Találtam egy diósdi valakit, aki valami akku re-kondícionálót árul, felvettem vele a kapcsolatot, és azt mondta, hogy nála új életre tudjuk kelteni az akkut még, illetve az új állagát is tovább megőrizhetjük az ő általa árult kütyüvel. Év elején kiviszem hozzá a halottnak gondolt akkut, "nevelésre", és ha nyert ügye lesz, akkor a fizetsége az lesz, hogy veszek tőle egy ilyen kütyüt a jelenlegi akkuhoz.
Az egyébként miért van, hogy a kocsi a hideg óta, tehát mondjuk ősztől, napi-több napi állás után csak 2-3-4. röffentésre indul be (vagy beröffen, de mintha még nem kapna benzint, le is áll), addig nem kapja be a gázt. Gyertya esetleg? Mert ugye ez is eszi az akkut rendesen..
Igen, az a képen csak a ventillátor. Úgy érzem, a radiátor hőleadó felületével lehet a bibi, de oda a lábtér fölé befetrengeni esélyem sincs mostanság.
Most meg a központi záram felugró bigyója fagyott be, éppen a vezetőoldali, ami alatt a mikrokapcsoló a jelet adja a többinek is a nyitásra. Pókemberként kellett bejutnom a jobb egyből, és sajna a hátsó ajtók gumi kédere is már elég éltes, meg még a víz/pára is odajut valahogy és összefagy az ajtó a karosszériával. De a tél akkor is szép!
Fűtés: írtam a japkernek, belsőfűtés radiátora 10.000Ft, bontva, úgyhogy a problémát mégjobban leszűkítettem, ezt most nem lépem meg, mert eléggé le kéne bontani a jobb egy lábterét, stb..
Nem nagy kunszt a kocsitól, de a mai +10fokban szépen tudott meleget fújni (városban).
Elméletileg melegnek kéne lenni minden körülmények között, ha a termosztát jól működik. De mint írod a gumicső forró. Ez alapján nekem úgy tűnik, hogy a radiátorra és szerelvényeire szűkíthetjük a problémát.
Tanácstalan vagyok. Arra gyanítok, hogy 12V 4A-s bizti kell bele az egyik oldalra a max 4A-s töltéshez. Ha a másik oldalra is raksz , akkor max 6A-rel tudzs tölteni. De ez csak tipp, egy elektros topikban biztos tudnak segíteni. Ez még nem annyira ritka bizti, simán kapni autós boltban is. Nem volt ilyen autód, amibe ilyen biztosíték kellett?
A 7-10V mutató akksit szeirtnem simán fel lehet tölteni. Próbáld meg mindenféleképpen, mielőtt megszabadulnál tőle. Én nemrég töltöttem fel a 3 hónapot állt akksimat. A töltés előtt 9,8V-ot mértem rajta. Nekem is Jászakku van, nincs panaszom rá, szeritnem jó akku.
A varázszem eleve felejtős, mert csak 1 cellát mutat. De mint a te eseted is jellemzi, az is hülyeség nagy valószínűség szerint.
Szóval próbáld meg feltölteni a lebénult akksit. Nézd meg az elektrolit szintjét töltés előtt. A fedelét bizonyára le lehet szedni és valóban kupakok lesznek alatta.
Az állítócsúszka (kar) végig mozog, nem akad, és végülis állítja a meleget is, a hideg és a meleg között.
Város: haladás közben langyos, aztán dugóban meleg vagy langyos, váltakozva, és ha állok a kocsival (mondjuk leparkolok és csak jár), akkor jó meleg.
A gumicső forró, ami bemegy (ez a menetirány szerint a tűzfalon a bal cső), és szerintem van is, hogy a radiátoron átfújt levegő erről tanúskodik is, csak nem mindig.
A hűtővizem nem fogy, de nem is gondoltam arra, hogy annak valahogy köze lehet ehhez. azért majd megnézem valamikor. De ugye akkor a hőfok nem ilyen időközönként változna, nem?
az akku mélykisült. Beszéltem akkubolttal, az akkut otthon is tölteni kell, magában nem állhat, csak pár hónapot. Ez többször pár hónapot állt, lakásban. Használva sohasem volt, mert megvételkor végül bírta a régi, így ez itthon várta a következő telet.. (Aztán 2 év lett belőle, tehát a gari már pont lejárt, de erre nem is vonatkozna)
A mélykisülés azt jelenti, hogy onnan már nem menthető, az meghalt. Ezt valószínűleg így buktam, bár ma böngészve még találtam szulfátlanítót (http://forex.hu/akkumulatorokrol/elektronikus-szulfatoldo.html), és lehet, hogy a lerakódások elektrokémiailag feltörhetők lennének a lemezeken, és akkor még működne a dolog. De ezek a körök már elég bonyolultak, meg ez a berendezés is 60.000Ft, vagy nem tudom, hol lehet ilyen..
A multiméterrel kapocsfesz-t lehet mérni, nem 0V, hanem 7-8-10, mikor mennyi, de nem tartja a töltést. Ez kb a cellaárlat kimutatására alkalmas, másra nem. A varázsszem is csak egy savba rakott úszó, ami a sűrűséghez képest jön fel/le, tehát igazából az sem mond semmi biztosat. Mert szép zöld, de az akku mégsem tud semmit.
Úgyhogy vettem újat, "electric power", ami a jász-akku terméke, álnéven, legalábbis az eladó szerint (http://alkatreszdiszkont.hu), ez is 2 év garis.
Lehet, hogy valahol újra fel tudnák savazni a halott akkut is, ki tudja, mennyiért. Már ha ez megoldható, elvileg gondozásmentes, de attól még van fedele, ami alatt biztos a kupakok vannak..
Elméletileg nem vizkövesedhet se a desztvíztől se az ioncserélt víztől, lehet hogy rosszul fogalmaztam. Inkább a hűtőből vagy blokkból old ki anyagokat. A csuda tudja.
Elállításon arra gondolok, hogy a kar ami irányítja a fűtést, nem mozog rendesen a két végállása között. A kar lehet hogy mozog jól, de a csappantyú vagy a biszbasz, amit mozgat az már nem biztos.
A pára lehet attól is talán hogy víz van ott is a rendszerben ahol nem kéne. Hűtővized nem fogy?
Arra tippelek, hogy az a lakatfogó azért drága, mert nagy áramerősséget is lehet vele mérni. A párezer forintos multiteszterrel nem lehet, általában maximum 10A-ig, de az már biztosíték nélküli kör.
Na mindegy, nem ez a lényeg.
Mi az hogy 0-ra volt lemerülve? 0V-t mértél a kapcsai között? Egy 2 éves akksinak nem kéne beadni a kulcsot ilyen hamar. Mikor kapott töltést az akksi legutóbb?
Köszi az írást, meg fogom nézni a csövezetet, ha beindul a verda. Nem tudom, hogy vízkövesedhet el az a rendszer, de nem mernék a cserének nekiállni..
A pára kbag. 40km országút alatt tud megszűnni, városban szinte sehogy, ha 2y v több lihegő van a kocsiban. Esőben, ha a ruha is párolog, az még rosszabb.
Ha valami el van állítódva, azon hogy lehet módosítani/piszkálni?
Köszi, igen, feszültséget tudok mérni, bár az sokmint nem mond meg, mert az indításhoz is áramerősség kell, szerintem. Illetve terhelten szokták mérni a témát, ha jól figyeltem, ilyen lakatfogó-szerűséggel, ami jó drága privát célra.
~24 órát töltöttem egy EXIDE akkut, ami 0-ra volt lemerülve, pedig originál vettem, és most megnéztem, 2008.12.01-én. Az lehet, hogy az már a lemerült szobamelegben MEGHALT ? Sajna ezzel a 2 év szavatosság is lejárt, ez sajna probléma.
A régi akku még mindig szuflásabb, de mégsem tudja már beröffenteni a verdát. Na mindegy, ezzel van még némi komplikáció, de azt nem gondoltam volna, hogy egy tárolt akku csak úgy elveszíti minden erejét :(
Pedig még varázsszem is van rajta, de sosem lestem meg..
Nekem is gyenge a fűtés a dizelemben, fázom is benne, nem tudom befűteni. De most helyem sincs szétszedni a nagy hidegben.
Fogd meg üzemmeleg motornál az utastér felé menő gumicsövet, meg a visszatérőt. De még jobb ha meg tudod mérni hőmérővel. Ha az jó meleg (a termosztát 83-88 C fok körül nyit) tehát ilyen 70-80 C fok körüli, akkor megy jó meleg víz a fűtőtestbe. Ebben az esetben a fűtőtest lehet elkoszolódva vagy elvízkövesedve, vagy valami el van állítódva.
Még a termosztátot is érdemes lenne bevizsgálni. Ha mindig nyitva van, akkor elküldi a vizet a hűtőhöz, pedig nem is kéne. De mint írod, a vízhőfok műszere jó értéket mutat, úgyhogy inkább a fűtőtest és állítóberendezése gyanyítom a problémát.
A párásodás sokáig járatva a ventilátort se szűnik meg külső levegő beáramoltatásával?
Az akksi feszültéségét simán mérheted a kapcsai között.
Áramerősséget nincs értelme mérni, mert az a fogyasztótól függ, hogy mi van rákapcsolva. I = Q/t vagyis az áramerősség az időegység alatt a vezető keresztmetszetén átáramlott töltések számával egyenlő.
A fűtésem. GE, 626, 1992, és a motor üzemi hőmérséklete jó, középen áll a mutató, de az utasteret igazán nem tudom befűteni, forró, vagy legalább jómeleg levegő nem jön. Max ha sokat állok egy helyben.
Autópályán pl. tutira visszahűl télen, és már raktam a klíma és a rendes hűtő közé (ha nem is a teljes felületre) egy kartonlapot, hogy fogjon valamennyi szelet. (Ennek hatására szerintem városban pl. többet is megy a hűtő télen.)
Ötlet, hogy mi lehet a rossz, mit lenne érdemes cserélni? A hőgombára gondoltam, dehát végülis a hűtőt kapcsolgatja. Bár lehet, hogy annak a "határértéke" van elvánszorogva?
Nedves időben pedig a pára támad, klíma nélkül szinte lehetetlen szárazon tartani az első abalakokat, a hátsók meg elvesztek.. Úgy tudom, pollenszűrőm nincs, de mintha valami miatt nedves levegőt fújna.. És ezt csak ezen a kocsin tapasztalom.
Akkuproblémám van, így télen, csak annyit kérdeznék, hogy digi. multiméterrel hogy tudom a feszkót, áramerősséget az akkun mérni, házilagosan? Mert azt vmi terheléssel szokták. (Mit kössek sorba/párh, stb)
Sziasztok, korábbi dízel Mazda6-osom eladásából maradt 2 liter Mazda Dexelia DPF 5W-30 motorolaj. Mivel nekem nincs már rá szükségem, baráti áron, 1000 Ft/l-ért megválnék tőle. Elsősorban Budapesten tudom átadni. Ha érdekel valakit, írjon a budailaci@freemail.hu címre.
A nejemnek van egy 98-as 323F-je (1.5-ös) és az utóbbi időben az ABS visszajelző lámpája meghatározhatatlan időközönként kigyulad. Annyit figyeltem meg, hogy inkább hidegebb időszakokban van ez és akkor napokig el sem alszik. Sajnos a szerelő akihez vittem átnézetni, erre nem tudott mit mondani, mert állítólag csak olyan gépe van amivel a 2002 utáni modellekhez tud csatlakozni. Igy nem lettünk okosabbak... Valaki tapasztalt már hasonlót? Esetleg tudtok egy szakit javasolni (Biatorbágyon lakunk)? Márkakereskedésbe nem szivesen... Előre is köszi a válaszokért!!
A BA sedánnak 4x100 az osztóköre 54mm az agymérete és a gyári lemezfelniknek az ET-je 45. Az ET értéke +- 5mm eltérhet minden gond nélkül akár többet is de ezen a határ belül jobb maradni.
Pár napja egy Mazda került a családhoz. 323 S V (BA), ha jól tudom. 96' évjáratú 1.3 szedán. Van egy garnitúra téli gumim felnire szerelve 4x100as. Rámegy ez erre a típusra? 2 napja keresgélem a neten a választ, de csak a kerék és gumi méretéről írnak, az osztókörről ETről nem... Előre is köszönöm a segítséget!