Egy fűnyíró motorjának összerakásakor szembesültem vele hogy a motor forgatásakor a dugatyú felső és alsó holtpontjánál van egy kis holtjáték, vagyis a főtengelyt tudom úgy mozgatni hogy a dugó nem mozdul.
Se a hajtókaron se a főtengelyen nincs nyoma meghúzásnak se felmaródásnak.
Ha valaki találkozott már ilyen problémával akkor mit tanácsol?
Képet nem tudok feltenni most, mert nem vagyok a közelében, de nem egy nagy durranás, ennél csak jobbat lehet készíteni.
Én a magasságban egyetlen hátrányt látok, hogy borulékonyabb pl. vonóhorgos vontatásnál.
Egyrészt meglévő körfűrész asztalra készítettem, így a magasság és a motortartó is adott volt. Azt se tudtam, hogy sikerül-e így nem vágtam el.
Másrészt így "tornáznom" kell ahhoz, hogy a késekig leérjen a kezem, így kevésbé fogok belenyúlni....
Illetve nem szerettem volna külön felfele kidobó csövet csinálni rá, így kb. zsák magasságban van...
Az ágakat behúzza magától ha jó szögben van az ellendarab. Gyorsan hajtva kb. gyalu forgács méretűre darál, lassabban kicsit nagyobbra. Persze a vékony kis ágak át,át csusszannak.
Igazából az ellen darab szögét kell jól eltalálni, hogy a behúzás is működjön és ne is engedje át a vékonyabb ágakat se.
Nekem tiszta forgács volt a műhely mikor kisérleteztem, állítgattam, mert kint fagyos vagyok, bent pedig fűtök....
6-8méterre is simán elszórja a darálékot ha nincs rajta a kidobó nyílás.
Szia! Kicsi magasra építetted. Ha 8 mmre állnak ki a kések, akkor milyen közel van az oldalfalhoz? Vagy inkább úgy működik mint az abrikter? Mekkorára zúzza az ágakat? Nekem van egy 25 cm abrikterem (Gyalugépem) Orosz, gondoltam lenne belőle egy ágdaráló. De akkor mi húzza be az ágakat, vagy a saját súlyuktól esnek a kés elé? Tudnál feltenni egy képet a garatról, és a forgácsról? Köszi.
A gyalukés vastagsága 3mm. (kettő db. van belőlle a tengelyen) A tengely átmérője 10cm. ebből állnak ki kb. 8mm.t a kések.
A fordulat kb. majdnem mindegy, persze nem, de működik gyorsabban és lassabban is.
Annyi, hogy minél nagyobb fordulattal megy, annál apróbbra darál, illetve magától értetődően látványosabban húzza be az ágakat. Ha minden igaz 60es szíjtárcsa van a motoron, illetve nyolcvanas a tengelyen.
Próbáltam gyorsabb fordulattal is, de az öt lóerős motor nem túlságosan combos ugye.
Illetve így kényelmesen pakolja az ember fél gázon is.
Esetleg ha valaki készítene, arra mindenképp ügyeljen, hogy vagy röpsúlyos szíjtárcsát használjon, vagy valahogy oldja meg, hogy ne kelljen hajtania egyszerre induláskor már a tengelyt a motornak, mert szétmehet a berántó, nehezen indul és a leállításnál se jó ha a motort mégy gyepálja a tengely. Én egy ledobott fűnyíró traktor szíj feszítő görgőjével oldottam meg ami aztán szét is ment, most veszek egy fémet, mert ez műanyag volt. 5.000.ft.ba kerül egy görgő. Hatalmas kiadás lesz ahhoz képest amiből az egészet kihoztam :D Szinte nullába van.
Ágaprítós fórumba ez szerintem gyilkos eszköznek számítana :D
Olyan körökben az a gép amihez valaki legyártatja mással a tengelyt, egy másik emberrel készítteti a késeket, még valakivel a vázat, garatot.
Majd nagy mellel árulja a saját készítésű gépet. Figyelem egy ideje ezt a dolgot........
Már írtam az ágaprítós fórumba de hátha itt többen látják.
Segítséget szeretnék kérni. Szőlő venyege aprításhoz keresek aprítót, most egy Makita ud 2500-al csinálom, egy baj van vele, hogy több m3 darálása elég hosszadalmas ezért szeretnék nagyobbat, az lenne a kérdésem milyen gépet ajánlanátok. Güde LE GH 5.6-50, GTM Gts 600 ilyesmi gépeket nézegetek. Lehet épített vagy használt is.
A kertmotor adata legalább is a főtengely átmérő adata az tudtommal colos 25,4mm bár lehet hogy létezik metrikusban is láttam több helyen is 25,4 és 25 adattal is kérdezz rá.
Van-e nívó pálca, vagy csak egy külső menetes kupak amit kitekerünk és addig fel kell önteni olajjal mint pl. a régi tecumseh motorokat?
(Ezen csak egy olyan van mintha nívó pálca lenne, de nincs pálca része, lehet elveszett a pálca, de lehet ilyen gyárilag)
Illetve. Mekkora erő kell a berántásához, mennyire érződik a kompresszió ha megvan?
Értem ezt úgy, hogy pl. egy Brigs375 motort könnyű berántani viszont egy brigs 3,5öset sokkal nehezebb. Ennek a berántásához mekkora erő kell ha megvan a kompresszió? Qvantum xm 55.höz képest gyengébbnek tűnik sokkal, de lehet csalós ugye mint írtam a 375.öst sokkal könnyebb berántani mint pl. a 3,5.öst.
Sziasztok, tanács kellene. Van egy 175ccm Subaru mororos Ryobi fűnyíróm. Mintha másodpercenként leállna és újraindulna. Néha kicsit durran is. Ez periodikusan ismétlődik. Nem áll le, végig működő marad, könnyen indul.
most mar ugy vagyok vele, hogy rohadjon rajta, ha azt akarja. valahogy megtanultam cserelni rajta, igaz gyorsan tonkre megy a kulso, de hat ez van. kiutni ezt szertintem nem lehet, csak ha vorosizzasig hevitjuk, esetleg, mert nagyon gyorsan csorbul a tengely vege. videokon akiknek sikerult, vorosig melegitettek. majd ha egyszer lesz a kornyeken egy langhegeszto, talan megprobalom.
azota megjott az egyenes szelepes belso. ha szetvagja a bentlevot, lecserelem es remelem elmegy vele egy darabig
Ha már úgyis ekkora szopás az egész, esetleg hidat kivenni, felállítani, kereket a felninél alulról megtámasztani és óvatosan -hogy a váltó ne sérüljön, kiütni belőle a tengelyt egy dornival?
leirom a kistraktoros gumis tortenetem folytatasat, hatha az utokor hasznara valik.
ket het aztatas utan ura nekiestem a kereknek, ami nem akart lejonni. kozben vettem ket gumiszerelo vasat es sikerult leszednem teljesen a gumit. igy nem kellett megfurnom a felnit, hegesztettem hosszabbitast a lehuzonak, szepen kapaszkodtak a perembe. elkezdtem huzni, de nem jott le. ramelegitettem holegfuvoval, de ugy sem. feladtam, mert feltem, hogy elhuzom a felnit vagy tonkreteszem a lehuzot.
nem maradt mas, mint lecserelni a gumit, ugy hogy a traktoron marad a kerek. az a helyzet, hogy en teljesen hulyen alltam neki es azt hittem, hogy belsos gumi van rajta. persze nem, de ezt mar a szelepen lathattam volna. amikor kiderult, hogy belso nelkuli, gondoltam, probaljuk meg belso nelkul, hatha sikerul. megtisztgattam a felnit, csiszolgattam, nem volt rozsdas, gondoltam jo lesz. az elso perem konnyen felment, a masodikkal birkoztam vagy fel orat. nagyon csunyan megsertettem a peremet. de sikerult, viszont nem lett jo. hogy a serulesek miatt vagy mas okbol, nem fogom megtudni, de eresztett a perem mellett. egy pillanatra arra gondoltam, hogy osszetrutymozom, allitolag az jol mukodik, de aztan elvetettem az otletet. masnap ujra nekiestem, de mar a a peremet sem tudtam leugrasztani. aztan kis pihenes utan folytattam es addig vertem egy 2kg kalapaccsal, amig birtam. lejott a perem, folytattam a leugrasztassal. sikerult. ujra teljesen leszedtem a gumit es atneztem a hegesztesi sorjakat, nehogy kiszurjak a belsomet. majd beraktam a belsot es ujabb feloras kamikaze feszegetessel a feltettem a kulsot. most mar teljesen rojtosra szaggattam a kulso peremet, egy helyen a vas is kilatszott. felfujtam es kiderult a kovetkezo baklovesem. valamiert en meg voltam rola gyozodve, hogy ferde szelepu belso kell. mivel a felnin egy kifele allo feluleten van a szelep lyuk es nem sugar iranyban befele mutat. na most kiderult, hogy ezt rosszul gondoltam. felfujas utan a szelep teljesen ertelmetlenul nekifeszul a felninek. ekkor latva, hogy eddig szinte mindent elcsesztem, amit lehetett, azt gondoltam, hogy biztos rosszul raktam be a belsot es ujra szetszedtem az egeszet. az a szar ebben a gumiszerelesben, hogy akarhanyszor csinalod, sosem lesz konnyebb es nem leszel ugyesebb, legalabbis en nem. es szaggatod a kulsot, belsot, felnit. tehat ujra iszonyu nagyot birkoztam, mindent szetszedtem es ossze ujra, kulso pereme.... megint kapott...lassan kuka erett lesz. kozben persze rajottem, hogy ez a szelep mindig igy fog allni. es hogy lehet hogy reggelig tartja a levegot, ha nem szurtam ki a belsot, de hasznalat kozben nagyon hamar szet fogja vagni a felni. akkor majd veszek egy uj belsot egyenes szeleppel es talan egy uj kulsot is es kezdem elolrol.
hat ennyi. es meg nincs vege, valojaban csak most kezdodik, es ezt meg masik 3 kerekkel is el kell majd jatszanom, ha megadjak magukat.
Tudom, hogy a kúposság is számít. Abban sok eltérés nincs amiket én nézegetek.
Egyébként igen, vannak nagyon extrém eltérőek is. Főleg a tlt hajtásosokban.
Persze, legjobb lenne egy brutál hidraulikus hasító, de ahhoz semmim sincs, ehhez meg szinte minden.
Múlt héten hirdettek egy nagy "szekeret" tele tengelyekkel, ékszíjtárcsákkal, motor nélkül fogasléces hasító volt, na azt el tudtam volna képzelni, de hamar elkelt. Forgó kúpostól én is félek is kicsit, nem egy baleset volt vele.
Nem csak a menetemelkedés, a kúposság is számít. Vett a fiam egy használtat, MTZ-80-al használták,bitang jó volt, haladós, erős. A fiúnak meg csak Tomo Vinkovic-e van, és nem bírta, le kellett vágni a kúpot, és venni kellett rá kisebb szögű, ill kisebb menetemelkedésűt, de még így is teljes fordulattal kel járatni, és bizony a görcsös fa megfogja. Nem beszélve a bírkózásról. Én most hasogattam fel a szomszéd, hidraulikus hasítójával 5 m3 tűzifát, hát ég meg a föld. https://photos.app.goo.gl/dCTwgvoPS1EP5EYz7
Van nagyobb menet emelkedésű és kisebb. Melyik milyen fához jó?
Gondolom mindkettőnek van előnye és hátránya is. A nagyobb menet emelkedésű biztos, hogy haladósabb, no de csomós fában is ugyanolyan jó? Erő több kell hozzá az biztos.
Ha esetleg valakinek van vagy javított YANMAR YL-480 típusú Kawasaki motoros fűnyírót. A problémám, hogy mosás és két heti pihi után a fűnyíró elég nagy zajjal indult el és a zaj a késkuplung felől jött. Én a kuplungrendszer valamelyik csapágyára gyanakszom. Valakinek van ezzel kapcsolatban valami tapasztalata, esetleg valami javítási manual vagy robbantott ábra? Az előző gazdája azt mondta, hogy nem szabad nagynyomású mosóval tisztítani.(?) Erről a gépről lenne szó: