Jókat írsz, tetszenek az ötleteid. A Zugligetet életképessé lehetne tenni, óriási beruházás lenne, de megérné. Előre kell menekülni, mert a környék egyre jobban lezüllik. Az Erzsébet kilátót szépen felújították, jó lenne, ha az étterem is újra életre kellne. A Libegő felsőállomásánál kialakított erdei játszótér egy lidérc. Ha ott egy normális játszótér lenne, biztos sokkal többen mennének fel. A Libegőből sífelvonót csinálnék, egy kis erdőrendezéssel, hóágyúk telepítésével síparadicsomot képzelnék el ott. A kemping menjen a levesbe, nem odavaló. A dupla Tátra szerintem is erős. Csak kérdezem: Tátrát nem lehet kétirányúsítani Szeged szerűen? Szóló kocsiként egész jól mutatna ott. A BSzKRt házból is lehetne klassz dolgot csinálni, valamit, ami nem csak egy szűk körnek hasznos.
Talán az még megengedhető lenne, hogy a Normafáig valamilyen úton módon a villamost ésszerűen eljuttassuk. Tudtommal UV még van pár, azokat újból kétirányusítani talán lehetne. Én mindenképpen beszereznék még egy bengálit, csak hogy olyan kocsi is legyen. Esetleg a szegediek egyik ex 1500-ös munkakocsiját is.
Én a jelenlegi vágányhálózaton egy Zugliget/Hűvösvölgy-Körút-Móricz járatot szerveznék. Krakkóban volt szerencsém megtapasztalni a nosztalgiaviszonylat működését, és nagyon tetszett. Sztem azt kéne alkalmazni Budapesten is: ott van egy 0-s viszonylat, amely hétvégénként közlekedik félórás ütemben az egyik kocsiszíntől a belvárosi körgyűrűig. Normál tarifával igénybevehető, tényleg csak a járműparkban különbözik a többi vonaltól, még a követése sem üt el tőlük nagyon.
Egyébként talán az építés költségeit úgy lehetne csökkenteni, ha valami használt, régi pályát építenének be. C-sínekkel, faaljakkal. Ha már egyszer nosztalgiaviszonylat, akkor ne LM08-as aljakon, meg GEO-leerősítésű 48-as síneken menjenek azok a tuják:) Mondjuk egy hétvégénkénti 15 perces 1000-eses nosztalgiázáshoz volna is utas szerintem. Csak persze az a kérdés, hogy mit csinálunk hétköznap. Ha lenne valami szóló járműve a BKV-nak, akkor egyértelmű lenne, hogy azt jobban megéri felküldeni Zugligetbe, mint a buszt (villanyár vs. dízel). De a dupla Tátra azért kicsit meredek lenne.
Meg hát ugye az alapprobléma az az, hogy mit csináljon Zugligetben a túrista. Jelen pillanatban van egy balkáni kemping, egy szar étterem, egy félig rombadőlt régi végállomás, azt annyi. Közlekedni nem lehet, mert a kemping elfoglalja a fő haladási útvonalat, mehetsz fel a völgy oldalában a 30-40 centi széles járdán. A libegővel meg az a gond, hogy a felső végállomástól nem lehet mivel továbbmenni. Tudom, gyalogoljunk. Ok, én meg is teszem, de az egyszeri turista nem biztos. És az sem biztos, hogy kétszer akar fizetni a Libegőn, oda is, meg vissza is. Kéne hétvégén egy 290-es János-hegy - Moszkva tér viszonylatban - ex 190 -, és akkor rá lehetne építeni egy kört az egészre. Illetve hát a nulladik pont, amelyen tulajdonképpen Zugliget sorsa áll, vagy bukik, az a Fácán vendéglő. Ha abba, és a hatalmas parkjába sikerül életet lehelni, meg van nyerve az ügy.
Tulajdonképpen erős politikai támogatás kell. Pénz- és engedélyszerző támogató, aki kilövi az ilyen hülyeségeket, mint hogy nem jó az egyvágányozás, meg túl nagy a tengelytávja az 1000-esnek, stb.
És...? :-) A Virányos és a Zalai út is a Zugligetibe torkollik, ahol az 58 jár(na). Fogalmam sincs, hogy lehetett, hogy amíg járt, volt reggel üres hely a vilin... Szerintem most garantáltan nem lenne! ... és du. 1-2-3 körül sem! 25-30-as csoportokban sétálnak le az emberek a Budagyöngyéig, mert a buszt csak a veszettül türelmes fajta várja meg. Szóval a zalai útig szerintem bármikor (akár most azonnal is) megérné újraindítani a járatot. Kb. 10 oszlop kellene, meg egy kitérő a virágos bácsi pavilonja (valahai váró) után, a kocsiszíntől meg a sín+drót.
A bútorváltó helyett egy kitérő kéne a Szabadság-híd budai hídfőjére. Nem feltétlenül kell egy nosztalgia-villamosnak folyton 10p-os látnivalók mellett elmennie, maga az utazás a fő vonzerő.
Szeretem én is a villamosokat, jó lenne, ha legalább a Virányos/Zalai útig járna az 59-es, de maradjunk a realitások és a józan ész talaján, és innen kerressünk +oldást a feltámadásra.
58-as járatot úgy nem indít6sz a Deák térre, hogy a bútorváltón visszafog! A Krisztna krt. pedig, nem kifejezett túrista útvonal. A Moszkva tértől kifelé, miért menne 1 mezei túrista? Szervezett csoport a Libegőhöz, visszakövetlné az út árát, ha villamossal akarnád odáig vinni. Nosztalgia kocsit max. a hurokig lehetne használni, még, ha piával(Wecome drink, fúj, de gusztus/magyartalan!) fogadod is a szépen felújított végállomáson.
Javitsál ki, ha tévedek, de a Fősuli és a Virányos út, mintha a Zalai útnál találkozna. Mondom mind ezt úgy, hogy 30 évig laktam a remizzel szemben. Amíg járt, reggelente általában még volt üres, a 20 ülőhelyből.
Két külön dologról beszélünk: Sinbiciklis topiktárs a hivatásforgalomról, az eredeti "vita" pedig egy túrista villamosról szólt, ami az ősviszonylaton indulhatna újra. Szerintem is látványosabb (életképesebb) városnéző villamost a világörökség részét képező "díszletek" közt vezetni, de most itt az 58-as újjáélesztése a téma. Eredetlileg én is "csak" egy két-három nosztalgiakocsival működő üzemre gondoltam, de miért ne indulhatna újra az 58-as, ami már nem csak a Moszkva térig, hanem a Deákig közlekedne...
Ezek szomorú HAMIS tények! :-) A Főiskolából is a Virányos úti suliból tódul ki a nép délután! (Meg reggel tódul be... :-) ) Tavasszal-ősszel meg csomó csoport is megy arra felé. (Nem 1x, nem 2x maradtam le buszról, mert nem fértem fel rá!) Szóval szó sincs kihasználatlanságról, csupán arról, hogy az ottani viszonylat löket szerűen kihasznált! délelőtt valóban nem és este sem, de amúgy igen is van kihasználtság! Ezt 10 évnyi arra járás tapasztalata mondatja velem!
A Gellért téren, van visszafogási lehetőség, odáig viszont, és Zugligetben, semmi látnivaló nincs. Túrista járatot a pesti rakparton érdemes járatni, onnan sokkal jobb a panoráma. A Zalai út után minimális lenne a kihasználtsága. Kivéve talán, kemény téli 7végeken, és ha tömegeket lehetne a Libegőhöz csalni. Ezek a szomorú tények!
Szóval szerintem ez nem elsősorban BKV kérdés lenne. Ha egyszer a főváros mint gazdája egy nyertes pályázattal megvalósíthatná, szerintem a közlekedési vállalatnak csak annyi jutna hogy végrehajtja. Akár lehetne privát üzemeltetésű is.
Szóval a Gellértnél "csak" annyi kéne hogy átkössék az egyik irányt a másikkal. Mikor beér az 58-as, áthúz a másik vágányra, a vezető átsétál (nem nagy táv) a másik állásba, aztán irány Pest. Ráadásul a Deák tér a létező legjobb kiindulópont a túristáknak (és helybelieknek is!). Belváros, sétálóutcák, szállodák, minden metró.
Mindössze 4 megállónyi vágány kéne meg egy átkötés. Szerintem a többi beruházáshoz képest röhelyesen kis összeg, de hatalma PR értékkel.
Az új vezér ugyanolyan érdekember, mint az elődei. Mellesleg a pályázata egy nagy bullshit, itthoni viszonyok között. De már a fogaskerekű magánkézbe adása ellen tiltakozik a kerület, mondván, mert ha megvalósul, sosem integrálódik bele a villamoshálózatba. Nem mellesleg a kisföldalattit is ki akarja adni magánkézbe, mondván turistalátványosság, ennyit erről, látszik, hogy halvány lila gőze sincs Budapest tömegközlekedéséről. Arról már nem is beszélve, hogy gyermekvasút helyett úttörővasutat írni 2008-ban, vicc.
Mielőtt bárki megvádolna azzal, hogy ellene vagyok a dolognak, nem igaz. A felmerülő nehézségeket és akadályokat azért vetem fel, hogy minden eshetőségre megtaláljuk a válaszokat.
Egy múzeum üzemre biztos, hogy lehet pályázni az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében. A helyi lakosokat meg lakcímkártyával felengedném BKV tarifával. Egy váltó beépítése nem lehet akkora gond.
Igen ám, a kérdésem viszont akkor az, hogy mit szólnának a környéken lakók egy 30 percenkét közlekedő 2-4-szeres viteldíjszabású nosztalgiaüzemhez, ami nem arra van kitalálva, hogy az ő közlekedésüket jobbá tegye. A polgármester támogatása, OK, EU pályázati lehetőség van egyáltalán ilyenre? Önrész akkor is kell hozzá. A BKV-vel le lehet ülni tárgyalóasztalhoz, de én nem fűznék hozzá sok reményt, hacsak nincs valami a tarsolyodban, amivel zs.....i tudod őket.
Viszont egy ilyen kicsikét beengedni az óriáshernyók közé??? Vagy felzabálnák, vagy borítaná a menetrendjüket.
Inkább a Krisztina krt. (Vár, Dunapart, Gellért), ill. onnan valahogy át a Szabadság hídon a Deák térig (vásárcsarnok, Váci utca, zsinagóga), mert az a belváros, ott még túristák is előfordulnak. Vagy a Gellért előtt egy irányváltással (ez lenne a jobb), vagy a körtéren egy fordulóval (ez meg sok).
10 évig jártam nap mint nap szinte a környéken... Sok felé kérdezősködtem, és nem volt olyan ember, aki tiltakozott volna egy esetleges 58-as visszaállítás ellen! Vagy semleges, vagy támogató vélemények voltak! (Utóbbiak többségben!) Mindenkinek tele a hócipője ott a busszal, ami hol dugóban van, hol elromlik, hol tele van, stb. Szóval a környékkel nem lenn gond! Még a polgármesterrel sem, mert erősen "Zugligeti nosztalgia" párti! Szóval tényleg "csak" az EU -s támogatást kellene egy JÓ pályázattal megcélozni + BKV -val asztalhoz ülni....