (10672)
tapar utód Creative Commons License 2019.05.08 0 0 10672

Ezt el lehet-e olvasni magyarul?

https://media.nature.com/w800/magazine-assets/d41586-018-06664-y/d41586-018-06664-y_16116662.gif

 

Mert ha igen, akkor még 23 ezer évet visszamehetünk az időben.

https://www.nature.com/articles/d41586-018-06664-y

ketni Creative Commons License 2019.05.08 0 0 10671

Nem tudom, hogy mennyire ismered Pap Gábor könyveit és előadásait?

Vagy Molnár V. Józsefet?

Amiket írtam, az jobbára tőlük származik. Igazolni szokták az állításaikat, ha érdekel áldozz rá időt,

hogy olvasod és meghallgatod őket.

Én kapásból meg nem tudom mondani, hogy melyik állítást mivel lehet igazolni.

Ez az én saram, de tőlem csak ennyire fussa.

 

"Ha a többértékűséget korlátok nélkül elfogadjuk, elveszítjük az eredeti jelentéstartalmat."

De nem korlátok nélkül fogadjuk el!

 

Előzmény: kitadimanta (10670)
kitadimanta Creative Commons License 2019.05.07 0 0 10670

"Többfélét is jelenthet egy jel egy értelmezési körön belül."

Szerintem ez már az át- és félreértelmezések miatt van így.

A szimbólumoknak éppen az a lényege, hogy csak egyvalamit jelentenek, s nem lehet sokféleképpen értelmezni azokat.

Természetesen szinonimák szóba jöhetnek, de azon túl már nem szabad gondolkodni.

Olyan ez, mint a KRESZ-táblák, csak egy jelentésük van.

"A körkereszt középpontja azt az ábrázolhatatlan pontot is meghatározza, ahol Isten belép a világunkba."

Ok, de  hogyan lehet valahogy ezt a jelentését bizonyítani? Mert ez csak egy elgondolás bizonyíték nélkül...

"Ez a világtengely helye, a forgáspont. Ezt csak kereszttel ábrázolhatod, ponttal nem!"

Lehetséges...

"Itt nincsenek egyértelműségek, túlpontosítások!"

Tartsuk szem előtt, hogy az életfa mindig életfa, a dingír-csillag értelme sem változott meg, s a sarok jel is sarok marad, stb.

"Ahogy a körkereszt földet is jelent, meg világmindenséget is."

Ez  viszont igaz... De vajon eredetileg is volt ilyen jelentése, vagy csak később vette föl?

"A régmúlt felfogása többértékű logika alapján állt, nem olyan végletes egyértelműségekbe zárta magát, mint a mai gondolkodás."

Szerintem ez nem igazán járható út, inkább hajlok afelé, hogy egy jelentést tulajdonítsunk valaminek.

Ha a többértékűséget korlátok nélkül elfogadjuk, elveszítjük az eredeti jelentéstartalmat.

Előzmény: ketni (10669)
ketni Creative Commons License 2019.05.07 0 0 10669

"De ez nem ötletelés kérdése, hanem szigorú szabályok által meghatározott (bizonyított) értelmezés kell, hogy legyen. A keroszt/köroszt nem bizonyítható."

Többfélét is jelenthet egy jel egy értelmezési körön belül.

Amit te emlegetsz az nem zárja ki a többit sem.

A körkereszt középpontja azt az ábrázolhatatlan pontot is meghatározza, ahol Isten belép a világunkba.

Ez a világtengely helye, a forgáspont. Ezt csak kereszttel ábrázolhatod, ponttal nem! Akkor most kizárólag ezt jelenti a kereszt?

Itt nincsenek egyértelműségek, túlpontosítások!

Olyan ez, mint a gyök, ami legtöbbször csak egy szófajilag meghatározhatatlan jellemzőjét adja meg a világnak,

egy értelmezési körét szabja meg. Ezeket csak kiegészítésekkel együtt lehet pontosítani. Adott esetben

más jelekkel együtt kap egyedi értelmet.

Ahogy a körkereszt földet is jelent, meg világmindenséget is.

Ahogy a benne lévő kereszttel együtt V. Géza szerint az Éden vidékét is jelenti a négy szent folyóval.

Mi csak azt tehetjük meg, hogy megpróbáljuk az értelmezés körét különféle adatok alapján meghatározni.

De nem létezik olyan, hogy egyetlen kizárólagos értelmezés. Általában nem.

A régmúlt felfogása többértékű logika alapján állt, nem olyan végletes egyértelműségekbe zárta magát, mint a mai gondolkodás.

Előzmény: kitadimanta (10668)
kitadimanta Creative Commons License 2019.05.06 0 0 10668

"A sumér egy "fiatal" kultúra, nem biztos, hogy mindent abban az értelemben használt amiben az a jel megszületett."

Ez igaz, de az ékjel kiejtése, jelentése (más és pár) máig nem változott.

Labat nem tudott magyarul, ezért ő lefordította franciára, viszont visszatéve magyarra, a jelentése gyakorlatilag változatlan. Ugyan az, mint a kiejtése.

 

"De, nincs kizárva, hogy ők tudták miről beszélnek."

Nyilván tudhattak valamit, mert azóta is érvényesek az akkori szimbólumok és a világ másik oldalán is ugyan azzal a jelentéssel bírnak. Lásd 10521-ben a Borgia-kódex képeit.

Megj: A más és pár (férfi, nő) magában hordozza a dinamikát, a mozgást, mely az ellentétekből fakad, így kereszt olvasat sem lehet idegen az ékjeltől. (Nem tudok franciául, így lehet, hogy tévedek: az ékjel fordításában szereplő "abords" szó jelentése "körül", ami már közelít a kereszthez, mint köröz-höz)

 

"Ezzel az a baj, hogy a rag és képző az valójában egy másik szó, gyökszó."

Ok, eredetileg valóban így van, de az -eszt -aszt, stb esetében már határozottan képző.

Az -oszt viszont sehogyan sem lett képző, hanem egy, az egész feldarabolásának jelentésével bíró önálló szó maradt.

 

"Van egy másik lehetőség is a kereszt két tengelyére. Mi van akkor, ha egy folyamatábrát látunk?"

Szerintem mindig ilyenkor kezdődnek a problémák, mikor csupa jószándékból meg akarjuk magyarázni a miértet akkor is, ha az ősi olvasata létezik és bizonyított.

Az a baj, amikor nincs konszenzus egy szimbólum értelmezésében, s így annyi változat kering közkézen, ahány ötlet létezik. De ez nem ötletelés kérdése, hanem szigorú szabályok által meghatározott (bizonyított) értelmezés kell, hogy legyen. A keroszt/köroszt nem bizonyítható.

Előzmény: ketni (10667)
ketni Creative Commons License 2019.05.05 0 0 10667

"Univerzum minden mozgása körmozgás, s ha az Univerzum=Isten, akkor érthető, hogy a mozgása is isteni, azaz körmozgás."

Ez könnyen belátható. Ha a körkereszt világmodell, akkor el is várható tőle a forgás.

 

"Tehát a kereszt isteni szimbólum, a dualitás (nő, férfi) megjelenítője.."

Lehet, bár itt is élnék egy kis ellenvetéssel. A minőségek megjelenése, tehát az Egy megkettőződésének

jele a teremtés folyamatában szerintem a két végén ellentétes irányba felcsavarodó spirál, ami pl. a jin-jang ősibb formája. A felső világ és az alsó világ, mint egymás tükörképe is lehetne.

Ezek V. Géza szerint talán a jó jelek is egyben.

 

"A kereszt a sumérban más és pár jelentéssel bír, erről már korábban írtam."

A sumér egy "fiatal" kultúra, nem biztos, hogy mindent abban az értelemben használt amiben az a jel megszületett.

Most nagyon hiperkritikus vagyok! De, nincs kizárva, hogy ők tudták miről beszélnek.

 

Vitázzunk tovább!

"A kör-oszt esetében ez azért nem lehetséges, mert az -oszt nem képző, hanem egy másik szó."

Ezzel az a baj, hogy a rag és képző az valójában egy másik szó, gyökszó.

A magánhangzó illeszkedés semmiképpen sem lehet kifogás, természete dolog, hogy a ragaszték szót legalább ennyiben megváltoztatja. Sokszor még jobban, annyira, hogy szinte föl sem lehet ismerni.

 

Van egy másik lehetőség is a kereszt két tengelyére. Mi van akkor, ha egy folyamatábrát látunk?

A forgás két legmeghatározóbb tengelyét. Ez volna a svasztika lényege. A forgás érzékeltetése, ahol a forgásirányt

a "lábak" iránya adja meg. A forgásirányt pl. Molnár V. József sokszor megállapította. Tudnillik, hogy téves az a felfogás,

hogy nem a lábak irányába, hanem azzal ellentétesen szokták meghatározni az irányát, mintha a lábak valami szélben

lebegve a forgásirány mögött lobognának. Ez nem Így van!

 

Előzmény: kitadimanta (10666)
kitadimanta Creative Commons License 2019.05.05 0 0 10666

Csak a beszélgetés kedvéért:

A kör-oszt azért sem jöhet számításba, mert a magánhangzók különböznek. Minden -eszt, -oszt, -aszt, stb. képző magánhangzója tökéletesen illeszkedik a szó gyökéhez. A kör-oszt esetében ez azért nem lehetséges, mert az -oszt nem képző, hanem egy másik szó.

A kereszt a sumérban más és pár jelentéssel bír, erről már korábban írtam.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148810901&t=9119978

Tehát a kereszt isteni szimbólum, a dualitás (nő, férfi) megjelenítője, én nem taglaló jelként gondolok rá. (bár ez is lehet egy olvasata)

A kelta kereszt ennek megfelelően pedig - a kereszt a körben - az isteni egységre, teljességre utalhat.

 

A kereszt szó forgó mozgására azonban nem tudok egyelőre kielégítő választ találni.

Nem tudom, miért kell egy isteni szimbólumnak forogni... Illetve egy magyarázatom van, de ezt mindenki elutasítaná: az Univerzum minden mozgása körmozgás, s ha az Univerzum=Isten, akkor érthető, hogy a mozgása is isteni, azaz körmozgás.

Előzmény: ketni (10665)
ketni Creative Commons License 2019.05.05 0 0 10665

https://books.google.hu/books?id=TzVMAAAAcAAJ&pg=PA19&lpg=PA19&dq=fogarasi+j%C3%A1nos+metaphysica&source=bl&ots=RN4_u3ulMQ&sig=ACfU3U0kwfiKJgYNobF3smUnqFibLHer5g&hl=hu&sa=X&ved=2ahUKEwjL-sCJ7YPiAhVC_CoKHV0qBLQQ6AEwBHoECAgQAQ#v=onepage&q=fogarasi%20j%C3%A1nos%20metaphysica&f=false

 

80. oldal 83.§ első két bekezdése.

Azt taglalja itt Fogarasi János az első bekezdésben, hogy az "sz" hang tárgyra vonatkozóan annak mennyiségére utal, azaz melléknév jellegű.

A második bekezdés arról szól, hogy viszonyban, azaz a tárgyra való ráhatásban viszont igei jelentésű.

Felhozza példának a támaszt szó, amit te is. Ha igeinek vesszük, akkor V. Csabának van igaza.

Ha azonban mennyiségi értelemben, akkor pl. Pap Gábornak van igaza, mert valóban felosztja a kört,

és a V. Csaba féle körös az nem ige (köröz), hanem melléknév és körhöz tartozót, abból származót jelent?

Mindenképpen szétválaszthatatlan a két dolog a kör és a kereszt.

A svasztika forgó kereszt. Lehet éppen köröz jelentésű is.

Egy dolog miatt szavazok a körosztó meghatározásra. Ez pedig a körkereszt, mint ősvallási jel.

Ebben elsődleges a kör. A kör származéka szerintem a kereszt, ezt jelentené a szó eleji ker gyök.

A kereszt a kört taglaló jel. A tér és az idő elindulását és számontartását jelenti a végtelen körhöz képest.

Ebben a vonatkozásban a körhöz képest másodlagos, annak származéka.

Ettől még lehet, hogy V. Csabának lesz igaza. Egyelőre értelmezés kérdése, hogy melléknévi vagy igei származású.

Előzmény: kitadimanta (10664)
kitadimanta Creative Commons License 2019.05.04 0 0 10664

Nem akarok szőrszálhasogató lenni, de a kör-oszt(ó) szerintem nem jöhet szóba:

Ugyanis a képző (-eszt, -oszt, -aszt, stb) az előtag által meghatározott cselekvést fejezi ki: vál-aszt, tám-aszt, rag-aszt, ij-eszt, mély-eszt, stb. Esetünkben a köröz szinonimájaként. Tehát egy körmozgást kifejező szó.

A kör-öszt(ó) egy merőben más fogalmat jelöl, hiszen itt már darabolásról van szó, a kör feldarabolásáról. Ez sehogyan sem illik az előbb felsorolt szavak logikai egységébe. Remélem érted, mi a problémám...

 

Varga Csaba is hasonló véleményen van, Ő egy kicsit más úton jutott ugyan erre a következtetésre:

"Tehát e fogalomkörben mindenütt a forgásra akadunk. Így válik teljesen érthetővé, hogy a „kereszt" alapja a „köröz", vagy „körös" ige, és a -t végződés teszi főnévvé."

http://aranylaci.x3.hu/jezus-tanai/tanai.htm

A dolog lényege, hogy két, egymástól független elképzelés is pontosan azonos eredményre vezetett.

 

Előzmény: ketni (10663)
ketni Creative Commons License 2019.05.04 0 0 10663

A nálam okosabbak szerint kör-oszt(ó) a kereszt.

A lényeg ugyan az.

Előzmény: kitadimanta (10662)
kitadimanta Creative Commons License 2019.05.03 0 0 10662

"Szerintem a svasztika alapképlete a teremtő Isten munka közben."

Ha a kereszt szó etimológiájából indulok ki, akkor igaz: Ker-kör+eszt képző (mint jöveszt, meneszt, halaszt, maraszt, keleszt, választ, támaszt, ragaszt, ijeszt, mélyeszt, süllyeszt, választ, ereszt, éleszt, tapaszt, mállaszt, folyaszt, mereszt, stb...)

 

"Egy kislány rajza (legalul):"

A felső sem rossz, minden esetre jó lett volna dokumentálni, mert így erősen kérdőjeles a valódisága...

Előzmény: ketni (10661)
ketni Creative Commons License 2019.05.03 0 0 10661

Az 58. oldal svasztika torzója az Egy jelével összeházasítva Varga Gézától. A sarokjel a csúcson itt  is megvan, csak itt szerintem ez egy 

szellemiséget sugárzó fej. Hogy van-e ősvallási kapcsolat a sarok hegye és az Isten "feje" között az kérdéses. Nyelvileg azonban kétségtelenül van!

Az ég(Óg), az Egy és a koponya szavak gyöke a gömbölyűséget, kúposságot jelentő "Go" gyök.

http://epa.niif.hu/02900/02952/00086/pdf/EPA02952_orszagepito_2007_1_056-061.pdf

 

Egy kislány rajza (legalul):

http://naput.hupont.hu/38/gyongygyorgy

 

Szerintem a svasztika alapképlete a teremtő Isten munka közben.

Ez nincs ellentétben a négy szent folyó vagy a négy égtáj felfogásával, hiszen ezek mind az Isten "testének" kiterjesztései.

Valahol ez az atya jelének egy változata aki egy a világgal, ezért a V. Géza által megnevezett felülnézeti világmodellel is rokon.

Valószínűleg egy és ugyanazon képzet más-más változatban megjelenítve. Ezek a jelek egymásból következnek.

Először a Teremtő, (atya jele, de az istenszülő Anyaisten is hasonló) aztán a teremtett világ működés közben (napforgók) majd állapotszerűségében V. Géza után, mint felülnézeti világmodell (körkereszt).

A közös mindegyikben az emberszerűség átfordítása elvont jelekké. De, mindnek az ember feje, lába, karja és teste a minta.

Előzmény: kitadimanta (10660)
kitadimanta Creative Commons License 2019.05.03 0 0 10660

"A kifejezésmód változik"

Igaz, de ez is inkább az utóbbi évszázadokban vált gyakorlattá, ma pedig szinte "kötelező".

A mondanivalóra ma már senki nem emlékszik, senkit nem is érdekel, a készítője csak csinálja, rajzolja a mintákat, egyre újabbakat, hogy legyen rá kereslet. (Tisztelet a kivételnek)

Előzmény: ketni (10659)
ketni Creative Commons License 2019.05.03 0 0 10659

"A legtöbb motívumunk évezredek óta változatlan."

A kifejezésmód változik. Más a jelképrendszer a hun időkben és más a magyar időkben.

Pedig mind a kettő magyar. Meg lehet kockáztatni, hogy a vonaldíszes kultúra is magyar kultúra, mégis a kifejezésmód nagyon más, mint

a honvisszatérés kori, vagy a mai népművészet jelhasználata.

Ott vannak a hímes tojás mintáink. Ezek igen ősi alakjukban mutatkoznak meg, mégis elég

változatosan vegyítik a különféle jeleket.

 

A 213. rajzolata ugyan az, mint a te általad idecitált szíriai rajz. Mindössze a kidolgozásában tér el, mivel a hímes tojás sarok jelei húsos levelekként mutatkoznak.

Előzmény: kitadimanta (10658)
kitadimanta Creative Commons License 2019.05.02 0 0 10658

"Szerintem túl szigorú vagy a jeleket tekintve, tökéletes megfelelést vársz el tőlük, hogy rokonságot vagy azonosságot lehessen kijelenteni."

A minél pontosabb hasonlóság felér egy bizonyítékkal.

 

"A változatok épp olyan bizonyító erejűek lehetnek, ha ugyan az a mondanivalójuk."

Igen, ez így van, de a különböző változatok különböző korokat, vagy népcsoportokat tételeznek föl.

Minél jobban eltérnek egymástól a motívumok, annál kevésbé igazolják két népcsoport rokonságát, vagy azonos származását (származási helyét).

 

"Akár ugyan azon nép a különböző korokban, más helyeken más-más formában is megjeleníthette az ősvallási mondanivalót."

Én erre nagyon kicsi esélyt látok. A legtöbb motívumunk évezredek óta változatlan. (Ez nem zárja ki újabb szimbólumok megjelenését, vagy régiek elhanyagolható módosulását.)

Előzmény: ketni (10654)
kitadimanta Creative Commons License 2019.05.02 0 0 10657

"Varga Géza munkássága szintén döntő jelentőségű, mivel ő ismerte fel, hogy a "díszítések" általában olvashatók is."

Ezért minden tiszteletem az Övé, s azért is, hogy ezt lépten-nyomon igyekszik a köztudatba is átültetni.

 

"Sajna én ehhez a fajta elemzéshez nem értek."

Ne izgulj, én sem vagyok benne szakavatott...

 

Igen, lehetséges, hogy az állatöv a kulcs a kérdéshez. Persze, ehhez szinte az összes hasonló szimbólumot és azok kapcsolatrendszerét végig kellene "nyálazni"...

Előzmény: ketni (10653)
ketni Creative Commons License 2019.05.01 0 0 10656

Pontosan így kéne viszonyulni a kérdéshez. Mindenkinek.

Előzmény: pokobra (10655)
pokobra Creative Commons License 2019.05.01 0 0 10655

Hozzászólás Török Tibor genetikus honfoglalók nyelvét illető álláspontjához

https://vargagezairastortenesz.blogspot.com/2019/04/hozzaszolas-torok-tibor-genetikus.html

 

ketni Creative Commons License 2019.04.29 0 0 10654

"Az igaz, de a korábbi kapcsolatainkra esetleg fényt derítene."

Szerintem túl szigorú vagy a jeleket tekintve, tökéletes megfelelést vársz el tőlük, hogy rokonságot vagy azonosságot

lehessen kijelenteni.

Nem hiszem, hogy ez helyes eljárás.

A változatok épp olyan bizonyító erejűek lehetnek, ha ugyan az a mondanivalójuk.

Akár ugyan azon nép a különböző korokban, más helyeken más-más formában is megjeleníthette az ősvallási mondanivalót.

 

Előzmény: kitadimanta (10650)
ketni Creative Commons License 2019.04.29 0 0 10653

Mindenképpen a Papa Gábor által kitaposott úton kezdeném el elemezni az ilyen képeket.

Ezek mindig vallási képzeteket jelenítenek meg, amikhez a kulcsot szinte mindig az állatöv adja.

További jelentéseket is hordozhatnak, ahogy a magyar ábrázoló népművészet ezt megtanította nekünk.

Ennek feltárását is Pap Gábornak köszönhetjük elsősorban, de Varga Géza munkássága szintén döntő jelentőségű, mivel ő ismerte fel, hogy

a "díszítések" általában olvashatók is.

Sajna én ehhez a fajta elemzéshez nem értek. Annyit azért megértettem, hogy ennek a szemléletnek döntő szerepe van, ha meg akarjuk érteni régieket.

Kabay Lizett még csak tapogatózott ezirányban több-kevesebb sikerrel.

Előzmény: kitadimanta (10652)
kitadimanta Creative Commons License 2019.04.28 0 0 10652

Néhány képet én is hoztam:

 

Különösen a 4.-5.-6. képek

https://library.hungaricana.hu/hu/view/Forras_1988/?query=SZO%3D(per%C3%A9nyi)&pg=957&layout=s

Előzmény: ketni (10649)
kitadimanta Creative Commons License 2019.04.28 0 0 10651

"Nem ugyan az a kígyó ez, mint a sumér fonott testű pecsételő henger szarvaskígyója?"

Korábban már beszélgettünk erről a kígyóról, igaz, nem sumér, csak oda mutató, itt kezdődött:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143823684&t=9119978

A lényeg:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143864293&t=9119978 

Pejgeroj jóvoltából a képek is megvannak:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144988018&t=9119978

Előzmény: ketni (10648)
kitadimanta Creative Commons License 2019.04.28 0 0 10650

"Az, hogy épp ilyen változatot pillanatnyilag nem találni, az semmi különöset nem jelent."

Az igaz, de a korábbi kapcsolatainkra esetleg fényt derítene.

Előzmény: ketni (10647)
ketni Creative Commons License 2019.04.28 0 0 10649

Van egy magyar párhuzama is Kukulkánnak.

A gyerőmonostori templom falán lévő "madárasszony". (Van kép a neten.)

Megint csak a mérleg -keleten sárkány- időszakot idézi meg a két sárkánykígyóval.

A legjobb az, hogy az egyikük "tollaskígyó"!

(Valamilyen szűz-mérleg, esetleg még szűz-halak összefüggés rendszerre is lehet gondolni.)

Előzmény: ketni (10648)
ketni Creative Commons License 2019.04.28 0 0 10648

Nekem V. Géza Magyar Hieroglif Írás c. könyvének a székely "H" magyarázatával vannak gondjaim.

Az, hogy esetleg a halászhálóval is lenne kapcsolata, valahogy nem annyira meggyőző. Túl köznapi magyarázat lenne, már bocsánat!

Kabay Lizett Világszarvas, Világtáltos c. könyvének 44. oldalán az ilyen fonatok magyarázatául egészen mást ad.

A mozgásba lendülő, de még időtlen, teremtés előtti világállapotot jelképezné.

Amikor megszakad a fonat, és a két végén feltekeredik -általában ellentétes irányban- akkor kezdődik a teremtés, megszületik az élet. (Ezt az ábrát Naddeo pl. petefészkeknek értelmezi, amely képzet végül is rokon körben mozog.)

Kabay felhoz egy sumér példát egy pecsételő hengerről, ahol a fonat egy "fejet" kap és szarvaskígyó lesz belőle.

Sajnos ennek a jelentőségét nem tudom, csak azt, hogy a szarvaskígyó a keleti állatövben a mérleg második holdháza.

Valamint a végtelen jelével párhuzamba állítható, ami a Nap éves delelőpontjainak az összekötéséből ered.

Ez egy nyolcast ad ki. Analemmának hívják ezt az ábrát.

Én inkább az égen keresném a "H" eredetét.

Érdekesnek találom, hogy a Kukulkán piramis oldalán napéjegyenlőségekkor alászáll a kígyó.

Nem ugyan az a kígyó ez, mint a sumér fonott testű pecsételő henger szarvaskígyója?

ketni Creative Commons License 2019.04.28 0 0 10647

A wikiwand zöldségeket ír.

A liliom az valójában ugyan az mint a tulipán.

A tulipán meg az Istenanya kissé elvont alakja.

V. Géza el is olvasta ezt a hieroglifát, -mert annak is tekinthető- ami az ős és a ten szójelek összetétele is egyben.

Millió és egy példa van rá. Még a kovácsolt kerítések tüskéi is ezt ábrázolják, ha valaki igényes és szép kerítést rendel.

Igaz, hogy a kovács, de a megrendelő sem tudja, hogy az a "liliom" szerű tüske miért olyan amilyen.

 

Pont ilyen keresztet most hirtelen nem találok, de Michelangelo Naddeo 10.000 éves magyar kontinuitás c. könyve pl. számtalan nagyon hasonlót mutat be. Az, hogy épp ilyen változatot pillanatnyilag nem találni, az semmi különöset nem jelent.

Az ősvallási jelek megannyi változatban fordulnak elő, de ez a mondanivalójukon és az eredetükön egyáltalán nem változtat. Mármint, hogy sok tízezer évesek.

Előzmény: kitadimanta (10646)
kitadimanta Creative Commons License 2019.04.27 0 0 10646

"Ha igaz, akkor ez egy ősvallási jel."

Ezt nem vitatom...

 

"Sokkal régebbi, mint a szikamberek, médek stb. népek."

Ezt nem tudom, miután nem ismerek ilyen mintázatú keresztet régebbről. Te találtál valahol ilyet?

Nekem csak annyit sikerült kideríteni, hogy a szíriait villás keresztnek,

http://www.wikiwand.com/hu/Liliomv%C3%A9g%C5%B1_kereszt (A második sorban, "Változatai" közt) a Szántóit liliomvégűnek írják, de nagyon hasonlít Jeremiás próféta keresztjére.

 

"Észak Szíriától csak egy macskaugrás az Éden, ahol ezek a jelek elnyerhették "mai" formájukat."

Ha ott volt, s ha létezett...

Előzmény: ketni (10644)
kitadimanta Creative Commons License 2019.04.27 0 0 10645

"Szerintem védett, zárt helyre gondolnak.

Lehet, hogy van hátsó szándék is, ki tudja."

Nem ez lenne az első eset, de az is előfordulhat, hogy én spiráztam túl...

Előzmény: ketni (10643)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!