Segítséget szeretnék kérni hátha valakinek van már tapasztalata. Van egy C4 spaceturer ami 2020 as. Az utóbbi időben azt szokta eljátszani napközben mikor indulok vele egyszerűen csak tekeri-tekeri-tekeri az önindító kb 4-5 másodpercig, majd egyszer csak beindul. Tegnapi nap folyamán ezt 2 szer is produkálta. Voltam vele szervízben, de semmi hibát nem jeleznek a hibakód kiolvasó. Valaki tud tanácsolni valamit?
Én nem jutottam motor cseréig, de a vezérműszíjat le kellett cserélni, kb ugyanolyan tünetekkel mint a másik kolléga írta.
Úgy tudom, hogy a 2017 előtt gyártott picassokat ezért visszahívták.
A visszahìvásnál annyit csinált a szerviz, hogy a motor hiba jelzés hamarabb jelez, ìgy próbálják meg időben észrevenni a problémát. Plusz behozták, hogy 15e km után szerviz.
A külföldi fórumokon látszik, hogy ez a probléma az újabb puretech 1.2 es motoroknál is előjön, más autókban is pl Peugeot. És ha jól értettem, akkor a következő verzióban ezt az olajban futó vezérlést át is tervezik (= szerintük se jó így és nem látnak rá egyszerű megoldast)
Én nem értek az autókhoz, ezeket csak olvastam az Interneten, ha vki ezeket pontosabban látja, megírhatná.
A helyedben utánanézek, hogy stimmel e a visszahívás, és ha mindig időben vitted márkaservizbe az autód, akkor megkerdeznem a szervizt, hogy ezek fényében nem tud e kedvezményes motorcseret ajánlani.
Nekem még garanciás volt az autó és a szerviz teljesem korrektül járt el, úgyhogy probalnek elsőre vmi egyszerűbb megoldást, mint az ügyvéd.
Köszi! Én meg voltam arról győződve hogy nincs pótkerekem a hétszemélyesemhez. Most kimentem és alánéztem. :) Köszi! Mondjuk pandémia jött a vásárlása után,így 21000 Km van benne négyévesen.
Ha esetleg a pórkerék a cél, akkor az a 7 üléseseken gyárilag kívülről van felfüggesztve, a csomagtartó alatt. Nekem is 7 ülés van és kívül alul pótkerék, gyárilag.
2020-ban vettünk Grand C4 Spacetourert, 7 üléses kivitelben. Az a kérdésem, hogy valaki szokta-e ki-/beszerelni a harmadik sor üléseit? Lehetséges? Mennyire macera?
6 hozzászólással ezelőtt írtam az esetemet. Azt te nem írtad, hogy 2 év alatt mennyit ment az autód, hogy motorcserés lett,(csak feltételezem, hogy 50ezret) a miénk iskolabuszként funkcionál, 10km-re van a suli, és az út felén nem városi körülmények között megy. A motor szempontjából nem ideális használat.
Mivel itt a fórumon van beszámoló szertefoszló szíjról, én a kötelező szerviz alkalmával kértem a -szerintem makulátlan - szíj ellenőrzését. (3év, 40ezer km)
A szerviz ezután felajánlotta, hogy garanciában kicseréli a szíjat. Tehát van visszahívási akció az autókra, de ha user nem tapasztal hibát vagy nem tud róla vagy nem foglalkozik vele akkor mehet a dolgára. Ha valaki rákérdez, akkor kicserélik.
Hogy minden autóban szétfoszlik, az nem valószínű, mert akkor lenne minden autóra visszahívás. Azt az arcvesztést nem vállalják fel.
Azt, hogy "néhány" motor szétmegy azt meg így kezelik. Nem szép dolog, de ...
Ahogy Rumcice írta a motor eléggé fődarab, ha azt cserélték, akkor a garancia arra a fődarabra újraindul. Csak azt kell ellenőrizni, hogy az 1 év törvényi, a 3 év Citroen standard, vagy az 5 év kiterjesztett. Illetve a 100.000 a motor szempontjából nem annyi, hanem a cser óta futott km.
Hogy mit kellett volna tenned/tudnod abban sajnos nem tudok segíteni, de azt tudom, hogy én biztosan rendszeres időnként (2-3 év) fogom zaklatni a szervizt, hogy ellenőrizze le a szíjat. (én meg gyakran ránézek.)
Az ügyvéd nem rossz ötlet, ha belefér a költségvetésbe, de elhúzódó drága procedúrára gondolok. A Citroen sok ügyvédet tud tartani, és neki nem sürgős.
Ez 'ismét eltelt 2 év, és megint úgy néz ki hogy ez a probléma' azt jelenti, hogy megint cserélni kell a motort? Vagy foszlik a szíj, ami miatt szét kell szedni, és kitakarítani?
Mert az is egy más helyzet.
Az, hogy a szervizkor szólnak neked, hogy hozd sűrűbben, mert elcsesztük a tervezést, és egy hibás konstrukciót vettél, hát ez elég élet szerűtlen.
Első lépésként annak néznék utána, hogy mivel motorcsere volt, és az fődarabnak számít, előfordulhat, hogy újraindult rá a garancia. Nem vagyok se ügyvéd, se szervizvezető, de ezt mindenképp meg kell kérdezni.
Bocsánat, nem tudom végigolvasni, most keveredtem ide, de ahogy láttam, többeknél probléma az olajban futó vezérműszíj.
Ezért is keresgéltem most a neten, és kerültem ide.
Vettem egy spacetourert, 2019 februárban, és 2 év múlva komplett motorcserét kellett végezni a kocsin. Akkor szerencsére volt rajta garancia, mert vettünk kiterjesztett garanciát.
Sajnos egyáltalán nem értek a kocsikhoz, nőként nem is néztem utána korábban, így elhittem amikor azt hazudták nekem hogy ez egyedi eset, és biztosan soha többet nem lesz ilyen.
Sajnos ismét eltelt 2 év, és megint úgy néz ki hogy ez a probléma. Pedig az összes kötelező szervízre elvittük. Most viszont már nem garanciális, mert pont átléptük a 100ezret.
Arra lennék kiváncsi, hogy ilyenkor mit lehet tenni? Ahogy olvastam, ez egy konstrukciós hiba, hiszen mindenkinél belefoszlik a gumi az olajba.
A kötelező szervízkor miért nem szóltak, hogy figyu hozd sűrűbben, vagy cseréljük most mielőtt megint gond lesz?
Én ügyvéden gondolkodom, vagy egy pertársaságon.
Van már erre precedens? Vagy mindenki zsebből fizeti a folyamatos javításokat? Vagy tudnom kellett volna magamtól is, hogy hogyan előzzem meg a problémát? Köszönöm ha kapok segítséget.
Miközben válaszoltam, a hozzászólásod legalsó sorát nem láttam. :)
Mikor kb. 10 éve a Ford megjelent az olajban futó vezérműszíjjal, azt hittem, az autógyárak feltalálták az olajálló gumit.
Azóta már kiderült, hogy nem. De megéri ez nekik? Miféle gyártói előírásoknak kell megfelelnie egy vezérműszíjnak, ha csak 40e km-t se bír ki?
Amúgy szerintem se néztek volna rá maguktól a vezérműszíjra, ha nem kéred. Ha elcsattan, garis motorcsere. Ha meg elmúlt 5 éves, akkor fizetsz, ez végtelenül szomorú.
:) ez el volt rejtve a sorok között :) 3 éves szervizen voltunk. Egészen pontosan 2019 december 20-án vettük át.
Hihetünk abban, hogy ellenőrzés után állapították meg ... de egy teljesen más típusnál volt hasonló tapasztalat, hogy a vezérműlánc ellenőrzését csak az ügyfél kérésére végezték el.
Amikor elvégezték, a gyári protokol természetesen kidobta, hogy ki kell cserélni. De ha nem kérdezel rá!? ...
Itt is ez volt az érzésem. Ha nem kérem az ellenőrzést lehet, hogy simán utamra engedtek volna.
Így hogy kértem az ellenőrzést - lehet meg sem néztek semmit - az autó bekerült a visszahívásban érintett listára...
Az is lehet, hogy paranoiás vagyok, de mivel autóipar közelében dolgozom nem tartom kizártnak.
Napokban megjelent a 2015-s Grand Picassom kijelzőjèn, hogy az urea (Adblue) szint alacsony ès 2400km múlva indírás tiltás lesz. Telitöltöttem a tartályt, viszont még nem tűnt el a hibakód. Mikor várható, hogy eltünik, vagy ki tudnám ütni a kódot?
Valószínűleg ők előírás szerint átforgatták a motort, és közben szemrevételezéssel nézték a vezérműszíjat, és legalább egy helyen hiányoztak belőle darabkák. Köszönjük, hasznos infó, akkor ezek szerint az időzített bomba még mindig ketyeg.
Amikor visszaadták az autót, mondták, hogy egyeztessünk időpontot egy vezérműszíj cserére. Garanciában elvégzik. Így néz ki, szerintem én nem látok rajta semmi sérülést...
Fék és futómű alkatrészek cseréjét bármelyik nem márkaszerviz elvégzi jóval alacsonyabb áron, garanciavesztés nélkül, minőségi alkatrészekkel. Azt hiszem, alaposan bevésődött a tanulság a jövőre nézve. Amúgy a munka elvégzése előtt nem adtak árajánlatot?
De a vezérlést azt rájuk bíznám, nehogy később elcsattanjon az olajban futó szíj és ne legyen garancia a motorra. Olyat is olvastam, hogy valamiért az olajteknőt is cserélni kell, nem tudom, miért.
Múlt héten volt a 60 ezres szervizem, "hozták a számlát, azt hittem rosszul látok.."..
Gyertyák, szűrők, olaj, ez lett volna a normál ügymenet + két első féktárcsa + 4 fékbetét, az annyi mint 322.000 Ft.. Azt tudtam, hogy nem ér semmit a pénzünk, dehogy ennyire.. Ezek alapján valószínűleg a vezérléscsere is 300-400 lesz, ha már nem lesz garanciális.. Elkeserítő.
Bocsánat, régen jártam itt, így nem reagáltam. Remélem minden jól ment. Az viszont furcsa, hogy neked már 30 ezer után előjött. Ugyanúgy 2019-es a kocsi, tehát korral jár?
Olvasva a történeted nekem is hasonló történt. Most várok szervíz időpomtra. Nincs az autóban 30 ezer.
A kérdésem az lenne lenne hogy van e valami amire figyelni kell a szervízzel kapcsolatban. Gondolok itt a be nem vállalt költségekre vagy veled normálisan korrekten viselkedtek e.
Amikor először fordul elő, a lábon kihordott infarktus nem feltétlen hiányzik ... :)
Ha már tudod, hogy ilyen "félős" autóban ülsz, akkor jó, hogy időben szól.
Mondjuk az tény, hogy amikor átvettem a kocsit, felhívták a figyelmet az olajszint ellenőrzés fontosságára: " TÉNYLEG RENDSZERESEN meg kell nézni az olajszintet".
A másik kísérletem kudarcba fulladt.
Ha benzin szintjelző üreset jelez, hiába indítom újra ... :)