Oké hogy minden javítható, csak kérdés hogy megéri-e :D Nem nagyon találok blokkot, újraperselyezést nem tudom mennyiért csinálnák. Néztem dugattyúkat is az mz-b-nél, és ahogy látom ez már most a legnagyobb méreten van, tehát felbővíteni sem célszerű a jelenlegi perselyt.
Van egy pannónia motoros rotakapám ami sajnos beszívott valamit amit nem tudott megemészteni. Dugattyú megszorult, hengerfalat felszántotta gyűrűket törte, szóval tisztességgel rendet rakott odabent. Kérdés hogy érdemes még ezt javítani vagy engedjem el? Esetleg valamelyik panniónia motorkerékpár blokkja felmegy a helyére? Ez olyan blokk aminek nincs külön hengerfej hanem egyben van. A dugattyú mérete 55mm, a löket nem tudom. Nem találtam már sehol ilyen blokk-dugattyú párost.
Ha a halott ember szerepel a forgalmiban, azt kell megtudnod, ki volt az elhunyt örököse? Ha a felesége (esetleg + lányai), akkor vele (velük) kell beszélned, s ha nekik ok, póthagyatéki eljárást kell kezdeményezniük a jegyzőnél, amiben a megtalált motort feltüntetik.
Jogerőre emelkedést követően az örökös tulajdonába kerül, s Te ekkor tudsz vele (velük) adásvételit írni a motor darabjairól, s ezután érdemes nekiállni pénzt költeni a felújításra.
Azért résen légy- elsőre tényleg írj egy adásvételit az eladóval, akitől vetted, nehogy "igényt" tartson rá valami örökös- és ezért addig ne is költsél rá.
Szánd rá az időt, menj el az utcába kérdezősködni, a "szomszédok mindent jobban tudnak" úgy is- engem már vezettek így nyomra, bár pár falut be kellett járnom.
Ránéztem a google térképen a házszámra, pont egy vállalkozó van ott, kitéve egy plakát. Rákeresve mas a név, de ráírtam messengeren hátha ismeri (van kovács nevezetű ismerőse aki az adott településen lakik)
Ha a forgalmi nincs, lehet csináltatni adásvételit a vázról külön és a blokkról külön azzal, akitől elhoztad.
Aztán restaurálás, összeépítési dokumentáció és hivatalos összeépítési engedély típusazonos fődarabokból, aztán OT vizsga és forgalomba helyezés.
Ha van forgalmi, abban kell lenni tulajnak névvel-címmel. Egy próba lehet, hogy él-e a személy, vagy azonos nevű leszármazottja. Ha él, lehetne adásvételi vele a motor restaurálásra szoruló állapotának és forgalomból kivontságának feltüntetésével.
Aztán restaurálás, OT vizsga, forgalomba helyezés.
Én inkább fordítva szoktam. Blokkház rezsón felmelegít, csapágy a mélyhűtőből beleejt. Utána az egész felmelegít és a lehűtött főtengely beletesz. Használt főtengely sokszor szó szerint beleesik még minimális hőmérséklet különbség esetén is.