Parkolással kapcsolatban szintén csak ajánlani tudom a Rolletet, most 500Ft-ot kapsz is ajándékba a regisztrációnál, szept. 15ig.
Feltöltötte a Wizzair a jövő nyári menetrendet a napokban, felületesen átfutva nem látok változást, úgy tűnik minden járat maradt az idei nyári járatszámmal
Sziasztok! A DV-Parking oldaláról megpróbáltam megérteni, hogy a Debreceni repülőtéren hogyan műxik a parkolás. Biztosan bennem van a hiba, de nem sikerült. Segítsetek! Ha DV-Parking oldaláról előzetesen szeretnék parkolójegyet váltani, akkor miért azt írja ki, hogy bérletvásárlás. Én nem bérletet, hanem repülőtéri parkolást szeretnék. Jól értem, hogy ha előre megvásárlom a repülőtéri parkolójegyet, kifizetek 11000Ft-ot, akkor sem garantálják, hogy lesz helyem?? Vicces!
Ha nem veszem meg előre a jegyet, akkor a rendszer úgy műxik mint Ferihegyen? Behajtáskor az automata ad egy mágnescsíkos kártyát, kihajtás előtt ezt kell az automatába dugni, a jelzett összeget kifizetni, majd a visszakapott kártyát a kihajtó résznél lévő sorompónál bedugni?
A sármelléki vagy a debreceni reptérhez hasonló civil forgalommal számol a kecskeméti repülőbázis polgári részénél a Honvédelmi Minisztérium
Most akkor melyik forgalmához lesz hasonló? Az elhelyezkedése és a régió alapján, illetve hogy BUD sem igazán van messze, szerintem inkább a sármelléki polgári forgalommal vetekedhet majd. A merci gyár generálhat esetleg némi utasforgalmat,de inkább a gyári business forgalom lesz az, hasonló módon mint Péren is.
Bármilyen furcsa, de a TLV és LCA járatok is a magyar légtér zsúfoltsága miatt késnek többnyire. Hiába nem zavarnak senkit Debrecen és Nagyvárad között olyan alacsonyan sem indulásból, sem érkezésből, a debreceni tornyos egyből Bukarestnek adja át őket és vica versa, ettől függetlenül a légtèren rajta van a korlátozás a földtől a világűrig, így megkapják a maguk slotját, ha olyan a helyzet.
A legritkább esetben az érkező repülőtér a legszűkebb keresztmetszet (persze a Lufi és MUC más tészta). Többnyire útvonalon van zsúfoltság, mert amúgy pl. semmi nem indokolna egy DEB-DSA, vagy DEB-EIN járaton résidőt.
Ha hosszabb lenne a fordulóidő, akkor sem javulna a helyzet jelentősen. Mondjuk van egy deles érkeződ DEB-be, ami 1245kor menne tovább menetrend szerint. Erre a Eurocontrol kioszt egy fél órás slotot, ami azt jelenti, hogy 1315kor (-5/+10perc, azaz 1310 és 1325 közt) szállhat föl. Ha mondjuk az indulást elteszed 1300-ra, arra is meg fogod kapni ugyanezt a fél órát, azaz 1325 és 1340 közt mehetsz. Szóval sok értelme nincs.
Nekem főként a reggeli késésekkel van bajom. Látom hogy van kapacitásgond: egyszer egyszer kolozsvári gépek repülnek Ukrajna-Szlovakia úton Nyugat Európába. De a tel-avivi és larnakai gépek is késnek reggel.
Azt gondolnám hogy a kora reggeli indulasok az érkező reptérnek is jók mert sok helyen éppen 8-9 között kevesebb az érkező gép. Jobb lenne úgy összerakni a.menetrendet hogy eleve nagyobb fordulóidővel számoljanak. Nem látom hogy pl jobb-e a pontossági statisztikája más reptereknek.
Azt nem tudom megítélni hogy a késések hány százaleka Debrecen hibája és mennyi az érkező reptér sara?
A menetrendbe bele van számolva a gurulás, egy átlagis szél, meg jó esetben némi tartalék is (5-10p). Reggelente a legritkább esetben késnek a gépek a reptér, vagy a légitársaság hibájából. A slotokon viszont nem lehet változtatni. A tavalyi nyár is durva volt, az idei is és jövőre sem kell jobbra számitani. Ráadásul a magyar légtér elég komoly kapacitás gondokkal küzd, amit Debrecenből/-be még ki sem lehet kerülni.
Hát most azt mondták be, h Budapest felett nagy a forgalom, ezért nem tudunk indulni. Persze, lehet h nem mindig a reptér hibája, de amit én látok az az, h a gép késik (akkor is, ha idöben érkezik), én meg lekésem a csatlakozást. A reggeli gépek indulása (amik Debrecenben éjszakáznak) még nehezebben magyarázható.
Ez pontosan így van. A müncheni géppel 2 hete megint lekéstük a csatlakozást (pedig a Flightradar szerint az odafele gép idöben érkezett), szerencsére ide óránként van gép Münchenböl. 5-6 gép van naponta Debrecenböl, kivétel nélkül mindegyik késve száll fel. Érdemes rákattintani a reptérre a Flightradar-on, tanulságos. Na mindegy, legalább vannak járatok :)
Figyelem egy ideje és az esetek igen jelentős részében a debreceni gépek már a reggeli induláskor összeszednek 20-40 perc késést. Persze van hogy a leszálló reptér tele van, meg be-be csúszhat valami bonyodalom is a beszállításnál, meg azt is tudom, hogy a tervezett utazási idő és a valós repülés között komoly különbség van a taxi és egyéb dolgok miatt, de az estére összeszedett késések jelentős része abból származik, hogy már reggel is későn száll fel a gép. Nem látok rá, de ha ezen megpróbálnának változtatni, az az egész napra kihatna.
Az biztos hogy SAW-on remek a Setur,de az is inkább érkezéskor. A régi Atatürkön ATU volt,az sem volt rossz, a Heinemanntól sokkal jobb,sőt BCN,BGY,FCO-tól is vígan, de még AYT is vállalható volt
Jogos. De vannak jó kis akciók mindig. Legjobb Duty Free-k szerintem Norvégiában vannak, de ott más a céljuk (érkezés után be lehet spájzolni, mert máshol sokkal drágább az alkohol).
Azért ne egy normál Heinemann-t képzelj el. Van egy kis bolt, ahol lehet ezt-azt venni (részletesen még nem néztem meg a kínálatot). Viszont nem vagyok benne biztos h tudnak adni pl air-tight zacskót, szóval ha EU-n kívülre mész átszállással, problémás lehet. Amúgy a reptér sokat fejlödött, kiszolgáló személyzet kevésbé merev, van rendesen wi-fi meg a WC-k sem olyan lepattantak már. Persze mindig van hova fejlödni, de azért alakul.
Köszönöm! Hat éve indultam utoljára Debrecenből (akkor bőszen fogadkoztam is, hogy soha többé), most októberben újrapróbálkozom......
Ferihegyen mindig meg szoktam "jutalmazni" magam a nyaralásra egy fél literes viszkivel, jó lenne, ha ezt a szép hagyományt Debrecenben is tudnám folytatni. :-)