Engem is érdekelne a fűthető elektromos tükör... válaszolva az alattam szóló kérdésre... én minden 2. olajcserénél szoktam gyertyát cserélni ( NGK szerintem a legjobb bele de használtam már Bosch-t is az sem volt rossz), nekem megfelelt eddig ez az intervallum...de várom egy szaki véleményét is esetleg...
Azt szeretném megtudni, hogy a tigránál mennyi km után kell gyergyát cserélni és utólag megoldható a fűthető tükör. elektromos állítás nem kellene elég lenne ha a tükörlap fűthető lenne. de ha csak elektromos állítással lehet megoldani úgy is jó. a lényeg, hogy fűthető legyen. még valami. jobbos is fűthető egyébként?
Én mindig otthon csinálom az olajcserét...így megpróbálom leírni mit és hogyan csinálj... Na hát először is melegítsd be a mocit egy picit..ha használsz motoröblítőt akkor öntsd bele a mociba és kicsit járasd át ez leszedi az olajsarat meg ilyesmit ami lerakódott...ajánlom egyébként mert jót tesz neki...(márkát nem tudok most fejből de ha kell megnézem) Ezután állj be egy aknára vagy ha nem megoldható ereszd az elejét egy árok fölé vagyis annyira hogy hozzáférj az olajleeresztő csavarhoz..... én így is csináltam már.Vedd le az olajszűrőt a motorról (feltételezem h azt is cseréled mivel az olajjal illik azt is cserélni sőt kell is)Néha szorul úgyhogy használhatsz speckós fogót is hozzá!Vedd le a felső sárga olajbetöltő kupakját!Tegyél egy tartályt az olajteknő alá és csavard ki lassan az olajleeresztő csavart.Várd meg míg teljesen lefolyik a fáradt olaj!Mehet vissza a csavar meg az új olajszűrő és mehet bele az olaj...kb 3,5 lityi megy bele de ezt úgy is látod majd a nívópálcán...szóval először nyomj bele 3 litert majd indítsd el a motort és figyeld hogy feláll e az olajnyomás (piros lámpa elalszik) Picit járasd majd hagyd állni egy percig és nézd meg az olajszintet...a nívón figyeld az olajszintet és tölts maxig! Miután mentél pár km-t azért ellenőrizd mi a helyzet az olajszintel! Nagyából ennyi lenne az egész!! Ha valaki valami hibát lát benne akkor javítson ki!!
nagy forumhozzaszolas iras kozepette csaknemhagyott nyugodni a dolog es lementem a Tigramhoz megegyszer megnezni... szegenyt...es mikor felnyitottam a motorhaztetot mar eszembe jutott hogy eeeebas*ztam es eljfelejtettem egy 3om tus kabelt visszadugn a helyere akkucsere utan... hogy me huztam ki? nem tom mivel utban nem nagyon voot..
viszont nagy oromomben elvittem lemosatni forrovizzel a kiscsajt... ilyen hidegben tuti jol eshetett neki.. (megint oromteli fekete metalfenyben csillogvillog) :D:D
viszont az olajcsere tovabbra is erdekelne hogy zajlik otthon hazilag..
eleg durca telunk van igy a gyari akkum kipurcant.. Gondoltam egyet es vettem egy Bosh-t az ebay-en.. be is szereltem nagy vidaman (az egesz muvelet 40 percig tartott kb, mivel kitisztogattam az akku helyet meg a sarukat).. az auto mar indul is poccre, viszont egy led vilagit azota is a muszerfalon menet kozben.. egy kis motor-ikonban (szerintem motort abrazol) van egy pici villam...na ez vilagit narancsargasan.. Az egesz 2 napja torent, mindent rendben sikerult visszaraknom akkucsere utan... nem tudom mi lehet a gond... a motorelektronika allitodott el? vagy fog sincs... Amugy megy szepen a kislany, semmi problema nem volt eddig vele.... csak most vilagit az a k*rva led...
Es lenne egy olajcsere is.. Van egy Castrol Magnatec 10W40-em 1l-er. Hogy kell egy olajcseret megcsinalni hazilag egy Tigran? meg hany litert ontsek belejje ? :) segitsegetek koszonom
szia! Nagyon szépen köszönöm a segítségedet! Leírom ide az e-mail címemet, aztán ha lesz egy pici időd, akkor nagyon örülnék ha leírnád nekem, sokat segítene! Előre is köszönöm!
írtam egy jó hosszú levelet, amiben szépen minden leírtam, hogy mikre kell figyleni és miktől lehet, de a rendszer "megette"! :( Most nincs lehetőségem újra kezdeni, ha rámcsörögsz 2percben elmondható, vagy írsz egy emailt, átküldöm! tigra.opel@freemail.hu
Sziasztok! Nekem ez az első telem a kis tigrissel, és lenne néhány kérdésem!
Az első kérdésem ez lenne: Milyen gyorsan kezd el fűteni a tigris, mert ha rövid távon megyek vele, akkor egyáltalán nem is kezd mégcsak langyos levegőt sem fújni, persze tudom, hogy a motornok melegednie kell, csak kíváncsi vagyok hogy nálatok is ilyen sok idő kell-e neki, mert ha le van fagyva akkor, igencsak veszélyes vele menni, mivel folyton visszafagy rá a csapadék, mert ugy nem kap semmi meleget, és így alig látok ki!
A második kérdésem az lenne: Hogy miért van az hogy nekem a szélvédő belülről is befagy, a nagy hidegben??? Nem elég hogy kívülről tiszta jég, már belülről is! Elég zavaró, de azért nagyon szeretem a hibái ellenére a kis autómat!
És lenne még egy kérdésem, narancssárga-fekete kormányvédőt szeretnék és sehol nem találok ilyet. Ötlet esetleg hogy hol keressek, ha egyáltalán van ilyen színben!
Dobj egy levelet a tigra.opel@freemail.hu -ra, vagy a tigraclubhungary@gmail.com -ra ugyan ezzel a kéréssel, csinálj elég helyet a ládikódban és átküldöm! Szerintem meg van még! :) De előre mondom, hogy nagy helyigényű, tehát csinálj neki helyet bőven! :)
Ja?!...és nem magyar nyelvű, hanem német!
Szerintem ki lehet igazodni rajta rendesen! Én is Mendikétől kaptam! :)
Ha netán nálam törlésre került volna, lehet, hogy Ő még át tudja küldeni Neked! :)
Ez úton szeretnék minden tigratulajdonosnak és rajongónak Szeretetben Boldogságban múló ünnepeket kívánni!!!
A dec .13-ai találkozón téma volt az hogy lehet-e kézifékkel forgatni a tigrist vagy nem.
24-én este hullott pár centi hó , ami másnap reggelre kellően aláfagyott.Méghogy téligumi!!!!!!! Bakfitty!!! Enyhe kézifék és bizony forog a tigris.Fürgén és ügyesen :)
A Tigrisekhez 10W 40 való, java részt gyárilag! Bár vannak egyes szervíz könyvek, amik az 5W-set ajánlják, de ez nagyon ritka! Nem sikerült rájönnünk, hogy miért van az egyikbe ez írva, a többibe pedig az!? 15-ös picit sűrű lesz bele, szerintem felesleges, ha nem eszi az olajat, az 5W-s pedig nagyon "vékony"! Gondolom ezért javasolja a gyártó a 10W 40-et leginkább!
SZERINTEM!!!..Minden képpen azt kéne figyelembe venni (átgondolnod), hogy mire szeretnéd használni és nagyrészt milyen zenéhez, mekkora helyet és mennyi pénzt szánsz rá!? (Én inkább veszek egy kissebb helyígényű, kicsivel drágábbat, ami viszont szebben szól! Nekem fontos, hogy maradjon hely a csomagtérben és, hogy inkább tisztában szoljon, minthogy "kitolja" a szélvédőt!) Ha nem tévedek, egyszer Neked küldtem el egy hosszabb levelet (tájkoztatót) erről?! Részemről inkább a hangminőség, mintsem a hangnyomás a fő szempont! De természetesen ez mindenkinek az igénye, izlése és pénztárcája függvénye! :)
SZERINTEM érdemes megnézni, hogy mi az amit szeretnél, az mennyibe kerül, mennyi pénzt tudsz rá szánni és a kettőt valahogy összehozni!
Érdemes elmenni olyan helyre ami pl. nem a Media Markt, Saturn.. mert ott sajna nincs rá lehetőség, hogy betetesd az autóba és ki is tudd próbálni!? Mert lehet, hogy a "demo falon", vagy a polcon szépen szól, még az is lehet, hogy egy másik autóban hallottad szépen szólni, de a Tigrában egészen más akusztikai viszonyok vannak.. Ezért SZERINTEM minden képpen érdemes előtte kipróbálni az autóban is, mielőtt pénzt adnál ki rá! (Engem legalább is bosszantana, ha vennék egy ládikót és nem úgy szólna, ahogy ezt én elképzeltem, mégis egy vagyonomba kerül! Sajna van ilyen tapasztalatom, innen tudom! Ahányszor csak beszállsz és hallgatod, mindig ott lesz a tüske benned, hogy "rezonál", "nem megy elég mélyre", vagy nem nyújtja azt, amit Te szeretnél!) Szóval gondold át SZERINTEM mielőtt kiköltekezel!
Érdemes néhány szakember véleményét is kikérni, akik nem csak a saját lovukat dícsérik! Szerintem a Misi is szívesen segít és önzetlenül! +36-20/983-7896 Ő többszörös díjnyertes, szóval, azt hiszem van fogalma erről! :) Jó pár éve ezzel foglalkozik, rengeteg újság is írt Róla! Vagy ha szeretnéd, adok még néhány telefonszámot és srácot akik valóban jók ebben a témában, hiszen forgalmazók és sokan versenyzők is. Nekem pl. sokat segített az egyik srác (többszörös európa bajnok hangminőség versenyeken..), de nem tudom, hogy mennyire kiadhtó a száma, így ide nem írom ki. Ha profibbat szeretnél, érdemes leszigetelni is az autót! Nekem pl. bitumen lappal lett megoldva (tekercs), így akusztikailag sokkal jobb! Csak ajánlani tudom! Az egész autó akusztikáját megváltoztatja, így nem "kifele zenélsz" és hő szempontjából is kedvezőbb! Nem lesz olyan "wartburg" hangja, hogy ha becsukod az ajtót, még három napig kong! :) Így a zene is megváltozik benne!
Nem ragoznám tovább, szerintem gondold át és kérdezd meg Misiéket, Ők sokkal jobban értenek hozzá, mint én, vagy egy "hobbysta"!
Örülök, ha tudtam segíteni! Arra figyelj oda, ha az Opel Olajat válasuztod, hogy ne hagyd magad rábeszélni, a GM-esre! Merőben más, de ezt nem fogják elismerni! Az Opel (Sárga matricás) máshol és másképpen készül. Az remekül bevált! Azt is hallottam, hogy a kék cimkés GM-es azért gyengébb és jobban kormol, mert újrahasznosított olajból van (Szűrik és adalékolják a fradt olajat), de nem tudni mi az igazság! Lehet ezért olcsóbb?! Az is lehet, hogy ez csak legenda! Az tény, hogy a sárga cimkés nem kormolt semennyire sem és nem csipegette senki autója sem. Amíg egyszerűen hozzá lehetett jutni, addig rengetegen ezt használtuk és nagyon elégedettek voltunk vele. A Magnatec kicsivel jobb ezeknél és a sárga matricás minden jó tulajdonságát birtokolja! Én ..és körülöttem jópáran.. ezt használják most, mivel kicsivel drágábban jutunk hozzá, mint a kék cimkéshez, viszont sokkal jobb. A sárgát márkaszervíznél érdemes megpróbálni beszerezni (de lehet olcsóbban kapsz már Magnatecet és azért ez jobb is nála!), ott még talán lehet kapni, vagy esetenként egy-egy boltban, aki be tudja szerezni.
Áldott és Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok Mindenkinek! :)
Olaj: Részemről nem töltenék bele mást, vagy a gyári (Sárga cimkés 10W 40-es Opel olajat, NEM KÉK CIMKÉS GM OLAJ!!!), vagy a Magnatec-et a Castroltól! Ez úgy néz ki, hogy mindenkinél bevált!
Fogyasztásodremek, ha Ausztriából jössz, vagy Németből, akkor az is ilyesféle! Itthon ennyivel rosszabbak az üzemanyagok!: ( Éljen a Spuri! Nekünk is bevált, már sokakkal beszéltem és EZT VALÓBAN DÍCSÉRIK!
És egy aprócska megjegyzést engedjetek még meg, illetve kérést! Ha valakinek bár milyen jelelgű probléámája lenne a Clubbot, vagy személyemet illetőleg, kérem keressen meg telefonon, vagy email.-ben. Szerintem biztos meg tudjuk beszélni felnőtt emberek módjára (mivel legtöbben autótulajdonosok vagyunk, így gondolom mindenki elmúlt 18.éves) és még építő jellegű is lehet!
Továbbá, ha valaki úgy érzi, hogy jobban tudja nálam rendeni, szervezni és irányítani a Club-ot, szívesen átadom, jelentkezzen nyugodtan! Előre is köszönöm!
16-osok a hangszórók, viszont elől két komponenses (azaz külön van a csipogó magas - az ajtónyitó mellett, és alul van a mélyközép). Hátulra szerencsésebb 2 vagy háromutas koaxot rakni.
A kapcsolók mögött van 2db égő (illetve három+1, a harmadik ha van a légkondié, a +1 pedig a hátsószélvédő melegítő, de ez egybe van építve a kapcsolójával), vagyis a kettő közül éghetett valamelyik ki (ára kb max. 80Ft). Szétkapni négy csavar levételével lehet (kettő a szellőzők mögött, kettő a belső/menetszél szabályzó mögött található.)
Az olajhoz nem tudok hozzászólni, a fogyasztásod meg szerintem elég jó, de vedd azt is, hogy nem városi, meg kb átlag 90km/h. Az enyém 1.6-os és hosszú távon nekem se evett többet 7,5l-nél.
Ismét lenne egy kérdésem: a műszerfalon a 3 hőmérséklet-szabályozó kapcsoló háttérvilágítása részben megszűnt: a fele sötét, a fele ég (tehát "másfél" kapcsoló). Be kell szereznem valami alkatrészt hozzá, mert amíg ezt nem tudjuk, addig feleslegesen nem szedi szét a szerelőm.
Más: láttam 5 literes Shell univerzális olajat a Tescoban 10.000 Ft-ért akcióban. Ilyet beletölthetünk? Mondjuk elég drágának tűnik, de ha azt mondjátok, hogy megéri, meg jó minőségű, akkor megveszem.
Ja, képzeljétek, Tigris megjárta Macedóniát, és visszafelé egy tankkal kibírta a 780 km-t! 5,9-es fogyasztást mértem. (Spurit használok). Szerintem ez elég jó egy 1.4-es motortól, mindenesetre engem nagyon meglepett.