Sziasztok! A problémám a következő: az autóm 2002-es évjáratú 2.5 V6 Mondeo. Az utóbbi időben gyújtás problémái vannak, nem megy rendesen, ha gondol egyet akkor elindul, gázadásakor befullad, ha leveszem a gyújtást és újraindítom akkor rendesen megy, de csak egy darabig, Gépre lett rakva a kocsi, de nem ír ki egyszerűen semmi hibát. Ki lett cserélve a gyújtáskábel. Gázadáskor dadogva megy az autó és berecseg a rádió is. Szerintetek mi lehet a probléma? Találkoztatok már ilyennel? Előre is köszi a tippeket!!!
Szüleim utcájában meghalt az egyik szomszédjuk, akinek volt egy '94-es Ford Scorpioja, és most a fia el akarja adni, először nekem szólt. Egygazdás autó, végig márkaszervizben szervizelve, minden számla megvan, 118eKm van benne, újszerű kívül-belül, szóval az öreg szeme-fénye volt. 2.9 v6 automata, bőr kivételével full extra.
Két kérdésen lenne, ha tudnátok segíteni.
Először is mennyit érhet egy ilyen autó, fogalmam sincs, nem akarom átverni sem magam, sem az eladót.
A neten utánanézve ennek a 2.9 un. Cologne motornak azt találtam, hogy egy gondja van, ami olajozási problémára vezethető vissza, emiatt kattogó ("ticking") hangja lesz egy idő múlva. Ez tényleg igaz lehet és orvosolható valahogy?
A kocsi fogyasztása nem lenne gond, több amerikai autóm volt, ráadásul második kocsi lenne egy Prius mellé.
Otthoni iratrendezés közben a kezembe akadt egy régi Javítási Kézikönyv, a '85-'93 közötti Scorpiok-hoz. Ha kell valakinek, ingyen és bérmentve átveheti (Bp.-en), ha eljön érte. Email címem publikus.
Na most mrgoldófott remélem a probléma. Feltöltöttük az kksit, egy kábel el volt szakadva a generátornál, és inditásnál megütögettük a szivattyú körül a tankot és azóta jó. Elképzelhető hogy mostmár fog menni a szivattyú rendesen és nem hagy cserben?
A légkondis kapcsoló közepén egy kis izzó van, ez ki tud égni, mert nem led. Egyébként csak akkor világít, ha be van kapcsolva a légkondi, sima szellőzés üzemmódban nem világít.
Majd egy ismerőssel ráméretek a kapcsolóra, bár ez légkondis kapcsoló is, és elvileg világitani is kellene benne valami kis égőnek a közepén de az sem világít. Valamint a motornál van egy fekete cső ami a jobb első lámpa mögött megy fentről lefele a motor belseje felé, és abban kábelek vannak és az egyik el volt szakadva, ez meg lett forrasztva, nem tudom hogy ez érinti e a benzinpumpa működését, szerintetek? Holnap vagy holnapután feltöltöm az akkut és kiderül.
A fűtőventilátor ellenállása időről időre tönkremegy. Ez jellemző hiba az Escortra, nekem is már kétszer volt cserélve. Nem biztos hogy nálad is ez a hiba, de nagy rá az esély. Amikor 3-as fokozaton megy a ventilátor, akkor az ellenállás nincs az áramkörben, de amikor 1-es vagy 2-es fokozaton megy, akkor az ellenállás is "dolgozik", és az veszi fel a felesleges áramot, és emiatt forog lassabban a ventilátor. És előbb utóbb az ellenállás szépen elég.
Na ma is zúgott a szivattyú akárhányszor csak gyújtást adtam rá, csak sajnos nem volt elég áram az akksiban hogy beinditsam, DE miután felnyitom a motorháztetőt hogy szétnézzek minden remdben és megpróbálom megint a gyújtást ráadni a szivattyú miatt de nem zúgott.. Hol lehet bármi vezeték a motirtérben vagy bárhol ami a szivattyúhoz megy? Át kellene nézni nem e azokkal van valami
Köszi megnézem én mit tudok csinálni rajta, ha nem jutok semmire akkor muszáj szerelőhöz vinni. Valamijt a fűtés egyáltalán nem működött. Hiába kapcsoltam a fűtést nem fújt semmit, nem is hallottam a hangját és most sem. A fűtés kapcsolóval lehet hiba vagy valami más vezeték vagy biztosíték?
Hát ez akár kontakthiba is lehetne, de nehéz így bármit is mondani. A pumpa tönkremenetele elvileg úgy történik, hogy megáll és soha többé nem indul el.
A testeléseket, a karambolkapcsolót, a kábelcsatlakozásokat, reléket, biztosítékot stb át lehetne nézni, de gyanús...
Nem egyáltalán nem, ma ráadtam a gyújtást és zúgott a szivattyú, még egyszer megpeóbáltam és akkor is, mire eljutottam volna oda örömömben hogy akkor indítsam addigra már nem zúgott hiába adtam rá a gyújtást. Így nem is akar beindulni. Nem tudom mi lehet.
Sziasztok! Van egy 1995-s ford escort 1.6 16v clx benzines autóm, ami mostanában rángatott, volt hogy az alapjárat elment és ha ilyenkor gázt adtam neki üresben akkor sem bírt felpörögni csak fulladt a motor. Ma meg is állt, amint ráadom a gyújtást nem hallani a benzinszivattyú hangját(pedig eddig lehetett. Szerintetek a szivattyú halt meg?
Van egy 2007-es 1,6 tdci C-max-unk 300 000 km-rel! Az lenne a probléma, hogy ha leléped a gázt akkor a fordulat pörög normálisan a turbó is bekapcsol viszont az autó nem gyorsul kellően! Rá volt kötve az autó egy napig a számítógépre (nem szakszerviz) de nem jelzett semmi hibát emellett néha a fűtés is csak nagyon sok idő után kapcsol be, és vagy nagyon meleg van vagy ha egy picit is vissza tekered akkor hideget kezd fújni!
Ha még nem vettél akkor én mindenképpen az MkII verziót javaslom (2000.05 utáni).
Nyilatkozni csak 2,8 V6 benyásról tudok, ilyenem van már 6 éve. 2004-es, 7 üléses, manuális 6 sebességes váltóval. Ilyenkor a napi rohangálások miatt (gyerekek oviba, isibe és vissza délután) olyan 11-12L/100km körül, főúton, autópályán nyugisan 9 körül, tisztán főutakon külföldön mentem már vele 7,5-et is :-)
Ha tolod neki (szereti és bírja, 4000 körül jön meg a V6 hang :-DD ) mondjuk 170-180 folyamatosan akkor is olyan 12-ből ki lehet jönni! Egyáltalán nem számít hogy hányan ülnek benne, megy a klíma vagy nem stb. stb.... A vége 220-nál van.
A dízelek lomhák, büdösek és baromi lassan melegszenek, de ismerősök elmondásai alapján el lehet velük ketyegni 8 alatt télen is.
Automata váltóval számolj rá 1-2L/100km többletet.
Galaxy vagy S-Max-ot nézegetek, inkább az előbbi tetszik a családnak. Ezzel kapcsolatban érdekelne, hogy van e valakinek tapasztalata a 2.3-as 160le-s motorról illetve a 6-os automata váltójáról, milyen váltó van benne, mennyire megbízható? Ez a motor a Mazdával azonos? Dízelt nem akarok venni, évi max 8-9ekm-re kell az autó.
Van a családban egy 1997-es Ford Fiesta 1.4 16V 90LE. Mostanában csattog a motorja. Én hidrotőkére gyanakszok. Vagy más is lehet? Ilyenkor megéri csak kitisztítani adalékkal? Vagy csere?
Annak ellenére, hogy nekem Focus 1.6 TDCI (115 LE) van. De megyek havi 4.000-et, zömében autópályán, és összességében is 90-95 %-ban lakott területen kívül. Így üzemanyagban visszajön a (nem turbó) benzineshez viszonyított, esetleg magasabb szerviz és javítás (esetleg kettős- vagy kéttömegű lendkerék, turbó, részecskeszűrő).
Ha már az lenne a kérdés, hogy turbó, de benzines, vagy dízel, akkor is talán a benzines mellett döntenék. Vezethetőségében egészen jó (kipróbáltam egy 1.0 Focus-t is a vásárlás előtt), nyomatékviszonyaiban nem sokkal marad el a dízeltől (és a Fiesta kisebb/könnyebb is, igaz, én 125 LE-s EcoBoos-ot próbáltam, bár állítólag csak magasabb fordulatnál van eltérés a 100-as és 125-ös között).
A turbós benzines sem olcsó beszerzésű, neki is vannak kényes elemei, a fogyasztása sem lehet sokkal alacsonyabb, mint a szívó benzinesé.
Szóval: Ekkora futásteljesítményre benzinest vennék. Ha nem vagy elkötelezettje az alacsony fordulaton is jelentkező nyomatéknak, inkább válaszd a szívó benzinest.
Ez a legolcsóbb megoldás beszerzésben és üzemeltetésben egyaránt, kevésbé kell odafigyelni a vezetésre, kipróbált, kiforrott - persze nem hiper modern - megoldás.
Fogyasztásban is jó, évi 15.000 esetén nem lehet komoly megtakarítással számolni még dízel esetén sem.
(csak mellékesen jegyzem meg, hogy olyan akciók vannak most a Focus III-ra, ami versenyképes lehet árban a Fiesta-val is !!! - jön az új Focus, a raktárkészletet több (akár 2) MFt kedvezménnyel adják - egy 1.6 100 LE-s szívó benzines most jócskán 4 MFt alatt, kemény alkudozással akár 3,5-ért megkapható, még drága finanszírozás kötelezettsége nélkül is).
Most lettem új tulaja egy 1998as Ford Escort 1.3 kombinak, kevés kilóméterrel!
Persze van rajta csinosítgatni való!
Kérdezem, hogy az első ajtó zárja bezár kulccsal csak nem nyitja ki, mit kell cserélni? zárbetét, mechanika? Még nem szereltem szét, és nem akarom míg nincs meg az alkatrész. A tapasztaltak biztos tudják!
Az a kérdésem, h mi a véleményetek ezekről a régi fordokról? Tovább szerintetek max 2 kilóból rendbe lehet rakatni egy ilyen mondeót? Írjatok bármit, ami hasznos információ lehet