Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
"Nem véletlen, hogy csak oda járnak ilyenek, ahova valamilyen műszaki feltétel miatt ez nem megoldható másképp."
Mint pl egy szűk és agyonzsúfolt utcácska? :-D
"Elég meglepő azt válaszolni erre, hogy persze, kevés a hely, akkor a nagyságrendekkel jobb helykihasználású járművet szüntessük meg..."
Ezt senki sem mondta. Én konkrétan arra gondoltam, hogy mi a faxé' kell bevinni a trolit a Dohány utcába, amikor ott a Rákóczi út mellette? Sétáljon kicsit a talpasgyalog. Ha az autósnak megfelelő opció a "menjen gyalog", ugyi...
A kisebb buszokkal jellemzően gazdasági probléma van, ugyanis ha 2x annyi kisebb buszt járatsz, akkor ahhoz nekifutásból 2x annyi sofőr is kell, de számtalan egyéb extra kiadást is felvet (hogy mást ne mondjak, két kisebb busz üzemanyag fogyasztása nem egyenlő egy nagyobbéval). Nem véletlen, hogy csak oda járnak ilyenek, ahova valamilyen műszaki feltétel miatt ez nem megoldható másképp.
Egyébként maga a kérdés is felvetés is furcsa, ha belegondoltok, hogy mi is a gyökér ok? Hogy kevés a hely. Jellemzően két közlekedési mód tölti ki a helyet, az egyik (szóló busz) kb. százszor hatékonyabb helykihasználású, mint a másik (személyautó). Elég meglepő azt válaszolni erre, hogy persze, kevés a hely, akkor a nagyságrendekkel jobb helykihasználású járművet szüntessük meg, attól ez megoldódik. :-D
Azt már csak zárójelben, hogy a jelen elhanyagoltsága mellett is a budapesti tömegközlekedés mind földrajzi, mind időbeli sűrűségében simán felveszi a versenyt a legtöbb nyugati nagyvároséval. Főleg a belvárosban.
Ezek régen - https://hu.wikipedia.org/wiki/Karsan_Atak#/media/F%C3%A1jl:16-os_busz_(NCV-290).jpg - még új korukban néhány dolgot leszámítva egész jónak számítottak csak mára egyrészt elavultak, másrészt lepusztult az összes. A régi kollégák mesélik, hogy szinte ünnep volt a cégnél amikor mejött az első szállítmány. Egészen biztos vagyok abban, hogy létezik ebben a méretben pl. olyan elektromos Merdzsó, amellyel tökéletesen ki lehetne a 12 méteres trolikat váltani.
Nem rossz ötlet a szinte egyszerre induló 2 db kisbusz egy nagy helyett elképzelés a problémára. Ezt csináljuk a Budai várban is. A végállomásokat kell átszervezni, mert két kisbusz nagyobb helyet foglal, mint egy nagy de az ötleted gyakorlatban már teljességgel jól működik a 16-os vonalon. Ott azért alakult ki a kisbuszozás, mert mással nem lehet bekanyarodni, de végülis a belvárosban is tökéletesen lehethe alkalmazni ugyanezt a protokollt.
Persze, az kapja be leginkább, aki magasról tesz a szabályokra. Ebben nincs hiba.
Csakhogy. Ha mindenki csak elküldi a másikat a pélóba, akkor a probléma nem fog megoldódni. Ezt nem így kell kezelni.
Első körben el kell dönteni, mit is akarunk.
Ha túl szűk a hely a trolinak, akkor feleakkora elektronyos kisbuszokat kell sűrűn járatni.
Ha megváltoztak a zemberek közlekedési szokásai egy 200 éve, talpasokra meg konflisra tervezett kerületben, akkor tán alkalmazkodni kellene hozzá, és nem az 1977-ben odaálmodott, totál más viszonyokra kitalált, ostoba tömegközlekedést nyomatni.
Ha mégis lóbaxó méretű trolit akarunk 200 éve tervezett szűk utcákban járatni, akkor ki kell baxni az autókat VÉGLEG!
Ha ki akarjuk tiltani az autókat, akkor talán kellene csinálni P+R-t és használható tömegközlekedést, maguktól át fognak állni.
Én igazán nem vagyok közlekedési- meg várostervezési mérnök, ezt oldják meg ők, de szerintem már az alapfelvetéshez rosszul állnak hozzá. Plusz nálunk nemzeti sport, hogy amikor születik egy szigorodó szabály, akkor automatikusan megalkotják a csillió kiskaput is hozzá. Mert a helyi lakosok, meg a helyi vendéglátó egységek, meg a helyi vállalkozások, és a fizetős turisták, meg a pógármesteri Józsi unokaöccse, meg a mozgáskorlátozottak, meg a kurtyapárti aktivisták, OGY képviselők, szexmunkások és pékek is, meg végső soron mindenki.
Olyan ez, mint amikor a lakótelepen a gyalogok által a fűben kitaposott ösvények használatát akarnánk büntetni, és ráterelni erőszakkal a zembereket a betonra. Először tán meg kellene figyelni, merre mennek maguktól, utána meg oda építeni a járdát. Itt nem konkrétan a járdáról van szó, hanem a módszerről. Budapesten akik ezt igazgatják, azok fordítva ülnek a lovon.
Ebben a busmanságban amit legnehezebben tudok feldolgozni az nem a forgalom hülyéi, meg a szemtelenül viselkedő utas, hanem az irányított szabadidő - illetve pihenő idő.
Tegnap egy idegőrlő este vége felé elvezényeltek kb. 2 órát pihenni a Nyugatiban található busztárolóba csak azért, hogy utána a Deákról fussak meg egy kört a Naphegy térig meg vissza a szinte üres busszal és aztán vége is a műszaknak vagyis garázsmenet. Egész eddigi életemben ez a pihenés dolog úgy történt, hogy például beütött az ebéd és ezért aludtam magamtól 20 percet v. egy órát (vagy amikor picit sok volt a már egy helyben ülve a meló akkor felálltam és rányomtam a KV gépre, stb.) aztán toltam tovább a melót, mert helyettem nem fogja megcsinálni senki. Most pedig amikor legjobban pörög a meló akkor elzavarnak pihenni és még a huggyantás sem akkor van amikor kell, hanem amikor arra módja van az embernek. :D
Szerintem pedig az kapja be aki nem parkol szabályosan. Ott a norma "1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól" és abban nincs olyan, hogy az őfelsége komplexus kivétel lenne a főszabály alól. Mostanában a Deák tér Szél Kálmán tér körüli részeken tolom (nem trolival) és el kell mondjam, hogy a dugók okozásában 3 tényező az amellyel találkozok. Ezek közül sorban az első őfelsége az elbaszott parkolási szokásaival és amikor ezt bárki szóvá teszi akkor nem kussol hanem kifejezetten anyázva húz el a helyszínről. Mindenáron be akarja bizonyítani, hogy ez a cucc jár neki. Ebben benne van a forgalom elől elszárt területen történő parkolás is. A második a sorban a fehér furgonos. Ez amúgy a közlekedésben egy féreg típusú állatfaj, és ezek közül csak egy a tilosban parkolás és tudja jól hogy miatta áll mindenki, de röhög miközben pakol. A harmadik a sorban a Butapesti taxis, de ez mégsem teljesen így van mert kb. a fele az előzékenységet messze túltolja a másik fele pedig ezt a túltolást a másik irányban kompenzálja. Jellemző módon az utóbbi merítés Bolt-os és vagy a hiéna (mondjuk a kettő szinte ugyanaz csak a Boltos szervezett geci). A busz a Dohány utcába pedig azért kell, mert egy szóló méretű buszon (12*2,55 m középen nem hajló területen) 68 utas képes közlekedni (kék buszon 107). ...és a belvárosban elegendő egyetlen egy hülye ahhoz hogy ezekből a buszokból egymástól látótávolságra a vonalon egyszerre három is álljon és akkor a közlekedés többi résztvevőjéről még nem is beszéltem.
Itt egy kép tegnap estéről a Deák tér Erzsébet tér (a fehér busztól nem látszik a Kempinsky Hotel Corvinus):
Azt ne kérdezd hogy került ez ide és azt se hogyan fog egyszer majd kimenni, de hogy állatfaj az a parkolás módjából IS jól látszik. Egyébként a végállomásról 6 perc késés mire kikanyarodunk balra a József Attila utcába és ugye az utas pedig hörög a Clak Ádámon, hogy mi ez a 8 perc késés? A végállomáson esetleg bealudtam?
Sajnos eljutott oda a város, hogy ez a szint nem fenntartható, valakinek szívás lesz, vagy az autósoknak vagy a tömegközlekedőknek. Utóbbit szívatni nagyon nem trendi és előremutató, valahol érthető, ha forgalmi rendet fognak módosítani és azt a troli javára. Persze lehetne megoldás, hogy ha a parkolóhelyeknél valahogy kiírják, hogy max milyen hosszú vagy milyen széles autóval parkolhatsz be, hogy egyértelműbb legyen (a KRESZ most is egyértelműen meghatározza, hogy mennyi helyet kell hagyni az úttesten és a járdán), de még így is szerintem számos autóvezetőnek fogalma nincsen az autója hivatalos méreteiről, vagy tesz rá. Ha szigorúan vesszük, akkor én pl. az S80-asommal nem mehetek át a Szabadság hídon sem, mert tükrökkel együtt szerintem megvan 2m széles. :D
Anno kb. 8 éve nagyanyámat is 12 órát várakoztatták a Délpesti ügyeletén egy szép vasárnap, akkor derült ki, hogy a cukorbetegsége szintet lépett és onnantól lett inzulinos. Akkor azt hiszem, egész jól ellátták, érdekes módon abban a kórházban vannak osztályok, amik egész jól működnek, aztán van, ami meg katasztrófa.
Az én Jaffa kutyám is képes utánafutni a vadnak - és bár hamar vissza is jön, de nekem ez a rémálmom. Próbálom, tréningelni, hogy le tudjam tiltani minden ilyen esetben (még nem 100%-os). Sajnos van egy olyan szabály, hogy ha ezt egy vadász látja, akkor ki is lőheti a kutyát, nem érdekli, nem mérlegeli, hogy kárt tud-e tenni a vadban. :(
Ma megreparáltattam a kapubeállót, a két kiscsávó akik szoktak jönni melózni, bedolgoztak ma két köbméter kőzúzalékot, ledöngölték, jó lett. Három óráig tattott kettejüknek, a követ még át is kellett talicskáznuk a ház túlsó oldaláról.
Aztán pakoltam meg takarítgattam kicsit, átrendeztem a nappalit hogy beférjen a fenyőm, rendet raktam a teraszon, tetrisezte a kocsikkal egy jót, hogy mindegyik a helyére kerüljön. Aztán elvittem a kutyit felfedezőútra, gyönyörű idő volt, itt errefelé még nem jártunk az erdőben. Rögtön az első 200 méter után belefutottunk egy csapat szarvasba, kutyi usgyi megkergette őket, de 5 perc múlva visszajött. Túl lassú meg túl kicsi meg túl lüke hogy kárt tegyen bennük, így nem nagyon izgat, ha a szarvas után ered. Aztán bevásároltam, takarítottam még egy kicsit, majd sütöttem egy nagy tálca rántott xart, bezabáltam, most meg csak pihegek és mozizok meg banánt rágcsálok.
Még hétfőn el kell mennem a fámért, a szokásos helyemen kapok egy másfél méteres Nordmann-fenyőt, már kiválasztottam, csak el kell hozni hétfőn. Aztán jön a takinéni, kinyalja a kecót még alaposabban, aztán főzök és magamra zárom az ajtót, juhuuu.
Az orvosok megkapták a pénzüket. Manapság simán hazavisznek havi 2-4 milliót. Jövőre megint kapnak egy vaskos emelést. Szóval az egészségügy minőségét nem lehet már a pénzhiányra fogni. Az emberanyag a xar. Silány. Rothadó. Mióta kapnak rendes fizut, azóta ugyi tilos a hálapénz. De az isten pénze sem elég nekik, erkölcsi tartás meg nulla, (a szakmaiságot meg inkább hagyjuk). Minden hónapban van valami hír, hogy melyik városban tartóztatnak le egy falka orvost meg az asszisztenseiket. Van hogy nem csak elfogadják a paraszolvenciát, hanem ki is követelik maguknak. Pár hete volt megint hír róla, sok tízmilliót kaszált valami xarházi.
Keresgélés után találtam lucfenyőt. Olyan igazi gyantás illatú darabot. A norman (normann ??) fenyőknek semmi szaguk, nem adja vissza a karácsonyfa igazi hangulatát.
Évek óta nem volt igazi karácsonyfám. Most bepótoltam és annyi szaloncukrot raktam rá, hogy görbülnek az ágak.
A Volvóm kiszáradt, de a szivacsos szőnyegek még nem, szóval azok még nincsenek berakva. Az együléses Volvo pont jól jött a karácsonyfa hazaszállításához.
Ha nem találkoznánk addig, mindenkinek Boldog Karácsonyt kívánok!
Mi történt a mamával? Remélem hamarosan rendbe jön.
Tapasztaltam sajnos hasonlót, mikor a Róza mamszit 80+ évesen váratták 5 órát egy guruló hordágyon gübbedve, agyvérzés után. Amikor ugyi "minden perc számít". A kutyát sem érdekelte, hogy él vagy hal... :-/
Kellett nektek a kórházról, meg az öregekről beszélni... :o(
Ma bevitték anyósmamát a honvédba, a sürgősségire. Most este 6 óra van, és még mindig várnak. A feleségem kísérte el, próbál nyugodt maradni, de ez szerintem sok!
Ne mondja nekem senki, hogy normális dolog, hogy kb reggel 8 óta váratják. És természetesen tele van az osztály. Mindenkivel foglalkoznak, de ez azoknak is baromi fárasztó, akik ott dolgoznak,meg a betegeknek.
Nekem ez a bajom az összes feltőkésített magyar "üzletemberünkkel".
Nem igazán látom, hogy kiléptek volna bármivel is a nemzetközi piacra.
Öntjük valakik zsebébe a pénzt és úgy van ahogy mondod, mivel nem a piacból kell megélniük, nincs igazán motiváció. Hibázni nem tudnak. Ha mégis, annak az árát mások fizetik meg.
Csodákat lehetett volna már tenni. Oszt igazából csak vegetálunk.
Szándékosan nem akarod érteni, amit írok? Ha kizárólag az állam tulajdonában lévő cég rendel tőlük 15 éve, akkor az mi a fene? Hogy lehet az, hogy semmilyen más területen nem nyernek, a magyar államnak meg minden évben van pár milliárdja buszt venni tőlük?