Az a kérdésem, hogy ez üzemszerűen/szabványosan működhet-e Next18-as dekóderről?
Jelen esetben is arról hajtom, mert az fért be könnyen, de érdekel, hogy mindez belefér-e a terhelésbe!
A Next18-at elsősorban TT/N, és kisebb H0-ás gépekbe ajánlják. Az áramfelvétel max 1A lehet a dekódernek a csatlakozón keresztül, a motor felé pedig 500mA max. folyamatosan. Azaz elméletben belefér....
Nekem kezdő készletes z21 start van, tökéletesen működik vele az app, a Digitools foglaltság érzékelőket is vissza jelzi.
Sellyén is programoztunk játék közben.
Én úgy szoktam hogy tableten van minden, a telefonokra csak a layoutot exportálom, de először a Google driveban lévőt frissítem, akkor elég mindig csak letölteni az eszközökre. Ha nem akarja behozni inkább a droidos eszköz lesz a ludas, nem kérdezi meg hogy mivel akarod megnyitni a filet?
Z21 App-al kapcsolatosan érdeklődöm, köszönöm előre is a segítséget:
-apróbetűsben van-e valami huncutság? Azaz, ha megvan a központ z21/Z21/vagy ami behazudja, hogy z21, akkor a telefonos/androidos z21 applikációval ezekben az esetekben rendesen vezethetek akár egész nap mozdonyt? Nem fog 1-3 óra múlva bedobni egy kiírást, hogy vegyem ezt azt, vagy fizessek elő?
-Hogyan tudok vele importálni mozdonyt? Exportálás sikerült, de behozni az app-ba egy kész mozdonyt nem sikerül. *.z21loco fájlt nem akarja behozni az app. Vagy ez is már fizetős lenne?
CV regiszterek alap állapotának visszaállítása, mentése: CV8 regiszter írásával a következő műveletek hajthatók végre: CV8 = 0: A CV regiszterek gyári alap állapotának visszaállítása. CV8 = 8: A CV regiszterek, egy általunk korábban elmentett beállításainak visszaállítása. CV8 = 16: A már nekünk megfelelő összes beállított CV regiszter (cím, gyorsulás, funkciók stb.) elmentése. FONTOS! A tényleges visszaállítás a következő bekapcsoláskor történik. Ezért, ha a dekóder reset POM módban történt, kapcsoljuk ki - be a sínfeszültséget, hogy a visszaállítás meg- történjen.
- a modell előre és hátrafelé rendben fut, REAGÁL a vezérlésre
- az első világítás (fehér fény) és a hátsó zárlámpa (vörös) előremenetben NEM világít, hátramenetben mindkét "fényfunkció" rendben működik, világít (azaz a modell érzékeli a menetirányt, de előremenetben sötét marad, hátramenetben elől-hátul világít)
- semmilyen irányban (de álló helyzetben sem) semmiféle hangfunkció nincs, semmilyen Multimaus gomb megnyomásakor...
Mindent értenék - tegyük fel "elprogramoztam" -DE : CV8 reseteléskor alaphelyzetbe kéne állnia mindennek, de semmi sem változik - minden marad a régiben - sőt : még - ha jól gondolom - reseteléskor a mozdonycímnek is "3"-ra kéne változnia, és akkor mozdulatlannak kéne maradnia - hisz a mozdonycím : 18 volt - DE reset után is rendben mozog a modell, és csak hátramenetben van világítás...
Egy rövid kérdés : tönkremehet-e egy hangszóró (és ezáltal "némává válhat-e" egy 5.1.-es digisound dekóderes modell CSAKA (helytelen) PROGRAMOZÁSTÓL...???
(Másképp fogalmazva : a modell szétszedése NÉLKÜL, sem forrasztás, sem vezetékezés, semmiféle "hardveres beavatkozás" nem történt, de a modell elnémult...)
Azt tudom, hogy a hangszórókivezetés NEM rövidzárvédett - erre a Digitools figyelmeztet is - DE mégegyszer : NEM szedtem szét semmit...
Ma jött meg a kétoldali fülke világításhoz a prototípus NYÁK, a következő az eredmény:
Minimális faricskálással megoldható, hogy az eredeti fülkeimitációhoz beférjen, illetve Modell Doktor által hamarosan lesz olyan fülke imitáció is amibe kifejezetten ez a PCB passzol. Panel rendelésnél lehet majd választani a hagyományos vagy az kétoldali fülkevilágításos fülke PCB közül. Árbeli különbség nem lesz.
Még promó anyagokat és dokumentációkat kell gyártani és el készülhet ez a panel is.
Természetesen nem kell. A Layouts menüben van olyan, hogy Export, el tudod küldeni emailben (ez backupnak is jó), vagy bármely, a Z21 wifijére csatlakozó eszköznek is közvetlenül.
Wifis Z21 app beállításhoz kérnék segítséget. Eredetileg egy iPhone-ra lett letöltve, minden be lett állítva a járműparkhoz, képek, címek cseréje, funkciók hozzárendelése. Van egy új Androidos tablet, csatlakozik a Z21-hez, de az appba belépve minden gyári beállításra van állítódva...
Nem hiszem, hogy minden "új belépő" eszközön mindent át újra be kell állítani... köszönöm!
Föl kellene. Növekvő sorrendben, eggyel kezdődően vannak címezve a detektor modulok? Z21 Maintenance Tool-ban mi látszik? Az sokkal alkalmasabb diagnosztikára, mint a mobilapp.
Nem a klasszikusan vett végállás kapcsolót kell érteni nála. A bütykös/vezérlő tengelye egyik kapcsoló esetében 180fokon kinn van, a másik fél fordulaton lapos, ezzel ellentétes a másik kapcsoló előtt a tengely. A motor végig egy irányban forog, sosem ide-oda. A 3 vezérlő pontból az egyik, a motor egyik pontja/lába (Com), a másik kettő pedig a motor másik pontja/lába (felváltva a kapcsolókból)
Innentől már elég "nehéz" tovább bonyolítani :) Bár biztosan lehet.
Ne gondoljátok túl ezt a pofonegyszerű, és nálam már 10 éve mindennap működő szerkezetet! Egyszerű, de nagyszerű!!!
Ha a képeket nézem, akkor a végállás kapcsoló csak lekapcsolja az adott bemenetet. De a kérdés szerintem az is, hogy a 3 vezérlő pontból mire kapott villoanyt? Csak a két (poz1/poz2) bemenetre, vagy a közösre és a két (poz1/poz2) bemenetre is?
Gondolat kísérletem szerint, ha mind a kettő jel oldalra (poz1/poz2) állandóan adsz tápot, akkor ő állandóan menni fog. Hol az egyik, hol a másik végállás után.
Ebben egy motor van ami egy irányban forog. Forgat egy bütykös tengelyt - mint a szelepvezérlő az otto/diesel motorokban, és azzal kapcsolgatja a poz1 és poz2 bemeneteket.
Ha az MTB MP5 állítómű poz1 és poz2 bemenetére is egy időben rá van kötve akár hosszabb időre, órákra a tápfesz (mondjuk 16V váltófesz), akkor azt lekezeli valahogy üzemszerűen vagy tönkremegy?
Én mielőtt visszafordíthatatlan változtatásokat tennék a váltókon próbálnám tutira meghatározni, hogy ténylegesen mi okozza a zárlatot. Mi lesz akkor, ha nekiállsz reszelni, de mégsem az a hiba? Végig kellene gondolni, hogy mi miatt van az, hogy a digitális váltón soha nincs ilyen hiba, az analóg állítóművesen meg gyakran!
Nekem is gyanús volt, hogy a váltókkal lehet valami gond, mert az egyenes váltókon nincs ilyen probléma. Azt viszont furcsállom, hogy másoknál nem jelentkezik, mert nekem mind az 5 váltón előfordult a hiba. Szóval még azt sem mondhatom, hogy van egy darab, ami mondjuk gyári hibás lenne.
Megpróbálkozom a csiszolással, remélem segíteni fog.
Nem figyeli, mi hova van rendelve, hiszen nem tudja kiolvasni a dekóderek címeit Railcom nélkül. Ha csak a mozdony vesz föl áramot, akkor csak azt fogja egy vonatnak látni, a többi jármű láthatatlan lesz. Ha a vonat összes kocsija vesz föl áramot, akkor azt az egészet fogja egy vonatnak látni, de azon belül az egyes járműveket nem tudja megkülönböztetni. Egy analóg világításnak vagy egy tengelyellenállásnak végképp nincs címe, ezért a Railcom sem tudna mit kezdeni velük. Ezért a Railcom adatait csak ott használja a TC, hogy bekapcsoláskor tudja, melyik vonat épp hol van, ha esetleg a legutóbbi leállítás óta változás lett volna. Egyébként csak onnan tudja, hogy melyik vonat melyik, hogy a beállított vágányutakon át követi a mozgását és megjegyzi (ahogy amúgy a valódi forgalmisták is, mivel a D70-be beépített vonatszámkövetést sosem aktiválták).
Hogy legalább a vonat eleje és vége, de inkább minden járműve vegyen föl áramot, az azért is fontos, mert különben azelőtt felszabadulónak tűnhet egy vágányszakasz, hogy a vonat ténylegesen lehaladt volna róla. Így a TC aláválthat, ráengedhet egy keresztirányú menetet, vagy akár csak egy szétszakadt vonat lemaradó részébe ütközhet a követő vonat. Ezért nekem minden teherkocsim egy tengelyén is van egy ellenállás, a személykocsik pedig idővel mind kapnak digitális belső világítást.