Ha nem utazási irodával vagy, akkor úgy időzíted a dolgot, hogy reggel érjél oda, bérelsz egy autót, és elmész a számtalan gyönyörű krétai hely egyikére, kinézel egy szállást, és boldog vagy.
Mi már beszéltünk nyár elején-közepén a Krétai topicban erről, de most nem állom meg, hogy pár gondolatot ne tegyek hozzá az egyéni/társas utazás antagonisztikusnak tűnő ellentétjéhez. Én a magam részéről (és szerintem sokan vannak így) nem azt vitatjuk, hogy jó vagy sem az egyéni szervezésű út, csak rengeteg egyéb oka lehet, ha az ember mégis a társas utat választja (hibáival és előnyeivel együtt). Többek között lehet jogosítványhiány (autó nélkül azért elég kényelmetlen és nehézkes a közlekedés, szálláskeresés, kirándulás), esetleg lehet az ember gyámoltalan a teljes szevezéshez, lehet nyelvtudás hiánya, lehet motiváció kérdése, családi háttér kérdése, és ezer más oka, amit nyilván egy-egy hozzászólásban nem taglalunk. Attól még lehetünk felháborodva azon, ha rossz szolgáltatást kapunk a pénzünkért. Itt a topicban többségében a rossz tapasztalatokra hívjuk fel a figyelmet, de ez nem jelenti azt, hogy az irodák által szevezett utak csak rosszak lehetnek, számomra pl. van egy csomó előnye, az én habitusomnak - sok minden miatt - ez felel meg. Nem állítom egy percig sem, hogy rosszabb az egyéni szervezés, én azt mondom, hogy pl. nekem nem jó ez a forma (szintén sok minden miatt), de azért szóvá teszem és morgolódok azon, ami nem tetszik, amit lehetne jobban csinálni. Itt arról van szó, hogy egyes emberek nem jól végzik a munkájukat, ezért (vagy másért) te és sok társad pl. egyenes irtózik a szervezett utazási formától, vannak viszont olyanok, akiknek - bizonyos okokból - nincs választása (pl. idősebb szüleimet el sem tudnák képzelni, hogy belemenjenek a vakvilágba).
Egyszer talán eljutunk oda, hogy a szolgáltatók tényleg szolgáltatnak, az utazási irodáknak meg tényleg fontos lesz az utazni kívánó! :)
Hát nekem ne mondja senki, hogy az iménti képek négy csillagos színvonalt takarnak... De úgy korrekt, ha a reklamáció utáni képeket is megmutatom, ami azért már közelebb állna az ember elvárásaihoz:
Hát, ezt már más is mondta, úgy látszik az évek alatt (tavaly volt egy ismerősöm és minden szuper volt...), vagy még egy év alatt is csökken a színvonal. Úgy látszik túl sok a bevétel. Mert más utazási irodák is megcsinálják ezeket az emberrel, de ők azért jóval olcsóbb árkategóriába tartoznak.
Nagyon meg tudlak érteni. Mi is tavaly fejeztük be a Neckermannal való kapcsolatunkat és átváltottunk a TUI-ra. Most nem részletezem a problémákat, de annyit azért elmondanék, hogy a nagy "ügyfélközpontú" neckermann több levelünkre sem reagált, magyarul egyáltalán nem érdekelte az utasuk problémája és az, hogy esetleg ezek miatt már többet nem megyünk velük sehova. Felháborítónak tartom a hozzáállásukat és ahogy az emberekkel bánnak, ugyanakkor évről évre csökken a színvonaluk szerintem. Ezek után persze eldöntöttük, hogy velük soha sehova.
Idén a TUI szervezésében voltunk Tenerifén és azt kell, hogy mondjam, tökéletes, 1000%-os nyaralásunk (2 hét) volt, mindennel meg voltunk elégedve. :)
E-mailben kértem az új TUI-s téli katalógusokat, s hamar meg is küldték.
A környezetünkben is nagyon sokan panaszkodnak a neckermannra, ami már rég nem az a neckermann, ami évekkel ezelőtt volt.
Remélhetőleg több ilyen kellemetlen élményed nem lesz!
mi is hasonlóan jártunk krétán, korábban részletesen leirtam. Panaszlevéllel fordultam a neckermannhoz, ahonnan először elhajtottak. nem hagytam annyiban, egy 4 oldalas levélben soroltam én is fel a kifogásokat.
most irtak vissza, hogy összesen egy 25 ezer forintos utazási utalványt adnak, de nem kártéritésként, mert továbbra sem ismerik el a hibájukat, hanem mert ők "olyan rendesek, és ne maradjon rossz szánkize".
hát én ezt nem hagyom annyiban, és be akarom perelni őket, mert az ember kifizet közel 600 ezer forintot, és el van cseszve az egész nyaralása.
Először is jelzem, hogy semmi közöm a Neckermannhoz, nem dolgozom ott sem én sem ismerősöm. Csak azért írok, hogy lássátok (Te és az előtted írók), hogy lehet velük utazni úgy is, hogy elégedett vagy. Mi már többször utaztunk velük (Kréta, Zakynthos) és foglaltunk már náluk szállást is egyéni utakhoz (Nem csak a magyar nyelvű katalógusból. Ha olyan szállást kerestünk, ami nem volt benne, előszedték az osztrák változatot és foglaltak onnan).
A zakynthosi utazást az Árkádban foglaltuk, azóta pedig csak oda megyünk vissza, ha náluk szeretnénk valamit elintézni (legyen az esetleg csak utasbiztosítás), valószínűleg azért, mert elégedettek vagyunk velük.
Az utazási okmányokat persze mi is az irodába kértük (jó öreg Magyar Posta...), amikor megérkezett telefonáltak és beugrottunk érte (jelzem a város tulsó felén lakunk és dolgozunk).
Mind a két alkalommal tökéletesen elégedettek voltunk a telepített idegenvezetőjükkel (Krétán nem az volt, akit Te írtál, mivel nem az idén voltunk).
Idei nyaralásunkhoz csak annyit, hogy a lentebb annyira dícsért TUI-val voltunk Korfun (de csak azért velük, mert a Neckermannak már nem volt helye a repülőre, meg elég hülye időpontban indult). Természetesen tengerre néző szoba, egy hétre egy vagyonért. Amikor felmentünk a szobánkba (legfelső emelet, folyosó vége), kiderült, hogy csak kb. 10 fokban látni a tengerre a szomszéd szoba erkélyén át, viszont előrefelé egy gyönyörű lapostető látható. Fogtuk magunkat, vissza a portára: közölték, hogy csak ilyen van. Második kör: immár csomagostul, mindenféle hangoskodás nélkül kaptunk új szobát. Tengerre nézőt, szebbet, nagyobbat. Innentől semmi gond nem volt egész héten át.
Ja és ne felejtsük el, hogy Görögo -1*. (Korfu: hiperszuper, öt csillag, meg deluxe minősítés
Napster!
én is rendeltem tőlük katalógust neten és kaptam is (olyan évben, amikor nem velük voltunk nyaralni)
Sziasztok! y42 szerintem ne várj a katalógusra, mert nem küldenek. Én is többször próbálkoztam a netes katalógusrendeléssel, de náluk ilyen nincs. Mi ezen a nyáron a TUI-val voltunk törökben, csodálatos nyaralás volt. Szerintebb sokkal jobb mint a Neki. Standard kétágyas helyett Junior Suite-ot kaptunk, valamint Tui ajándékként gyümölcskosarat és egy üveg bort is kaptunk. Az egyetlen negatívum a magyar id.vezető hiánya a kirándulásokon. Csak magyar asszisztenciát biztosítanak a reptéren és fogadóórákat a hotelben. A Neckermann már nem biztosíték a minőségi nyaralásra! U.i.: a szobák déli elhagyása nem krétai hanem nemzetközi szokás.
Én eddig az Apollon Travellal, és a Dias Zeusszal voltam maximálisan megelégedve. A Neckermannal a párom unokatesója is ráfázott idén nyáron, szintén Kos szigetén. A befizetett tengerre néző felár ellenére sem olyan szállodai szobát kaptak Psalidiben. Mint tudod, én az Aeolus-szal voltam Lambiban, és velük sem volt gond. Nagyon jó volt a szállodánk, a kb. 20 méterre lévő tengert az ágyból csodálhattam.
Mi most jöttünk haza Kosról. Idén harmadszor utaztunk velük, de nem azért, mert annyira jók, hanem, mert nincs más. A fakultatív utakat magunknak intézzük kint, mert kb harmad áron lehet megoldani. Pl. Autó a Neckermanntól 70 euro/nap ugyanaz egyénileg 30/nap. szigetkörút 36 euro/fő Az előbb említett autóban 4-en elférünk és 12 euróból megúsztuk a benzint. Budrum 46 euro. A kikötőből illetékekkel együtt 17 euro. Szomszédos szigetek 46 euro helyi irodánál 20 euro, gyerekeknek ingyen. Az idegenvezetőik csapnivalóak, én többet szoktam tudni, pedig csak az interneten nézek szét és elolvasok egy utikönyvet. De ki mást válasszunk? Van tippetek?
2005. szeptember 22-én érkeztünk haza Krétáról, két hétre fizettünk be az Árkádban. Sokáig tanakodtunk, hova és mely utazási irodával utazzunk. Úgy gondoltuk (naivan!) hogy manapság a Neckermann áraihoz és nevéhez méltón nyilván megbízható, becsületes, és nem mer olyan arcátlanságokat megengedni magának, amikről nap mint nap a híradásokban hallunk, ezért inkább úgy döntöttünk, idén először (jelzem - utoljára…) őket választjuk.
Túlzottan nem voltak készségesek már az út megrendelésekor sem. Az Árkád Bevásárlóközpontban ülő kedves hölgynél érdeklődtünk három és négycsillagos szállodák iránt, mondtuk, hogy a pénz ilyen szempontból nem oszt nem szoroz, kifizetjük a négyet is, ha az annyival jobb. Tájékoztatása szerint egyes szállodákban vannak bungalló szobák is: kihangsúlyoztuk, hogy nekünk az nem kell, nekünk normális szálloda kell, kulturált, színvonalas szobával, korrekt ellátással – ez még később fontos lesz. Végül egy magyar klubszálloda (négy csillagos szálloda!) mellett döntöttünk: Beach Club Aphrodite. Ez Gouves nevű településen található. Már az utazás előtt is akadt néhány kellemetlenség, de ezeken még nem problémáztunk nagyon, bár az irodában székelő alkalmazottak viselkedése is enyhén szólva felháborító, tisztelet annak az egy-két! kivételnek.
Jeleztük, hogy mivel Kispesten lakunk, nem kell postázni az iratokat (repülőjegy stb. – gondoltuk könnyítünk-gyorsítunk…), hanem kértük, legyenek szívesek átküldeni a kispesti irodába ezeket, és majd személyesen átvesszük. Nem tudták megmondani, hogy mikor lehet érte menni, kérték, érdeklődjünk. Két alkalommal jártunk benn, mind a kétszer egy bájos idősebb hölgy ült a pult mögött, aki először bájcsevegett valami barátnőjével, majd mikor húsz perces várakozás után a nő távozott és mi a tárgyra tértünk, felkapta a csörgő telefont (beszéd közben…) és a telefonos ügyféllel kezdett társalogni. Mikor szóvá tettük hogy nem zavarja-e hogy beszélünk: „majd a kollégám átveszi…” - flegma választ kaptuk, kösz.). A papírjaink ekkor még nem voltak ott, de pár nap múlva felhívott egy valóban kedves fiatalember, hogy a papírok megérkeztek, fáradjunk be átvenni, változás van az indulásnál (nem ötkor megy a gép du., hanem este tízkor). Indulás előtti nap (fene gondolta, hogy így se gyorsabb, ha ezt tudom, a postánál maradok) beszaladtam munkából hazamenet. Ismét a bájos hölgy „várt rám”… Udvariasan elmondtam, miért jöttem, mire közölte, hogy aláírt jelentkezési lapot kér. Mondtam, hogy elnézést kérek, de nem tudtam, hogy azt is hozni kell, nincs nálam, adjak esetleg valami igazolványt, vagy mi legyen? Erre olyan hangnemben válaszolt, hogy majd falnak mentem, hogy ők senkinek nem adják oda az úti okmányokat jelentkezési lap nélkül, hogy gondolhatok én ilyet (én hülye végül is, hogy gondolhattam…?!). Ekkor már én is hangnemet váltottam és megkérdeztem, hogy megtudhatnám-e hogy milyen alapon nem adják ide, ha személyi igazolvánnyal igazolom magam, és náluk ott van, hogy 350 ezret kifizettem és holnap utazom? Erre aztán észrevette magát és mondta, hogy arra odaadja, mármint az igazolványra.
Így indultunk másnap este. A papírokat persze még otthon átnéztem, rajta volt, hogy két személyes tengerre néző (!ezt se én találtam ki, ők írták oda!) szoba, két hétre.
A gép nem késett, minden rendben volt, míg meg nem érkeztünk a szállodába. Kívülről gyönyörű látvány fogadott, mondhatni el voltunk ájulva. A recepciós, aki a főépületben székelt, készséges volt, elkérte az útleveleket, és mondta, hogy reggel visszaadja, mert fáradtak vagyunk, most mehetünk a szobáinkba, nem húzza ezzel az időt. Mi ketten utaztunk édesanyámmal, másodikként szólítottak, és egy különálló (!), az út másik oldalán lévő épületbe kísértek. Kívülről ez is szép volt, bár furcsállottuk, hogy hova a fenébe visznek minket. Hát oda. Éjjel fél kettőtől kb. fél négyig az ágy szélén ültünk, és akárhogy néztük, nem láttuk a négy csillagot… Már akkor tudtuk, hogy abban a szobában két hetet nem maradunk. A stílus szocreál volt, munkásszálló jelleg, az ajtónk mellett egy már nem használatos lift szeméttárolóként üzemelt, erkélyünk akkora volt, hogy egy ember tudott kiállni, az ajtó kívül-belül kilincses volt (szállodában én még ilyet nem láttam :o), és az általuk oldalról tengerre nézőnek titulált szoba egy romos épületre és gazos kertjére nézett… A fürdőszoba gyalázat volt, először kerestük a zuhanyzót, ami a fürdő közepén volt a falon, alatta egy lefolyó… Bár sokan mondták, ez a görögöknél sok helyen megtalálható. Hát nem tudom.
Másnap reggel alig vártuk Kővágó Máriát, az idegenvezetőt, mint kiderült, nem egyedül mi küzdöttünk ezzel a problémával… Több utas új szobát követelt. A többiek kissé színvonalasabb, ugyan ABLAK NÉLKÜLI szobába kerültek. Mária készségesen kérdezte, mi a probléma a szobával. Tájékoztattuk, hogy a problémánk az, hogy a színvonal nem négy csillagos – véleményünk szerint. KONKRÉTAN kíváncsi volt a problémánkra, enyhén arrogáns hangnemben társalgott. Elmondtuk, hogy a szoba mondhatni egy putri, kb. munkásszálló színvonal. Kértük, szíveskedjen átjönni, ha tetszik, tüzetesen megnézni. Persze nem jött, nyilván jól tudta, milyen. Soroltuk, hogy mi direkt nem akartunk elszeparált, bungalló szobát, kihangsúlyoztuk, hogy szálloda, főépület, nem értjük, miért tettek ki oda minket. Kérdeztük, hol a tengerre néző szoba, stb. Összefoglaltam neki, hogy a problémánk az, hogy nem hisszük el, hogy ebben a szállodában minden szoba ilyen, ne etessen! (azt válaszolta hogy standard szobák vannak, ha-ha…), ha pedig valóban nem ilyen, minket milyen alapon tesznek alacsonyabb színvonalú szobába 350 000 Ft-ért? Ne nézzenek minket ennyire madárnak. Elég ingerült volt ekkor már a hangnem, sebtiben intézett hát egy új szobát, melyet szinte elsőként! fél óra múlva megkaptunk. Íme:
Ki kell hangsúlyoznunk, hogy ezt követően a szállodával, az ott kapott szolgáltatásokkal, valamint a személyzettel semmi probléma nem volt, összességében meg voltunk mindennel elégedve a nyaralás hátralévő részében (a szállodát tekintve). Szerencsére mi két hétre fizettünk be, így a fél nap, ami a szobacserével és az idegenvezetőre való várakozással telt el, nem számított akkora kiesésnek, mint pl. az egy heteseknek…
Az idegenvezetőt - a szobacserét követően - a fakultatív programokról kérdeztem. Érdekelt volna az úgynevezett Nyugat-Kréta túra, elmondta, hogy az már tavaly óta „halott” program, senki nem kíváncsi rá. Nem értem, akkor miért nem veszik ki a katalógusból és a szórólapjaikról… de ez már mellékes. Egyébként azzal kezdte, hogy az árak emelkedtek… részben a benzinár-emelkedés miatt, ez nagyjából azt jelentette, hogy a honlapjukon és a katalógusban szereplő pl. Santorinire való kirándulás, a feltüntetett kb. 65 EUR-os ár helyett végül 103 EUR-ba került. A kirándulásokról szinte megfelelő tájékoztatást kaptunk, ugyan arról a hölgy, Kővágó Mária nem tett említést, hogy van külön kirándulás a Samaria szurdokba. Úgy döntöttünk, első héten nem kirándulunk, hisz bőven volt két hetünk.
Az első hét leteltével hazainduló magyarok az első este elmaradt vacsoráért ebédet kaptak, a szobáért reklamálók pedig kompenzációként azt, hogy este hatig maradhatnak a szobában. Ugyanis az is ott derült csak ki, hogy a szobát utolsó nap délben el kell hagyni, annak ellenére, hogy este fél hétkor jött a busz, ami a reptérre vitte az utasokat. Ez állítólag „krétai sajátosság”, bár erről nem tettek említést például az út befizetésekor, mint ahogy arról sem, hogy Krétán a négycsillagos szállodák állítólag gyengébb színvonalúak, mint pl. az egyiptomiak és tunéziaiak… Mária elmondta, hogy ha valaki este hatig szeretne utolsó nap a szobában tartózkodni, annak 20 EUR-t kell fizetnie külön a recepción, de aki nem fizet, annak is biztosít a szálloda csomagmegőrzőt és akár egy szobát is mindannyiunknak (összesen egyet a csoportnak), ahová be lehet pakolni, zuhanyozni stb. Ezeket a dolgokat ő nem intézte el, megemlítette mindössze, aztán mindenki azt csinált, intézett magának amit akart (mert aki nem reklamált, az ugye ingyen nem maradhatott estig a szobában…).
Az utasok hazaindultak, mi pedig érdeklődve vártuk a következő turnust, egyetlen két hetesek lévén. A gép két órát késett, éjjel érkeztek. Másnap szerettünk volna beszélni Máriával, de nem tudtuk mikor ér a szállodába, így érdeklődve kerestünk újonnan érkező magyarokat. Mint megtudtuk, több olyan utas volt az újonnan érkezők között, aki nem volt hajlandó elfoglalni a neki felajánlott szobát, kritikán aluli színvonala, ablaktalansága miatt, egyetlen éjszakára sem. Így többen más szállodában töltötték az éjszakát, mások elfogadták a kiváló minőséget és folyó bojlerral, valamint a korábbiakhoz hasonló színvonallal találkoztak.
Mária, megérkeztével ismét feltárta a fakultatív programok rejtelmeit, ugyan alig tudott neki kezdeni, mert szinte meg akarták lincselni az utasok… Megkérdezték, hogy a több órás késés miatt elmaradt vacsoráért mit kapnak cserébe, erre kedves Mária válasza az volt (hát én szólni sem tudtam a döbbenettől), hogy a repülőn kaptak vacsorát… A vacsorát, ami a repülőjegy árában volt benne. Mária annyira hülyének nézte az embereket, vagy bugyutaságában nem tudott jobb választ kitalálni, ezt döntse el mindenki maga, hogy ezzel próbált mindenkit megetetni. A más szállodában alvók egyébként másfél napos all inclusive ellátást kaptak kompenzációként, miután Mária bezárkózott a szálloda igazgatójával és hosszas kiabálás zajlott. Aki bement éjjel a szobába, semmit nem kapott kárpótlásként. Maximum azt, hogy másnap délután tájt (koradélután) lett új szobája. Még mindig jobb mint másnap este, nem igaz? Ez is valami.
Mondókája végén gondoltuk, jelentkezünk a kirándulásokra. Kiderült, hogy a Samaria szurdok akkor indul, ha 12-en jelentkeznek a magyarok, egyébként a németekkel lehet menni. E program szombatra volt előirányozva, Santorini pedig vasárnapra. Minket ez a két kirándulás érdekelt, erre készültünk befizetni. Kővágó Mária, jó idegenvezető, „vevőcsalogató” lévén közölte, hogy válasszunk a két kirándulás közül, döntsük el, melyikre megyünk, mert a kettő fárasztó lesz. Mondtam, hogy múlt héten Samariát nem nagyon forszírozta, akkor már akkor megejtettük volna azt. Végül befizettünk mindkettőre, mondtam, mit nekünk fáradtság. Meglepett a viselkedése (ismét…), hisz az ő érdeke elvégre az, hogy minél több kirándulásra jelentkezzenek. Bár lehet, hogy tévedek?... A kirándulásokkal nem volt probléma, ezt külön szeretném kihangsúlyozni. Máriával azonban természetesen igen. Pénteken mondta, hogy a szálloda hidegcsomagot nem ad az elmaradt reggeli miatt, viszont lehet kérni akármilyen korán reggelit, ha vacsoraidőben feliratkozunk a kitett papírlapra. Prospektusukban (hasznos tudnivalók vagy mi volt a neve), szintén az szerepelt, VACSORAIDŐBEN. A vacsoraidő 19:00-21:30 volt a mi szállodánkban, de a pincér hölgy közölte, negyed tíz tájt, hogy sajnos már nem tudunk reggelire feliratkozni, mert csupán fél kilencig (!) lehetett. A főnöknél próbálta elintézni, de az nem engedett. Így másnap, az egész napos kirándulásra reggeli, kávé, és minden nélkül indultunk. Ebéd, vacsora nem volt a programban, igaz vacsorára visszaértünk a szállodába. Szombat este tanulván az előző esti esetből, feliratkoztunk, hogy vasárnap hajnalban legyen reggeli. Csodák csodájára másnap hajnalban bőséges hidegcsomagot kaptunk a recepción. A vasárnapi kirándulás egyébként rendben volt, nekünk nem volt vele problémánk.
A hazaérkező magyar utasoktól megtudtuk (miután bementek az irodába panaszt tenni), hogy jegyzőkönyvet kellett volna kérni/kapni a szobacseréről. Sajnos a kirándulások miatt, mire ezt megtudtuk, Máriával már nem találkoztunk, így erre nem volt lehetőségünk. Mint ahogyan arra sem, hogy megkérdezzük tőle, hogy ugyan kéthetesek vagyunk, de mi is reklamáltunk az előző hetiekkel együtt a szoba miatt, kapunk e hatig mi is szobát utolsó nap. Ebéd volt, mint mindenkinek (az elmaradt vacsora helyett), szoba nem. Úgyhogy fizettünk ezért is külön, így maradhattunk hatig.
A hazautazás szintén rendben volt.
Összességében nyaralásunk jól telt, a természet szépsége, a szálloda személyzete (külön kiemelve a magyar nyelvű animátorokat!), és az új, kulturált szoba feledtedte minden bánatunkat.
Csupán az érdekelne, hogy mégis, egy ilyen neves, és eléggé drága utazási iroda hogy engedhet magának olyan dolgokat, melyet szép irományomban összefoglaltam, hogy nézheti ennyire hülyének utasait, és hogy alkalmazhat ilyen roppant kedves ügyintézőket az irodáiban, idegenvezetőket a külföldi országokban. Amennyiben a szállodában túlfoglalják a szobákat, talán jelezni lehetne ezt az utasoknak (az se tetszene, de mindjárt más, ha azt mondja, ne pakolj ki, reggel cseréljük a szobát), és nem azok cirkuszolására várni. Nem tudom, mi okuk van erre, mindenesetre elgondolkodtató, hogy százezrekért így ki van szolgáltatva az ember. Azt nem csinálják meg vele, amit nem szégyellnek.
Ajánlanám mindenki figyelmébe az index.hu fórumját is olvasgatás céljából, van külön Neckermann topic, ahol hasonló jó tapasztalatokat olvastam, kár, hogy nem utazásunk előtt, vagy még inkább utunk megrendelése előtt…
Egy biztos, amikor valaki elsőként választ egy irodát, utána akár törzsutassá is válhat, ha megfelelő szolgáltatásban részesül. Azt hittem, a Neckermann valóban az utasok érdekeit képviseli, azok igényeit próbálja teljes körűen kielégíteni. Tapasztalatunk szerint nem.
Tévedés volt, vagy inkább szerencsétlenség, hogy őket választottuk, de többé erre nem kerül sor. Remélem e levél másokhoz is eljut, gondolják meg jobban, ezt az irodát választják-e, ha pedig igen, legyenek résen, ne hagyják magukat becsapni és megalázni több százezer magyar forintért.
mar en is sokszor gondolkoztam azon, hogy vajon az utazasi irodak munkatarsai olvassak-e az utazasi forumokat, mert sok hasznos visszajelzest kaphatnanak. A piacon valoban nagyon sok - egyre tobb - utazasi iroda van, ezert erdemes tajekozodni. En az utobbi idoben ketszer utaztam a TUI-val, es nem csalodtam bennuk. Tavasszal Tuneziaban, augusztusban pedig Bodrumban voltam a TUI-val, es bar mindket helyen csak harom csillagos hotelben voltunk, a szalloda mindket helyen kifogastalan volt. Az idegenvezetoik is kulturaltak es segitokészek voltak. )Elnezest, de ezen a klaviaturan nincsenek ekezetes betuk.) Az akcios utjaik megfizethetoek.
Mielott barki megvadolna, sietek leszogezni, hogy semmilyen kapcsolatom nincs a TUI-val, csupan a tapasztalataimat irtam le - okulaskeppen.
Megnéztem a google-on a szállodát, nagyon klasszul néz ki -és sokkal több kép van
róla, mint a Neckermann katalógusban. Az 1 héttel előbbi indulás lehet hogy jobb
lenne, nehogy elmaradjon a végén az utolsó turnus.Kosról egyébként érdemes 1 napos kirándulásra átmenni Bodrumba (Törökország), kb. 2 órás hajóút , ha jól emlékszem 20 EUR oda-vissza,- és ott is sok látnivaló és török bazár is van
Lehet, hogy ezek után nem bánnám, ha egy héttel előre hoznák az indulásunkat, de már befizettük ezt az utat. Attól félek, hogy ha nem indul a gép és változtatnak, akkor már nem biztos, hogy ebbe a szállodába kapunk szobát, ráadásul 3 család utazna együtt!
Azért nem kell szomorkodni, lehet, hogy idén 40 fok lesz szeptember végén Koson, bármi előfordulhat. Az azonban nem véletlen , hogy a Neckermann nem igéri biztosra az indulást. Tavaly is törölték a szeptember legvége, októberi indulásokat
Korfura, de még Rodoszra is ! Persze nekik az időjárás egyáltalán nem fontos, az érdeklődéstől függ minden .
Nagyon elszomorítottál, mert az időponthoz ragaszkodunk, ugyanis aznap lesz a férjem 40 éves. Korfun már voltun szept. 20-27-ig és eszméletlen meleg volt és a víz is jó volt, pedig egy kicsit északabbra van, ezért gondoltuk, hogy Koson is jó idő lesz!
Én már voltam Kos szigetén ( 1 napra Bodrumból mentünk át), a Hotel Atlantisban
nem jártam, azt viszont feltétlenül tudnotok kell, hogy szeptember 26-után
már egyáltalán nem biztos, hogy jó lesz az idő. 2 éve szeptember 18-25 között elég
gyakran esett , és a viz is hüvös volt. Ha strandolni szeretnétek, szeptember végével érdemes délebbi helyeket választani (Rhodosz, Kréta, Török Riviéra, vagy
Volt már valaki Koson a Neckermannal a Hotel Atlantisban? Érdekelne a véleménye, mert az iroda természetesen nem tud semmit. Még azt sem, hogy indul-e a szeptember 26-i járat, mert ez már az utolsó gép.
Mi hét hónapos babával totál ad-hoc jelleggel mentünk Olaszországba autóval, a helyszinen intéztünk mindent (szállás stb.) Igaz, hogy a gyerek imádja a nézelődést, kalandot. Apjára ütött!!