Az emberek 99.99% úgy gondolja, hogy a reklámok hatnak az emberek 99.9%-ra, de ők abba a 0.01%-ba tartoznak, akikre nem.
És itt általában jön magyarázat a tudatos vásárlásról, vagy arról, hogy a reklámok őt inkább idegesítik, ezért teljese elképzelhetetlen, hogy az alapján válasszanak.
Az igazság ezzel szemben az, hogy a reklámok mindenkire hatással vannak. Még azokra is, akik kitalálják a reklámokat. Ennek az az oka, hogy mára a reklámszakma, egy hihetetlenül kifinomult szakmává vált, mely nagyon tudatosan használja a pszichológia minden rétegét.
Az igazság az, hogy sokszor még azt se tudjuk, hogy egy reklám mit reklámoz, illetve mi a célja, kinek szól. Elsősorban a képen, de a szövegben is sokszor egy-egy apró dolog van, ami az egész kampány központjában áll, és ez általában nem az, amire elsőre gondolnánk.
Számok, színek, formák, hangulat, mozdulatok, mind a legapróbb részletekig kidolgozva. És teljesen mindegy, hogy jó, vagy rossz reklámnak gondoljuk-e, amit látunk, vagy hallunk.
Tudtátok, hogy egy szuperben a termék egy része nem azért van ott, hogy eladják?
Új Coop reklam (de lehet, hogy CBA). Egy pasi es egy no all a hutopult elott, majd a no minden magyarazat nelkul elkezd vitustancot jarni. Hat, bravo. Eddig sem akartam egyik uzletbe se jarni, most meg annyira se.
ALDI "sajtfotós" reklam (amúgy szerintem vicces).... Na de hol marad az Olimpiai Fizetővásárló-hajszoló Gyorskasszázás Időmérő Futama? Semmi jele a "az üzletvezető méri az időt, nem baj, ha el sem tudsz pakolni, lesöpröm a cuccaidat a futószalagról, fizess és kotródj innét minél gyorsabban" üzletpolitikanak.
"A csatorna támogatója a (cégnév) háztartási gépek."
Azon túl, hogy egyeztetésbeli hiba van benne, megvizualizáltam, ahogy háztartási gépek támogatnak egy csatornát. Balról egy hűtő, jobbról a mikró, középen imbolyog a csatorna. Biztos túl sokat ivott szegény.
"hiszen akkor apunak nem kéne mindig bemennie az irodába"
Az asztalos, a pék, az operátor, a kertész, a kocsmáros, a postás, a rendőr, a mentős, az orvos stb. nem tud "hómofiszban" dolgozni. Ja, ők le vannak szarva...
ÚÚÚÚtálom, amikor gyerekeket tesznek be reklámokba, de...
Van egy kis szemüveges leányka ( gondolom csak a reklám kedvéért ) ,aki csak annyit mond, hogy MÉG SZÉP.
Hát az nagyon aranyos.
Aztán van egy hihetetlenül nagy kék szemű kislány, nem is tudom mit reklámoz, mert a zenék miatt kikapcsolom a angot, de amikor mereszti a szemét, hát az nagyon különlegesen érdekes, meg szép is.
Már megint megkérdeztük Orsikát, hogy fáj-e a pocikája, de az új Wizo fogkrémtől már nem lesz gombás a menstruáló torka amit zsófi csinálj valamitből ismerünk. Az a gáz, hogy az idegölő reklámokból semmiféle üzenet nem jön le, hogy mit is reklámoz. Addigra már beszűkül a tudatom, és csak az nem jut el, hogy mit nem szabad megvennem, mert ha areklám is ilyen xar, akkor a termék sem lehet jobb.
Ez még hagyján! Pár éve volt valami reklám, amiben (mentő?)szirénahang volt. Általában vezetés közben hallgatok rádiót, az első pár alkalommal, amikor hallottam, a frász jött rám, hogy honnan szól?!
Másik rádióreklám: "Pakkk!" Valamelyik szélvédőjavító cég frappáns kifejezése arra, amikor elreped a szélvédőd, mert télen a hidegben ráadod a fűtést....