Utánanéztem, és a Zanzi 5 albumot adott ki. Szóval ez nem 1. Egyébként a Szólj már tényleg nagyon jó szám, a Vágyom rád és a Táncolunk úgyszintén.
Ordas! Most hogy jön ide a Metallica meg az Iron Maiden? Ráadásul furcsállom az ízlésed. SZVSZ eléggé más műfaj a kettő a metálon belül, ámbár a Metallica eléggé változatos stílusban adott ki számokat a hard rocktól a szimfónikusig.
Most egyszámos vagy egyalbumos? Nem mindegy. :-))))
Tudod a jó zenének nem az az ismérve, hogy hány szám és hány album. Ha a Zanzibárnak van 2-3 jó száma, akkor inkább hallgatom őket, mint egy ezerszámos, ezeralbumos Britney Spearst.
A metálból a nitewish, therion, rage, sentenced a kedvenceim (kiválóan keverik a metált a szimfónikus zenével), de bejön hammerfall, dream szatyor is. A műfal nem olyan rég keltette fel az érdeklődésem, de a modern gépi-rapper metált utálom linkinparkostúl, limpbizkitestűl, paparócsostúl, slipknotostúl, marilyn mansonostúl. A magyarok közül ossian és tankcsapda a kedvencem, de bejön a pokolgép és a kalapács is.
Más műfajt is szívesen hallgatok (tuc-tuc zenét és nigger hipp-hoppot soha), a tömegzenékből bejön zanzibár, unique, tatu, régebbiek közül a roxette és az ace of base is.
Előre szólok, nehezen emészthető mások számára az ízlésem :)
A lényeg, hogy szinte MINDENféle zenét szeretek. Nem az dönt nálam, milyen igényes, nem az, hogy milyen stílus, ezek nálam nem kizáró okok.
De a legtöbbre a klasszikust meg a jazzt értékelném, utána jönnek mondjuk az igényesebb rockok, mint pl. REM, GNR, Metallica, stb. Aztán (higyjétek el) technobol is vannak komplexebb számok, amik a maguk szintjén ugyanolyan értékesek, mint a fentebb említettek...
De bejön a Nirvana, néhány mai tuctuc, niggerrap is :)
Valahogy nekem az a lényeg, milyen érzést tud átadni az egész, ez adja meg a fő művészi értékét, nem kizárólag az, hogy milyen komplex, hány hangszert használ, milyen elemek fordulnak elő benne. Ez nem mérhető dolog, de valahol mindenkit érint, vannak olyan dalok, amik örökérvényűek, kisgyerektől tatáig mindenkire hatnak.
Ezért nyilvánvalóan úútálom az üzleti szándékkal készített "zenék" nagy részét, ezek nálam bele sem férnek ebbe a fogalomba. Sajnos, ilyen a magyar könnyűzene 98%-a, és mint tudjuk, a csapból is ezek folynak :(
Viszont az is egy alapigazság, hogy ha valamit sokat hallgatunk, az előbb-utóbb óhatatlanul megtetszik, akár csak tudatalatt is. Ezért nagy a felelőssége az ilyen szemetet gyártóknak, mert amit nyomnak, azt szereti a nép, mindegy, hogy mi az. Itt a bibi...
Jópárat ismerek közülük. És ahogy nézem inkább a London-Berlin tengely kommersz vonalát hallgatja, jómagam ezeket a zenéket nem szeretem. Szóval nem... nem róluk beszéltem
Nagyon szíveses összeállítanék egy cd-t, hogy úgy írd le a kritikát, amit azok után feltétel nélkül elfogadok. Jörg Burger-től Craig Armstrongig.. nagyon széles a spektrum. Armstrong egyébként a Rómeó és Júlia című film "Balkon" jelenetéhez írta a zenét. Szimfónikustól az elektronikusig -melyben csak a zongora "hagyományos" hangszer-, ez jellemzi Armstrong-ot.
Naszóval. Ezeker a CD-ket találtam tegnap az asztalán az öcsémnek. Meglátjuk van- köztük olyan, amiről Te beszélsz.
Narcotik
Moonface
2 Right Wrongans
Timo Maas
Pascal F.E.O.S.
Sloth & Doman
Sphere
Trancesetters
Nova
Odessi
Medway
Dune
Anthony Pappa
Global Undergrund
7-Laze
Desbay
Amar
Hooverphonic
Ill tingas
Teebee
JonnyL
Bad Company
John B
Mixmay Presents Electric Breaks mixed by Pulp DJ's
Hát azért még be tudom nagyjából azonosítani a house-t és a techno-t. Egyiket sem hallgat az öcsém. Majd nézek egy-két előadót holnapra. Hátha közelebb kerülök a témához. :)
Nem azt írtam, hogy ez a műfaj hozt az áttörést. Valószínűleg hanyag módon fogalmaztam!
Én azon eszközökre értem ezt, amelyek az összes dimenzióban végtelenné tették egy zenész lehetőségeit. Mostmár nincsenek korlátok, annakelötte voltak. Azért gondolom, hogy ilyen nem lesz több, mert a (szinte) végtelenségig feszített lehetőségeket tovább fokozni nem lehet. Persze finomodni fog az eszközrendszer.
Az öcsédtől valószínűleg house-t, esetleg techno-t hallottál. Teljesen érthető, ha valkinek nem tetszik, elfogadom a te véleményedet. A zene, melyet én példának felhoztam, nem a tipikus 4/4-edes ritmusra épül, hanem valami teljesen más...