Látod, a Lotus egy olyan bravúros cég, hogy mindig sikerül nekik úgy megalkotni a gépeiket, hogy akinek MK1-es Elise-je van, az azt szeresse, akinek MK2, az meg azt, és így tovább!
Le nem cserélném az enyémet egy ilyen izére!
Az első lámpájában van egy kis BMW is!:)))
De az a csúnya oldalbeömlő a'la Speedster, hát az nem hiányzott!
nemtom pontosan miről van szó, de a Volvó p1800 egy gyönyörű autó - Simon Templar nyomult ezzel. Én élőben láttam egyet a Barackfa utcában ( 11 ker ) , ott van valami oldtimer javító. De "sajnos" már megjavították és elvitte a gazdája.
A 111 ugyanis minden Elise-es emberke ismert száma, mert ahogyan BMW-nél E36, E46, ahogy Mercinél W140, stb... úgy a Lotusnál három szám jelzi a projektet, ami az Elise esetében a 111-es számot jelenti.:)
Csabi: mailt megkaptad? A Volvo elérhetősége volt benne. Nem Amazon, hanem P1800, de nagyon szép!!!
Gondolom ez a német Sport Auto augusztusi száma lehetett. Én is olvastam, szerintem korrekt cikk volt, elsösorban az az Exige-röl, a Speedster Turbo volt a referencia auto. Szóval amint alább látható az Exige nyomta le a Speedstert, nem fordítva. Azt azért nem mondanám, hogy nem egy kategória, 2 sec különbség a Nürburgringen vagy 0.6 sec Hockenheimben nem sok. Föleg, ha megnézzük, hogy milyen gumik voltak az Exige-en. Nem van szó hogy elbukta volna a tesztet, de az árkülönbség és az elözö Exige alapján többre lehetett számítani.
További résztletek:
Referenz-Auto Speedster:
200 PS bei 5500/min
Drehmoment 250 Nm bei 1950/min
0-100 5,1
VMax 243
Gewicht: 931 kg
Grundpreis 36 865 €
Exige:
192 Ps bei 7800/min
Drehmoment 181 Nm bei 6800/min
0-100 5.6
Vmax 237
Gewicht: 907 kg
Reifen/ Felgen: VA 195/50 R 16 auf 7-Zoll LM , HA 225/45 R 17 auf 7,5-Zoll LM
Grundpreis 44 900 €
Testwagenpreis: 50 430.- €
Rundenzeiten Nordschleife:
Exige: 8:32
Speedster T: 8:34
Fazit: Der Lotus schafft dies allein durch die tendenziell höheren Kurvengeschwindigkeiten. Auf den Sprintstücken hat er gegenüber dem opel klar das Nachsehen, was zum einen mit den subjekktiv sehr deutlichen Leistungsdefizit des Toyota-Saugmotors zu erkären ist und zum anderen mit dem signifikant schlechteren c-w Wert. Der Opel Speedster verfügt über einen verhältnismäßig guten Luftwiderstandsbeiwert von 0,38. Besonders ins Auge fällt die niedrige Höchstgeschwindigkeit im Bereich Döttinger Höhe. Das Maximaltempo beträgt gerade mal 213 km/h. Damit ist der Exige fast 20 km/h langsamer als der Speedster Turbo.
Rundenzeiten Hockenheim:
Exige: 1.16,5 min
Speedster T: 1.17,1 min
Fazit: Der Vorgänger-Exige schaffte vor 4 Jahren 1.14,8 min
Beschleunigung/ Bremsprüfung
Exige: 0-200 km/h: 27,2 s
Bremsen 200-0 km/h 4,8 s
SpeedsterT: 0-200 km/h: 22,9 s
Bremsen 200-0 km/h 5,1 s
Fazit:mit den 195ern speziell auf dem Exige abgestimmten Reifen Yokohama Advan A048 bremst sich`s besser, obwohl in beiden Fahrzugen das gleiche ABS verbaut ist. Beim Exige die Kupplung etwas zu schwach. Beim Startversuch die Räder ein wenig zum "Wheelspin" zu bringen, drehen nicht die Räder, sondern die Kupplung durch.
Aerodynamik:
Exige Abtrieb an den Achsen bei 200 km/h: VA +18 kg; HA + 26 kg
Luftwiderstandsbeiwert 0,42
Speedster T.: Abtrieb VA +23, HA -19 kg
Luftwiderstandsbeiwert 0,38
Maximale Querbeschleunigung:
Exige 1.2 g
Speedster T 1.2 g
Slalom 36 Meter
Exige 133 km/h
Speedster T 129 km/h
Fazit: Im Grenzbereich sind beide Fahrzeuge sehr ähnlich. Exige höheres Potenzial-Level.
Ausweichtest 110 Meter
Exige 150 km/h
Speedster T 141
Sonstige Bemerkungen:
Alle Messungen mit vollen Tank und zwei Personen.
Den Exige gibts mit ABS, Klima, el. Fensterheber, Blaupunkt Audio.
Speedster Turbo wird noch bis Ende 2005 gebaut.
Summe aller erreichten Punkte:
Exige: 52
Speedster T: 47
én is ott parkolok, és eddig csak a bal tükrömet zúzta le egy "kedves autós"
a sárgát tegnap még láttam, de ma du már nem állt ott
mikor legelőrször feltűnt a téren, akkor állt mögötte egy szintén angliai saab. annak nem lett semmi baja? mert gyanítom hogy együtt jöttek. a sárgába nem férhet el túl sok csomag...
Már valamit tanultam én is, és nem ugrok neki senkinek sem elsőre, csak akkor vagyok "morcosabb", ha a másik fél szívósan rajta van azon, hogy felidegesítsen, és még nekem is olyan napom van, hogy inkább vitázok. Na de ez a kettő nagyon ritkán esik egybe!:)))
Elfogult meg sohasem voltam.
Nem tudok olyan autóról, ami mindenre legjobban megfelel! Vannak szituk, ahová egy BMW 520D kombi lenne nekem a legjobb, de sokszor van olyan, hogy az Elise-nek nincsen párja!
Amúgy nem csak a töréstesztje szar, a fékútja sem kevés, pedig nem nehéz a gép, de amelyik súlyelosztás jó gyorsításkor, meg gyors kanyarokhoz, az sajna pont szar a fékezéshez.
Egyszer, ha esetleg arra visz a sors, szívesen viszlek vele, úgy már más ám, mint csak beleülve!:)
thx, ha eccer lehetőségem adódik rá, hogy vki elvigyen egy körre vele, istókúccse élni fogok vele:-))))))
Amúgy mondom tetszett, csak ez feeling autó!
én meg szeretem ha nagy a tér és kényelmes a kocsim, pláne ha utazom is benne jó sokat...
Örülök hogy ilyen szimpatikus volt a reakció, amikor először jöttem az indexre, mint ifjú BMW-s, akkor beírtam az E36 topicba, mondtam hogy nem rossz, kár hogy ilyen szar a töréstesztje az autónak....
Azt a lebaxást, amit ott kaptam:-*)))))))))
pedig tényeket írtam, meg lehet nézni a crachtest.com-on, 1 meg 1 áthúzott csillag:-))) hát ennyit egy régebbi autó is tud szerintem...
Mellesleg ha eccer lesz vmi tali, megtisztelve érezném magam ha szólnátok, szívesen ismerkednék a Lotussal.
részvétem a kollégának!! én sem hagyom ott a cigit a kocsiban, mert bármilyen hülye gondolat is, itt sohasem lehet tudni:-(((
Stockholmi jelentés:
fiatalok a hétvégi szórakozóhely felé menet, egyszerűen elkötnek egy régebbi, korosodó, rozsdás modellt. Buli után meg egyszerűen rommá törik. Ablakok, gumik, tükrök stb stb... aztán meg jól otthagyják, és pár nap után meg elszállítják.
rokonom mesélte, aki ott él.
Látod, ez a külömbség, ha valaki egy olyan helyen nőtt fel, ahol nem éltek cigányok!:)))
Ameddig sokan koplalnak, addig ez sajna elkerülhetetlen. Gazdagabb országban már csak a profik lopnak, amatőrök már nemannyira állnak neki zúzni. De lopni mindenhol fognak sajna, még Londonban is. Ezt tudják ők is. A középkort meg nem lehet már visszaállítani: tyúklopás = kézfejlevágás, vagy ujjcsonkolás.
Nálunk itt megállhatok nyitott tetővel bárhol, de az autórádiót nem hagyom benne, nehogy valakinek kísértés legyen.:)
10 pont a segítőkészségetekért. biztos nagyon jól jött neki a bajban.
Nem is csodálkozom hogy a vászontető a helyén maradt. Az a hülye cigánygyerek aki felnyomta, valszeg életében nem látott még ilyet, ezért nem is próbálkozott vele.
Ismerős kocsiját 3x törték fel, mert mindig elöl felejtette a lightos cigijét... 6.ker.ben... de nem ablakon jutottak be, ha minden igaz.
Csodálkoztam is, hogy ilyen merészen parkolt ott a téren. Nyár elején mondták rendőrök, hogy egy 10-es veszélyességi skálán ez a parkoló 10-est kap... eddig nem hittem el nekik, de mostmár belátom igazuk volt.
Remélem sikeresen hazamegy és elmondja majd mindenkinek hogy hogyan is járt. Ez az igazi országimádzs!
Hála csabicsucsunak, na meg a netnek, oda került a szélvédőjére a mailcímem, és a tulaj írt nekem.
Ő számolt be elsőként a szomorú esetről.
Lehet, hogy hamar megoldódik a gondja, mert nekem úgyis kell rendelnem néhány cuccost a gépemhez, aztán akkor már egy oldalüveg nem akadály.
Nem drága az alkatrész a Lotushoz, csak tudni kell, hogy honnan vegye az ember. Asszem a vászontető drágább lett volna.:(((
Na de ettől függetlenül tényleg száradjon le az ilyen tuskó keze!
A srác meg majd megtanulja (vagy már megtanulta), hogy ebben a nyomi országban még egy doboz cigit sem szabad előhagyni a kocsiban, mert már hallottam olyan esetről, hogy azért zúzták be valakinek az ablakát!
Nálam ez mondjuk nem eshet meg, mert nem dohányzom. A Lotusban amúgy hamutartó sincs! Aki ilyen autót vezet, annak úgysem lesz ideje cigivel bibelődni.:)))