Ha szánsz rá ennyi összeget, akkor tényleg érdemes "végignyálazni" az összes szóba jöhető nagyobb szenzoros gépet és azt választani, ami a legkisebb kompromisszumot jelenti. Valami biztos, hogy kompromiszumos lesz. Elsőre én olyan "problémákat láttam, hogy nem elegendő a zoom tartománya, zoomolás közben némítja a felvételt, nincs külső mikrofoncsatlakoztatási lehetőség (ez mondjuk nekem lenne fontos), durva moire-hatás, és sok egyéb fontos részlet.
Ha sikerült választani, oszd meg az infót, engem is érdekelne!
De igen, pont ilyen összegre gondoltam. Mivel sok helyen látni reklámot nekem is feltűnt az rx10, nagyon is tetszene (bár a manuális zoom-ot jobban kedvelem de pont videóhoz lehet, hogy jobb a motoros - egyenletesebben lehet zoomolni) de egyelőre nem szándékozom 360e forintot kiadni. Mondjuk annyira most még nem sürgős, még működik a régi, de egyre többször van vele gond - még hát HD tv-n azért csak jobban nézne ki HD videó, főleg hogy alapban 4:3-as a kamera es mióta átállitottam 16:9-be rosszabb lett a felbontás.
Ez gyakorta visszatérő kérdés :) és a konklúzió általában az, hogy ha számít a minőség, akkor két külön géppel kell megoldanod a két feladatot.
Az viszont talán igaz (legalábbis nekem mintha ez lenne a tapasztalatom, hogy a fényképezőgép még mindig jobb videót készít, mint amilyen állóképet a videokamera tud produkálni. Persze itt jön az, hogy milyen árkategóriájú gépről is beszélünk? Sajnos konkrét tippem nincs, mert nem ismerem jól a felhozatalt (tükörreflexesben vagyok érdekelt inkább) annyit viszont látatlanban tudok mondani neked, hogy tartsd szem előtt a minél nagyobb fizikai méretű szenzort. Ez a jó képminőség egyik kulcsa. A pixelek számával tehát ne nagyon foglalkozz, ma már minden gépnek a kelleténél is nagyobb a felbontása. Viszont a nagyobb szenzorméret erőteljesen leszűkíti a választékot és ezzel együtt megnyomja a gép árát is. Valószinűsítem, hogy egy olyan gép, amivel fotózni és videózni is egyaránt jól tudsz, ugyanannyiba kerül majd, mint egy külön fényképezőgép és kamera.
Lehet, hogy a kérdésemmel együtt azonnal repülök innen :-), de gondoltam itt is felteszem, nem csak a fotózási részlegben. Haldoklik a régi Sony miniDV kameránk és mivel az utóbbi időben nem csináltunk vele túl sok felvételt (kb. 1kazetta / félév) arra gondoltam hátha egy készülékkel le tudnám fedni a fotózás/videózás témakört. Ez elég praktikus lenne, sokszor volt olyan hogy pont a másik készülék jó lett volna, ha ott van, illetve hogy azért nem videóztam, mert a fényképező mellett nem volt kedvem a kamerát is cipelni. Mivel többet fotózok inkább fényképezőgépre gondoltam (bár az sem teljesen kizárt, hogy videokamera ami normális állóképet tud készíteni). Szóval a kérdésem az lenne, hogy esetleg tudnátok-e ajánlani olyan fényképezőt, aminek a video képességei az "elfogadható" kategóriába esnek. Hogy mi is számomra az elfogadható kategória? Nincsenek túl nagy igényeim, családi videókat készítek, viszont azt HD tévén nézzük vissza ezért egy csendes szobában nagy tévén sem kellene túlzottan lelombozónak lennie. Tehát:
- azért legyen minimum 28-200mm zoom átfogás (ha több az jobb)
- normális képstabilizátor
- sötétben sem túl zajos HD felbontású kép
- zoomolás felvétel alatt
- viszonylag gyorsan fókuszt találjon a zoomolás után is
- félhomályban is működő autofókusz
- a zoom-motor hangja ne legyen zavaró
Ja, nem cserélhető objektíves gépre gondoltam. Ha nem találok ilyet akkor marad a külön videokamera.
Köszönöm, erről a verzióról olvastam már máshol is (elektrotanya), de nem néztem még utána. Azt honnan lehet vajon tudni, hogy melyik Digital 8 teljesíti a fenti kritériumokat? Kicist félek az ilyen öszvér megoldásoktól. Ha csupán az analóg kazettás magnókból indulok ki, ahány lejátszó, annyiféle fejbeállítás, az egyik így, másik úgy játszotta le egy harmadik decken rögzített kazettáimat. ( "A" magnó jobb minőséget nyújtott, mint "B" magnó mindegyik a saját felvételével, ugyanakkor "B" magnó jobban játszotta le "A" felvételeit, mint "A" magnó "B" felvételét...) Szóval legszívesebben arról digitalizálnék, amivel a felvételeket is készítettem anno. Persze, ha rossz a hasonlatom, akkor bocsánat! :)
Én a helyedben keresnék egy olyan régi, használt Digital 8-as kamerát, ami képes a Hi8-as kazettákat nem csak lejátszani, de a felvételeket a digitális kimenetén már digitális jelként kiküldeni. Ez jó minőséget adna és talán ez kívánja meg a legkisebb befektetést a jó minőség megtartása mellett. Akár olyan kamera is jó lehet, ami optikai hibás. Lényeg, hogy a lejátszó rész és a Firewire kimenet jó legyen. A közép és felső kategóriában voltak ilyen kamerái a Sony-nak.
Valószínűleg én vagyok az ezeregyedik, aki ugyanazt kérdezi, de hátha megszán valaki egy használható linkkel...
Szóval, Hi8-as felvételeket szeretnék digitalizálni. Adott egy Hi8-as kamera illetve egy Hi8-as asztali lejátszó (Sony) Mit, mivel, milyen fájlformátumba érdemes menteni? Értelmes kompromisszumokat keresek. Már az is nagy segítség, ha kiderül, milyen eszközre nem érdemes pénzt áldozni.
Keresek Manfrotto 503HDV fluid videófejet (állvánnyal), esetleg más Manfrotto típus is szóba jöhet (ettől magasabb kategóriás!). Ajánlatokat emailben, ha kapok telefonszámot, visszahívom.
Kamera vásárlását fontolgatom, a kinézet árszegmens 600 ezer környéke (sajna csak részletfizetésben gondolkodhatok). Rendezvény, előadás, riportkészítésre használnám. Jelenleg 2 típus, ami felmerült lehetőségként:
Ha jól látom a fényképzegép 720p-t tud, ami nem HD. Nem túl nagy a különbség, de érezhető. Azt is meg kell nézni, hogy videónál tud-e autofókuszt csinálni. A kettő közül szerintem a videókamera videózásra mindenképpen jobb. Ha inkább fotóznál, akkor viszont a másikat érdemes választani.
neked kellene tudni, hogy a mozgókép vagy a fotó a fontosabb - videóra biztosan a videókamera a jobb.
Ha mindkettő egyformán fontos akkor a fényképezőgépet vedd, mert vélhetően jobb a videója (bár az 1100d-t nem ismerem) mint amilyen fotókat a videókamera készít ....
Teljes kihasználatlanság miatt megválnék az alábbi kamerámtól:
Panasonic NV-GS320 MiniDV kamera eladó, összes tartozékával, a gyári akkuján kívül +1 utángyártott nagyobb kapacitású akksival, ill. adok hozzá egy kameratáskát. Hibátlan, kifogástalan állapotban van. (távirányító, töltő, doboz) Nem volt sokat használva (kb. 10 kazetta lett vele felvéve), ezt igazolja, hogy a gyári akkumulátora is kiváló állapotú. Budapesten szívesen házhoz viszem, vagy előzetes egyeztetés után átvehető a Corvin Plázánál. Az alábbi linken fotók is találhatók róla. kekesizoli@gmail.com
Sziasztok! Szeretnénk venni karácsonyra egy kamerát, de nem tudjuk melyik lenne a jobb választás. A dilemmánkat az okozza, hogy most éppen közel azonos árban van egy Sony digitális videokamera meg egy Canon DSLR fényképezőgép a Media Marktban, és nehéz eldönteni, hogy melyik lenne jobb nekünk.:)
Elsősorban családi eseményeket szeretnénk videózni (szülinap, karácsony stb..), nem tudom mivel járnánk jobban. Illetve, mennyire lehet jó minőségű fotókat készíteni ezekkel a videokamerákkal?
Itt a link, hogy melyik két gép között "őrlődünk":
Ja, az említett vetítés egy kb 5x5x5 m-es kockában volt, és projektorok vetítettek a falakra és a plafonra. Szerintem a legegyszerűbb megoldás, összehangolt 5 kamerával vehették fel és megfelelően szinkronizálva vetítették (+ 5+1-es hang)
Hát lehet, hogy nem fog feldobni a válasz, de idén nyáron láttam ilyet Reykjavikban, ottani utolsó, esős napon, jobb híján. Fél óra alatt nagyjából végignéztem merre jártam az előző héten. Klassz volt.
Kedves Ladila és Rlaci! Köszönöm a válaszokat. Itthoni (lakás) léptékben gondoltam, esetleg valami japán, vagy amerikai kütyü, mint a 9.1-es hang. Ha nem hallottam róla még létezhet. Mondjuk én úgy képzelem, hogy a fal felületét beledelném, mint egy befordított monitor, aztán megy bele a digi jel és boldog aki benne áll, mint a Mátrix-ban. Vagy 2-3-4 projektor alattam-felettem elhelyezve vetít a fehér falra? Vannak a vj-s projektek ahol a torzulást is betervezik, aztán meg helyén lesz minden.
A 80-as évek közepén volt egy ilyen mozi Bp-en. Igazából egy kupola alakú sátor volt, amit a város több pontján is felállítottak rövidebb-hossszabb időre. Az úgy nézett ki, hogy a kupola kb felére vetíttek, vagyis kb. 180 fokos volt a látószög. A látógatóknak állni kellett. Csak néhány film volt, azok is rövidek és több részből álltak (hullámvasút, motorozás stb). Persze minden film úgy volt elkészítve mintha a néző ülne az eszközökön. Szerintem jobb hatást ért el mint a mai 3D. Emlékszem az emberek dülöngéltek a filmnézés közben, mert a szemük becsapta az agyukat.
Sajnos nem tudom mi lett a sorsa. Most talán csak a planetárium van.
A planetáriumok képesek ilyen vetítésre. Rövidfilmet láttam már a pécsi planetáriumban, de hogy filmvetítés van-e nem tudom. Utána kell nézni több városban. Természetesen csak a képzeletbeli horizont fölé vetít, tehát a talpad alatt nem lesz kép, mivel ez alapjában az égbolt bemutatására lett kitalálva.
Üdv! Most látom ez a fórum inkább az adok-veszek-ről szól. Talán egy szakmai fórumra is átirányíthatna valaki. Nem vagyok nagyon ráérős-keresgetős-fórumozós, de nagy szükségem lenne arra a bizonyos infóra. Köszönöm.
Kérdésem a következő: létezik-e olyan technológia "mozi" ahol egy szobába bemegyek (mondjuk gömb alakúba), és körülöttem a film vetítődik minden, vagy majdnem minden irányba. Arra gondolok, hogy ha bármerre nézek körülöttem zajlik a történet, tehát "benne" vagyok. (nem olyan választ várok, hogy állj fel a gép elől és nézz körbe, vagy menj ki az erdőbe!) Ha valaki találkozott ilyennel, vagy hasonlóval, kérem a linket küldje el. Köszönöm.
Raynox HD 0,66x Wide Angle lencse 58 mm-es foglalattal, doboztában. Kiváló minőségű előtétlencse, fényképezőre, videokamerára. Gyári állapotú, dobozában. Ár: 21.990,- Ft. (Én a Canon G9 + adapterrel használtam, szuper jó.) Tel.: 0036 30 525 3375 Budapesten van.
van egy Samsung digit kamera, és szétkaptam, amivel egy régi vágyam ébredt fel megint.
Azaz, láttam, hopgy az egész "kameratest" tulkképpen egyben van, és az eleje csak egy +védőfunkciót lát el, na meg ebbe van bele építve 2 oldalt a 2 kis mic.
Na most, ez a következőképpen van ide elektronizálva:
A "nagy kameratestből" kijön egy 4 pontos csatlakozó, 2 fekete és 2 piros vezetékkel, amelyek közül 1 piros + 1 fekete megy mindkét mic-hez.
Túl egyszerűnek látom a helyzetet, ha azt gondolom, hogy simán megoldható, hogy én ide beiktassak egy kis kapcsolót (amit kivezetek nyilván), hogy ezáltal megszűntessem a 2 mickel való kapcsolatot, és kivezetnék egy 2 eres vezetéket egy RCA vagy Jack-aljzathoz, hogy aztán tudjak hozzá külső mikrofont csatlkoztatni?
Mit szóltok ehhez? csinált már valaki ilyet?
Nem tűnik túl bonyolultnak a kivitelezés, csak annyira műszaki se vagyok, és azt nem tudom, hogy esetleg az Ohm, a vezeték hosszúsága, keresztmetszete, vagy más paraméter mennyire szólhat bele aztán a működésbe.
* * * *
Aztán egy ehhez kapcsolódó kérdés:
Ahogy írtam, 4 szál megy ki a fejhez, 2-2 piros és fekete. na most ezeket szerintetek lehet közösíteni, hogy ne 4 kapcsolót kelljen kivezetnem, hanem csak kettőt? Vagy azért van 4 db így külön, mert feltehetőleg ez a belső (nem látható) becsatlakozásnál sincs közösítve és stereo funkciójú?
Megköszönnék véleményeket, mert nagyon vakarászom a fejem, nem hagy nyugodni, kelene nagyon, de persze elcseszni se akarom a camot.
dslr kithez használtam, de csak néhány alkalommal, elfér benne gép, pótváz, telezoom, fejlámpa, mikroport szett, hangrögzítő, laptop szóval minden, ami egy pár napos run 'n gun forgatáshoz kellhet. Szükség esetén a technika mellé férne még fogkefe és váltásfehérnemű is :) insertrolley vásárolható hozzá, askkor gurulós és bőröndszerű lehet, szóval fejleszthető a táska! Adott esetben egy sony EX 3 kiegészítőkkel is tökéletesen belepakolható!