Ha tudna valaki segíteni, már megtette volna. Nyilván ilyen problémával rajtad kívül még senki sem szembesült kis hazánkban. A Niva-sok túlnyomó többsége öreg autókat koptat, és foltoz. Egy internetes fórum nem fizetős szerviz, hogy elvárhasd a segítséget! Már megbocsáss! :(
Szia igen a rázkódás az fő problèma, CV kardánra cserèld le. Ez homokinetikus kardán 27%kissebb a sùrlódása mint a kard.keresztnek,illetve nem kell zsìrozni. Sokkal tartósabb,hallkabb.
Újonnan vásárolt (de használt) Nivamat elkezdtem újítgatni, illetve terepezésre felkészíteni; úgy néz ki, hogy a biztonsági öveket cserélni kell. Tudtok abban segíteni, hogy mi jöhet szóba? Csak a Ladabolt által kínált öv, avagy vannak más alternatívák is?
Előre is köszönök minden választ, tanácsot a témában.
Végül is csak 1996 óta szerelnek immobilizert a nivákba... Sőt kapaszkodj meg, az újakban már szervókormány, ABS és belülről állitható tükör is van. :D
A rázkódás a Niva sajátossága,ez központosítással csökkenthető.Ehez vannak alátétlemezek a terepváltó talpai alatt,neked lehet,hogy hiányzik,pótold.Kicsit szöszölős játék.
Megtörtént a csere Niva Hardyra. (reménykedtem, de mégis muszáj volt a terepváltó egyik felfüggesztését levenni és hátrahúzni kissé, hogy a cucc lejöjjön...)
Szóval kész a csere, és ráz, rezonál. Gyári van benne, erősítettnek mondott fajta (nekem ez új, kb 3 hónapja nívázok, nem tudom még, mi gyári, mi mókolt...)
Ez volt a probléma az előző gazdi szerint is, ezért cserélte le sima Lada hardira. Az puhább, lágyabb. Csakhogy 3 hónapot bírt. Itt ugye a 4 kerék miatt azért nagyobb rántásokat kap a cucc.
Szóval ráz egy bizonyos tempónál, bár nem off road, hanem normál körülmények közt használom. Feszülne? Nem hinném, hiszen összerakva, központosítva - üresbe téve váltót, terepváltót - simán, hajladozások, nyúlások nélkül lehetett kézzel pörgetni a hardyt a kardánnal, simán futott 3-4 fordulatot.
Múltkor cserélnem kellett nekem is, csuklóval együtt. Vettem egy komplettet, új gyártásút. Na erről jó messzire eldobtuk a Hardyt. Ránézésre borzalmasan pontatlan volt, iszonyatos minőséggel. Volt egy hagyatékból származó régi darabom, azt raktuk be. Bárhogy központosítottuk a terepváltót, rázott. Aztán Bárdyban vettünk egy sima ladába valót, azóta jó. Ha jól emlékszem valami olasz utángyártott volt, ránézésre is minőségibbnek tűnik.
A rövid kardán a két váltó között áll egy Hardy tárcsából és egy csuklóból. Ez a legújabban is így van. A Hardy tárcsa szerepe a lökésszerű terhelések elnyelése, ezt a rugalmas részt nem lehet kihagyni, csak valaminek a kárára.
Az más kérdés, hogy a régieknél a csukló hagyományos kardánkeresztes volt, aztán legalább a 21213 óta golyóscsuklós. A 21214M óta pedig az első-hátsó kardán is golyóscsuklós lett. Valóban kevésbé ráz, nagyobb fordulaton is kisebb vibrációval üzemeltethető. De a Hardy tárcsa a két váltó között változatlanul ott van.
Tegnap vettem észre, hogy a két váltó közti hardy egy helyen át van repedve. Ki kell cserélnem, de nem igazán tudom, milyet tegyek fel helyette. (több helyről jöttek az infók, hogy az utángyártott rossz minőségű, túl lágy se legyen, aztán vagy Mercedes 123-as, vagy Ford Sierra hardyt tegyek fel, máshol danamidból esztergáltat ajánlottak, szóval ötlet volt bőven) Addig eljutottam, hogy nem hiába van ugye gumiból, csak a tartósság nem mindegy.
Új Nivat érdemes venni? Néhány napja beszéltem az új Lada képviselettel (Duna Autó) és állítólag lesz 5 ajtósban is. Tudom, hogy a szentesiek (?) hozzák most be és adják nem drágán, de pl az 5 ajtóst nagyon sokkal drágábban adják, mint a 3 ajtóst. Gondolom úgy vannak vele, hogy akinek az kell az majd ad érte mondjuk 25%-kal többet. Országút, mezőgazdaság könnyű terepen+tél és horgászat lenne a felhasználási terület. És még valami: olvastam olyat, hogy a tulajnak a fűtővíz ráfolyt a lábára . Vélemény? Esetleg tud valaki többet a Duna Autós Ladázásról, mint amit nekem mondtak?
Töltök fel egy képet. A bejelölt lemez fel van lazulva a nivámon, és 40 felett csilingel is rendesen. Hogyan lehet megszüntetni, illetve okozhat-e problémát a zajon kívül?