Köszönöm. Igaz, már tárgytalan, mert sajnos annyi meló jött össze, hogy nem lett volna időm megcsinálni, viszont kb 500m-re van egy szerviz elvittem ma délelőtt oda, kicserélték. 9000-t kértek, egész baráti szerintem. 2 első gátló, porvédők, + torony szilent+ csapágy csere volt.
2. tulaja vagyok,de családban volt. Mint megtudtam még a GYÁRI volt benne az első, és a hátsó is.. jól bírták, na.:D 255.000 van most benne.
Viszont.. ~2 éve volt műszakin, akkor csak torony csapágy+ szilent lett cserélve..most viszont megint kellett.. Ilyen hamar "megette".. normális ez?
Illetve.. Most, hogy ki lett cserélve a gátló+ szilentek.. van egy kb ~1cm-es rés fent a kasztni, és az a fém kör alakú lemez ( alátét ?! ) között.. Ez rendben van így? Avagy annak teljesen rá kellene feküdnie a karosszériára? Sajnos nincs tapasztalatom vele, mert hozzám már az erősen elhasznált szilentekkel került, ettől mondjuk sokkal nagyobb hézag volt, néha picit még szinte kopogott is. Kerékcsapágyak is lettek cserélve kb 2 hete.
Picit aggódom, hogy jól van-e ez így, vagy valamit elronthattak ?!
Szerszámok vannak. Persze, vettem szilenteket, csapágyat, porvédőt, szóval a komplett " szett " meg van, ami kelleni fog, csupán érdekelt, hogy bizonyos nyomatékkal kell-e meghúzni, vagy sem.
Inkább megkérdeztem, így a biztos.
A mostanival sincs különösebb gond, de már csere érett. Porvédők, illetve a jobbos toronyszilent már eléggé a végét járja..de ha már cserélem, akkor egyben az egészet, mind2 oldalon, és így az legalább rendbe van.
Nem kell hozzá nyomatékkulcs szerintem./én legalábbis nem használtam/ rugó összehúzó viszont igen. gólyalábastul ki aztán vissza. Cseréld a toronycsapágyat, meg a gumipogácsát is ha már szét van szedve. Műtét előtt pár órával fújd be csavarlazítóval a rozsdás csavarokat.
Kéne kép a rozsdáról, motortérről. Az enyém új korától megvan, a kipufogón kívül csak a kaszni rozsdásodik itt-ott. Télen- nyáron nyúzom munkába járni. 330000 km. Bár azt tudjuk,hogy a külföldről behozott autók jobban rozsdásodnak az intenzívebb sózás miatt. pl Ausztria. Látatlanban nem lehet beárazni. 700 az röhej
Családom birtokába került nemrég egy Kalos 1.2-es motorral. Külföldről lett behozva, véleményem szerint a rokonok át lettek ejtve. A vétel után megmutatták nekem a kocsit, és ami szembeötlő volt, hogy a kora ellenére egy karc sincs az oldalán, tökéletes a fényezése, viszont minden fém része rozsdás (a motortérben minden barna, aminek szép szürkének kéne lenni, a kipufogó erősen korrodált, a futóművön elől is hátul is nagy kiterjedésű rozsda van). A vétel utáni napon egyből kivillant a sárga check engine lámpa, és annyira megijedtek, hogy hozzám fordultak, vajon mi lehet a probléma. Mivel nem vagyok orákulum, ezért elküldtem őket szervizbe, majd elmennek...
A kérdés, hogy ti egy ilyen állapotban lévő autót mennyiért vennétek meg (ha egyáltalán megvennétek, mert én biztos nem)? Ugyanis ezért a járgányért nagyon sokallom a 700ezer forintot.
Korábban már volt vez.tengely jeladóval kapcsolatos hibakód is, de akkor kiszedtem, áttöröltem, majd vissza. Hibakódot töröltem, azóta nem jött vissza. De mivel nem nagy összeg, illetve a csere is kb 2 perces művelet, ártani nem árthat.
Ha csak ez a baja, akkor megnyugodtam, meglátjuk.
Nem tudom most miért EGR hibakódot dob, mikor korábban konkrétan jeladó hiba volt. Ki érti ezt. :D
Akkor mégis a vezérműtengely jeladó lehet a hibás ezért dobja az egr hibát.Egyébként lefalazott egrnél is ez a jelenség,meg néha a fogyasztás változása.
Ez pl. olyan, mintha este, defektes kerékkel autózva azt mondanánk,hogy a lámpa a rossz mert "ferde" a világítás.
Az,hogy van egy hibakód még nem biztos a diagnózis.
Néztem pár napig. 14.2 - 14.3-4 között váltakozik az érték( világítást ráadva, levegőt keringetve 14.2 ), ha leveszem 14.3-4 ami szerintem jónak mondható, így sajnos továbbra sem tudom a hiba okát.
Teljesen új EGR van.. létezik, hogy valami mégsem okés vele?
Leszedtem, egyáltalán nem látszik rajta használat nyoma, még csak nem is feketedik, szinte még csillog.
Hogyan tudnám kideríteni, hogy maga az EGR működik-e?
Torque app-ban van valamilyen opció erre? Kerestem a különböző kijelzők között, amiket ki lehet pakolni, de sajnos totál hülye vagyok ezekhez.
Nálam a kartercső is elég sz*r állapotban volt. Gondolom még a gyári, mert ezen volt valami hőálló szövet bevonat is, ami miatt magának a gumi csőnek az állapotát nehéz volt megállapítani. A szelep ránézésre jó volt, kiszerelve, megmozgatva eléggé lötyögött a belső részében valami. Rákérdeztem, azt mondták, hogy az nem gond.. de szerintem annak nem kell lötyögnie. Az újban is egy hangyányit mozog, de fényévekkel kevesebbet, mint a régi volt, ezért inkább cseréltem a csővel együtt. Azt az infót kaptam, hogy kb 40-50k km után cserélni kellene magát a szelepet. Mostanság én is eléggé kis távokat megyek vele, mióta "home office" van.. sőt.. sokszor a csillagos márkával közlekedek, igaz az lényegesen újabb technika. EGR-t is cseréltem, ha már lámpázott. Összességében nálam a PCV szelep / a kartercső - az állapota miatt - cseréje megoldotta az alapjárati problémámat. Most stabilan hozza ezt a 830-880 közötti állapotot, illetve üresbe téve, avagy lámpánál állva is egész gyorsan vissza áll a normál alapjáratra, nem marad 1200-1500 környékén, mint korábban.
A lehörgés nálam is meglévő gond, bár mondhatni ritkán fordul elő. havi 1x -2x max. Volt, mikor p0213 kódot kaptam ( Cold Start Injector 1 ), de ez nem dobott lámpát, kiolvasáskor vettem csak észre. Gondolom ez lehet a "hiba" oka.. viszont fura, mert nem minden "lehörgés" után dobja a kódot. 2. indításra már tökéletes volt. Illetve csak is az első hidegindításnál volt ez. Majd megnézetem, nem akarom emiatt szétbontani megint, majd vezérléscserénél ráér szvsz. :D
Szia, nagyon szépen köszönöm az infót, ezek alapján lehet én is teszek még egy próbát, nekem is 1.2-es az autóm és szintén problémás az alapjárat... Egy levegőjárat tisztítást követően lényegesen jobb lett, de mivel azóta is rövid távokon használom többnyire, ismét jelentkezett a probléma. Illetve annyival fűszerezve, hogy az első indítózásra mindig "lehörög" a motor, másodikra indul pöccre, de ekkor is kell a gázpedállal játszani pár másodpercet, hogy ne ejtse le a fordulatot. Azt követően még egyszer csinál egy fordulat leejtést, mivel dombos helyen parkolok, gurulva indulok ki az útra, ezt gondolom érzékeli az autó és ekkor valamiért valamit korrigál, gondolom lejjebb akarja venni az alapjáratot, aminek majdnem lefulladás az eredménye, de 100-ból 1-szer, ha tényleg le is fullad. Ezután már az általad említett magasabb fordulat probléma jelentkezik pl. lámpánál álláskor...
Célszerű előtte a csatlakozásokat megnézni, illetve van egy 3 ágú elosztó is beiktatva, azt is csekkolni, illetve a csövet is átnézni, nem-e szakadt, repedezett.
Én vettem hozzá gyári csövet, szelepet. Bár a csövet szerintem lehet olcsóbb alternatívával is helyettesíteni.
A gyári szelep ~5600 volt ( 94580183 cikkszám ) a kartergázcső pedig 6900.- ( ennek pedig ez a 96566252 cikkszáma ) Én innen rendeltem őket: http://daewoo-bolt.hu/ Viszont cikkszám alapján talán kaphatóak máshol is, le kell csekkolni.
1.4-nél tudtommal más megoldás van, más maga a szelep is, illetve ott a szelepfedélbe van becsavarva, ettől többet sajnos nem tudok róla, 1.2-m van.
2-3 napig nézem, gondolom az már egy egész jó támpont lehet, bár eddig ezzel sosem volt gond. Világítás sem marad rajta, vagy ha mégis, akkor viszonylag hamar 10-15 perc alatt észre veszem.
A legjobb lenne, ha a kulcs kivételével minden lekapcsolna. :D
Vez,tengely érzékelő gondolom 2 van, hisz 2 félét találtam a webshopokban. Van egy lapos, illetve egy " bütykös" amin egy henger alakú rész van. Melyik kellene nekem? Még csak hasonlót sem láttam a motortérben.
2003. 1.2 van. ( külsőleg nincs semmi gond , nincsenek szakadt, sérült kábelek, ezeket már átnéztem kb 2 hete. )
valamilyen érintkezési gond lehet, avagy ezek inkább cserés alkatrészek? Esetleg kiszedni, tisztítani, majd vissza.. hátha?!
Akku , generátort nem hiszem, hisz nem fullad, azonnal indul. PCV szelep csere előtt rakoncátlankodott az alapjárat is, de már az is tökéletes.
Ezeket gondolom otthoni körülmények között nem igazán lehet diagnosztizálni, speckó kütyük nélkül.