még jó hogy odaírtam: deres, mi lett volna, ha meg sem említem? ;)
nem, egyáltalán nem száraz volt az aszfalt és feltűnően jobban tapadt, mint a gagyi téli. még az abs-t sem tudtam kopogásra bírni. pl. emelkedőn állóból kigyorsításnál majdnem meglöktem az előttem lévőt, mert az meg csak sikatolt mint a hülye. :)
A tavaszi gumicsere után esett le a márciusi hó. Mire hazajutottam elkotorgatták, de azért maradt egy kis latyak. Ha véletlenül nincs nálam a hóláncom simán lehet, hogy a rendőrségtől gyalog megyek aznap este haza, mert a 6-8%-os Halálos Emelkedőn a körforgalom után már nem jutottam fel. Még a Volánbusz is kikerült, amikor kiszálltam az út szélén a kocsi simán megindult az árok felé - be kellett rakni 1-be is, nem fogta meg a kézifék. Nagy élmény volt életemben először hóláncot szerelni, ráadásul a háztól kb. 3km-re. Hátha még az Alpokban laknék... :)
Vagy csak a többinél jobb ez a téli. A nyári pont olyan mint az előző volt, kanyarsebességben ugyanazt a szintet hozza ( bár a két autó más, de a futóműve éppen a franciának volt jobb). A télivel 80-90 helyett 70-80 körül simán megy ugyanaz a kanyar, viszont 0fok környékén is, amit a nyári 10 fok alatt már elereszt.
Persze a Bridgestone-októl eddig nem voltam elájulva, simán lehet, hogy az előző nyári jobb volt hidegen, de hogy a mostani téli lényegesen jobb az előzőeknél és nem sokkal marad le a nyári melegben nyújtott teljesítményétől, az biztos.
Nekem is az a nyári ami a WRC-n volt megvételkor egy ultra fosh volt. Amikor az Eringen kint jártunk 2008 tavaszán(?) , akkor nem sokat fogott az a gumi, se kigyorsításnál, se fékezéskor és az oltaltartása is xar volt. Ezzel a téligumival másodpercekkel jobbat mennék.
Akkor nagyon szar a nyári gumid. Minden tesztben, ahol bevettek egy nyárit a télik közé, a nyári vízen, szárazon meg hidegben még 0 fok alatt is jobb volt sokkal. Csak jégen és havon jobb a téli. A mérések szerint legalábbis. Ezért is full hazugság a 7 fok alatt jobban tapad szöveg ami a reklámokban van.
Anno már írtam, hogy egy téligumi összehasonlító tesztben ennek volt a legjobb (vagyis a legkisebb mértékű:) a kopása. Ezt 5 év és kb. 40Ekm távlatában csak alátámasztani tudom :) Biztos kicsit az is közrejátszik ebben, hogy:
Ha még jövő télen is meglesz ez az autó, akkor előre fogok venni 2 új gumit (ugyan ezt!:), mert az elsők már közelítenek a kopásjelzőhöz. Ez ugye téliguminál még elég mély mintát jelent, amivel akár még 2-3 évet is le lehetne nyomni, de mély hóban már nem fogna rendesen. Az az évi 2-3 nap meg "elég veszélyes" amikor a közterület fenntartókat váratlanul éri a leszakadt hó :D
Nekem nincs ilyen gumicsere utáni tapasztalatom, mert 5.-ik éve megyek ugyan azzal a téli gumival télen-nyáron :D 2008 telén ugrott fel és kb. pont most 5 éves. 2009-ben 30+ fokban Porec-et is megjárta :D Ennek ellenére most is szépen teszi a dolgát :)
Az Alfán egyértelműen és összehasonlíthatatlanul szarabb a téli gumi -minden eddig felmerült körülmény között- a lecserélt nyárinál. Azzal nyugtatom magam, hogy a hóban csak jobb lesz... Persze az említett M Alpin-ról beszélünk... Lehet, kéne vennem valami más téligumit akkor?!
Ezt egy kicsit jobban is megmagyarázhatnátok. Miért is tapad jobban hidegben a keményebb nyári keverék a télinél? A tapasztalataim nem ezt támasztják alá, sem motoron, sem autón. Előbbinél érezhető igazán jól akár egy hűvösebb nyári napon is, szárazon egy keményebb és egy puhább keverék között a különbség.
Aláírom, van rengeteg szutyok téli gumi, a Peugeot-on is olyan volt, aminél szárazon 0 fokig a nyári jobb volt (típusa sajnos már nem rémlik), Réka Pólóján a Michelin Alpin is hasonlóan gagyiszar (múltkor mentem vele, a Skodánál óvatosabban kanyarodva is csúszkált, mintha jégen mennék). Az Octávián viszont a Pirelli olyan, hogy 5-7 fok körül már olyan mintha odaragasztanák az útra a nyárihoz képest, pedig azzal sem lehet rosszul kanyarodni. Az csak kb. 10 fok felett lesz egyértelműen jobb.
Tegnap mi is láttunk R1-el el elmeroggyantat bőrruhában. Nooormális? :)
Elötte 1-2 lámpától elindulva kipörgött a kerekem, mondtam a Főnöknek, hogy lássuk hogy tud ő elindulni a motorral? :) Nem lájtosan indult, de nem indult el a segge semerre és a hídra is minden gond nélkül fordult rá. Mindezek ellenére nekem kicsit sem hiányzik a "takonyban" motorozás :)
A drága télinél is jobban "tapad" száraz úton a nyári, ez egyszerű fizika. 50-ről egy autónyi fékút a különbség a nyári javára még akár levegő -7 fokon is (az aszfalt hőmérséklete nem ugyanaz).
A gondok ott kezdődnek, amikor az útviszonyok megváltoznak és leesik az első 2 centi hó és esetleg enyhe fagy is jön hozzá. Onnantól a prémium nyárit is b@xhatod.
Szépen beesnek a nyárigumis magabiztosak az árokba az első héten, aztán lehet megint közlekedni.
viszont most megannyi százas bedobása után csillogott a vaxtól, így gyorsan el is tettem télire. :)
az angol csávó tud valamit, a karbon cső úgy passzolt a gyári végekre, hogy ott egy hajszál sem férne el. most már csak el kell hozni a spéci popszegecseket és mehet is össze a cucc. szebb lesz mint újkorában. :)
ja, találtam itthon matricást (kipuffhoz való), így a kopott feliratok is megújulnak a dobokon. :)
Nekem ugyan nincs drága, menő táskám, de az egyik első, amit rendeltem a MB-hoz a dx-ről, egy külső borítás volt. Full fekete, sima LCD tisztító spricnivel le lehet dzsuvázni ha esetleg leeszi az ember. Buziskodáshoz lehet kapni átlátszót is több színben, azokon átvilágít az alma. :))
Amióta fullHD-ban jön a pornócsati a Z1-en, ami ráadásul fröccsenésálló, már nincs szükség a makiverem felhasználóneves profilra a céges masinérián? :)))
Azé' kicsit utánaolvasni is érdemes volna a dolgoknak.
Egyrészt, Miss Teen USA gépén Windows futott (ezt a cikk udvariasan elhallgatja), Jared Abrahams a Darkcomet nevű RAT eszközt használta. Tehát a Win bizonyítottan törhető preparált e-maillel, preparált weboldallal és Win alatt valóban át lehetett venni a kamera felett az irányítást távolról.
Nagyjából ennyi köze van a cikk további részében citált példához, ahol arról írnak, hogy oskolások Mac gépeire előre feltelepített alkalmazással figyelték meg a diákokat.
Azaz semmi.
Az rendben van, hogy kutatók végül összeraktak egy olyan appot, ami a 2008-as és korábbi Macbook-on OSX (verzió?) alatt képes volt egy bizonyos kamera firmware-hez hozzáférni. Illetve a tanulmány részletezi, hogy akár VirtualBoxból a csatlakoztatott USB eszközön keresztül kitörni. Csak ehhez ugye továbbra is az kell, hogy valaki ott üljön a gépnél, a VirtualBox indítása előtt rendelje hozzá a konkrét USB eszközt a virtuális géphez, majd onnan futtassa a scriptet.
Továbbá egy bizonyos kamera firmware kell hozzá (a VendorID és PID függő), ami az újabb kamerákban más. A tanulmányban 0x05AC szerepel, az új HD facetime kamerák (tehát már nem iSight) Vendor ID-je ezzel nem egyezik. Firmware-t visszafejteni sem annyira egyszerű.
Ja, szar rajta gépelni, mert a design miatt éles a széle. Az aluminium borítás meg összefogja a táskát amibe belerakod. (és típushibás is volt, de az nem lényeges, mert végül alig volt másfélszer, kétszer annyi, mint egy azonos kategóriájú PC)
Korábban a céges Lenovo-ink kamera nélkül jöttek (ezt a modellt nem lehet amúgy így kapni), most adnak egy kis piros smiley matricát, amivel paranoiásabb kollégák le tudják ragasztani a kamerát.
Pikáns részlet, hogy a Lenovo ugye shitlistes lett az USA kormányzatban állítólagos kémkedési képességek miatt. :))
Mondjuk tőlem nyugodtan kukkolhatná a cerkát valami geek majom, ha cserébe MacBook lenne a céges gép (Cé, ne fáradj a gyalázkodó hsz-szel). :)) Bár azon is gondolkoztam, hogy mikor szoktam vajon cerkát lengetni a céges hardver előtt, akár otthon is...